Ga naar inhoud

De Kiekeboes


Recommended Posts

Guga Baul heeft de nieuwe Kiekeboe gelezen en hij is gematigd enthousiast. Fanny ziet er nog wel een beetje vreemd uit, maar hij heeft met Charel Cambré gepraat, die hij persoonlijk kent, en die heeft hem verzekerd dat Fanny terug meer zoals Fanny zal worden in de loop van de volgende albums. Met andere woorden: volgens Guga komt alles in orde! Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze man niet ken, maar ik kijk dan ook weinig televisie. Is hij ook een Bekende Vlaming?

 

 

Link naar reactie
19 minutes ago, Kristof Berte said:

 

Guga Baul is nu toch echt wel een bekende Vlaming

 

Mijn ouders hebben een abonnement op de Dag Allemaal. Als zij dat uitgelezen hebben gaat dat naar mijn zus, en dan komt dat soms bij mij terecht. Maar als ik daar door blader ken ik de meeste van de mensen die daarin staan niet. We hebben een jaar of tien geleden onze televisie weggedaan, en sindsdien volg ik de Vlaamse showbiz maar van ver. Ik ken de Verhulstjes bijvoorbeeld, maar heb daar alleen maar fragmentjes van gezien, genoeg om te weten wat het is. Ik zie wel dat Guga Baul getrouwd is met Tine Embrechts, en die ken ik van de Ideale Wereld. Die hun Facebook filmpjes bekijk ik allemaal. Ik heb geen idee waar of wanneer dat uitgezonden wordt, maar dat vind ik een redelijk fantastisch programma. Maar van Guga Baul had ik dus nog nooit gehoord. Weer iets bijgeleerd!

Link naar reactie

Hij heeft indertijd de Robbedoes van Cambré ook gepromoot.

Niet dat het veel effect had.

 

Zulke aanbevelingen werken gewoon niet.

De striplezers zijn niet geïnteresseerd in de mening van die bekende koppen en het publiek dat geobsedeerd is door bekende Vlamingen is niet geïnteresseerd in strips.

 

,

Link naar reactie
27 minuten geleden, cinco zei:

De striplezers zijn niet geïnteresseerd in de mening van die bekende koppen en het publiek dat geobsedeerd is door bekende Vlamingen is niet geïnteresseerd in strips.

 

Er is geen enkele redenen om te veronderstellen dat er geen enkele overlapping is tussen beide groepen.

Link naar reactie

Ik hou van (bepaalde genres van) strips en ik ken amper BV's. En als ik ze eens sporadisch eentje zie ergens op een media die een BV moet voorstellen of ergens een titeltje van iemand lees, dan denk ik spontaan "Wat een opgeblazen idioot is me dat toch, is dat echt?". Maar ik heb dat ook met stripauteurs die zich een bv-allure aanmeten of zich voor de kar spannen door geile blaadjes. (een paar uitzondering nagelaten). Zelfs Herge vond ik onnozel bezig en misbruikt toen hij die Tsjang terug ontmoette voor de camera's. En ik zie Marc Sleen nog tegen dat Nero-beeld praten alsof dat ding echt bestaat. Hoe belachelijk kan je zijn om U voor zoiets te lenen. (Marc Sleen had met zijn safarifilms en verhalen in "Allemaal Beestjes" op de toenmalige BRT wel goed werk geleverd voor natuur- en dierenliefhebbers, hij was dus toen wel een soort BV, buiten zijn stripwerk om).

 

Ik denk dus niet dat er bij mij veel van overlapping is.

Link naar reactie

Ja, ik heb hier nog nooit iemand enthousiast zien wezen omdat één of andere BV een strip aanbeveelt.

 

Het voelt ook zo out of touch aan dat SU deze aanpak kiest.

Als stripliefhebbers reviews of aanbevelingen willen lezen of horen, dan kijken ze hier of op SSZ of een vaste blog/vlog van een stripfan.

Met BVs ga je hoogstens wat gelegenheidskopers motiveren die éénmalig eens een album meepikken.

Voor een reeks als de Kiekeboes heb je in het huidige stripklimaat de vaste kopers nodig die je moet overtuigen om niet af te haken en 4x per jaar een album te blijven kopen.

Daar zitten je inkomsten op lange termijn als uitgever.

Link naar reactie
12 minuten geleden, cinco zei:

Ja, ik heb hier nog nooit iemand enthousiast zien wezen omdat één of andere BV een strip aanbeveelt.

 

Het voelt ook zo out of touch aan dat SU deze aanpak kiest.

Als stripliefhebbers reviews of aanbevelingen willen lezen of horen, dan kijken ze hier of op SSZ of een vaste blog/vlog van een stripfan.

Met BVs ga je hoogstens wat gelegenheidskopers motiveren die éénmalig eens een album meepikken.

Voor een reeks als de Kiekeboes heb je in het huidige stripklimaat de vaste kopers nodig die je moet overtuigen om niet af te haken en 4x per jaar een album te blijven kopen.

Daar zitten je inkomsten op lange termijn als uitgever.

Maar nee, Kiekeboe moet het niet hebben van de stripliefhebbers die weten dat er zoiets als de SSZ bestaat. Die moet het juist hebben van de gelegenheidskopers. Het zijn die mensen die moeten weten dat dat Kiekeboes er nu anders zullen uitzien en dat dat geen slechte zet is.

Link naar reactie
17 minuten geleden, TDPB zei:

Maar nee, Kiekeboe moet het niet hebben van de stripliefhebbers die weten dat er zoiets als de SSZ bestaat. Die moet het juist hebben van de gelegenheidskopers. Het zijn die mensen die moeten weten dat dat Kiekeboes er nu anders zullen uitzien en dat dat geen slechte zet is.

 

Maar als het gros van die vaste aanhang afhaakt, dan gaan ze er toch niet komen met alleen de gelegenheidskopers.

Dat zijn net degenen die druppelsgewijs afhaken bij elke prijsstijging.

Strips zijn niet langer een impulsaankoop.

Ik hoor het dikwijls genoeg als ik in een Standaard Boekhandel ben dat ouders tegen hun kinderen zeggen dat ze de strips moeten terugleggen omdat die veel te duur zijn.

 

Link naar reactie

 

Als je het persbericht uit 2016 van Fanny K. leest, is de huidige situatie bijna een copy/paste.

 

Nieuwe stijl, volwassener, Fanny is ouder en woont alleen, focus op haarzelf en de twee vriendinnen,

 

afbeelding.thumb.png.831b84e1a7e023224fe1957390e7fcb8.png

 

afbeelding.thumb.png.b0d8c2d27716cc9db33c1bb54d3cc6ad.png

 

afbeelding.thumb.png.7318bca5c0ceda1a1a62abcb50974be2.png

 

Merho wilde bewust niets te maken hebben het scenario van de spin-off. Naar eigen zeggen vond hij het een meerwaarde voor de nieuwe reeks wanneer hij afstand zou bewaren.

 

In de nieuwe reeks, ‘Fanny K.’ geheten, zal het titelpersonage wat ouder zijn dan in de moederreeks en heeft ze het ouderlijk huis van haar ouders Marcel en Charlotte Kiekeboe verlaten. Ze hokt er samen met haar vriendin Alanis, terwijl ook voor haar andere vriendin Tomboy, een prostituee, een grote rol is weggelegd. Beiden personages komen al jaren voor in de moederreeks. In het eerste album onderzoekt Fanny de moord op een vriendin. Op de tekeningen die de uitgeverij gisteren uitbracht, is te zien dat de nieuwe reeks realistischer is getekend.

 

https://www.demorgen.be/nieuws/fanny-krijgt-eigen-volwassen-spin-off-fanny-k~b2ff6e30/?referrer=https://www.google.com/

Link naar reactie
1 uur terug, cinco zei:

 

Maar als het gros van die vaste aanhang afhaakt, dan gaan ze er toch niet komen met alleen de gelegenheidskopers.

Dat zijn net degenen die druppelsgewijs afhaken bij elke prijsstijging.

Strips zijn niet langer een impulsaankoop.

Ik hoor het dikwijls genoeg als ik in een Standaard Boekhandel ben dat ouders tegen hun kinderen zeggen dat ze de strips moeten terugleggen omdat die veel te duur zijn.

 

Maar de vaste aanhang van een Kiekeboe komt ook niet op SSZ.

Link naar reactie
57 minuten geleden, TDPB zei:

Maar de vaste aanhang van een Kiekeboe komt ook niet op SSZ.

 

Maar waar ze die video's nu plaatsen, dat zijn toch alleen maar locaties waar het volk komt dat specifiek op zoek gaat naar info over de reeks. Dus geen occasionele kopers die ze zogezegd willen bereiken.

En het youtube-kanaal van SU is ook niet echt de plaats waar de views te rapen vallen.

 

afbeelding.thumb.png.fc8f98b6759e38d59b251c80825457ac.png

Link naar reactie
43 minuten geleden, cinco zei:

 

Maar waar ze die video's nu plaatsen, dat zijn toch alleen maar locaties waar het volk komt dat specifiek op zoek gaat naar info over de reeks.

Geen idee. Misschien plaatsen die al dan niet bekende mensen dat zelf ook nog eens op hun sociale media?

Link naar reactie
  • esteban² changed the title to De Kiekeboes

Ik vraag me af of de 'five stages of grief' ook van toepassing zijn op het verdwijnen van een geliefde strip/stripauteur. Ik zat in de zaal toen Merho zijn opvolger op het podium riep en mijn eerste reactie was niet ontkenning maar eerder ongeloof en verwarring. Momenteel zit ik in fase 5, hoewel ik het eerder berusting zou noemen ipv aanvaarding. Die oude Kiekeboes komen nooit meer terug en dat is nu eenmaal zo. Afgaande op de officiële Kiekeboe FB groep zitten de meesten ergens tussen protest en vechten.

 

De vijf stadia:

1. Ontkenning

2. Protest (of boosheid)

3. Onderhandelen en vechten

4. Depressie

5. Aanvaarding

Link naar reactie
2 uren geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

Een  signeersessie van 2 uur in de Standaard Boekhandel te Leuven zal de verkoop enorm doen stijgen. 

 

image.thumb.png.8843288afd9eec6faecc677e473dd15c.png

 

Je berichtje gemist, maar nu begrijp ik waarom het De Somersplein zo stampvol met publiek was. De bussen konden maar stapvoets erdoor! 😋

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...