Ga naar inhoud

fourth wall breaking, cameo's van figuren uit een andere reeks of van bekende personen...


cinco

liefhebber van...  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. fourth wall breaking?

  2. 2. cameo's van figuren uit een andere reeks?

  3. 3. cameo's van bekende personen?



Recommended Posts

1 minuut geleden, cinco zei:

 

Kijk, dit is maar een vlugge passage: En dan ook nog een referentie naar het figuur in zijn originele context.

Maar die scène met Allan, dat is al een stapje verder, hè.

Niet dat ze daar bij andere reeksen van wakker zouden liggen, maar je weet hoe ze bij Moulinsart zijn.

En ergens snap ik hun redenatie deels. Ze hebben zichzelf opgelegd dat ze geen nieuwe Kuifjes meer maken of geen nieuwe content meer creëren met de figuren, enkel maar herkauwen van bestaand materiaal. Als anderen dan toch komen aandraven met die figuren, dan kan de frustratie naar bovenkomen.

 

ze moesten blij zijn met de gratis reclame in Robbedoes en de andere albums,

zo is het de concurrentie die <Het al jarenlange dode verhaal van Kuifje> levend houdt 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Aleksandr zei:

 

zo is het de concurrentie die <Het al jarenlange dode verhaal van Kuifje> levend houdt 

 

En desalniettemin is het nog altijd zowat de meestbesproken Europese strip in Amerika.

Hier, dit is een bespreking van Tibet die nog geen 24 uur geleden online geplaatst is. En dat voor een reeks die al 4 decennia stilligt.

 

 

Tchang is in dit verhaal natuurlijk de katalysator voor het ganse avontuur, maar komt zelf maar heel kort in beeld op het einde. Zoals geweten gebaseerd op Hergés goede vriend Tchang Tchong-Jen.

 

afbeelding.png.05bf024888d30beff3b7070542b261de.png

Link naar reactie
Op 16/7/2021 om 21:24, Aleksandr zei:

trouwens, Leo2 heeft zelf nooit een voet op Congolese boden gezet

en hij heeft ook nooit persoonlijk handen afgehakt.

 

Maar hij was wel eigenaar van heel Congo en aldus verantwoordelijk voor alles wat er gebeurde. Eerlijk gezegd denk ik dat hij het zelf amper wist, maar dat het hem ook totaal niet interesseerde wat de firma's daar deden zolang het geld maar binnenrolde en er af en toe eens zwartjes werden geïmporteerd om op te treden op één of andere wereldtentoonstelling. Maakt het dat beter? Ik denk het niet.

 

Censureren hoeft niet voor mij. Maar ontkennen ook niet.

Link naar reactie

:e002: in Het meisje van de Wereldexpo (Parijs 1855) werden er al inboorlingen opgevoerd, toen was Leo2 amper 20 jaar oud

 

<Tijdens de Renaissance ontwikkelde de Medici een grote menagerie in het Vaticaan. In de 16e eeuw had kardinaal Hippolytus Medici een verzameling van mensen van verschillende rassen en exotische dieren. Hij is beschreven als het hebben van een groep van de zogenaamde 'savages', die meer dan twintig talen spraken; er waren ook Moren, Tataren, Indianen, Turken, en Afrikanen.>

(info eX wiki) dus alle standbeelden (die trouwens nog op onze hedendaagse postzelgels staan) van Kardinalen & Pausen ook maar neerhalen?

 

...tijdens de Saint Louis World's Fair in 1904 in Saint Louis werden Pygmeeën uit Nieuw-Guinea en Afrika, die later ook getoond werden in de sectie "primaten" van de Bronx Zoo, werden naast de Amerikaanse indianen getoond zoals Apache-strijder Geronimo, die zijn handtekening verkocht.

 

1862: Abe Lincoln: <If I could save the Union without freeing any slave, I would do it>, dus zelfs Abe was voor slavenhandel, dan maar alle Linc-beelden vernietigen, zijn postzegels verscheuren en zijn USDollars verbranden ?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
2 uren geleden, Aleksandr zei:

aH, dezelfde mannen maar dan MET hondje dinges   

ik twijfelde een beetje, andere baard, ander <kostuum>   :D

 

toch klopt er nog iets niet,

het is dus Pete DOOR Russel

wie is dan Pete en wie is zijn maat, of is het biografisch?

Pete is die met de rode trui. Die andere weet ik de naam even niet van. Ik weet niet of die zelfs een naam heeft. Ik weet alleen dat deze strip in de vroege jaren zestig in de PEP stond. Daar heette hij Pietje Pech.

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...