Ga naar inhoud

1986


Recommended Posts

Het jaar dat in Amerika als the greatest year in comics wordt beschouwd omwille van onder andere Watchmen, Maus, The Dark Knight Returns...

 

Maar hoe zit het in Europa?

 

Wel, op 20 januari 1986 gebeurt er dit:

 

afbeelding.thumb.png.99a363b4f1a33ce667efdd2402b90ba6.png

 

En in oktober 1986 wordt dit voor de eerste keer gepubliceerd:

 

afbeelding.png.9b82abb07c539526eb9a2012ab250fa5.png

 

Ook vertrekt een man met zijn familie en wat metgezellen voor wat als zijn belangrijkste queeste kan beschouwd worden:

 

afbeelding.png.b8d655525f017c7a172050ecf0aa3d06.png

 

En in A Suivre start een nieuw fantasy-verhaal:

 

afbeelding.thumb.png.10859072acac0cd8fb4e0a29d8a91650.png

 

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

Het jaar dat in Amerika als the greatest year in comics wordt beschouwd omwille van onder andere Watchmen, Maus, The Dark Knight Returns...

 

Maar hoe zit het in Europa?

 

Wel, op 20 januari 1986 gebeurt er dit:

 

afbeelding.thumb.png.99a363b4f1a33ce667efdd2402b90ba6.png

 

En in oktober 1986 wordt dit voor de eerste keer gepubliceerd:

 

afbeelding.png.9b82abb07c539526eb9a2012ab250fa5.png

 

Ook vertrekt een man met zijn familie en wat metgezellen voor wat als zijn belangrijkste queeste kan beschouwd worden:

 

afbeelding.png.b8d655525f017c7a172050ecf0aa3d06.png

 

En in A Suivre start een nieuw fantasy-verhaal:

 

afbeelding.thumb.png.10859072acac0cd8fb4e0a29d8a91650.png

 

 

 

 

Indertijd moet het duo Van Hamme- Rosinski wel zowat de beste stripmakers ooit zijn geweest..

 

Qa cyclus en Chninkel..wat een niveau was dat zeg.. nadien nooit meer geëvenaard door wat of wie dan ook maar mijn idee

Link naar reactie
5 uren geleden, Retardi zei:

Marvano werkte daar toch? 

Je hebt inderdaad gelijk dat Den Gulden Engel niet de uitgeverij van Marvano was, maar hij was er toch wel meer dan werknemer. In 1986 startte Frans Smits ( van drukkerij Smits ) met uitgeverij Den Gulden Engel. De focus lag op drie fondslijnen: algemene boeken, educatieve boeken en strips. Marvano stond in voor die derde fondslijn en werd er gedurende twee jaar stripuitgever.

Link naar reactie
6 uren geleden, Tuizentfloot zei:

Je hebt inderdaad gelijk dat Den Gulden Engel niet de uitgeverij van Marvano was, maar hij was er toch wel meer dan werknemer. In 1986 startte Frans Smits ( van drukkerij Smits ) met uitgeverij Den Gulden Engel. De focus lag op drie fondslijnen: algemene boeken, educatieve boeken en strips. Marvano stond in voor die derde fondslijn en werd er gedurende twee jaar stripuitgever.

Ik blijf dat wel een fascinerende periode vinden. Ik heb nooit albums van hun gezien, maar wanneer ik mezelf in hun fonds verdiep dan sta ik soms toch te kijken van de reeksen die daar werden uitgegeven.

Link naar reactie

In film ook niet slecht.

 

Tom Cruise bestond toen al en deed zijn eigen stunts zonder enkels te breken. Vooral zijn balkunsten en vliegkunsten maakten indruk.

 

 

 

Ferris Bueler deed wat we toen allemaal wilden doen.

 

 

Het belang van controlemechanismen in wetenschappelijke experimenten werd aangetoond.

 

 

Scotty leerde met een computer omgaan. Toegegeven, het was maar een Mac.

 

Bowie kwam de Muppets tegen en leerde van hun acteertalent.

 

 

A-ko leerde me Manga kennen.

 

En de meest onwaarschijnlijke stripheld kreeg zijn eerste verfilming. Hij zou moeten wachten tot Guardians of the Galaxy Vol.2 voor een herkansing.

 

 

 

De echte liefhebber kan hier een kwisje doen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Suske zei:

Alhoewel ik de meeste films nooit gezien heb had ik alle 26 films goed. Wellicht omdat films in de jaren tachtig veel meer aandacht kregen in de media dan nu.

Er waren dat jaar gewoonweg zoveel iconische films waarvan je het een en ander weet zonder ze te moeten zien.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Suske zei:

Alhoewel ik de meeste films nooit gezien heb had ik alle 26 films goed. Wellicht omdat films in de jaren tachtig veel meer aandacht kregen in de media dan nu.

 

 Onverwacht alle 26 herkend (met wat gokken), maar niet alle 26 gezien (ik was toen maar 6, dus in de cinema heb ik ze nooit gezien).

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
4 uren geleden, Ambreville zei:

In film ook niet slecht.

 

Tom Cruise bestond toen al en deed zijn eigen stunts zonder enkels te breken. Vooral zijn balkunsten en vliegkunsten maakten indruk.

 

 

 

Ferris Bueler deed wat we toen allemaal wilden doen.

 

 

Het belang van controlemechanismen in wetenschappelijke experimenten werd aangetoond.

 

 

Scotty leerde met een computer omgaan. Toegegeven, het was maar een Mac.

 

Bowie kwam de Muppets tegen en leerde van hun acteertalent.

 

 

A-ko leerde me Manga kennen.

 

En de meest onwaarschijnlijke stripheld kreeg zijn eerste verfilming. Hij zou moeten wachten tot Guardians of the Galaxy Vol.2 voor een herkansing.

 

 

 

De echte liefhebber kan hier een kwisje doen.

 

 

 

 

 

 

Leuke kwis! De meeste kende ik wel maar het was toch onverwacht dat ook ik ze allemaal goed had

Link naar reactie

Ik heb hem nog eens gedaan en bewust wat fouten gemaakt. Die werden wel degelijk correct geregistreerd.

Ik vermoed eerder dat er zoveel van die periode in het collectief geheugen zit dat je er onbewust wel wat van af weet. Ook een paar vragen waren te doen op basis van de titels.

 

Overigens 1982 laat zich horen.

 

Er loopt een kickstarter om een documentaire te maken. 

 

Ook geen slecht jaar voor het beeldverhaal.

 

image.thumb.png.4c4af4187ce7e606584084617bc4d48d.pngimage.thumb.png.3160eab9c7bc026781bdc042a4abbb2c.png

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 10/6/2021 om 11:46, Ambreville zei:

Ik heb hem nog eens gedaan en bewust wat fouten gemaakt. Die werden wel degelijk correct geregistreerd.

Ik vermoed eerder dat er zoveel van die periode in het collectief geheugen zit dat je er onbewust wel wat van af weet. Ook een paar vragen waren te doen op basis van de titels.

Als het open vragen waren geweest had ik de helft fout gehad, maar de drie antwoordopties zijn telkens zo gekozen dat je met een middelmatig geheugen en wat geluk een eind komt. Het is natuurlijk ook allemaal clickbait, en als er dan telkens uitkomt dat je maar dom bent is de lol er snel vanaf.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...