Ga naar inhoud

Marini vs Batman


Frodo

Recommended Posts

7 uren geleden, Tom B zei:

In de Standaard las ik 'Europeaan mag Batmanstrip maken'. Beetje vreemde titel. Alsof er nog nooit een Europeaan een Batmanstrip heeft gemaakt. Een van de reeks' meest interessante scenaristen van de laatste decannia was gewoon een Europeaan. Er gaan er ongetwijfeld nog geweest zijn.

 

Maar de Engelsen willen nu geen Europeaan meer zijn ;-)

Link naar reactie
  • 4 months later...

Voor de geïnteresseerden, morgen signeert Marini in Cafe Belga in Brussel zijn Batman. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
5 hours ago, Tweetie said:

3 voor volwassenen en 3 voor kinderen (tm 16 jaar), dus kans is klein

ah! goed om te weten... dat verzacht de pijn dat ik er niet heen ben geweest.. k had dan toch geen dedicace gehad 😁 en hoe leuk ik t ook vind om n tekenaar te ontmoeten. ook ik (juist ik- als verzamelaar van originelen) wil toch eigenlijk gewoon n tekening... die tekenaars zullen ons soms wellicht aasgieren vinden 😂

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Pas op, in mijn eerdere opmerking schreef ik bewust niets over het scenario. Dat is vrij... gewoontjes. Niet "slecht" hoor, maar niet op het uitzonderlijke hoge niveau van het tekenwerk. Als Het Nieuwsblad wil beweren dat de tekeningen niet goed zijn, dan vraag ik mij af wat ze wel goed vinden.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Marini is ongetwijfeld een heel goeie tekenaar, maar Batman (en konsoorten) is al heel vaak door heel goeie tekenaars getekend geweest. De betere comic-tekenaar moet niet onderdoen voor Marini. Integendeel zelfs. In die zin kan ik wel begrijpen dat men niet meteen onder de indruk is van deze versie.

Link naar reactie
6 minutes ago, The Alderwood said:

Weet iemand of er platen te koop zijn van Marini's Batman?

Ik heb ergens op facebook voorbij zien komen dat Marini in de toekomst wel Batman gerelateerd werk wil gaan verkopen.. Ik zou zelf, als je interesse hebt, de website van galerie9art in de gaten houden. Zij zijn zo'n beetje de hofleverancier van Marini originelen.

Denk wel wat er prijskaartjes van minimaal 8k zullen hangen aan de originele pagina's...

Link naar reactie
1 hour ago, Kristof Berte said:

Ik denk dat eentje aan 8K een optimistische schatting is...

 

Ik denk ook dat ik t inderdaad eerder te voorzichtig heb ingeschat dan te hoog ;-)

Marini is waanzinnig duur... het is dan ook een uitzonderlijk goede tekenaar.

Het aardige is dat ik via facebook een redelijk beeld van de man heb gekregen. Ik heb m nooit ontmoet maar het lijkt me eigenlijk een redelijk down to earth kerel die helemaal niet arrogant is over zijn kunnen. Sommige tekenaars lijken een beetje arrogant te worden als iedereen ze constant de hemel in prijst.. In Nederland scheen Rien Poortvliet daar ook veel last van te hebben. Geen striptekenaar, maar wel een (naar mijn mening) overigens bijzonder goede tekenaar/ schilder! Ik heb t wel eens betreurd dat hij geen striptekenaar was :-)

Link naar reactie
12 uren geleden, Kristof Berte zei:

Zonet op de trein gelezen. Marini heeft de lat hoger gelegd voor elke tekenaar die in een soortgelijk genre wil werken. Haast elke pagina is iconisch. Indrukwekkend.

Haast elke pagina iconisch? Nu moet ik zeggen dat het zeker geen verkeerde tekenaar is, maar jij bent wel heeel enthousiast. De spreads bijvoorbeeld zijn nu niet echt zoveel beter als die van zijn Amerikaanse collega's. En ik zou het scenario zelfs zwak willen noemen. 

Link naar reactie
14 uren geleden, carioca zei:

Haast elke pagina iconisch? Nu moet ik zeggen dat het zeker geen verkeerde tekenaar is, maar jij bent wel heeel enthousiast. De spreads bijvoorbeeld zijn nu niet echt zoveel beter als die van zijn Amerikaanse collega's. En ik zou het scenario zelfs zwak willen noemen. 

 

Nogmaals, ik sprak niet over het scenario. Zwak? Goh ja... gewoontjes. Het enige wat mij écht stoorde is de niet-terzake doende Selina Kyle in négligé (dat mocht best, maar het heeft geen enkele rol in het verhaal) en de vrij irritant aandoende vertaling.

 

Ik ben inderdaad wel heeel (met 3 e's, eventueel wil ik er zelfs nog accentjes opzetten :) ) enthousiast over de tekeningen. De stijl met rechtstreekse inkting en inkleuring, de decoupage en de composities zowel binnen de plaatjes als over de volledige pagina's: alles klopt perfect. Maar smaak is een raar beestje, dat besef ik. Ik kan sommige comictekenaars absoluut niet smaken, zelfs al zit er duidelijk wel kunde achter. Maar dit tekenwerk is perfect wat ik graag lees. Mocht ik zelf een Batmancomic op bestelling kunnen laten maken, ik zou em ook door Marini hebben laten maken. Dus misschien was mijn reactie wel een beetje fanboy-geïnspireerd, maar je kan toch ook moeilijk zeggen dat ie matig werk aflevert in de tekeningen.

 

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ben serieus onder de indruk van Marini's 'Batman'. Ik heb niets met Amerikaanse superhelden maar deze kon ik echt niet laten liggen.  Het tekenwerk is om duimen en vingers van af te likken. De talrijke close-ups van The Joker zijn super! En idd wat Selina en Catwoman uitspoken in het verhaal?? Geen idee... Maar sexy vrouwkes in een strip, daar kan ik niet rouwig om zijn. Voor mij in elk geval de juiste keuze om Marini als Europees tekenaar met 'Batman' aan de slag te laten gaan.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...