Ga naar inhoud

Uitsluitend POSITIEF Corona-nieuws en initiatieven


Recommended Posts

2 uren geleden, Aleksandr zei:

is toch leuk, en heel netjes / proper verpleegster ziet reuze Coronaprobleem op zich afkomen

ik zie het probleem niet

Kwam o.a. deze reactie tegen (print-screen): 

 

reacties-op-Milo-Minara-corona-art-apr20

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Ik kan me wel iets inbeelden bij die reactie. Het is nu niet alsof die verpleegsters en postbodes en dokters veel hebben aan het feit dat een of andere tekenaar een tekening maakt van een knappe jongedame die schijnbaar in hun beroepscategorie werkt.

 

Als je om acht uur applaudisseert, en er is geen zorgpersoneel in de buurt die het hoort, heb je dan wel geapplaudisseerd voor het zorgpersoneel? Of heb je dan enkel jezelf een goed gevoel gegeven?

Link naar reactie
17 minuten geleden, TDPB zei:

Als je om acht uur applaudisseert, en er is geen zorgpersoneel in de buurt die het hoort, heb je dan wel geapplaudisseerd voor het zorgpersoneel? Of heb je dan enkel jezelf een goed gevoel gegeven?

Daar heb ik inderdaad ook een dubbel gevoel bij. Maar die tekeningen van Milo Manara, waarom niet in een veiling zetten en de opbrengst (deels) wegschenken? Lijkt mij toch ideaal.

Link naar reactie
1 uur terug, TDPB zei:

Als je om acht uur applaudisseert, en er is geen zorgpersoneel in de buurt die het hoort, heb je dan wel geapplaudisseerd voor het zorgpersoneel? Of heb je dan enkel jezelf een goed gevoel gegeven?

Gelijk  heb je. Dat applaus vind ik er ook helemaal over. Hier in de buurt waren er zelfs kwade reacties op facebook dezelfde avond van mensen die verbolgen waren dat ze in hun straat als enige stonden te applaudiseren. Ik heb gereageerd dat ik met de nacht stond en ze mij hadden wakker gemaakt 😈

Wanneer een kunstenaar zich geïnspireerd voelt door de strijd of middels zijn kunst de bevolking een hart onder de riem wil steken vind ik het nog iets anders. Maar ik kan me ook inbeelden dat de zorgsector voor deze dingen op z'n best de schouders ophaalt.

Het werk veilen voor bv het rode kruis of iets dergelijks zou inderdaad meer uithalen.

Link naar reactie

Voor alle duidelijkheid: mensen mogen van mij best applaudisseren (of godbetert virtuele kaarsen rondsturen) als ze zich daar goed bij voelen. Maar ze moeten beseffen dat ze dat vaak enkel voor zichzelf doen. En dat het verder geen enkel nut heeft.

En als Manara graag (knappe)vrouwen tekent in de kledij van het zorgend personeel is dat ook prima voor mij. Maar tezelfdertijd kan ik me ook inbeelden waarom sommigen dat maar niets vinden.

Link naar reactie
22 uren geleden, linthout zei:

Ik vind dat applaus schitterend.

Ik ken een paar mensen in de zorgsector en die vinden dat geweldig.

 

Goed om te horen dat het dan toch z'n nut heeft.

Gisteren of eergisteren moest de politie een paasbarbecue opruimen met 30 genodigden. En daar hing ook een wit laken uit het raam.

Dat is wat ik eerder associeer met mensen die staan te klappen.

Maar ik geef toe dat ik wat cynisch ben als het over de gemiddelde medemens gaat. 'k Heb daar al jaren last van.

Link naar reactie

Tja Willy, ik ben er zelf ook niet blij mee maar ik ben al te vaak teleurgesteld wat dat betreft. Maar er wordt hier in de omgeving bijna elke week minstens een keer of twee opgeroepen om "iets" te doen voor onze medemensen, onze "helden", onze slachtoffers, ...

Een aantal van die mensen ken ik. Maar nog eens: ik geef toe dat ik zeer cynisch ben en vooral de wolk zie en niet de gloed errond.

Ik zou hier nu een lange post kunnen maken over wat ik ze ook al heb zien doen of horen zeggen, maar dat hoort niet thuis in deze rayon. Dit gaat over het goede nieuws.

Dus, om terug on topic te geraken, weer wat goed nieuws!

Vanaf volgende week gaan we terug kunnen klussen, want de doegetzelf-zaken zullen terug mogen openen! Met andere woorden, mijn excuses om die zaken uit te stellen mogen vanaf maandag de vuilbak in. 😥

 

Link naar reactie
8 hours ago, Tanuki said:

Tja Willy, ik ben er zelf ook niet blij mee maar ik ben al te vaak teleurgesteld wat dat betreft. Maar er wordt hier in de omgeving bijna elke week minstens een keer of twee opgeroepen om "iets" te doen voor onze medemensen, onze "helden", onze slachtoffers, ...

 

 

Allez, ik zal het eens hier zetten:

 

Het universitaire ziekenhuis van Gent (Belgiê) ontvangt regelmatig giften, en deze keer hebben ze het mogelijk gemaakt om specifiek giften toe te wijzen voor het onderzoek naar covid-19 door de referentie 745056/050084 Covid19 bij de storting te vermelden.

Je kunt storten op:
rekeningnummer UZ Gent: IBAN BE42 0016 4482 4754
ondernemingsnummer: 0232.987.862
Referentie 745056/050084 Covid19

Voor bedragen boven de 40 euro sturen ze een fiscaal attest. Privépersonen moeten daarvoor hun voornaam en naam vermelden, ondernemingen hun KBO-nummer.

Link naar reactie
11 uren geleden, linthout zei:

EN DAT is dus goed nieuws?

Dat de doegetzelfzaken weer open mogen?

Weet ge wel wat dat betekent?

Dat mijn vrouw mij hier weer aan het werk zal zetten!

Ik heb geen excuus meer dat ik niet aan mijn materiaal geraak!!!!!

🤣🤣🤣

Geen excuus meer dat ge geen m6 schroeven meer hebt. 😃

Link naar reactie

qua striptekeningen blijf ik de voortdurende stroom Manara toch erg positief vinden

 

image.thumb.png.2ee9a74f47cf023fb69166c00b756c82.png

 

En ik ben verdraaid tevreden met hoe Ed van der Linden het op heeft gepakt en er uiteindelijk een "Corona" boekje wordt gemaakt

image.thumb.png.91aa0d4f6dcde1161a04c49dd1e0030b.png

Meer voorbeelden hier:

http://www.comicsforsinners.com/corona-art-by-ed-van-der-linden/

 

Hij is nu bezig alles in te kleuren en dan dus in boekvorm uit te brengen. Ik zie dat niet als uitbuiten, maar als "er het beste van maken". Ed vd Linden maakt dit boekje ook echt op aanvraag van fans. Overweldigende aanvraag trouwens.
Mocht iemand nog een bestelling willen plaatsen, dan even naar zijn Facebook

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

26 mei a.s.: de geërfden van wijlen Albert Uderzo veilen 5 originele strippagina's van hem. De opbrengst is voor de Franse verpleging.

Het betreffen 3 originelen van Asterix, 1 van Hoem-Pa-Pa en 1 van Tanguy & Laverdure.

In totaal wordt een opbrengst van € 400.000 verwacht.

 

Bron (Franstalig): https://www.ligneclaire.info/asterix-fondation-hopitaux-de-paris-hopitaux-de-france-99524.html

 

Hoem-pa-pa, pag.15.png

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
1 uur terug, Aleksandr zei:

Broeva! Haro!

slechts 400.000eurootjes

euh, is dat positief nieuws, slechts 400.000euro

ik denk niet datter <zoweinig> in mijn spaarvarken zit

kan dus zeker niet meedoen

helemaal niet positief dus...   :angry:   

 

is wel een leuke plaat ;)

Je hoeft ze niet alle 5 te kopen, eentje kan ook.

 

Als je de goedkoopste neemt zou je al met 40k klaar kunnen zijn.

Da's al positiever, toch? 😃

 

"Les estimations varient de 80 à 100 000 euros pour Astérix, 60 à 100 000 euros pour Tanguy et 40.000 et 60.000 euros pour Oumpah-Pah."

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...