Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

14 hours ago, eriktex said:

Kijk, dit noem ik nog eens een integrale… bijna 1.000 pagina’s schoon aan de haak:

 

IMG_3675.thumb.jpeg.a9b7343cb158ce0db3dbb9ffbfe30f94.jpeg

 

 

valt wel op dat de leesrichting van de rug, anders is dan de Nederlandse of Amerikaanse leesrichting.

Voelt verkeerd. Maar dat komt natuurlijk omkdat ik de Nederlandse en ENG-boeken gewend bent.

Ik weet nog dat LION die dikke Superman-boeken vertaalde en ze en masse in verschillende talen liet printen. Die collecties heb ik ook "ondersteboven" in mijn kast staan, omdat het anders niet werkt qua leesrichting :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Quote

valt wel op dat de leesrichting van de rug, anders is dan de Nederlandse of Amerikaanse leesrichting.

Voelt verkeerd. Maar dat komt natuurlijk omkdat ik de Nederlandse en ENG-boeken gewend bent.

 

In het Nederlands is er niet echt een norm, heb ik de indruk als ik eens snel naar mijn kasten kijk. Dargaud en Lombard doen het zoals in 't Frans, de meeste anderen zoals in 't Engels. Bij Casterman zie ik beide (De Stem van het Volk => Engels; Rembrandt van Typex => Frans). En dan is er nog Kogaratsu: de eerste drie delen (Dupuis) hebben een andere leesrichting dan de volgende delen (ook Dupuis maar collectie Spotlight). Chaos! Chaos!

Link naar reactie
18 uren geleden, Rik zei:

Is zo'n blok papier gemakkelijk om te lezen Erik?


ik heb het eens gewogen en het boek weegt bijna 2,4 kg. Het is wel op iets kleiner formaat (comic formaat, da’s gunstig om te drukken qua papier).

 

Heel makkelijk zal het niet lezen, maar het is wel een heel mooi koffietafelboek (het boek heb ik al, nu nog een koffietafel).

 

gemiste kans is dat er geen leeslint in zit! Gelukkig heb ik hier nog een Cocco Bill-boekenlegger :D

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
2 uren geleden, Roque Ja zei:

 

In het Nederlands is er niet echt een norm, heb ik de indruk als ik eens snel naar mijn kasten kijk. Dargaud en Lombard doen het zoals in 't Frans, de meeste anderen zoals in 't Engels. Bij Casterman zie ik beide (De Stem van het Volk => Engels; Rembrandt van Typex => Frans). En dan is er nog Kogaratsu: de eerste drie delen (Dupuis) hebben een andere leesrichting dan de volgende delen (ook Dupuis maar collectie Spotlight). Chaos! Chaos!


In principe staat de rugtitel in Frankrijk altijd andersom t.o.v. de Nederlandse en Engelse ruggen. Voor mij ziet zo’n Franse rug er inderdaad onlogisch uit. Als je in de boekenkast naar de rugtitels kijkt buig je je hoofd automatisch naar rechts.

 

Volgens mij volgt Saga consequent de Franse standaard. Daar zijn al genoeg discussies over geweest, maar ik vind ‘t onlogisch.

 

Er is trouwens wel 1 HUM-album die de rugtitel op z’n Frans heeft en dat was geen vergissing 😉.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
11 hours ago, cinco said:

 

Ah, je koopt toch soms in het Nederlands. :o

 

niet veel maar soms....

Ik heb alles van Ythaq, meeste van Llanfeust, alles van Yoko en Storm, meeste van Minck Oosterveer en nogal wat DDB, dus niet niets. Maar tov de 15000 comics is het wat minnetjes :)

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
3 uren geleden, Waldorf zei:

Bij de Summer Sale van Black&White kocht ik één en ander waar ik vroeger over twijfelde, maar dat ik aan 40% korting toch niet kon laten liggen:

 

The Spirit, Irréverence X van Hardy (inclusief preservatief!) en La Ribambelle.

 

IMG_7297.thumb.jpeg.d3d29dd934f1ad5920858ff73035203d.jpeg

 

 

@Waldorf Dit is toch de site waar je deze heeft besteld ?, en die Spirit is ook in het Frans ?

 

https://www.editions-blackandwhite.com/

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...