Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

1 minute ago, sanderg said:

Ik denk ook dat dit gaat gebeuren.. Ik heb al het idee dat de grootste gekte voorbij is 

Je ziet dat vooral in de verschillen denk ik. Een stevige toplaag, terwijl anderen hun platen amper verkocht krijgen voor een paar honderd euro. Vraag is ook of die tweede categorie wel strips zou moeten maken, of we niet beter zouden snoeien en tot max. 1000 goede uitgaves per jaar zouden komen.

 

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, cinco zei:

Gaan platen en originelen niet sterk in waarde dalen de komende decennia aangezien het aantal stripliefhebbers blijft afnemen? Nu zit je op een hoogtepunt omdat die generatie fans van de gouden jaren de leeftijd heeft bereikt dat ze de mogelijkheden hebben om er geld tegenaan te gooien. Maar als die generatie letterlijk begint af te sterven, dan kom je aan de leeftijdscategorieën waarbinnen nog maar een beperkt aantal mensen in Europese strips geïnteresseerd zijn en dan moet je daartussen nog genoeg kapitaalkrachtige personen hebben die hier geld aan willen spenderen.

 

Volgens mij gaat het voor de gehele stripmarkt op, dat het gros van waar wij vandaag geld aan besteden over jaren/decennia minder tot zeer weinig waard zal zijn. 

Link naar reactie
Zojuist, Gilles zei:

 

Volgens mij gaat het voor de gehele stripmarkt op, dat het gros van waar wij vandaag geld aan besteden over jaren/decennia minder tot zeer weinig waard zal zijn. 

 

Al die luxe-edities die voor enkele euro's op rommelmarkten gaan liggen. (of bij het oud papier :o als erfgenamen er geen blijf mee weten)

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Dat denk ik niet. Is dat ooit al gebeurd? Ik denk eerder dat erfgenamen die luxes gaan overschatten en er overdreven veel geld voor gaan vragen. Hetzelfde zie je met erfenissen waar wat oude strips tussen zitten.

Nog niet maar Cinco heeft het over een tijdsbestek van enkele decennia en dan zie ik dit soort dingen wel gebeuren...

 

De jeugd is nauwelijks meer geïnteresseerd in strips heb ik t idee.. zelfs mijn eigen kinderen (7 en 9) hebben er geen interesse in.. het is nu tik tok, youtube, Netflix en games wat de klok slaat

Link naar reactie
16 minuten geleden, sanderg zei:

…het is nu tik tok, youtube, Netflix en games wat de klok slaat


Ook, maar ik poets de strips niet uit. Als je ziet wat mijn tweelingdochters van 10 aan strips weglezen.. S’avonds, voor het slapengaan strips lezen is sowieso vaste prik.Lid van de Tina en Donald Duck. Op de Tinadag stonden ze vooraan bij de tekenaars voor de dedi’s.
 

Daarnaast hebben ze inmiddels aardig wat oude stripseries compleet of zijn series aan het sparen die geregeld herlezen worden. En ja, ik stimuleer het sterk. Ze zijn altijd dolblij als ik wat voor ze meebreng of verras met een nieuw deel van hun favorieten. Ik ben een tevreden vader wat dit betreft.

Link naar reactie
53 minuten geleden, Robertkees zei:


Ook, maar ik poets de strips niet uit. Als je ziet wat mijn tweelingdochters van 10 aan strips weglezen.. S’avonds, voor het slapengaan strips lezen is sowieso vaste prik.Lid van de Tina en Donald Duck. Op de Tinadag stonden ze vooraan bij de tekenaars voor de dedi’s.
 

Daarnaast hebben ze inmiddels aardig wat oude stripseries compleet of zijn series aan het sparen die geregeld herlezen worden. En ja, ik stimuleer het sterk. Ze zijn altijd dolblij als ik wat voor ze meebreng of verras met een nieuw deel van hun favorieten. Ik ben een tevreden vader wat dit betreft.

Ik probeer ze ook aan de donald ducks te krijgen maar vooralsnog helaas zonder succes...

 

Mn zoon vond de Kuifje film wel erg gaaf - t is een begin 🙂

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Na lange tijd nog eens iets van originelen online gezet.

Ik zit in mijn Vlaamse periode nu

Is ondertussen al 60 jaar oud

Wat gaat de tijd snel

 

https://2dg.me/44c5

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Mooie plaat. Ik vraag me al lang af hoe het komt dat dergelijke originele platen verkocht worden. Zijn dat de erven van Nys die systematisch zijn archief op de markt brengen? Of heeft er ooit iemand in de drukkerij deze plaat al dan niet legaal kunnen bemachtigen en heeft deze nu beslist om te verkopen?

Link naar reactie

De oudere pagina's zoals deze werden een 20 tal jaren geleden verkocht op het Middelkerke Stripfestival samen met een Luxe uitgave.

Van de periode erna werd een groot deel opgekocht door een grote verzamelaar/handelaar.

De nieuwere zijn nog redelijk zeldzaam maar dat komt ook wel eens op de markt maar dat is voor de jeugd van nu hé. Blijft toch gewoon jeugdsentiment dat je koopt.

 

 

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
15 uren geleden, cinco zei:

Moest dat haar van Jommeke constant gefixt worden? :P

 

1698568365_Screenshot2022-12-17at19-58-13Jommeke12ParadijseilandparJefNys-Plancheoriginale.png.9de0a410f1f9815570bdc95be97995a2.png162182626_Screenshot2022-12-17at19-58-32Jommeke12ParadijseilandparJefNys-Plancheoriginale.png.9e9ad40950ced8d9ed3d94f43a866edd.png640581187_Screenshot2022-12-17at19-58-45Jommeke12ParadijseilandparJefNys-Plancheoriginale.png.af375c14c7b3d5659fa1f0294905ac96.png941407749_Screenshot2022-12-17at19-58-20Jommeke12ParadijseilandparJefNys-Plancheoriginale.png.60a2fce621023da5e7253c3abe8b7961.png

 

 

Mijn exemplaar van Paradijseiland is een herdruk uit 1966. Let op het stipje op Jommekes buik en het silhouet van de bladeren boven hun hoofs. Deze originele plaat moet dus gebruikt geweest zijn voor herdrukken van na 1966. 

Screenshot_20221218_112750_Gallery.jpg

Link naar reactie
25 minutes ago, WILCO said:

Mijn exemplaar van Paradijseiland is een herdruk uit 1966. Let op het stipje op Jommekes buik en het silhouet van de bladeren boven hun hoofs. Deze originele plaat moet dus gebruikt geweest zijn voor herdrukken van na 1966. 

Screenshot_20221218_112750_Gallery.jpg

Ik vermoed dat de grote aanpassingen en het overplakken van de tekstballonnen vooral in functie van de kleurenuitgave is gebeurd.è

 

 

 

Link naar reactie
16 uren geleden, cinco zei:

Moest dat haar van Jommeke constant gefixt worden? :P

 

1698568365_Screenshot2022-12-17at19-58-13Jommeke12ParadijseilandparJefNys-Plancheoriginale.png.9de0a410f1f9815570bdc95be97995a2.png162182626_Screenshot2022-12-17at19-58-32Jommeke12ParadijseilandparJefNys-Plancheoriginale.png.9e9ad40950ced8d9ed3d94f43a866edd.png640581187_Screenshot2022-12-17at19-58-45Jommeke12ParadijseilandparJefNys-Plancheoriginale.png.af375c14c7b3d5659fa1f0294905ac96.png941407749_Screenshot2022-12-17at19-58-20Jommeke12ParadijseilandparJefNys-Plancheoriginale.png.60a2fce621023da5e7253c3abe8b7961.png

 

 


 

inderdaad voor elke herdruk moest hij eerst naar de kapper.

 

Kapsel werd wat kleiner en ronder dan de allereerste versie.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...