Ga naar inhoud

Youtube, the next generation


Bonte

Recommended Posts

  • Bonte changed the title to Youtube, the next generation
8 minuten geleden, Gilles zei:

Was jij een van die gelukkige mensen die dat verschrikkelijk liedje nog nooit hadden gehoord? Luister liever naar The Slashstreet Boys ofzo. :D

 

Meestal is het K-pop hier in huis met dat jong grut, Black Pink vind ik nog best te pruimen soms en de extravagante muziekvideo's zijn zo over the top dat ze interessant worden. 🙂

 

 

 

Link naar reactie

Idem, en ik vind dat een fijne en geruststellende gedachte. Het is namelijk perfect mogelijk om jezelf buiten deze kringen te houden, en toch van alles op de hoogte te zijn. Zonder onder een steen te moeten leven. Je mag dan wel niet te veel radio luisteren en televisie kijken, me dunkt.

Onderstaande hits zijn liedjes die ik heb gemist en tot voor kort nooit had gehoord:

* Rag'n'Bone Man - Human

* Billie Eilish - Instagram (of zoiets)
* Hozier - Take Me To Church

 

Baby Shark had ik wel gehoord, naar aanleiding van een kortstondige comeback van dr. Evil, die zich wilde kandidaat stellen voor het presidentschap van Amerika (en het volkslied wilde veranderen naar Baby Shark: kan je meer kwaadaardig zijn?).

 

En ik snap wel de leuke beats, het ritme en de melodie, maar het doet mij niks. Geef mij maar een portie 00's frenchcore, hedendaagse sludge of kleinkunst uit de jaren 1970.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Hamirubi zei:

Kennen jullie overigens het fenomeen van de gamers-filmpjes?

 

Neen, maar ik ben tegenwoordig geobsedeerd door 'reaction' filmpjes. Iemand bekijkt een videoclip of een filmpje van een gezongen optreden voor de eerste keer en filmt dat. Soms kijk je dan naar iemand die daar meer gewoon wat zit, maar al even vaak gaat het om mensen die iets kennen van muziek en daar gepassioneerd over kunnen vertellen, en dan leer je nog wat bij ook.

Link naar reactie
On 11/10/2020 at 8:16 AM, Bonte said:

 

Meestal is het K-pop hier in huis met dat jong grut, Black Pink vind ik nog best te pruimen soms en de extravagante muziekvideo's zijn zo over the top dat ze interessant worden. 🙂

 

 

 

Doet me hieraan denken:

 

Dat is J-pop.

Ik vond het een aardige, goedgemaakte clip, maar toen ik het volledige album vond, duurde het niet lang voor mijn oren me vertelden dat het me geen reet interreseert.

Het is ook het soort liedjes waarvan je denkt dat precies wie de oorzaak is van de klacht in het lied, heel veel geld verdient aan het protest ertegen.

Zoals al die protestzangers die we in het Westen hebben gehad, waardoor uiteindelijk de aandeelhouders van die supermediabedrijven nog rijker werden dan ze al waren.

Zoals Space Balls, de parodie op Star Wars, waaraan het bedrijf Industrial Lights and Magic van George Lucas himself heeft meegewerkt.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Peter Motte zei:

Doet me hieraan denken:

Dat is J-pop.

Ik vond het een aardige, goedgemaakte clip, maar toen ik het volledige album vond, duurde het niet lang voor mijn oren me vertelden dat het me geen reet interreseert.

 

Dat zal mijn reactie ook wel zijn maar dit ziet er wel vet uit 🙂

Link naar reactie

Tussen haakjes:

Sabine Hossenfelder heeft een doctoraat in fysica en is momenteel Research Fellow van het Frankfurt Institute for Advanced Studies (FIAS).

And boy, do you  notice that!

Ze schreef "Lost in Math: How Beauty Leads Physics Astray" (Basic Books, 2018) en blogt op backreaction.blogspot.com

Link naar reactie

Ik kan me er niet mee bezig houden, dat Youtube-gebeuren. Maar Tanuki jr begint een lichte verslaving te kweken vrees ik. Onder andere dan het soort filmpjes waarbij iemand commentaar levert op iemand anders z'n filmpje, of van die gamecommentaren. I'm too old for this shit.

 

Onlangs echter heb ik me wel geabonneerd op een kanaal, uit interesse zelfs: Bjorn Nyland, formerly known als Teslabjorn. Indertijd gestart als vlogger over zijn ervaringen met z'n Tesla. Ondertussen uitgebreid tot influencer (ik haat dat woord) die elke EV die hij in z'n vingers krijgt test tot hij 'm weer moet afgeven. Ook goed voor tips rond laadstrategie, ...

Niet zelden is hij veel neutraler en realistischer in zijn commentaren dan de meeste autojournalisten.

Z'n tests zijn soms best grappig: de banana box-test, camping-test (kan je overnachten in deze wagen? Hmm, let's test it.) 1000km rangetest, ... of ook: kan je offroaden met een Tesla Y?

Mij was het uiteraard vooral om de Polestar 2 te doen.

 

 

Link naar reactie
9 minutes ago, Tanuki said:

Ik kan me er niet mee bezig houden, dat Youtube-gebeuren.

Hangt ervanaf wat je met het YouTube-gebeuren bedoelt.

Ik zoek ook geen virale filmpjes op. Zegt me niets.

Op YouTube staat er vanalles. Het is één wereldwijd-grote jukebox met filmpjes, gaande van iemand die een videootje van een minuutje met zijn hond post, over kwartier-filmpjes over allerlei onderwerpen, tot en met volledige speelfilms.

Je kunt reageren of niet reageren.

Je kunt je eigen filmpjes uploaden of niet uploaden.

Je kunt het als sociale media of niet als sociale media gebruiken.

Het is dus een heel flexibel systeem, waar je alle kanten mee opkunt. En dat is ook de kracht van YouTube. 

Bij mij heeft het grotendeels de tv vervangen, maar niet volledig.

Het is ook wel handig als je het op een tablet kunt bekijken: het werkt overal in huis.

En tijdens de verkiezingsnacht gebruikt ik dat liever, dan dat ik een heel tv-toestel inschakel dat elektriciteit opzupt terwijl je uren wacht tot er eindelijk echt nieuws komt.

Link naar reactie
27 minuten geleden, Peter Motte zei:

Hangt ervanaf wat je met het YouTube-gebeuren bedoelt.

 

Met "het gebeuren" bedoel ik vooral het volgen, liken, becommentariëren,... van kanalen, vloggers, ...

 

Ik gebruik het vooral als een google-machine met filmpjes. Voor mijn modelbouw zocht ik zo tips voor m'n airbrush-pistool, oude beelden van de Yamato, ...

 

Het laatste filmpje dat ik effectief opzocht was die van Lubach over de fabeltjesfuik. Een eye opener ware het niet dat ik het fenomeen al kende, die ironisch genoeg... op youtube staat.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...