Ga naar inhoud

interessante landen om naartoe te verhuizen met lage kosten in levensonderhoud en degelijke levenskwaliteit


Recommended Posts

Quote

interessante landen om naartoe te verhuizen met lage kosten in levensonderhoud en degelijke levenskwaliteit

 

Dat hangt volledig af van waar je je inkomen vandaan haalt. Door in die landen te werken of door wat je hier hebt verdient?

 

Ik las ooit over een onderzoek waaruit bleek dat mensen die naar het buitenland verhuizen daar zelden gelukkiger door worden (en dan heb ik het over Europeanen die ergens in pakweg Spanje of Thailand of zo gaan wonen, niet over mensen uit armere landen die hierheen komen)

Link naar reactie
12 minuten geleden, Retardi zei:

Wat is je motivatie @cinco? Want het is nogal breed. 

 

7 minuten geleden, Aleksandr zei:

is het hier meer dan beu maar weet niet waarheen met het weinige cashgeld/vermogen dat voorhanden is?

 

 

Het is hypothetisch, hè.

Niet dat er al koffers klaarstaan.

 

Maar laten we vertrekken met de gedachte dat je niet met lege handen vertrekt.

 

En liefst ook een cultuur waar het makkelijk socializen is.

 

Link naar reactie

Ik zou een locatie buiten Europa prefereren.

Ik heb ooit op een forum gecorrespondeerd met iemand uit Maleisië.

Die vertelde me dit:

 

Things here are great.

The price rates here is gradually increasing anually, as usual. But I doubt that will be a problem for a foreigner like you. You can check the currency between my and your country.

You still have to decide whether which state to stay first before you actually buy an estate/apartment/condominium carelessly.

 

Link naar reactie

Met lage kosten bedoel je lager dan in België/Nederland? Hangt er ook vanaf waar je juist gaat wonen in zo’n land (een grootstad zal altijd duurder zijn).

 

Japan indien buiten EU (had vroeger de naam duur te zijn maar dat is niet meer zo tov BE/NL nu)

Portugal indien in EU (in een klein dorpje aan de oceaan)

 

Maar best eerst aantal maanden daar gaan leven in verschillende seizoenen vooraleer te beslissen om te verhuizen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Voor mij zou het engelstalig moeten zijn en dan is Ierland het makkelijkste land om naar te verhuizen. Ik droom ook wel van enkele Afrikaanse landen waar ze engels spreken maar dan kan veiligheid en tropische ziektes een probleem zijn, al heb ik daar compleet geen idee van hoe dat is in de praktijk.

 

Azië spreekt me dan totaal niet aan behalve natuurlijk Japan maar dat is geen budget bestemming.

Link naar reactie

Kameraad Mauser maakt natuurlijk een grapje over Hongarije. Want hoewel hij de xenofobe en homofobe ingesteldheid van Orban een warm hart toedraagt weet hij ook dat diezelfde Orban tegen de liberale maatschappij is. Persoonlijke vrijheid wordt niet zo hoog aangeschreven in de poesta en laat het net dat zijn dat de man van Menen wenst.

 

Australië lijkt me wel wat. Aangename lieden, aangenaam klimaat, veel plaats en ze lijken een vorm van Engels te praten. Er is ook nog veel plaats om met een 4x4 te rijden, wat ik ook een voordeel vind. Anderzijds is het wel 24 uur vliegen om huwelijken of begrafenissen van verwanten alhier mee te maken. In Portugal ben ik nog niet geweest, maar het spreekt me ook wel aan. Ik wil er wel eens naartoe rijden. Azië zegt me niks. In Zuid-Afrika ben ik wel geweest. Mooi land, maar er is een veiligheidsprobleem waar ik moeilijk aan kon wennen. Er werd ons op het hart gedrukt voorzichtig te zijn en niemand te vertrouwen, maar zelf kon ik niet inschatten hoe gevaarlijk dat was. 

IJsland is ook erg mooi, maar ik zou er niet willen wonen, het is er te donker. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Portugal is een mooi land waar je met je noord europese euros aardig wat te besteden hebt. De bevolking is er op een mooie manier droevig. Men houdt er van wandtegels en stokvis. Engels spreekt men echter slechts in de wat grotere plaatsen. De meeste buitenlanders trekken naar de Algarve. Het noorden is echter ook zeer fraai. Steden als Braga en Porto en de Douro vallei zijn zondermeer fraai te noemen.

Link naar reactie
1 uur geleden, retep zei:

Portugal is een mooi land waar je met je noord europese euros aardig wat te besteden hebt. De bevolking is er op een mooie manier droevig. Men houdt er van wandtegels en stokvis. Engels spreekt men echter slechts in de wat grotere plaatsen. De meeste buitenlanders trekken naar de Algarve. Het noorden is echter ook zeer fraai. Steden als Braga en Porto en de Douro vallei zijn zondermeer fraai te noemen.

 

Portugal is inderdaad goedkoop om naar toe te reizen. Er wonen is echter iets helemaal anders. 

Waar de prijs voor voeding, vrije tijd en immo inderdaad lager ligt dan hier is dit voor elektronica, bvb een wasmachine, meer gelijklopend met België.  Ook energie is niet goedkoop en zwaar belast.
Maar als je daar werkt ligt je loon veel lager dan hier.  Een pensioen van ocharme €400 is daar meer regel dan uitzondering.

Ik zou het dus enkel overwegen als je daar een hoge functie kunt krijgen, of je je inkomen uit een job in de benelux kan halen.

Link naar reactie

Als je inkomen komt uit wat je hier verdient of uit je Belgisch pensioen zijn vele landen buiten europa ideale kandidaten. Zolang je niet te ziek wordt natuurlijk.  Al die gepensioneerden die ergens in het buitenland overwinteren  keren terug eens ze hun ziekenhuizen zelf moeten beginnen te betalen. Als er al in de buurt zijn.

 

Theoretisch gezien zou ik Afrika links laten liggen (buiten Zuid-afrika misschien, alhoewel het onveiligheidsgevoel op straat daar behoorlijk groot is). Ik heb ooit enkele weken in een grote villa in Kenia doorgebracht. De eigenaar was Belgisch, het was zalig vertoeven in dat gebouw mét inwonen personeel (veel gezwommen toen, want dat zwembadwater was zalig). Maar eens je buiten die ene straat met villa's kwam zat je in de armoede. Niet iets waar je de rest van je leven op wil kijken.

Azia heeft enkele goeie kandidaten. Indoniesië, Thailand, Maleisië... die kanten. Je kan je daar een heel mooi huis in een paradijselijke omgeving veroorloven, de levensstandaard is daar redelijk hoog, ze hebben er winkels en supermarkten zoals hier, ze hebben een deftige ziektezorg, ze spreken er behoorlijk goed Engels. En je zal er dagelijks huwelijksaanzoeken krijgen. 

De BBC heeft een realityreeks (The real Marigold Hotel) waar ze bejaarde bekende acteurs en dergelijke voor een maand naar India sturen, om te zien hoe ze daar zouden kunnen leven in hun oude dag. Van hun pensioen kunnen ze daar in een mooi gebouw leven, er is personeel om voor hen te zorgen, de dokters staan er hoog aangeschreven. Maar India is geen land waar ik zou willen leven. Veel te druk, te vuil, te warm en te arm.

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik bracht Hongarije aan omdat in bepaalde regio's de grond - woningprijzen vrij laag zijn. En de wapenwetgeving er een stuk soepeler is dan hier. Hetgeen Waldorf beweert laat ik voor zijn rekening.

Link naar reactie
5 uren geleden, feli zei:

Portugal is inderdaad goedkoop om naar toe te reizen. Er wonen is echter iets helemaal anders. 

Waar de prijs voor voeding, vrije tijd en immo inderdaad lager ligt dan hier is dit voor elektronica, bvb een wasmachine, meer gelijklopend met België.  Ook energie is niet goedkoop en zwaar belast.
Maar als je daar werkt ligt je loon veel lager dan hier.  Een pensioen van ocharme €400 is daar meer regel dan uitzondering.

Tsja, dat is ook de reden dat dit mij tegenhoud. 

Ik merk dat ik wel verknocht ben aan een functionerende rechtstaat. Ik heb ook weleens nagedacht over Maleisie en Indonesië bijvoorbeeld, maar o.a. Corona laat zien dat dit soort landen heel snel kunnen veranderen in enge staten .

Link naar reactie
1 uur terug, Aleksandr zei:

Maleisie en Indonesië dus,

waar zitten de mooiste meisjes

waar spreken ze Nederlands

en zijn er geen/nauwelijks moslims? 

Indonesie was ooit een kolonie van Nederland, dus ze spreken daar nog een klein beetje Nederlands.

Maar het is ook een grotendeels islamitisch land.

Wel nog 10 % christelijk.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
Op 2/4/2021 om 20:17, Aleksandr zei:

Maleisie en Indonesië dus,

waar zitten de mooiste meisjes

waar spreken ze Nederlands

en zijn er geen/nauwelijks moslims? 

Indonesië is anders 1 groot islamitisc h archipel. Ik blijf er in ieder geval ver van weg.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
Op 3/4/2021 om 15:20, Tanuki zei:

Noorwegen (of een ander Scandinavisch land) staat me wel aan.

Japan uiteraard ook.

Beide zijn echter geen landen om als een koning te leven van je pensioen.

Je moet dan ook niet rekenen op een armoedig staatspensioentje. Trouwens, onze generatie zal zelfs nooit een pensioen krijgen. De meeste West-Europese overheden zijn zo goed als failliet. Staten draaien op massaal geleend geld dat almaar waardelozer wordt door het massaal bijdrukken van hun eigen waardeloze geld. Ik reken  alvast niet op die luizige kruimel wat men pensioen noemt. En ik tracht zo min mogelijk bij te dragen aan die georganiseerde diefstal. Geen ponzi voor mij.

Link naar reactie

Maleisie is een heel mooi land waar je met Engels heel ver komt.

Het verbaasd mij dat Canada en Nieuwzeeland nog niet genoemd zijn.

Maar daar is je € niet veel meer waard dan hier.

Ik zou het zelf niet te ver zoeken zolang het hier goed woonbaar is.

Mocht er door een ramp emigratie nodig zijn zou ik voor Nieuwzeeland gaan.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...