Ga naar inhoud

[Kleine finale] landschap 22 vs. landschap 42


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 16-02-21 at 08:00

Recommended Posts

Kleine finale

 

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

20201027113437033_0001.jpg.6daf5248327ee

Ik dacht meteen aan dit kader uit Johan en Pirrewiet (De hekserij van Bozerik / Le sortilège de Maltrochu). Ik zag dit voor het eerst in Duc's Strips tekenen en schrijven deel 2 en later in Walthéry's Une vie en dessins. Het is getekend door Peyo met assistentie van Walthéry, geholpen door Franquin voor het design.

 

cartoonesk

 

 

B

 

Campbells-3-p14.png.b31ba9641b7da5429158

Omdat ik heel groot fan ben van Munuera mocht hij niet ontbreken. Dit plaatje is een Caribisch landschap dat getergd wordt door een tropische storm. Je voelt de onrust en hoort bijna het knakken van takken en de regen die beukt op de daken. Ook een groot compliment hier voor inkleurder Sedyas!

 

Daan

Link naar reactie

Pfft, moeilijk. B is een goed gemaakt prentje, maar meer ook niet. Maar de inkleuring is inderdaad stukken beter dan die van A, waar ik toch wel op afknap. Stemmen met de z/w versie in het achterhoofd lijkt me niet fair, want dat is niet het ingediende stripprentje.

Die om de een of andere redenen niet naar beneden rollende paardenkeutels links onderaan in A geven de doorslag. Ik ga voor B stemmen. Maar als B de winnaar wordt is het puur omdat het behoorlijk doorsnee is.

Link naar reactie
Zojuist, Vittorio zei:

 

20201027113738701_0001.jpg.530fdcc064b5b

 

 

 

Deze is er veel te vroeg uitgegaan.

Toen dit toernooi werd aangekondigd, had ik een competitie verwacht waarin vooral scènes uit westerns het mooie weer gingen maken. Uiteindlijk is het heel anders uitgedraaid, zowel op vlak van westerns als op vlak van mooi weer.

 

afbeelding.thumb.png.7b068a1f67fd019621f70e058339d122.png

 

afbeelding.thumb.png.b96b0c36565efefcf15c35b10cc8612d.png

 

Ramiro.jpg.e1d17b4c0fc0ca7963cd50632e309

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Deze is er veel te vroeg uitgegaan.

 

Ben ik het mee eens 🤗

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
2 minuten geleden, sjaakie zei:

Vast wel al een keer voorbij gekomen. Maar van welk album is die Munuera? Want die moet ik zeker nog even aanschaffen.

Komt uit de reeks De Campbells, ik denk het derde album. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...