Ga naar inhoud

Wat doe je allemaal in jouw spaghettisaus?


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Weg met (extra) look en peterselie!

 

Omdat ik geen kookvuur heb, is het al bijna 7 jaar geleden dat ik zélf nog spaghetti gemaakt heb.  Not going to lie.  Ik neem een standaard Miracolli-tomatensaus (zonder meer) uit bokaal.  Daar voeg ik dan alles aan toe.  Eerst ajuin stoven, dan 't ballekesvlees erbij, gele groene en rode paprikareepjes erbij.  Daarna courgetten en champignons.  Worteltjes heel soms.  't Belangrijkste vind ik echter de kaas.  Ik kan er -bij wijze van spreken- gerust een kilo over gieten.  En bij de kokende spaghetti-slierten (of andere vorm) doen ik een kippen of groentenbouillonblok in 't water.  En 't flesje tabasco op tafel is eveneens een must.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
13 uren geleden, cinco zei:

Zouden kikkererwten of linzen een goede aanvulling zijn?

 

Dan kan je het gehakt achterwege laten.

 

Op 19/3/2021 om 21:48, Mask zei:

Maken jullie dan als jullie spaghetti saus maken altijd min of meer dezelfde saus?

 

Ah neen. Spaghetti is spaghetti. Maar soms eten we pasta putanesca (met ansjovis en kappertjes in de tomatensaus), of zoals in het eerste kookboek van Jeroen Meus, met pancetta, kerstomaatjes en pijnboompitten.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...
3 uren geleden, Lük Bey zei:

Tiens, doet er niemand rode wijn in?

Als je échte Bolognese wil maken moet dat erbij, dat is de basis van de saus. Maar hier gaat het gewoon over pastasaus die, en dit wil ik benadrukken, géén Bolognese is. Die bestaat traditioneel uit kalfsgehakt, varkensgehakt, pancetta, wortel, ui, bleekselderij, runderbouillon, rode wijn, tomatenpuree, en melk. En moet minstens een paar uur trekken in een warme oven.

(een collega van mij is half Italiaans, van hem heb ik de ingrediënten. Zij eten dit trouwens niet met spaghetti maar met tagliatelli of fettucini.)

 

Link naar reactie
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...