Ga naar inhoud

Welk Kuifje-album moet ik bespreken? (stemmen kan tot 14/03 - 14:03)


cinco

Kuifje-albums   

29 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk moet ik bespreken?

    • Kuifje in het land van de Sovjets
    • Kuifje in Afrika
    • Kuifje in Amerika
      0
    • De sigaren van de farao
    • De Blauwe Lotus
    • Het gebroken oor
    • De zwarte rotsen
    • De scepter van Ottokar
    • De krab met de gulden scharen
      0
    • De geheimzinnige ster
      0
    • Het geheim van de Eenhoorn
    • De schat van Scharlaken Rackham
    • De 7 kristallen bollen
      0
    • De zonnetempel
      0
    • Het zwarte goud
    • Raket naar de maan
      0
    • Mannen op de maan
    • De zaak Zonnebloem
    • Cokes in voorraad
    • Kuifje in Tibet
      0
    • De juwelen van Bianca Castafiore
    • Vlucht 714
    • Kuifje en de Picaro's
    • Kuifje en de Alfa-kunst
      0

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 14-03-22 at 13:03

Recommended Posts

  • cinco changed the title to Welk Kuifje-album moet ik bespreken? (stemmen kan tot 12/03 - 12:03)
  • cinco changed the title to Welk Kuifje-album moet ik bespreken? (stemmen kan tot 14/03 - 14:03)
12 minuten geleden, Peter Motte zei:

Omdat Kuifje en de Alfa-kunst wel van Hergé is, en Kuifje en het Haaienmeer van Greg.

én Bob De Moor.

Maar het blijft veel meer een Kuifje-album dan het Alfa-kunst boek, dat eigenlijk enkel interessant is voor de échte fans. Terwijl ze nu bijna doen alsof dat een echt volwaardig deel van de reeks is.

 

Link naar reactie
27 minuten geleden, Gilles zei:

Kuifje is de meest overroepen en belegen reeks waar je je tijd aan kan spenderen. 

Kuifje is de enige strip die na vijfenveertig jaar na het verschijnen van het laatste deel nog steeds zo vaak besproken wordt. Kuifje wordt nog altijd gelezen en is vaak ook nog een inspiratiebron of referentiekader voor ander stripmakers.

 

2109441674_januarijoneskuifje3.thumb.jpg.4db03ce5f5e9f8cbc57b1dc5f68bf705.jpg

Eric Heuvel, Januari Jones

Link naar reactie
33 minuten geleden, TDPB zei:

én Bob De Moor.

Maar het blijft veel meer een Kuifje-album dan het Alfa-kunst boek, dat eigenlijk enkel interessant is voor de échte fans. Terwijl ze nu bijna doen alsof dat een echt volwaardig deel van de reeks is.

 

 

Maar over Haaienmeer had Hergé niets te zeggen, over Alfa wel.

Link naar reactie
27 minuten geleden, TDPB zei:

Alsof er iets met Kuifje verscheen zonder dat Hergé daarover iets te zeggen had.

 

Da's een kwestie van hoe de rechten liggen. Over het Haaienmeer had hij niets te zeggen. Zijn rechten schijnen niet te hebben gegolden voor tekenfilms. Overigens was Hergé niet tevreden over het verhaal, maar hij kon er niets aan veranderen.

Link naar reactie
1 uur geleden, TDPB zei:

Met al die herdrukken en nieuwe versies van oude albums is het raar dat ze deze versie nog nooit (officieel) in albumvorm hebben gebracht. We gaan wellicht nog eerder een ingekleurde alfa-kunst krijgen.

Ik verwacht eerder een uitgave van de Themozero, vergelijkbaar als Kuifje en de Alpha-kunst. Ook hier een scenario van Greg, maar schetsen van Hergé. Bij dit scenario is ook gekeken of het geschikt zou zijn voor Jo, Suus en Jocko. Dit zou kunnen uitkomen bij een van de vele jubilea.

Link naar reactie
2 uren geleden, hemweg zei:

Ik verwacht eerder een uitgave van de Themozero, vergelijkbaar als Kuifje en de Alpha-kunst. Ook hier een scenario van Greg, maar schetsen van Hergé. Bij dit scenario is ook gekeken of het geschikt zou zijn voor Jo, Suus en Jocko. Dit zou kunnen uitkomen bij een van de vele jubilea.

Ja, raar dat ze die nog niet hebben gebundeld. Maar met 4 of 5 in potlood getekende pagina's, waarvan de helft niet eens door Hergé is getekend (de J,S&J-pagina's) vul je natuurlijk niet vlug een boek. Plus dat het grote publiek dat soort dingen helemaal niet wil lezen, laat staan kopen.

Link naar reactie
2 uren geleden, TDPB zei:

Ja, raar dat ze die nog niet hebben gebundeld. Maar met 4 of 5 in potlood getekende pagina's, waarvan de helft niet eens door Hergé is getekend (de J,S&J-pagina's) vul je natuurlijk niet vlug een boek. Plus dat het grote publiek dat soort dingen helemaal niet wil lezen, laat staan kopen.

 

Die thermozero, is dat eigenlijk zo een sonometersituatie of wat?

Link naar reactie
13 uren geleden, hemweg zei:

Kuifje is de enige strip die na vijfenveertig jaar na het verschijnen van het laatste deel nog steeds zo vaak besproken wordt. Kuifje wordt nog altijd gelezen en is vaak ook nog een inspiratiebron of referentiekader voor ander stripmakers.

 

2109441674_januarijoneskuifje3.thumb.jpg.4db03ce5f5e9f8cbc57b1dc5f68bf705.jpg

Eric Heuvel, Januari Jones

 

Dat klopt, wat ik triestig vind. Niets tegen de kwaliteit van Kuifje, maar dat neemt niet weg dat het zwaar overroepen is. 

Link naar reactie
8 uren geleden, TDPB zei:

Ja, raar dat ze die nog niet hebben gebundeld. Maar met 4 of 5 in potlood getekende pagina's, waarvan de helft niet eens door Hergé is getekend (de J,S&J-pagina's) vul je natuurlijk niet vlug een boek. Plus dat het grote publiek dat soort dingen helemaal niet wil lezen, laat staan kopen.

Daar heb je gelijk in. Wanneer het gebundeld wordt met de Alfa-kunst, wordt dat album ook weer interessanter.

Link naar reactie
1 uur geleden, TDPB zei:

Ja, scenario van Greg (geen idee hoe uitgewerkt dat is) plus wat uitgeschetste pagina's van hergé en later nog eens van Jacques Martin dacht ik voor Jo, Suus en Dingske.

 

 

crayonn-s---le-th___ayonn-s--2654682.thumb.jpg.5efc39b032188685b7ac863048b9e8d5.jpgcrayonn-s---le-th___ayonn-s--2654665.thumb.jpg.67af6ea5a6820ffaab1d5ce079fc9011.jpg

 

 

 

 

Een gastrol van Blake in Jo, Suus en Joko?

Link naar reactie

Echt of wat?? Het Land van de Sovjets?

En dat album heb ik niet eens. (en ook nooit gelezen)

Had ook niet verwacht dat dat de bovenhand ging halen.

Maar ok... ik zal het wel ergens vinden zeker in de loop van de week.

Mwjah... ik denk dan maar dat ik voor de recente ingekleurde versie ga.

Link naar reactie
3 minuten geleden, cinco zei:

Echt of wat?? Het Land van de Sovjets?

En dat album heb ik niet eens. (had ook niet verwacht dat dat de bovenhand ging halen)

Maar ok... ik zal het wel ergens vinden zeker in de loop van de week.

Mwjah... ik denk dan maar dat ik voor de recente ingekleurde versie ga.

Geweldig dat ik heb kunnen bijdragen aan de verrijking van jouw stripkennis/bezit door te stemmen op de Sovjets:cheerf2:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...