Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Nog niet uit in het Nederlands, wel al gelezen: Charlotte Impératrice 2 - L'empire (Nury, Bonhomme)

Prinses Charlotte van België, zus van Leopold II is getrouwd met Maximiliaan, het kneusje van de Habsburgers. Maximiliaan heeft zich warm laten maken om keizer te worden van Mexico, en Charlotte ziet hier een uitgelezen kans in om zelf ook op de voorgrond te treden.

In dit tweede deel komt het jonge vorstenpaar aan in het hete, door armoede, oorlog en miserie getroffen Mexico. Het Franse leger slaagt er in om hier en daar een stad te veroveren, maar de guerilla-strijders van Juarez hebben de rest van het land in handen. Maximiliaan is jong, enthousiast en erg naïef. Snel jaagt hij zijn geallieerden tegen zich in het harnas: het Franse leger, de clerus en rijke landadel. Bij de minste tegenwind vervalt de jonge keizer in zijn oude kwalen: hij verliest zich in de studie van vlinders en ook wel in de armen van prostituees. In Mexico-stad houdt Charlotte het heft wel in handen, en zij slaagt er zelfs in de oude ijzervreter generaal Bazaine voor zich te winnen.

Nury en Bonhomme hebben het droeve verhaal van Charlotte op schitterende wijze naar hun hand gezet: de ster van Charlotte zal slechts kort schitteren, na het Mexicaanse avontuur zal ze mentaal totaal instorten en de rest van haar leven (tot 1928) doorbrengen in Meise, afgesloten van de buitenwereld. Maar wat een vrouw. Bonhomme tekent haar mooier dan ze werkelijk was, en hoe groot haar rol in de geschiedenis echt was weet ik niet. Maar Nury maakt er een zelfbewuste vrouw van, die weet wat ze wil, die uit haar cocon breekt en het beste maakt van de omstandigheden. Superieure historische fictie. Bonhomme weet weg met de pracht en praal: paleizen, hoepelrokken en de staatsiekoets van Maximilaan die op een wagen over de bergen moet vervoerd worden. Maar in dit tweede deel laat de tekenaar ons ook achter het decor kijken: Mexico is in oorlog, en Bonhomme bespaart ons de gruwel niet. Superieure historische fictie. Prentjes uit de luxe van les Editions Black & White.

 

IMG_3244.jpg 

 

 

IMG_3246.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Hedge Fund deel 4 tem 6

 

hedge.thumb.jpg.18404a3bc4d011bf4aec5a680c46bae4.jpg

 

In een ver verleden was ik hier al lyrisch over de eerste drie delen van deze reeks. Om de een af andere reden krijgt Hedge Fund zowel hier op het forum als in de besprekingen op SSZ maar weinig aandacht. Volledig onterecht!

Waar de eerste drie delen een boeiende inkijk in de subprime crisis gaven, blijven de auteurs verder waar gebeurde feiten met een fictief verhaal vermengen. Deze keer gaat het over de speculatie in voedingsmiddelen en de Chinese goudbeurs SGE. 

Hedge Fund is een reeks die van de lezer een inspanning vraagt. Vaak zijn er lange dialogen waar complexe financiële instrumenten worden uitgelegd, maar als je de moeite wil doen krijg je er een spannend en interessant verhaal voor terug. Het hoofdpersonage roept soms afkeer, dan weer een bevreemdende empathie op. Hopelijk gaat deze reeks nog lang verder. Aanrader!

Link naar reactie

Gelezen: Eén seconde later (Zidrou, Maltaite)

Aline en Blandine zijn tweelingzussen. De eerste is een gevierde harpiste in Frankrijk, terwijl de andere in de Verenigde Staten aan de bak komt als stripper. Het is zomer 1969, Aline zoeft met haar man in een Facell Vega over de autoroute en plots is ze weg. Verdwenen zonder een spoor na te laten. En ze blijkt geen alleenstaand geval te zijn.

Zidrou heeft hier een vreemd verhaal opgebouwd met een buslading geweldige personages en goede dialogen.  Bovendien weet Maltaite wel een geschikte sfeer op te roepen met zijn tekeningen. Jammer genoeg weet Zidrou niet hoe hij al die fantastische personages naar een bevredigend einde van een verhaal moet leiden. Eén seconde later is wat mij betreft niet af. Jammer.

 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 31/8/2020 om 12:51, Bart 01 zei:

Hedge Fund deel 4 tem 6

 

hedge.thumb.jpg.18404a3bc4d011bf4aec5a680c46bae4.jpg

 

In een ver verleden was ik hier al lyrisch over de eerste drie delen van deze reeks. Om de een af andere reden krijgt Hedge Fund zowel hier op het forum als in de besprekingen op SSZ maar weinig aandacht. Volledig onterecht!

Waar de eerste drie delen een boeiende inkijk in de subprime crisis gaven, blijven de auteurs verder waar gebeurde feiten met een fictief verhaal vermengen. Deze keer gaat het over de speculatie in voedingsmiddelen en de Chinese goudbeurs SGE. 

Hedge Fund is een reeks die van de lezer een inspanning vraagt. Vaak zijn er lange dialogen waar complexe financiële instrumenten worden uitgelegd, maar als je de moeite wil doen krijg je er een spannend en interessant verhaal voor terug. Het hoofdpersonage roept soms afkeer, dan weer een bevreemdende empathie op. Hopelijk gaat deze reeks nog lang verder. Aanrader!

Hedge Fund hoort bij het beste van het beste.

Link naar reactie

Gelezen: Gilles Durance 3 - De vlucht van de Concorde (Callixte)

Van alles wat uitgestorven is mis ik de Concorde het meest. Ik vind het oprecht jammer dat ik nooit supersonisch heb kunnen reizen in dat symbool voor vooruitgang, Frans-Britse integratie en ook wel energie-verspilling. Een reis terug in de tijd naar dat prachtige tijdperk kan ik echter niet laten liggen. In dit album draait alles om de ontwikkeling van de Concorde en vooral van haar Russische tegenhanger: de Tupolev Tu-144. Het spionageverhaal is nodeloos ingewikkeld en bovendien ongeloofwaardig, maar dat zijn we na de twee vorige albums wel gewend. Voor het volgende album zal ik vermoedelijk passen, want de onnozele maar met pijnlijke ernst gebrachte diarree aan plotwendingen, halfbakken intriges en de veelheid aan niets ter zake doende historische feitjes maakte ten langen leste vieze spatten op mijn humeur. Callixte tekent wel aardige vliegtuigen en grieten met lekkere billen. Ik raad dit niet aan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Gelezen: Robbedoes bij de Sovjets (Neidhardt, Tarrin)

In deze Robbedoes door... keren we terug naar tijd van de Koude Oorlog: de slechten zijn archetypische Russische geheime agenten, spionnen en geleerden die het communisme wereldwijd willen verspreiden. Daar hebben ze natuurlijk graaf Rommelgem voor nodig. Niet slecht, maar ook geen topper. Het verhaal is wat rommelig, de grappen soms te flauw.

 

Little Nemo (Frank)

Met Ragebol maakte Frank al dromerige strips, maar in dit boek waagt hij zich aan een remake van de ultieme droomstrip: Little Nemo. Dat levert een groot boek vol mooie tekeningen met vooral dieren op, maar de vrije associaties van Nemo's dromen konden mijn aandacht niet altijd vasthouden. Meer een kijkboek dan een leesboek, en aan 45 euro niet goedkoop.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Overlevenden integraal

Leo blijft fascineren. Uitgelezen in dik anderhalf uur.

 

Vervolgens stootte ik in mijn kast op de eeuwige oorlog.

Duurt in feite lang eer dat interessant wordt. Het tekenwerk van Marvano vind ik zielloos. Er wordt wel eens met Leo gelachen omwille van zijn houterige figuren, maar bij Marvano zijn alle gelaatsuitdrukkingen vreselijk saai.

Link naar reactie
Op 11/10/2020 om 10:11, lukoste zei:

Overlevenden integraal

Leo blijft fascineren. Uitgelezen in dik anderhalf uur.

 

Vervolgens stootte ik in mijn kast op de eeuwige oorlog.

Duurt in feite lang eer dat interessant wordt. Het tekenwerk van Marvano vind ik zielloos. Er wordt wel eens met Leo gelachen omwille van zijn houterige figuren, maar bij Marvano zijn alle gelaatsuitdrukkingen vreselijk saai.

Grappig, de eerste cyclus van de De Eeuwige Oorlog staat bij mij nog steeds in mijn toplijst.

Zo zie je maar weer, smaken .......

Link naar reactie
2 uren geleden, De Hollander zei:

Grappig, de eerste cyclus van de De Eeuwige Oorlog staat bij mij nog steeds in mijn toplijst.

Zo zie je maar weer, smaken .......

Ondanks de tekeningen die me tegenvallen is het wel een goede strip hoor. Met een lekker melig einde, waarom ook niet.

Maar eerlijk, is alles duidelijk verteld in dat verhaal? Soms vind ik het toch moeilijk om de dingen te kunnen plaatsen. Slaagt het boek daar beter in?

Link naar reactie
2 uren geleden, lukoste zei:

Ondanks de tekeningen die me tegenvallen is het wel een goede strip hoor. Met een lekker melig einde, waarom ook niet.

Maar eerlijk, is alles duidelijk verteld in dat verhaal? Soms vind ik het toch moeilijk om de dingen te kunnen plaatsen. Slaagt het boek daar beter in?

Naar aanleiding van de strip destijds het boek gelezen. Ik weet niet meer welke ik beter vond. 

Link naar reactie

De wolf (Rochette)

 

Een erg actueel album, nu de wolf ook ins land zijn herintrede maakt: Gaspard is een herder in een afgelegen uithoek van de Alpen die zijn schapen ziet doodgebeten worden door een wolf. Zowel de herder als de wolf vechten voor hun plaats in een ruig maar mooi landschap. Een prachtig verhaal. Zeer goed.

 

hd-le-loup-de-jean-marc-rochette.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen:

 

Mijn kameraad Che Guevara (Hilde Baele - Jeroen Janssen)

In Rwanda ontmoetten Hilde Baele en Jeroen Janssen een man die nog met de legendarische beroepsrevolutionair Che Guevara heeft gevochten. In dit boek doen ze verslag van hun zoektocht naar sporen van zijn verhaal. Van Rwanda naar Cuba en Varsenare terug naar Rwanda, allemaal om het verhaal van Jerome niet te laten vergeten.

Jeroen Janssen doet aan journalistiek met potlood en stift: teksten in zijn handschrift aangevuld met schetsen en tekeningen, vaak in felle kleuren. Informatief en entertainend tegelijk. Zeer goed.

 

Liberty Bessie 1 - Een piloot uit Alabama  (Djian, PRSD, Vincent)

Tijdens de Tweede Wereldoorlog was het Amerikaanse leger nog raciaal gescheiden: zwarte mannen werden bijna niet ingezet aan de frontlijn, maar vervulden achter de linies ondersteunend werk. Toch was er een afdeling van zwarte piloten en ander vliegend personeel: the Tuskagee Airman. Die vliegeniers werden volledig apart gehouden van de rest van de luchtmacht. 

Bessie is een jonge zwarte  pilote die kort na de oorlog op zoek gaat naar haar vader, één van de Tuskagee Airmen. Ze weet dat hij neergeschoten is, maar als op een dag zijn dog-tags opduiken blijkt het verhaal niet te kloppen. Ze gaat als pilote op zoek naar de waarheid. 

De laatste jaren worden we overspoeld door een tsunami aan pilotenstrips, niet allemaal even lezenswaardig. Liberty Bessie is bij de betere: prettig getekend, en ook het verhaal weet boven de banaliteit uit te stijgen. Leuk.

 

Savage 5 - Black Calavera  (Meynet, Yann)

Na het eerste drieluik van deze reeks verschoof de aandacht naar de wees Esmeralda die werd opgesloten in een weeshuis. Daarnaast konden we nog de verdere militaire exploten van Savage volgen. In dit vijfde deel blijven we op die twee aparte sporen rijden en het scenario verwatert een beetje. Yann zit op een dood spoor, denk ik. De tekeningen van Meynet met directe inkleuring vind ik wel zeer mooi. Fantastische landschappen (en damesderrières).

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen:

 

Gunning for Ramirez (Nicolas Petrimaux)

Jacques Ramirez is de beste hersteller van stofzuigers bij Robotop. Met zijn natte hondenogen en zijn grote wijnvlek op zijn gezicht kan je voor deze stomme man (hij kan niet praten) alleen maar sympathie hebben. Maar er zijn er die denken dat hij een huurmoordenaar voor een Mexicaans misdaadkartel is. 

Oorspronkelijk in het Frans uitgegeven door Glénat als 'Il faut flinguer Ramirez' maar bij Image is dit nu ook in het Engels te lezen. Werkelijk alles zit juist in deze strip: de tekeningen en kleuren geven dit boek de feel van een Amerikaanse jaren '80 actiefilm. Goed gebrachte personages, strakke dialogen, knipoogjes naar de eighties popcultuur (Magnum PI!). En voortdurend vraag je je af: is Jacques een moordenaar? Zeer goed, zeer graag gelezen.

 

unnamed-5.jpg

 

gunning-for-ramirez-vol-1-tp_cc48fbe892.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen: Gilles de Geus - De tweede integrale (Kolk, De Wit)

Deze tweede integrale bevat vier albums (Smeerenburg, De Revue, De Batavia en Spionage) en zoals beloofd ligt het niveau hier veel hoger dan in de eerste integrale. De grap-dichtheid ligt hoog, de tekeningen van Hanco Kolk zijn top. U mag dit gerust aanschaffen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen: Kent State - Derf Backderf

Crosby, Stills, Nash & Young hadden met het nummer 'Ohio' aan 3 minuten en 24 seconden genoeg om te zorgen dat we nooit zouden vergeten hoe op 4 mei 1970 vier studenten werden doodgeschoten door de Nationale Garde aan Kent University in Ohio. De Verenigde Staten waren op dat moment een hopeloos verdeeld land. De sfeer werd grimmiger: hoewel de protesten tegen de oorlog in Vietnam immense groepen mobiliseerden was een groot deel van de bevolking niet gewonnen voor de idealen van de opstandige jeugd. De vier doden aan Kent State zouden één van de symbolen worden voor het einde van de hippie-jaren, samen met de Manson-moorden, de aanslagen op Bobby Kennedy en Martin Luther King en het Rolling Stones-concert in Altamont waar een zwarte toeschouwer werd vermoord door de Hell's Angels.

In deze pil van 250 bladzijden (exclusief de voetnoten) schetst Backderf de aanloop naar de dramatische gebeurtenissen van maandag 4 mei. Hij toont ons hoe de vier slachtoffers het weekend voordien doormaakten en wie ze waren. Door zijn onderzoek legt hij haarfijn bloot hoe de gebeurtenissen zich afspeelden. De gouverneur, de rector en de leiding van de Nationale Garde schatten de situatie volledig verkeerd in, en dat werd nog verergerd door het FBI dat collectief bevangen leek door paranoia. Dezelfde hyperbolen als vandaag werden gebruikt: protesterende studenten werden afgeschilderd als communistisch en anti-Amerikaans. 

Must-read.

 

ATIXPT22QBA3JH63QLFAYASC3I.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, Boris Valeo zei:

Philippe Druillet la Nuit gelezen in combinatie van de soundtrack van Obituary Back From The Dead. Binnenkomer: 

IMG_20201108_202755__01__01.thumb.jpg.0259bfe5ad78cae354f9afd2f8f90fed.jpgobituary-back-from-the-dead-lp-red.jpg

 

 

Indrukwekkende pagina's. Ik heb het nog niet gelezen, maar alleen al de betekenis kennen achter dit boek (dankzij de video van BobFish) geeft me de chills.

 

afbeelding.thumb.png.5a5e9d20c9bb2671aa22bb4d9ad7a0cc.png

 

 

 

 

afbeelding.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Met regelmaat neem ik nog weleens het besluit om series in de ban te doen en te stoppen met nieuwe delen van een reeks.

Zo was ik na Aldebaran, Betelgeuze en Antaras gestopt met de Werelden van Aldebaran.

 

Toen ik laatst de integrale van De Overlevenden, kwantumanomalien voorbij zag komen kon ik de verleiding toch niet weerstaan. 

En ja hoor, ik heb weer volop genoten. Tevens was de nieuwsgierigheid weer gewekt en heb ik met veel plezier Betelgeuze en Antaras weer herlezen (Aldebaran stond mij nog goed voor de geest). 

 

Al met al is het weer zo goed bevallen, dat ik voornemens ben om de volgende reeks Terug naar Aldebaran te gaan aanschaffen. 

Ik begrijp eruit dat het 3e en afsluitende deel hiervan over 2 weken verschijnt. Mooi, dat leest zo lekker weg.

 

Blij dat ik mij weer heb laten verleiden. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Gelezen: Terug aan het land - Joe Sacco

Joe Sacco is een journalist die zijn werk publiceert in stripvorm. Voor dit boek ging hij naar het noorden van Canada, naar de Noordwest Territoria. In dit immense en afgelegen gebied wonen zo'n 45.000 mensen. Een deel van hen zijn Dene, de originele bewoners die traditioneel een semi-nomadisch bestaan kenden. Sacco schetst de situatie van deze mensen die tot in de jaren '90 door de Canadese overheid onder druk gezet werden om hun traditionele leefwijze los te laten. Kinderen werden weggehaald bij hun ouders en in internaten gestopt waar ze slachtoffer werden van misbruik. Het sedentaire bestaan, gesteund door uitkeringen van de Canadese overheid, zorgt er voor dat veel Dene vervallen in lethargie en drank- en drugmisbruik. Sommigen willen zelf hun toekomst in handen nemen, maar hoe dat moet lijkt niemand te weten. De bodem is er rijk aan olie en schaliegas, maar de werkomstandigheden zijn bar. Er zijn geen wegen. Bovendien zorgt dit voor enorme vervuiling. Moeten de Dene terug aansluiting proberen vinden bij de manier van leven van hun voorouders in een wereld die niet heeft stilgestaan, of moeten ze een nieuw evenwicht vinden? Razend interessant, de tekeningen van Sacco zijn functioneel, maar hij is geen Franquin.

 

PayingTheLand_126_127.jpg?cb=31a3fc68b50

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen: Het beest (Zidrou, Frank Pé)

Vond u de marsupilami ook zo schattig bezig met zijn jongen in Franquin's Het nest van de marsupilami? Wel, dat was allemaal in scène gezet. In werkelijkheid is de marsupilami een wild beest uit de wouden van Palombië. 

Geheel in lijn met hedendaagse trends heeft Zidrou van ons favoriete gezelschapsdier een naturalistischer versie geschreven, die zich wel weer in de jaren vijftig afspeelt. Het zijn nietsontziende smokkelaars die in den vreemde dieren vangen om ze dan voor grof geld aan te bieden aan rijke westerlingen. Maar de marsupilami ontsnapt. Hij wordt gevonden door François (eigenlijk Franz) Vandenbossche, zoon van een verdwenen Duitse soldaat en een alleenstaande moeder die met de nek wordt aangekeken omwille van haar moffenkind. Franz heeft het meer voor verwaarloosde dieren dan voor mensen. 

Het beest is een klepper van 156 bladzijden, en pas het eerste deel van een tweeluik. Koop dit vooral voor de prachtige tekeningen van Frank Pé. Er zitten mooie landschappen in dit boek, en talloze verwijzingen naar de Belgische strip.

 

frp19-81c9d.jpg?1603364644

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen: De kever en de koning - Thibau Vande Voorde

Deze strip snijdt een erg actueel thema aan: Kongo en Leopold II. Meneer Lippens is een ivoorhandelaar die in de jaren 1890 immense hoeveelheden ivoor naar België stuurt. Maar op een dag wordt niets meer van hem gehoord, en zijn zoon gaat met een expeditie op zoek naar hem. Tijdens de tocht vliegt een kever in het oor van de jonge Lippens. 

De kever en de koning doet erg aan Hart der duisternis van Joseph Conrad denken. Ook in dat boek gaat de hoofdfiguur op zoek naar een blanke die verdwenen is in de brousse. Maar waar Conrad van zijn boek een aanklacht tegen het gedrag van de Belgen in Kongo maakte blijft Vande Voorde daar wat meer op de vlakte. Het gaat hier vooral over de waanideeën van de jonge Lippens. De tekeningen in felle kleurpotloden zijn erg mooi. Sterk debuut.

 

6.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen: Naomi Vertelt - Spaans Rood (Milan Hulsing)

Naomi is een personage uit Hulsings uitstekende vorige strip: De smokkelaar. Ze is het meisje op de boot dat verhalen verzint over iedereen. Hulsing heeft haar nu een eigen strip gegeven. Het schip uit De smokkelaar is verkocht, de moeder van Naomi heeft nu een eettent op een Caraïbisch eiland, en Naomi ziet in de haven veel volk passeren. Over de opmerkelijkste voorbijgangers schrijft ze verhalen die ze dan vertelt aan haar vriendin of de schooljuf. Daardoor weet je op den duur niet meer wat waar is en wat niet, maar dat deert niet. Wat telt is het verhaal. De tekeningen van Hulsing en de poëtische teneur van de verhalen doen aan Pratt denken. Zeer graag gelezen.

 

spaansrood04.jpg

 

spaans-rood--037-milan-hulsing.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen: Krasse Knarren 6 - Het verstopte oor (Lupano, Cauuet)

Al vijf albums lang heb ik veel sympathie voor de krasse knarren. Met innemende personages en humor levert Lupano maatschappijkritiek in hapklare brokken. In dit zesde album gaan de drie oudjes naar Guyana, om weer een ander wereldprobleem aan te snijden. 

Eerlijk gezegd vond ik dit een minder album in deze ijzersterke reeks. Zeker, alle vertrouwde elementen uit de reeks zitten er in. Lupano bespaart niet op de humor, de tekeningen van Cauuet blijven geweldig, de knorrige knarren hebben mijn volle sympathie voor de manier waarop ze tegelijk zeuren en aandacht vragen voor een ecologisch thema. Maar ik had het gevoel dat Lupano te hard had zitten puzzelen om alles samen te voegen. Het voelde wat gekunsteld aan, en de ingrediënten waren onvoldoende gemixt. Zeker niet slecht, maar het kon volgens mij nog beter.

 

Europees__Krasse_Knarren6_inside3.png

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, Boris Valeo zei:

Shi 1 tot 4: wat heb ik dit graag gelezen. Goed scenario dat ernorm vlot leest. En goh ja die lesbische scene in deel 3 is maar een fait-divers in het grote geheel. De tekeningen van Homs zijn👌 

IMG_20201221_061606__01__01.thumb.jpg.1e2a87b2ee2b0a9dfdec927b72b05afd.jpg

Ik had ook interesse in deze serie, maar er is iets dat me in de war bracht: dit is toch 1 doorlopend verhaal of zijn dit 4 aparte one shots in eenzelfde universum?

Ik weet niet meer waar, maar had iets gelezen dat me het tweede deed vermoeden en ben minder fan van anthologies.

Link naar reactie
29 minuten geleden, kbellon zei:

Ik had ook interesse in deze serie, maar er is iets dat me in de war bracht: dit is toch 1 doorlopend verhaal of zijn dit 4 aparte one shots in eenzelfde universum?

Ik weet niet meer waar, maar had iets gelezen dat me het tweede deed vermoeden en ben minder fan van anthologies.

Het einde van deel 4 is het slot van de eerste cyclus. Er was nog zoveel te vertellen en nog zoveel ideëen dat ze op aanraden van de uitgever er nog een tweede cyclus aan toevoegen….

Link naar reactie
43 minuten geleden, kbellon zei:

Ik had ook interesse in deze serie, maar er is iets dat me in de war bracht: dit is toch 1 doorlopend verhaal of zijn dit 4 aparte one shots in eenzelfde universum?

Ik weet niet meer waar, maar had iets gelezen dat me het tweede deed vermoeden en ben minder fan van anthologies.

De 4 delen zijn  GEEN oneshots  en is dus 1 verhaal. 

Ik bevestig dat er nog pistes zijn voor een 2de cyclus, langs de andere kant denk ik hier te stoppen want cyclus 1 is wel mooi afgerond. 

Link naar reactie

Ben Gijsemans - Aaron: 

 

De twintigjarige Aaron spendeert zijn zomer thuis. Hij moet voor zijn herexamens studeren, maar heeft andere dingen aan het hoofd. Hij worstelt met zijn gevoelens en begrijpt zichzelf niet. In de geborgenheid van zijn kamer lijkt hij geen antwoorden te vinden, en zijn superheldenstrips helpen hem niet langer om te ontsnappen aan de dagelijkse onrust. Wanneer hij beslist om naar buiten te gaan, verandert zijn innerlijke worsteling in een maalstroom. Hij ontdekt wat hij ontkent, en ontkent wat hij ontdekt.

 

De tragiek/traagheid in het verhaal is vintage Chris Ware. Wat Ben Gijsemans serieus goed doet zijn die zeer realistische dialogen wat bijdraagt aan de herkenbaarheid. 

 

Topper!!! IMG_20201221_182154__01__01.thumb.jpg.03223ee0f45e1351007a0402defd5962.jpg

Link naar reactie

Ik heb in deze kerstvakantie al één en ander kunnen lezen:

 

Een godverdomse klootzak 2 - O maneta (Loisel, Pont)

Aan het begin van de jaren '70 gaat Max in het Amazonegebied op zoek naar zijn vader die hij nooit gezien heeft. 

Dit vervolg op één van de revelaties van vorig jaar doet verder op het sterke elan van deel één: sterke personages, goede setting, spannend verhaal, goed in beeld gebracht door Olivier Pont. Zeer goed.

 

wl800wp600hl600hp750q85_Een_godverdomse_

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...