Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (4)] landschap 16 vs. landschap 60


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?   

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 02-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

macherot.jpg.7af701cd7457a4b7b89b32c665a

Macherot, Chlorophyl en de samenzweerders

 

Bonte

 

 

B

 

Resize_of_Eckmul-799a0.jpg.43c2b2006c412

het zicht op Eckmül in de Troy-reeksen

 

cinco

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
1 uur terug, Bonte zei:

Macherot met z'n typische 'romantische' manier van landschappen waarbij technisch perspectief ondergeschikt is aan gezelligheid.

Zeg dat wel, 't is een typisch Vandersteen perspectief :)

 

Ik vind dit een moeilijke keuze. A vind ik niet zo bijzonder, en ik zie wat foutjes. B is dan weer degelijk tekenwerk, maar het doet me niet echt iets. Beetje een koekendoosprent.

 

Het zijn beide typische openingsprenten waarvan er zo veel bestaan, alleen is B technisch gezien beter uitgevoerd.

Link naar reactie

Is A zelfs een landschap? Dat het technisch niet klopt, geeft niet. Maar het spreekt te weinig. Ik denk dat het een gezellige stedelijke volksbuurt moet uitstralen, maar dat gevoel heb ik niet, of toch te weinig. Dat rare gele veld op de achtergrond helpt ook al niet.

 

B gekozen, al is de scan niet geweldig en denk ik dat er mooiere platen van Eckmül bestaan. Uit welk album komt deze?

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
1 minute ago, Kristof Berte said:

Is A zelfs een landschap?

 

We hebben de definitie wat ruim genomen:

On 10/18/2020 at 12:02 PM, Yncke said:

Wat rekenen we onder een geldige inzending?

Het is een landschap, een long shot waarbij personages van ondergeschikt belang zijn, of zelfs volledig ontbreken. Het hoeft geen natuurlijk landschap te zijn; een groots stadszicht of een weids ruimtestation rekenen we net zo goed tot de landschappen.

Maar "Toernooi van de stripplaatjes die ruimweg tot de landschappen gerekend kunnen worden", dat bekt niet zo goed. ;)

Link naar reactie
1 uur terug, Kristof Berte zei:

 

 

B gekozen, al is de scan niet geweldig en denk ik dat er mooiere platen van Eckmül bestaan. Uit welk album komt deze?

 

 

Lanfeust Odyssey. Het Raadsel Goud-Azuur 1. Pagina 14-15.

In de strip is het een gigantische double-page spread.

 

PHI_0001.thumb.JPG.e6ddf21f2caf337145486ec2f7a542e9.JPG

 

 

Link naar reactie

Hmmm, ik heb die gelezen maar herinner me die spread niet :) Hoe dan ook niet echt een grote fan van 2-pagina-spreads, door de vouw in het midden.

 

Deze vind ik dan bijvoorbeeld beter, die vertelt iets meer. Maar goed, tzijn maar smaken. En tis wel erg knap gekleurd, die wolken en de zon.

 

afbeelding.thumb.png.e81febafab9ecd06296909fa923b223f.png

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Kristof Berte zei:

Hmmm, ik heb die gelezen maar herinner me die spread niet :) Hoe dan ook niet echt een grote fan van 2-pagina-spreads, door de vouw in het midden.

 

Deze vind ik dan bijvoorbeeld beter, die vertelt iets meer. Maar goed, tzijn maar smaken. En tis wel erg knap gekleurd, die wolken en de zon.

 

 

 

Ja, moeilijk kiezen wat betreft Eckmül, want er is zo een groot aanbod doorheen de Troy-reeksen voor het zicht op die stad.

Ik heb gekozen voor die double-pager omdat die de grootsheid van de stad nog extra benadrukt.

Maar dat effect werkt natuurlijk het beste in het album zelf.

Dus wie de strip Het Raadsel Goud-Azuur 1 in bezit heeft, neem hem er eventueel even bij om de tekening op ware grootte te aanschouwen.

Link naar reactie
On 11/25/2020 at 11:26 PM, Captivant said:

Maar ik ga zelf toch voor Macherot. Heerlijke nostalgie!
Al zijn er inderdaad, wat mij betreft, betere te vinden.

 

macherot.thumb.jpg.7586dc4e46de21fec21ac6064998cb1a.jpg

Ja dat is een hele mooie, ik had enkel de oudste boeken nagekeken maar het is pas in de iets latere verhalen van Chlorophyl dat de landschappen meer werden uitgewerkt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...