Ga naar inhoud

Soda


cinco

Soda  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. jouw 3 favoriete albums:

    • Een Engel gaat heen (1987)
    • Brieven voor Satan (1988)
    • Gij zult niet schieten (1991)
    • God stierf vanavond (1993)
    • Elk klooster heeft zijn kruis (1993)
    • Biecht in Up-tempo (1994)
    • Sta op en sterf! (1995)
    • Dood in vrede (1996)
    • Verlos ons van het kwaad (1997)
    • God mag het weten (1999)
    • Gebeden en ballistiek (2001)
    • Code Apocalyps (2005)
    • Verrijzenis (2014)
    • De bloeddorstige Dominee (2023)
      0
  2. 2. bonusvraag: favoriete nevenpersonage



Recommended Posts

53 minuten geleden, Tanuki zei:

Moeilijke, hier ga ik eerst eens goed over nadenken.

 

Het is waarschijnlijk ook moeilijk om zo dadelijk voor de geest te halen welke titel bij welk verhaal hoort, aangezien de titels nogal non-descriptief zijn.

 

God Mag Het Weten vond ik oorspronkelijk één van de minste verhalen omdat het meer komisch parodiërend (op XIII) was en dus uit de toon viel binnen de reeks, maar ik ben dat album achteraf toch meer gaan appreciëren.

 

afbeelding.png.1850fde75a95ca07b94b03d893582df2.png

 

 

Tchaïkowsky is mijn favoriete nevenfiguur.

Ze zou ook een sterk personage zijn voor een eigen reeks.

 

afbeelding.thumb.png.5551238be66a546a8801dcc69ce79ee2.png

 

 

 

Link naar reactie

Zelfde probleem als bij anderen, blijkbaar.  Ik kan mij de verhalen afzonderlijk echt niet meer voor de geest halen.  Wat niet wil zeggen dat ze niet memorabel zijn, maar gewoon dat het té lang geleden is.  Ik hield van Soda en vond alle albums zowat hetzelfde, qua niveau.  Voorlopig geen stemmen.  Nevenpersonage: De mama. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
10 minuten geleden, esteban² zei:

Zelfde probleem als bij anderen, blijkbaar.  Ik kan mij de verhalen afzonderlijk echt niet meer voor de geest halen.  Wat niet wil zeggen dat ze niet memorabel zijn, maar gewoon dat het té lang geleden is.  Ik hield van Soda en vond alle albums zowat hetzelfde, qua niveau.  Voorlopig geen stemmen.  Nevenpersonage: De mama. ;) 

 

Mensen moeten deze reeks vaker herlezen. :P

De Soda strips lezen trouwens ontzettend vlot.

De in-scène-zetting voelt ook vaak zeer filmisch als ik het zo mag verwoorden.

Dit is echt een reeks die in de jaren '90 samen met Tome & Janry's R&K de deuren van de Waalse en Franse strips voor mij heeft opengegooid.

afbeelding.thumb.png.aa68857c8ebd7136e11e169135e88fd4.png

afbeelding.png.f616c6bda69e0a2c1072f6e0e60b777f.png

Link naar reactie

Ik hoop nog altijd dat het vervolg op Verrijzenis afgewerkt raakt.

Het was wel bevestigd dat dat zou gebeuren, maar er kan altijd iets tussenkomen natuurlijk.

Het zou een mooi postuum eerbetoon aan Tome kunnen zijn.

 

quote:

 

Tekenaar Dan Verlinden deelde de allerlaatste scenario-pagina die Tome (RIP) gemaakt heeft voor het nieuwe avontuur van Soda. Verlinden kent wel de conclusie van het verhaal, dus album 14 zal uiteindelijk sowieso afgewerkt worden.

 

afbeelding.png.f49c174e3633f10dcc326a6d32dc3d1d.png

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser
Op 20/11/2020 om 16:34, cinco zei:

Soms had deze reeks ook heel sterke openingszinnen.

"Ik ben een schoft." (Sta op en Sterf)

 

afbeelding.thumb.png.6524e72e19d57aa4ed1ec847df994195.png

 

En Tome's liefde voor New York werd prachtig vormgegeven door Gazzotti.

Een Tarantino-invloed is merkbaar. Of Frank Miller. Of de hard boiled scenaristen uit de jaren '90.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • cinco changed the title to Soda. (Tome/Warnant/Gazzotti/Verlinden)
14 uren geleden, cartoonesk zei:

Ik houd het meest van de verhalen getekend door Warnant. Jammer dat hij grotendeels het striptekenen vaarwel heeft gezegd.

Jammer ook dat deze reeks voortijdig werd stopgezet.

En ik besef nu dat er meer dan één verhaal van gemaakt werd. De eerste twee heb ik blijkbaar gemist indertijd.

 

afbeelding.png.cd089f73627321ee2acfa2bdeefb5634.png

 

afbeelding.thumb.png.bb8fce4f403c64c8afcd2f096747dec4.png

 

afbeelding.thumb.png.009d713bb92bd2d9364f71337e2b8fde.png

 

afbeelding.thumb.png.df13db6ae9312241e516c4c9352c5eda.png

Link naar reactie
4 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Daar is er volgens mij maar een van vertaald. Ik heb die ergens liggen maar had niet door dat dit van de (eerste) tekenaar van Soda was.

 

het stond in Spirou/Robbedoes, dus die gaan allemaal wel vertaald zijn. Alleen geeft Dupuis er nooit albums van gepubliceerd. Wat begrijpelijk is, want na twee albums zou het al gedaan geweest zijn.

Link naar reactie

Toevallig vandaag een mail gehad waarin onderstaande stond:

 

Timothée Octave Wang, tome 2
Disponible à partir de septembre 2021

 

image.thumb.png.5c5d3386aa4b5a7771146261ecac6622.png

 

Rappelez-vous le tome 1, deux histoires courtes offrant un avant-goût du long récit de ce deuxième tome. Timothée nous revient avec une histoire riche de 44 planches.

En librairie dès le 17/9 en BE et le 24/9 en FR.

 

Cette nouvelle histoire de Timothée intitulée « La statue vivante » est présentée dans une version restaurée sur la base des originaux et remise en couleur selon les indications d’époque de l’auteur, Luc Warnant, le créateur graphique de la série à succès Soda.
À l'occasion de cette nouvelle sortie, nous offrons, AVEC LA PREMIÈRE ÉDITION, un fourreau pouvant contenir les tomes 1 et 2. Pour info, le tome 1 est encore disponible en librairie ou sur commande.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 2/9/2021 om 18:41, cinco zei:

Dat Verrijzenis de eerste helft van een tweeluik is waarvan de tweede helft nooit is afgewerkt geraakt, helpt natuurlijk ook niet.

 

Op 21/11/2020 om 14:58, cinco zei:

Ik hoop nog altijd dat het vervolg op Verrijzenis afgewerkt raakt.

Het was wel bevestigd dat dat zou gebeuren, maar er kan altijd iets tussenkomen natuurlijk.

Het zou een mooi postuum eerbetoon aan Tome kunnen zijn.

 

quote:

 

Tekenaar Dan Verlinden deelde de allerlaatste scenario-pagina die Tome (RIP) gemaakt heeft voor het nieuwe avontuur van Soda. Verlinden kent wel de conclusie van het verhaal, dus album 14 zal uiteindelijk sowieso afgewerkt worden.

 

afbeelding.png.f49c174e3633f10dcc326a6d32dc3d1d.png

 

 

 

Weet iemand eigenlijk of er als iets bekend is over het verschijnen van het 14e album? Na de eerste berichten dat het afgemaakt zou worden volgens het scenario van Tome, heb ik eigenlijk niets meer gehoord. Iemand anders wel?

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Ja, top nieuws. Ik vraag me wel af of de 2e Soda v Verlinden eerst nog gaat verschijnen of pas later. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
26 minuten geleden, mojo zei:

Ja, top nieuws. Ik vraag me wel af of de 2e Soda v Verlinden eerst nog gaat verschijnen of pas later. 

 

Ja, gaat deze cyclus dan buiten reeks zijn of gaan ze zoals bij het Munuera-album van de Blauwbloezen een nummer overslaan?

 

En dan ook nog die setting in de eighties. Is het dan een soort van flashback of staat het simpelweg los van de continuïteit van de originele reeks?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...