Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Kijk eens aan: de titels en korte inhoud van de eerste twee Rode Ridder albums die volgend jaar verschijnen!

 

De Rode Ridder 253

Het Eindeloze Eiland

Op weg naar Camelot stranden Johan en Allis op een van de rotsen van de Hellemond. Wanneer ze op verkenningstocht gaan, doen ze een akelige ontdekking. Maar is wat ze zien echt of worden hun angstdromen werkelijkheid op deze verdoemde plek? Ze krijgen de tijd niet om het uit te zoeken, want Malfrat de Wrange heeft de dood van Allis gezworen en zit hen op de hielen. En deze keer heeft hij hulp van hellemonsters.

 

De Rode Ridder 254

De Vuurproef

De Rode Ridder heeft gezworen dat hij Allis, de uitverkorene, naar Camelot brengt. In een van hun stopplaatsen horen ze over de Vuurproef, een behendigheidsspel waarmee een klein fortuin te winnen is. Dat is een buitenkans, want ze hebben geen duit meer. Johan heeft geen keus en schrijft zich in. Maar is de Vuurproef wel een spel en wordt het eerlijk gespeeld? Meer dan één deelnemer belandt in de vlammenzee en dan is het Johans beurt om te springen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

De aankondiging van het interview in de rubriek Updates Stripspeciaalzaak.be hier geplakt voor de Rode Ridder fans.

 

 

By the way: morgen een interview met Paul Geerts, vooralsnog de tekenaar die de meeste Suske en Wiske-albums heeft gemaakt. Het verhaal achter zijn ring is heel bijzonder, mooi en zelfs emotioneel. Ook enkele andere zaken uit het (studio)verleden krijgen een uitleg. Dit interview wordt het twaalfde in Martin Hofmans interviewreeks over De Rode Ridder.

 

attachicon.gif15055743_10211232270227788_2210282679411449472_n.jpg

 

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Eric De Rop liet me schriftelijk het volgende weten over dit interview: "Toch ook even vermelden dat tijdens de periode van Paul de oplage van Suske en Wiske spectaculair gestegen was, vooral in Nederland.Liefst 400 000 albums per titel. Natuurlijk ook door de poppenserie van Wies Andersen, maar toch hoedje af voor Paul Geerts,.Ik heb het genoegen en de eer gehad om jarenlang met hem samen te werken en echt gemeend, met veel plezier. Ik voelde Paul zijn tekeningen ook goed aan dat maakte het natuurlijk ook aangenaam en plezant om doen."

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

"Alonso is faster then you."

 

Of het aan de erven legt, geen idee. Volgens mij hebben ze zich laten beïnvloeden door een stel nieuwlichters.

En als mijn baas zou zeggen: "je moet niet meer komen", maar me wel nog zou betalen, dan zou ik daar geen moeite mee hebben. Dus zo erg hebben ze hem ook niet behandeld.

Geerts heeft daar trouwens ook niet over geklaagd.

 

Het doet me een beetje denken aan die VRT-medewerker die getuigde over zijn depressie. En die "uiteindelijk zelf het initiatief had genomen om iets aan zijn depressie te doen", nadat hij al wéééken zijn werk had verwaarloosd.

Ja, zeg, in de privé was hij al lang ontslagen geweest.

Zo gaat het er dus aan toe bij de VRT: niet werken en daarover niet eens een opmerking krijgen.

Link naar reactie

"Alonso is faster then you."

 

Of het aan de erven legt, geen idee. Volgens mij hebben ze zich laten beïnvloeden door een stel nieuwlichters.

En als mijn baas zou zeggen: "je moet niet meer komen", maar me wel nog zou betalen, dan zou ik daar geen moeite mee hebben. Dus zo erg hebben ze hem ook niet behandeld.

Geerts heeft daar trouwens ook niet over geklaagd.

 

Het doet me een beetje denken aan die VRT-medewerker die getuigde over zijn depressie. En die "uiteindelijk zelf het initiatief had genomen om iets aan zijn depressie te doen", nadat hij al wéééken zijn werk had verwaarloosd.

Ja, zeg, in de privé was hij al lang ontslagen geweest.

Zo gaat het er dus aan toe bij de VRT: niet werken en daarover niet eens een opmerking krijgen.

Ha! Alsof dat in de privé niet zou kunnen.

Link naar reactie

Het doet me een beetje denken aan die VRT-medewerker die getuigde over zijn depressie. En die "uiteindelijk zelf het initiatief had genomen om iets aan zijn depressie te doen", nadat hij al wéééken zijn werk had verwaarloosd.

Ja, zeg, in de privé was hij al lang ontslagen geweest.

Zo gaat het er dus aan toe bij de VRT: niet werken en daarover niet eens een opmerking krijgen.

 

Doet me denken aan die uitspraak van Mark Uytterhoeven:

"Soms was er werk voor drie op de sportdienst van de (toenmalige) BRT... gelukkig waren we met negen."

Link naar reactie

en dat is iets wat velen nu juist niet willen.

 

Klopt + als uitgeverij risico op afhaken van de lezers.

Nog erger kan ook: vb. ineens begon met Sammy "De nieuwe avonturen van Sammy" te noemen en nrs. 34-37 (denk ik) dan ineens nrs. 1-4 te geven. Dus vanaf dan koop ik een nieuw deel dat dan ineens nr. 5 is, duh :e010: .

Klaagzang verloren gewesten ook zoiets. Nr. 5 werd ineens terug nr. 1.

 

Je kan zeggen dat dit toch allemaal zo erg niet is, maar in de kast zie je normaal gezien wel de rugnummers en dan is het net of er delen ontbreken.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

250_27102016194439-de-rode-ridder-252-de

 

Toen Fabio Bono vorige maand in het Rode Ridder interview op stripspeciaalzaak.be zei dat het nieuwe album beide voorgaande albums zou overtreffen wat betreft tekenwerk, heeft hij niet gelogen. Wat een magistrale afbeeldingen!

En het verhaal door Marc Legendre is dermate wervelend dat je meermaals de adem inhoudt tijdens het lezen.

Het lijkt wel een mix tussen Mutiny on the Bounty met Clark Gable, Waterworld met Kevin Costner, en een Tarzan film met Johnny Weissmuller.

Daarbij nog de kleurenpracht van inkleurder Dimitri Fogolin, en je hebt een perfect avonturenalbum.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

heb je hem al?!?!?!

Ik kijk ernaar uit! Dit is de eerste keer dat ik een pre-order plaats via bol.com voor dit boekje dus ik ben reuze benieuwd wanneer die van mij binnenkomt!

 

Je klinkt lovend, dus de anticipatie is enorm hier :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Arthuurlijk heb ik het album al, boomvavavoom. Ik stond er gisterenmorgen reeds voor in de krantenwinkel.

Indien je beide voorgaande albums goed vond... het nieuwe album is nog beter!

ik wilde dat ik een krantenwinkel in de buurt had, die zulke geweldige diensten aanbood :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

250_27102016194439-de-rode-ridder-252-de

 

Toen Fabio Bono vorige maand in het Rode Ridder interview op stripspeciaalzaak.be zei dat het nieuwe album beide voorgaande albums zou overtreffen wat betreft tekenwerk, heeft hij niet gelogen. Wat een magistrale afbeeldingen!

En het verhaal door Marc Legendre is dermate wervelend dat je meermaals de adem inhoudt tijdens het lezen.

Het lijkt wel een mix tussen Mutiny on the Bounty met Clark Gable, Waterworld met Kevin Costner, en een Tarzan film met Johnny Weissmuller.

Daarbij nog de kleurenpracht van inkleurder Dimitri Fogolin, en je hebt een perfect avonturenalbum.

De tekeningen staan inderdaad op het niveau van de vorige delen, maar je lofzang op het scenario klopt niet. Het album telt maar 30 bladzijden, dan kun je toch niet verwachten dat het inhoudelijk met die drie films te vergelijken is. Ja, je kunt er elementen van in terugvinden: muiterij op een schip, een verhaal dat zich op zee afspeelt, en stoere kerel tegen rare beesten. Maar geen enkele van die elementen is diep uitgewerkt, omdat het alleen maar motieven zijn waar een ANDER verhaal mee wordt verteld. De vergelijking loopt dus mank. Tenslotte is dit album slechts één hoofdstuk van een langer verhaal. We moeten dus nog wat wachten om het volledige verhaal te kunnen beoordelen.

Ik ben het wel eens met het lof voor het tekenwerk en voor de inkleurder. Het plaatje bovenaan op plaat 14 zou zonder de tekstballonnen een prachtige poster opleveren. Misschien een idee voor de promotie?

 

Ik kijk ernaaruit om alle 7 albums na elkaar uit te lezen.

Link naar reactie

ik wilde dat ik een krantenwinkel in de buurt had, die zulke geweldige diensten aanbood :)

Is het zo erg gesteld met de krantenwinkels in Nederland?

Ik bezocht deze ochtend een krantenwinkel aan de Belgische kust en daar lag zelfs de Mickey Mouse van Loisel en uiteraard ook de nieuwe Rode Ridder.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Gekocht maar nog niet gelezen. Wat mij vooral opviel bij aankoop was hoe licht en dunnetjes het aanvoelt. Bijna smallpress. Ik had het bijna zelfs teruggelegd, maar omdat ik de vorige delen goed vond en bij doorbladering de tekeningen zeer overtuigend waren, heb ik het toch gekocht. Als ze op dit formaat blijven uitgeven, zal het wel bij deze cyclus blijven denk ik.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Gekocht maar nog niet gelezen. Wat mij vooral opviel bij aankoop was hoe licht en dunnetjes het aanvoelt. Bijna smallpress. Ik had het bijna zelfs teruggelegd, maar omdat ik de vorige delen goed vond en bij doorbladering de tekeningen zeer overtuigend waren, heb ik het toch gekocht. Als ze op dit formaat blijven uitgeven, zal het wel bij deze cyclus blijven denk ik.

In tien minuutjes heb je het wel uitgelezen, ja. Dat is jammer. Toen Claus de strip nog tekende zat er precies wat meer body aan de verhalen. Het huidige team lijkt meer voor de grote (en mooie) prenten te gaan.

Inhoudelijk deed het mij dan weer eerder aan een verhaal van Conan denken. Dat eiland waar ze in een soortement droomroes terecht komen, die aapachtige wezens die zich aan de versufte reizigers vergrijpen... ik heb dat precies al eens gelezen. Maar erg is dat niet, een reeks als de Rode Ridder is nooit echt origineel geweest. Zolang ze er maar hun eigen draai aan geven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...