Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

22 uren geleden, Rik zei:

Ik heb niet zo zeer moeite met het lange wachten. Wat mij meer dwars zit is de trend dat een verhaal over vele delen moet worden uitgespreid. Ik heb een aardig aantal albums in mijn collectie waarvan de verhalen nooit volledig zijn afgerond.

 

Tja, dat uitgeverijen helemaal geen vervolg meer uitbrengen, is uiteraard nog rotter dan lang wachten op een vervolg. Helaas heb ik daar ook vele strips van staan. De horror!!!

Link naar reactie
22 uren geleden, Rik zei:

Ik heb niet zo zeer moeite met het lange wachten. Wat mij meer dwars zit is de trend dat een verhaal over vele delen moet worden uitgespreid. Ik heb een aardig aantal albums in mijn collectie waarvan de verhalen nooit volledig zijn afgerond.

 

 

De nieuwste trend is kortere cycli (zie de volgende XIII-plannen) of (concept)reeksen met meerdere delen door verschillende tekenaars die in relatief korte tijd worden uitgegeven. Uitgeverijen willen geen reeksen meer lanceren die over te veel delen worden uitgespreid, tenzij de eerste delen (die als tweeluik of trilogie startten) een succes wordt en dan mogen de auteurs verder gaan met een volgende cyclus.

Link naar reactie

Jess Long deel 1 + 2 + 8

De purperen Boeddha & Moderne slavendrijvers

Schimmen uit de brand & De uitbrekers

De intimidatie & Voor eeuwig K.O.

 

Gekocht op basis van nostalgie.

2 korte "crime stories" per stripboek.

Oef. Cua verhalen niet slecht; alsof je een aflevering van true crime op de Discovery-kanaal kijkt. Niks meer en niks minder.

De hoofdpersonage Jess Long is niet echt een interesante personage in de verhalen.

 

Als deze serie ooit als Integrale komt, zal ik hem laten liggen.

 

De covers van de 3 delen zijn en blijven fantastich

 

 

Link naar reactie

Harlekijn delen 1+2+3 (heruitgegeven als Joker)

Olifanten trompetten bij dageraad

Aas, heer, dame en boer

De walvis die vals zong

 

Ook een gouwe ouwe van schrijver van Hamme en Dany

Uit de interviews op stripspeciaalzaak gelezen dat deze serie slecht verkocht en door van Hamme zelf stop is gezet.

 

Jammer. Deel 1 en 2 ik in mijn jeugd gelezen en ze lezen beide nog steeds lekker. 

Industriele spionage, meester van vermommingen en side-kick die van niks weet.

 

Link naar reactie
Op ‎18‎/‎02‎/‎2018 om 16:30, Kontiki zei:

 

De nieuwste trend is kortere cycli (zie de volgende XIII-plannen) of (concept)reeksen met meerdere delen door verschillende tekenaars die in relatief korte tijd worden uitgegeven. Uitgeverijen willen geen reeksen meer lanceren die over te veel delen worden uitgespreid, tenzij de eerste delen (die als tweeluik of trilogie startten) een succes wordt en dan mogen de auteurs verder gaan met een volgende cyclus.

Zolang dat cyclussen zijn die volledig losstaan van die eerste cyclus, ok, maar meestal is dat niet het geval.

Link naar reactie

Momenteel leest mijn vader ... Boes. (INT1) En hij ligt zowaar plat van 't lachen. :) Dat is ook wel eens leuk om te zien. 

- "Zijn daar nog delen van?"
- "Ja, nog vijf.  En er komen er nog."
- "Koop die maar hoor, dit is fantastisch!" 
- "Ok, heb je vijf keer 30 Euro?"
- "Vijf voor dertig?  Das geen geld. Spotgoedkoop.  Ik zal ze betalen."
- "Maar néén ... 30 Euro per stuk."
- "Aaaaaah ... *stilte* ... 'k Zal anders deze dan gewoon nog eens herlezen binnenkort." 

Vaders.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 17-2-2018 om 21:10, Red Arrow zei:

Net Guus Slim 3: "De verdronken wagen" gelezen. Het verhaal zat goed, maar de personages liggen me niet echt. Guus doet wel erg bot tegen Vlinder en Spek. Ze zijn dan ook nogal dwaas en Vlinders grappen vallen echt niet mee, maar toch. Zoek dan andere hulpjes. De tekenstijl ligt me wel, maar de inkleuring is wat saai.

Toevallig ook pas gelezen en ik krijg hetzelfde gevoel erbij. De strip draait om Guus Slim en Vlinder en Spek doen eigenlijk niks. Hun enige inbreng is dat Guus Slim iemand heeft om alles aan uit te leggen. Verhaal is op zich goed, zolang je er niet te diep over nadenkt. En het heeft een paar zeer memorabele scenes. 

Tekeningen van auto's zijn erg mooi - Jidéhem, denk ik - en ook de stadsscenes zijn ook erg fraai. De figuren passen goed in die decors. 

Ik had nog een oude strip, dus de inkleuring was wat matig. In die tijd was een inkleuring niet veel meer dan het kleuren van de vakjes. Tegenwoordig is de inkleuring veel beter. 

Link naar reactie
16 uren geleden, Kool Thing zei:

Al enkele weken bezig in de integrales van Blueberry aan een ritme van 15 à 20 blz per middag. Wat blijft dit toch enorm goed. De twee schattenjagers-integrales zijn de max. 

 

9200000080281850.jpg

 

Ik lees ook ongeveer 20 à 30 blz per dag. 
Maar ik ben wel herbegonnen met Integraal 1, om in de flow te komen.  Daar staat iets minder tekst in nog.
Pas enkele weken geleden Integralen 3, 4 en 5 gekocht. 

Link naar reactie
18 uren geleden, Kool Thing zei:

Al enkele weken bezig in de integrales van Blueberry aan een ritme van 15 à 20 blz per middag. Wat blijft dit toch enorm goed. De twee schattenjagers-integrales zijn de max. 

 

9200000080281850.jpg

Een geruststellende gedachte, ik heb de dwangmatige neiging om een complete episode van 48/46 bladzijden

te lezen per leesbeurt.( wat mij inderdaad niet altijd lukt )

Link naar reactie

Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het herlezen van de eerste 22 avonturen van Storm. Het tekenwerk van Don Lawrence en de scenario's van Martin Lodewijk staan op eenzame hoogte. Wat jammer dat de kwaliteit van deze albums niet meer wordt benaderd, laat staan overtroffen, door de huidige Stormverhalen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
42 minuten geleden, Rik zei:

Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het herlezen van de eerste 22 avonturen van Storm. Het tekenwerk van Don Lawrence en de scenario's van Martin Lodewijk staan op eenzame hoogte. Wat jammer dat de kwaliteit van deze albums niet meer wordt benaderd, laat staan overtroffen, door de huidige Stormverhalen.

Mee eens. Ik heb laatst de kronieken van Pandarve van Lawrence / Lodewijk herlezen. De doder van Eriban, de wentelwereld en de terugkeer van de rode prins zijn mijn favorieten.

Link naar reactie

Ik geniet nog het meest van de geur van de oudere Dupuis-albums, vooral die op vergeeld papier. Maar er was ook een periode in de jaren 1990 dat hun nieuwe strips ook een lekker geurtje hadden.

Link naar reactie
52 minuten geleden, Robertkees zei:

Mee eens. Ik heb laatst de kronieken van Pandarve van Lawrence / Lodewijk herlezen. De doder van Eriban, de wentelwereld en de terugkeer van de rode prins zijn mijn favorieten.

Voeg daar nog de laatste vechter en de honden van Marduk aan toe en je hebt mijn favoriete lijstje. 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op ‎28‎/‎02‎/‎2018 om 10:02, stripfanaat zei:

Herbegonnen met El Nino, op naar het laatste deel(loopt sinds 2003),

77009.jpg

Heb daar de eerste 5 delen van denk ik, vond het niet slecht in het begin (weet wel niet meer helemaal waarover het gaat), maar verwaterde toch wel na deel 3 herinner ik me. En met het rare uitgavenbeleid van Arboris afgehaakt. Ik zie op stripmunk nu wel 2x nr 7 staan met 2 verschillende titels?  

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Rik zei:

Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het herlezen van de eerste 22 avonturen van Storm. Het tekenwerk van Don Lawrence en de scenario's van Martin Lodewijk staan op eenzame hoogte. Wat jammer dat de kwaliteit van deze albums niet meer wordt benaderd, laat staan overtroffen, door de huidige Stormverhalen.

Yep, geweldige verhalen. Alleen was ik wel ontgoocheld in de trilogie von Neumann machine, Genesis formule en de Armageddon reiziger. Was een geweldige opbouw qua verhaal, maar het was lang wachten op het laatste deel. Ik had begrepen wegens de gezondheid van de tekenaar. Maar het laatste deel was in mijn ogen zeer warrig. Heb er dan nog een aantal gekocht van de nieuwe auteurs, maar het miste iets. En ben er mee gestopt.

 

De wentelwereld bvb is een geweldig album

Link naar reactie

Baard en Kale - diverse delen. 

Even een korte vakantie en een flinke stapel hiervan gekocht, als een soort omgekeerde tijdmachine zit ik

momenteel in de Dupuis fase.

Leuke verhaaltjes en grappig om de tijdgeest langzaam te zien veranderen aan de hand van deze serie, een

echte uitschieter zit er niet bij, wel verandert de tekenstijl van Will voortdurend.

Rosy en Tillieux schrijven plotjes met een kop en staart die aandoenlijk en ouderwets overkomen, maar het

werkt voor mij wel.

Desberg probeert de serie wat te moderniseren maar hier wringt wat mij betreft de schoen, het wordt wat 

brutaler en steviger aangezet, opeens willen Baard en Kale ook van bil, dat is te begrijpen, maar de verhalen

zijn niet meer zo consistent.

Swastika bevat in wezen een prima idee voor een verhaal, maar verzandt op een gegeven moment in chaos, het lijkt wel of Desberg zonder een duidelijke synopsis te werk ging. ( de scenario's voor 421 vind ik beter )

 

Het tekenwerk van Will is voor mij de echte reden tot aanschaf, constant op niveau, toch kan ik mij niet

aan de indruk onttrekken dat Isabel meer zijn tekenaandacht had.

 

.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
23 uren geleden, Aerogi zei:

De meest recente Kiekeboe gelezen. Ik had hoge verwachtingen, want het leek me wel een leuk uitgangspunt.

 

Maar ik vond er weinig aan. Er zit precies geen 'schwung' in.

 

Ik vond Kiekeboe nr. 150 eigenlijk wel goed. Het was een paar jaar geleden dat ik er nog eens één gelezen had maar een vertraging van de NMBS dreef mij richting de nabije gazettenwinkel. Het enige wat jammere was de nogal abrupte verdeling in twee delen van het verhaal, maar zeker de eerste helft vond ik goed gevonden. Leuke humor, een degelijk verhaal en voldoende Merhoismes maakten dat ik hem graag gelezen heb.

Link naar reactie

Mjah, dat bedoelde ik eigenlijk. Leuk uitgangspunt, verhaal begint leuk en interessant waardoor er toch een soort verwachting wordt gecreëerd. Maar gaandeweg lijkt het alsof Merho weliswaar een goed idee had, maar moeite heeft gehad om het helemaal uit te werken, vooral naar het einde toe. Was ook te veel herhaling in op het laatst.

Link naar reactie

Guust Chronologisch 11: nogmaals Guust geprobeerd, maar het wordt geen gelukkig huwelijk. Slechts tweemaal moeten glimlachen en opvallend genoeg stond juist die twee keer onderaan de gag: “Idee: Bibi”. Ik heb veel respect voor het tekenwerk van Franquin, maar na de tweehonderste “Flaterfoon maakt vernietigend geluid”-grap, kom ik tot de conclusie dat z’n humor mij helaas niet ligt.

Link naar reactie
1 uur geleden, Waldorf zei:

De eerste helft van Giant gelezen.

Ik ook, maar toen bleek dat ik een misdruk had..

Ik krijg een nieuw exemplaar van mijn SSZ opgestuurd en dan kan ik dit verhaal uitlezen. Wat mij betreft een van de betere uitgaven van dit, nog prille, kalenderjaar.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...