Ga naar inhoud

Maten van Tomaat


charles

Recommended Posts

Ik ben onlangs lid van dit forum geworden en vind het heel informatief en mooi divers. Ik heb veel rond gekeken en hoop in de toekomst actiever deel te nemen. Ik ken een aantal leden van andere fora (of ontmoet op beurzen) en wilde als introductie wat werk van mij laten zien.  Ik ben een liefhebber van vooral oude comics (superhelden maar ook veel horror/avontuur) en vind het leuk om wat absurde dingen te verwerken in mijn strips en tekeningen. Ik hoop langzamerhand wat actiever te worden hier, ik vind het zeker leuk om rond te kijken!

 

 

filo-loemp-1.jpg

binnen-kiosk.jpg

lim-4.jpg

moon-man-kleur.jpg

Link naar reactie

Bedankt voor het kijken en de opmerkingen! Even wennen dus met het plaatsen van tekenigen, maar ik geloof dat ik nu weet hoe het werkt.

 

Bouncer - ik heb al een paar jaar niets gedaan aan mijn site (www.guthrie.nl) maar probeer al een paar jaar mijn blog met enige regelmaat bij te houden. Sommige jaren lukt het beter dan andere, maar ik vind het leuk om te doen. Ik probeer een link te plaatsen: https://charles-guthrie.blogspot.com/

Link naar reactie

Bedankt voor het kijken en de reacties! Captivant - ik teken de laatste tijd vooral gewoon deze losse dingen en korte strookjes ("Tomaat" bv., een strookje voor een horror/sci-fi filmblad). Ik maak af en toe wel verhalen van bv. 2 of 3 pagina's, maar heel hoog ligt de productie niet, helaas - dit jaar maar eentje van 3 pagina's, naast het andere losse tekenwerk.

Link naar reactie

Bedankt - ben nu met een strookje bezig, misschien plaatst ik dan binnenkort de schetsen. Ik heb meerdere brush-pennen geprobeerd door de jaren heen en behalve grote vlakken inkten, kan ik er weinig mee... Ik gebruik al jaren Talens inkt met Winsor en Newton Cotman 222 penselen (0 of 1). Vrij goedkoop, met synthetische haren die net wat langer zijn dan de 111 series. Steeds lastiger te vinden, lijkt het - ik ben bijna door mijn vorige voorraad heen.

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties! Ben wel een Cowboy Henk fan - ben opgegroeid met comics en MAD, maar toen ik op een dag Cowboy Henk zag (en bv. Klepzeiker van Eric Schreurs) vond ik ze heel inspirerend.

 

Een paar weken geleden werd ik prettig verrast om te ontdekken dat mijn oude Gif Animator het nog steeds deed op een nieuwere laptop, dus een heel eenvoudige kaart geprobeerd te maken. Fijne feestdagen, hopelijk wordt het binnenkort allemaal wat vrolijker.

 

 

kerst-kaart-uil.gif

Link naar reactie

Ja, jammer dat StripSter al een tijdje niet meer wordt bijgewerkt, maar begrijpelijk - de eerste vijf jaar of zo, stelde ik de "Strips" rubriek samen (met hulp van mijn vrouw) en het was best veel werk. Geen idee of het ooit weer on-line komt, maar we vonden het allebei leuk om te strips te bekijken en het forum te lezen.

Link naar reactie
  • 5 months later...

Ik ben niet zo erg actief op dit forum - ik kom hier wel een paar keer per dag maar het houdt meestal op bij het lezen van berichten. Maar hierbij een paar tekeningen - een paar zijn wat ouder (vorig jaar herfst) een paar iets recenter (een paar maanden terug).

 

 

 

monsters-kiosk.jpg

moeras-monster-shirt.JPG

shirt-ballon.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Bedankt - al is mijn reactie nogal laat... Ik kan niet zeggen dat Mike Allred een invloed is geweest, maar ik vind zijn werk heel goed.

 

Ik wilde laatst iets anders proberen met een "zoek de 10 verschillen" puzzel - ik heb het verdeeld over 3 plaatje in plaats van 2. Ik weet niet of het duidelijk is, maar was wel leuk om te proberen. En tegelijk een soort verhaal van maken om het een thema te geven. ( En "genie" is met zelfspot bedoeld... vond ik gewoon lollig om zo te schrijven...).

 

 

 

 

ditch-nickel-puzzel.jpg

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 9 months later...
Op 16/11/2022 om 17:02, charles zei:

Bedankt! Ja, ik heb er zin in! Als het goed is, staat het voor februari gepland. 56 pagina's, harde kaft. Vooral korte verhalen (1 -4 pagina's) en een paar pagina's met strookjes/cartoons en onzin. Heb er hard aan gewerkt de afgelopen anderhalve jaar, en kijk er zelf zeker naar uit!

Erg tof, Charles. Ik wens je er succes mee alvast. :) 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Bedankt voor de link, Lestat! Ik zag het in de catalogus van Sherpa, leuk om wat meer te zien op Stripspeciaalzaak!

 

Gezien dat detectiveverhaal al online te lezen is, plaats ik misschien binnekort de schetsen en/of geïnkte pagina's, gewoon voor de lol. Ben een hele grote fan van de oude detective verhalen en boeken- ik lees al een paar jaar haast niks anders en vond het leuk om ook iets in het genre te maken (maar dan een grappige detective, natuurlijk).

Link naar reactie
  • 1 month later...

Bedankt, Cartoonesk! Ik mocht afgelopen zaterdag bij het Beeldverhaal in Amsterdam het boek signeren, het was leuk om te doen (en het weer was ook prima, kon mooi buiten zitten). En ik kwam terug met Milan's boek "Donker en Onnatuurlijk" - prachtig, vind ik heel mooi om te hebben!

 

Ben sinds Haarlem 2016 of zo niet meer op een beurs aan het signeren/tekenen geweest, maar het was weer heel leuk om te doen. Misschien moet ik dat weer vaker gaan doen (Friesland is mooi maar, maar blijft een beetje ver weg als je niet van reizen houdt...).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...