Ga naar inhoud

Locke & Key


Recommended Posts

Locke & Key is een absolute must-read. Hier is wat ik schreef na het lezen van het zesde deel:

 

Quote

Locke & Key 1 - 6

Na de gruwelijke moord op Rendell Locke verhuist zijn gezin van San Francisco helemaal naar de andere kant van de VS, waar al die kleine staatjes liggen die we niet kennen. Zijn weduwe en drie kinderen Tyler, Kinsey en Bode gaan er in Locke House wonen, waar ook Rendell zijn jeugd doorbracht. Al snel vindt de kleine Bode er vreemde sleutels. Met die magische sleutels kunnen de kinderen de vreemdste dingen doen: hun geest losmaken van hun lichaam, of in hun hoofd kijken en herinneringen en gevoelens wegnemen. Langzaam maar zeker komen ze er achter waar de sleutels vandaan komen en welke gevaren daar schuilen.

Locke & Key bevat horror-elementen en fantasy, twee dingen waar ik eigenlijk geen liefhebber van ben. En toch is dit de beste reeks die ik de laatste jaren heb gelezen. Dat is te danken aan de prachtige personages die deze strip bevolken. Want ondanks de vreemde premisse van de reeks zijn de Locke-kinderen erg gewone en geloofwaardige personen. Bovendien is Locke & Key spannend, erg goed getekend, soms grappig en soms ontroerend. Locke & Key is verschenen in zes TPB's, in begrijpelijk Engels en op mooi glanzend papier. Er is dus geen enkel excuus om dit niet te lezen. 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 8/1/2020 om 20:50, Neat Stuff zei:

Tijd om je Locke & Key deeltjes uit de mottenballen te halen en nog eens te herlezen voordat iedereen denkt het beter te weten...

ik laat me gewoon lekker verrassen... en lees ERNA wellicht de collecties die ik gelukkig in mijn kast heb staan. MUST READ!

ondertussen net GREAT SECRET SHOW uitgelezen... briljant. Nog bedankt! Zelfde tekenaar en wow wat een verhaal!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Zojuist, Retardi zei:

Je hebt ze nooit gelezen??

o jawel,. Ik doelde op herlezen.

En ik ben vreselijk... na een paar jaar vergeet ik het meeste. ZO vond ik GREAT SECRET SHOW 1`één van de geweldigste boeken ooit.... maar 10 jaar geleden gelezen en ik wist gewoon niets meer eigenlijk

Dus de comic ervan heb ik vorige week uitgelezen en volledig nieuw van genoten

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
16 minuten geleden, boomvavavoom zei:

iemand al nieuws gehoord over een nieuwe collectie comics? De oneshots van de afgelopen tijd, bedoel ik dan. Ik heb alles in TPB dus hoopt iets in die trant

 

 

Welke oneshots bedoel je dan? 
Ik heb nl twee HC's met oneshots. De reeks heb ik ook in SC, maar die twee zijn enkel in HC uit. (zie foto op vorige pagina). 

 

Ondertussen drie afleveringen gezien, en ik zie het graag. :) 

 

edit, even de link wezen halen op de vorige blz: 
IMG_20200110_161654.jpg.d17911a971ffe82c

Link naar reactie
23 minuten geleden, spock zei:

Welke oneshots bedoel je dan? 
Ik heb nl twee HC's met oneshots.

precies die.

En nu is er ook een oneshot uit, ik dacht in regulier comic format.

Nee , ik wil graag gewoon alles in 1 format, dus daarom hoopte ik op nieuws van een SC

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
5 hours ago, boomvavavoom said:

precies die.

En nu is er ook een oneshot uit, ik dacht in regulier comic format.

Nee , ik wil graag gewoon alles in 1 format, dus daarom hoopte ik op nieuws van een SC

Die one-shots beschouwen de auteurs als The Golden Age verhalen, verhalen van voor de huidige Locke familie.

Dit is het laatste deeltje  Dog Days dat eind vorig jaar verscheen. Ze zijn nu bezig aan nieuwe one-shot Locke & Key: Battalions met de personages van 'Open The Moon' en 'Small World. Deze zou een brug zijn naar een nieuwe zes-delige mini serie waar de auteurs al jaren mee rondlopen met de sleutel World War.

 

LnK-DD_cvr.jpg

Link naar reactie
16 uren geleden, boomvavavoom zei:

precies die.

En nu is er ook een oneshot uit, ik dacht in regulier comic format.

Nee , ik wil graag gewoon alles in 1 format, dus daarom hoopte ik op nieuws van een SC

 

Ah, hoeveel reeksen zijn er niet waar ik SC's en HC's en PF's van heb. Ik wou vroeger ook alles liever in hetzelfde formaat, maar ik lig daar nu niet meer van wakker. Als ik het maar heb ;)

Ik weet niet of er ooit SC's zullen komen van die twee boekjes. 

Link naar reactie
55 minuten geleden, spock zei:

k weet niet of er ooit SC's zullen komen van die twee boekjes. 

ach... al komt het maar in een collectie. Ik heb niet alles in TPB gekocht om daarna over te stappen op floppies.
Heb ik bij Terry Moore dan wel weer gedaan (na SIP heb ik alles los) maar soit

1 uur terug, spock zei:

maar ik lig daar nu niet meer van wakker.

meestal ik ook niet, maar als ik toch al jaren te laat instap (L&K) dan wacht ik nu ook wel rustig.
 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...