Madam Kito Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 Quote interessante landen om naartoe te verhuizen met lage kosten in levensonderhoud en degelijke levenskwaliteit Dat hangt volledig af van waar je je inkomen vandaan haalt. Door in die landen te werken of door wat je hier hebt verdient? Ik las ooit over een onderzoek waaruit bleek dat mensen die naar het buitenland verhuizen daar zelden gelukkiger door worden (en dan heb ik het over Europeanen die ergens in pakweg Spanje of Thailand of zo gaan wonen, niet over mensen uit armere landen die hierheen komen) Quote
Aleksandr Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 was er laatst niet een programma waar Vlamingen naar het koude Noorwegen trokken om daar op een door God vergeten eiland schapen te gaan neuken? Quote
Aleksandr Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 daar versta je niemand, was dat niet de moeilijkste taal van Europa? en ook redelijk koud? Quote
Christine Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 11 minuten geleden, Kameraad Mauser zei: Hongarije. Redelijk racistisch volkje, favoriete uitwijkplaats van zeer rechtse Duitsers, ook niet echt LGBTI vriendelijk. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/ChristineV
Aleksandr Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 misschien houdt Kameraad juist daarom zo van dat land? Quote
Retardi Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 Wat is je motivatie @cinco? Want het is nogal breed. Quote
Aleksandr Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 is het hier meer dan beu maar weet niet waarheen met het weinige cashgeld/vermogen dat voorhanden is? Quote
cinco Geplaatst: 1 april 2021 Auteur Geplaatst: 1 april 2021 12 minuten geleden, Retardi zei: Wat is je motivatie @cinco? Want het is nogal breed. 7 minuten geleden, Aleksandr zei: is het hier meer dan beu maar weet niet waarheen met het weinige cashgeld/vermogen dat voorhanden is? Het is hypothetisch, hè. Niet dat er al koffers klaarstaan. Maar laten we vertrekken met de gedachte dat je niet met lege handen vertrekt. En liefst ook een cultuur waar het makkelijk socializen is. Quote
Aleksandr Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 Zuid Afrika dus, die versta je (bijna) Quote
Aleksandr Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 Portugal, ook warmer & goedkoper dan hier, en je moet niet zo ver reizen als je naar de dokter moet Quote
cinco Geplaatst: 1 april 2021 Auteur Geplaatst: 1 april 2021 Ik zou een locatie buiten Europa prefereren. Ik heb ooit op een forum gecorrespondeerd met iemand uit Maleisië. Die vertelde me dit: Things here are great. The price rates here is gradually increasing anually, as usual. But I doubt that will be a problem for a foreigner like you. You can check the currency between my and your country. You still have to decide whether which state to stay first before you actually buy an estate/apartment/condominium carelessly. Quote
SPeeDy Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 Met lage kosten bedoel je lager dan in België/Nederland? Hangt er ook vanaf waar je juist gaat wonen in zo’n land (een grootstad zal altijd duurder zijn). Japan indien buiten EU (had vroeger de naam duur te zijn maar dat is niet meer zo tov BE/NL nu) Portugal indien in EU (in een klein dorpje aan de oceaan) Maar best eerst aantal maanden daar gaan leven in verschillende seizoenen vooraleer te beslissen om te verhuizen. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
cinco Geplaatst: 1 april 2021 Auteur Geplaatst: 1 april 2021 Het is ook vooral om te horen welke locatie jullie zouden kiezen (en waarom) indien de omstandigheden het toelieten. Quote
Bonte Geplaatst: 1 april 2021 Geplaatst: 1 april 2021 Voor mij zou het engelstalig moeten zijn en dan is Ierland het makkelijkste land om naar te verhuizen. Ik droom ook wel van enkele Afrikaanse landen waar ze engels spreken maar dan kan veiligheid en tropische ziektes een probleem zijn, al heb ik daar compleet geen idee van hoe dat is in de praktijk. Azië spreekt me dan totaal niet aan behalve natuurlijk Japan maar dat is geen budget bestemming. Quote
Waldorf Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 Kameraad Mauser maakt natuurlijk een grapje over Hongarije. Want hoewel hij de xenofobe en homofobe ingesteldheid van Orban een warm hart toedraagt weet hij ook dat diezelfde Orban tegen de liberale maatschappij is. Persoonlijke vrijheid wordt niet zo hoog aangeschreven in de poesta en laat het net dat zijn dat de man van Menen wenst. Australië lijkt me wel wat. Aangename lieden, aangenaam klimaat, veel plaats en ze lijken een vorm van Engels te praten. Er is ook nog veel plaats om met een 4x4 te rijden, wat ik ook een voordeel vind. Anderzijds is het wel 24 uur vliegen om huwelijken of begrafenissen van verwanten alhier mee te maken. In Portugal ben ik nog niet geweest, maar het spreekt me ook wel aan. Ik wil er wel eens naartoe rijden. Azië zegt me niks. In Zuid-Afrika ben ik wel geweest. Mooi land, maar er is een veiligheidsprobleem waar ik moeilijk aan kon wennen. Er werd ons op het hart gedrukt voorzichtig te zijn en niemand te vertrouwen, maar zelf kon ik niet inschatten hoe gevaarlijk dat was. IJsland is ook erg mooi, maar ik zou er niet willen wonen, het is er te donker. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Hamirubi Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 Heuvelland, dat lijkt me wel wat. De taal pik ik wel op, en je kunt er heerlijk fietsen. De levensstandaard is er ook niet bijzonder laag. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
retep Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 Portugal is een mooi land waar je met je noord europese euros aardig wat te besteden hebt. De bevolking is er op een mooie manier droevig. Men houdt er van wandtegels en stokvis. Engels spreekt men echter slechts in de wat grotere plaatsen. De meeste buitenlanders trekken naar de Algarve. Het noorden is echter ook zeer fraai. Steden als Braga en Porto en de Douro vallei zijn zondermeer fraai te noemen. Quote
feli Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 1 uur geleden, retep zei: Portugal is een mooi land waar je met je noord europese euros aardig wat te besteden hebt. De bevolking is er op een mooie manier droevig. Men houdt er van wandtegels en stokvis. Engels spreekt men echter slechts in de wat grotere plaatsen. De meeste buitenlanders trekken naar de Algarve. Het noorden is echter ook zeer fraai. Steden als Braga en Porto en de Douro vallei zijn zondermeer fraai te noemen. Portugal is inderdaad goedkoop om naar toe te reizen. Er wonen is echter iets helemaal anders. Waar de prijs voor voeding, vrije tijd en immo inderdaad lager ligt dan hier is dit voor elektronica, bvb een wasmachine, meer gelijklopend met België. Ook energie is niet goedkoop en zwaar belast. Maar als je daar werkt ligt je loon veel lager dan hier. Een pensioen van ocharme €400 is daar meer regel dan uitzondering. Ik zou het dus enkel overwegen als je daar een hoge functie kunt krijgen, of je je inkomen uit een job in de benelux kan halen. Quote Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/
Madam Kito Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 Als je inkomen komt uit wat je hier verdient of uit je Belgisch pensioen zijn vele landen buiten europa ideale kandidaten. Zolang je niet te ziek wordt natuurlijk. Al die gepensioneerden die ergens in het buitenland overwinteren keren terug eens ze hun ziekenhuizen zelf moeten beginnen te betalen. Als er al in de buurt zijn. Theoretisch gezien zou ik Afrika links laten liggen (buiten Zuid-afrika misschien, alhoewel het onveiligheidsgevoel op straat daar behoorlijk groot is). Ik heb ooit enkele weken in een grote villa in Kenia doorgebracht. De eigenaar was Belgisch, het was zalig vertoeven in dat gebouw mét inwonen personeel (veel gezwommen toen, want dat zwembadwater was zalig). Maar eens je buiten die ene straat met villa's kwam zat je in de armoede. Niet iets waar je de rest van je leven op wil kijken. Azia heeft enkele goeie kandidaten. Indoniesië, Thailand, Maleisië... die kanten. Je kan je daar een heel mooi huis in een paradijselijke omgeving veroorloven, de levensstandaard is daar redelijk hoog, ze hebben er winkels en supermarkten zoals hier, ze hebben een deftige ziektezorg, ze spreken er behoorlijk goed Engels. En je zal er dagelijks huwelijksaanzoeken krijgen. De BBC heeft een realityreeks (The real Marigold Hotel) waar ze bejaarde bekende acteurs en dergelijke voor een maand naar India sturen, om te zien hoe ze daar zouden kunnen leven in hun oude dag. Van hun pensioen kunnen ze daar in een mooi gebouw leven, er is personeel om voor hen te zorgen, de dokters staan er hoog aangeschreven. Maar India is geen land waar ik zou willen leven. Veel te druk, te vuil, te warm en te arm. Quote
Christine Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 5 uren geleden, Waldorf zei: Want hoewel hij de xenofobe en homofobe ingesteldheid van Orban een warm hart toedraagt Is dit werkelijk zo of is dit een grapje of is dit sarcastisch? Gewoon voor de duidelijkheid. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/ChristineV
Christine Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 13 uren geleden, Bonte zei: Voor mij zou het engelstalig moeten zijn en dan is Ierland het makkelijkste land om naar te verhuizen. Wel, binnen exact 12 jaar is dat wat mijn man en ik gaan doen. County Clare. Rust en stilte. Prijzen van de huizen zijn goed. Prijzen van leven zijn redelijk. Nog steeds binnen de EU. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/ChristineV
Gast Kameraad Mauser Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 Ik bracht Hongarije aan omdat in bepaalde regio's de grond - woningprijzen vrij laag zijn. En de wapenwetgeving er een stuk soepeler is dan hier. Hetgeen Waldorf beweert laat ik voor zijn rekening. Quote
Retardi Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 5 uren geleden, feli zei: Portugal is inderdaad goedkoop om naar toe te reizen. Er wonen is echter iets helemaal anders. Waar de prijs voor voeding, vrije tijd en immo inderdaad lager ligt dan hier is dit voor elektronica, bvb een wasmachine, meer gelijklopend met België. Ook energie is niet goedkoop en zwaar belast. Maar als je daar werkt ligt je loon veel lager dan hier. Een pensioen van ocharme €400 is daar meer regel dan uitzondering. Tsja, dat is ook de reden dat dit mij tegenhoud. Ik merk dat ik wel verknocht ben aan een functionerende rechtstaat. Ik heb ook weleens nagedacht over Maleisie en Indonesië bijvoorbeeld, maar o.a. Corona laat zien dat dit soort landen heel snel kunnen veranderen in enge staten . Quote
Aleksandr Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 Maleisie en Indonesië dus, waar zitten de mooiste meisjes waar spreken ze Nederlands en zijn er geen/nauwelijks moslims? Quote
cinco Geplaatst: 2 april 2021 Auteur Geplaatst: 2 april 2021 13 minuten geleden, Aleksandr zei: en zijn er geen/nauwelijks moslims? Ik kan onder enkele van de belangrijkste vriendschappen in mijn leven verschillende vrouwen met een moslimachtergrond rekenen. Quote
Aleksandr Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 ik beweer niet dat er geen toffe moslims zijn, maar een Vlaming probeert zich meestal een beetje aan te passen aan de locale talen en gebruiken. in moslimlanden betekend dit meestal dat vrouwpersonen zich mogen/moeten tooien met een hidjab/hooddoek niet iedereen zal dit echt leuk vinden Quote
Peter Motte Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 Ik zie me ook geen vier keer per dag naar een of andere god bidden. Zelfs niet één keer per week. Pi-dag, ja, dat is iets om over na te denken ... Wiskunde regeert de wereld. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Aleksandr Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 euh, die god wil wel vijf keer per dag aanbeden worden... beginnende van zonsopgang (vandaag was dat 05u26) tot na zonsondergang in de zomer slaap je dus niet zo heel veel enne, vergeet niet je elke keer (ritueel) te wassen aub Quote
cinco Geplaatst: 2 april 2021 Auteur Geplaatst: 2 april 2021 Het is zoals met het Christendom. Niet iedereen is overal even fanatiek in de beleving van zijn/haar geloof. Quote
Madam Kito Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 1 uur terug, Aleksandr zei: Maleisie en Indonesië dus, waar zitten de mooiste meisjes waar spreken ze Nederlands en zijn er geen/nauwelijks moslims? Indonesie was ooit een kolonie van Nederland, dus ze spreken daar nog een klein beetje Nederlands. Maar het is ook een grotendeels islamitisch land. Wel nog 10 % christelijk. Quote
Aleksandr Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 18 minuten geleden, cinco zei: Het is zoals met het Christendom. Niet iedereen is overal even fanatiek in de beleving van zijn/haar geloof. da's ook weer waar, zo waren er in Australia ook amper 70.000 volgelingen van de Jedi Quote
Tanuki Geplaatst: 3 april 2021 Geplaatst: 3 april 2021 Noorwegen (of een ander Scandinavisch land) staat me wel aan. Japan uiteraard ook. Beide zijn echter geen landen om als een koning te leven van je pensioen. Quote
Aleksandr Geplaatst: 3 april 2021 Geplaatst: 3 april 2021 in Noorwegen smeken ze om jongelui die <op den buiten> willen gaan wonen grond zou er ook goedkoop zijn, 1 vd Vlamingen had net 10ha gekocht rond zijn boerderijtje er was ook een koppel dat net een goeddraaiend hotelletje had overgenomen, maar toen kwam er 1 pande mietje... Quote
Gast Kameraad Mauser Geplaatst: 4 april 2021 Geplaatst: 4 april 2021 Op 2/4/2021 om 20:17, Aleksandr zei: Maleisie en Indonesië dus, waar zitten de mooiste meisjes waar spreken ze Nederlands en zijn er geen/nauwelijks moslims? Indonesië is anders 1 groot islamitisc h archipel. Ik blijf er in ieder geval ver van weg. Quote
Gast Kameraad Mauser Geplaatst: 4 april 2021 Geplaatst: 4 april 2021 Op 3/4/2021 om 15:20, Tanuki zei: Noorwegen (of een ander Scandinavisch land) staat me wel aan. Japan uiteraard ook. Beide zijn echter geen landen om als een koning te leven van je pensioen. Je moet dan ook niet rekenen op een armoedig staatspensioentje. Trouwens, onze generatie zal zelfs nooit een pensioen krijgen. De meeste West-Europese overheden zijn zo goed als failliet. Staten draaien op massaal geleend geld dat almaar waardelozer wordt door het massaal bijdrukken van hun eigen waardeloze geld. Ik reken alvast niet op die luizige kruimel wat men pensioen noemt. En ik tracht zo min mogelijk bij te dragen aan die georganiseerde diefstal. Geen ponzi voor mij. Quote
cinco Geplaatst: 5 april 2021 Auteur Geplaatst: 5 april 2021 Ik zou liefst gaan voor landen waar het goedkoper leven is dan hier. Dus waar je geld dat je van hier meeneemt meer waard is. Quote
sjaakie Geplaatst: 5 april 2021 Geplaatst: 5 april 2021 Maleisie is een heel mooi land waar je met Engels heel ver komt. Het verbaasd mij dat Canada en Nieuwzeeland nog niet genoemd zijn. Maar daar is je € niet veel meer waard dan hier. Ik zou het zelf niet te ver zoeken zolang het hier goed woonbaar is. Mocht er door een ramp emigratie nodig zijn zou ik voor Nieuwzeeland gaan. Quote
Aleksandr Geplaatst: 5 april 2021 Geplaatst: 5 april 2021 ik wilde graag iets beter weer dan in de lage landen, dus geen Canada & Noorwegen waar je testikels aan je lijf bevriezen Maleisië zal me vermoedelijk iets te warm zijn Quote
Recommended Posts