Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

250_25102017195355-spaghetti-bros.jpg

 

Ik heb dit boek vermeden omwille van de lelijke cover. Maar ja de naam 'Trillo' en vooral Kontiki die me ooit zei dat dit echt iets was voor me, hebben me toch over de streep getrokken. Intussen stond het boek al een paar weken te verkommeren in mijn te lezen vakje. Vandaag was het zover. 

 

Zit nu een vijftigtal pagina's ver: en gewoonweg schitterend! Momenteel het beste wat ik al van Trillo gelezen heb. Niet zo sarcastisch als Torpedo maar continue plotwendingen - heel kortverhaalachtig. Heel benieuwd naar het vervolg.  

 

PS Had dan die cover gepakte hé...

7203933.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik ben bezig in 'The best we could do', van Thi Bui, die als kind met haar ouders, zussen en broer vluchtte uit Vietnam. Zeer goed. Op Canvas loopt momenteel een documentairereeks over de oorlog in Vietnam, voor wie de achtergrond van dit boek wil begrijpen. Ook een aanrader.

 

9781419718779.png

 

illustrated-pen_the-best-we-could-do_206

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

momenteel herlees ik de gehele Zodiak reeks van Minck Oosterveer en Willem Ritstier- wat n geweldige reeks! schitterend getekend (Oosterveer was echt n uitmuntend tekenaar) en n onderhoudend verhaal. Niets complex, heerlijk stripvertier zoals ik t graag heb.

 

Ontzettend spijtig dat Oosterveer zo jong overleed.. in de eerste plaats uiteraard voor zijn nabestaanden maar toch ook zeker voor zijn publiek..

Link naar reactie
53 minuten geleden, sanderg zei:

Ontzettend spijtig dat Oosterveer zo jong overleed.. in de eerste plaats uiteraard voor zijn nabestaanden maar toch ook zeker voor zijn publiek..

 

Mink was ook een gewaardeerd lid van dit forum.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het fantastische Sandman 1-6 herlezen(Neil Gaiman) De bedoeling is om op Facts dit weekend de resterende delen te kopen. 

 

sandman-1.png

 

Ondertussen begonnen in The Private Eye (Brian K Vaughan en Marcos Martin). Prachtige uitgave in ieder geval en het begint zeer goed. 

 

The_Private_Eye2.jpg

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Naar aanleiding van het stopzetten van Tyler Cross in vertaling, deel 2 Angola herlezen. Dat wordt ofwel lang wachten op de Engelse vertaling van deel 3 of mijn Frans oefenen want deze serie vind ik te goed om niet te blijven volgen.

 

x1xbhFJdJGElhEmq980Gv14GgYKjErd1-page6-1

 

Ondertussen begonnen met het herlezen van 1602 (Neil Gaiman/Andy Kubert), alternatief Marvel universum in, je raadt het nooit, het jaar 1602. Jaren geleden dat ik dit nog heb gelezen, maar ik vind het verbazingwekkend goed.

 

70eb27e4c2ed4506a57fa17013fcde5e._SX1280

 

(zo fijn om deze vakantie tijd te hebben om te (her)lezen!)

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Misschien best nog eventjes wachten met het kopen van een anderstalige versie. Er is een andere uitgever die ook fan is van de reeks die momenteel uitzoekt of hij de reeks kan voortzetten. Over een maandje misschien meer zekerheid.

Link naar reactie
39 minuten geleden, Kontiki zei:

Misschien best nog eventjes wachten met het kopen van een anderstalige versie. Er is een andere uitgever die ook fan is van de reeks die momenteel uitzoekt of hij de reeks kan voortzetten. Over een maandje misschien meer zekerheid.

Ah dat klinkt veelbelovend. Hopelijk lukt het!

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Tyler Cross , Juist één van de beste nieuwe series zou worden stopgezet .

Ik heb maar van één strip deel 1 herlezen voor ik aan deel 2 begon de laatste jaren , en dat was van TC.

Leest als een trein met een fantastische tekenstijl !

Nog meer promoten , jongens , zodat nog meer lezers overstag gaan , en het derde deel er uiteindelijk toch komt.

 

Link naar reactie

Li'l abner: The complete dailies and color sundays vol 2 1937-1938.

Ik geef het toe, Engels lezen en begrijpen is niet mijn sterkste punt, het uitgeschreven fonetisch

"hill-billy" taaltje maakt het er ook al niet eenvoudiger op.

Bijzondere strip, bijzondere tekenaar ook gezien zijn levensloop, Frazetta was op een gegeven moment

ook werkzaam in zijn studio.

 

 

Link naar reactie
13 minuten geleden, linthout zei:

Li'l Abner wordt uitgegeven aan de hand van mijn collectie.:e012:

Blijkbaar was er in Amerika niemand te vinden die de complete krantenknipsels had!

Ik vind het wel erg dat er in die boeken geen dankwoordje staat.

Is het misschien mogelijk ook de vertalingen van u te verkrijgen ?:e008:

Link naar reactie
22 minuten geleden, linthout zei:

Ja, ik zal die 10000 pagina's vertalen! Kleine moeite! :e010:

Dank u heer Linthout !

Het gaat voornamelijk om het "Hill Billy " dialect van de inwoners uit Dogpatch uitgesproken door o.a

Li'l Abner, Daisey Mae, Earthquake McGoon, Mammy en Pappy Yokum enz.. het "gewone" Engels kan ik 

redelijk volgen.

Het behoeft echter niet op stel en sprong, geniet u vandaag vooral van het mooie weer.

 

 

Link naar reactie

Dat dialect stoort me ook moet ik zeggen. Dat is de hoofdreden waarom ik uiteindelijk de collectie van de hand gedaan heb. Dat krantenpapier vergaat ook...

Ik had indertijd ook een volledige collectie van Bringing Up Father. Alle dailies, alle sundays. Vanaf het begin in 1914. Die heeft Lambiek gekocht.

Ik heb jarenlang heel Amerika afgezocht naar krantenknipsels. Het was superleuk. Maar qua investering een ramp. Vooral omdat de staat van zo'n zeer oude krantenknipsels vlug achteruit gaat.

Oud speelgoed, nog zo'n rampzalige belegging... Ik denk dat de  leeftijd van de bezoekers aan speelgoedbeurzen (in Amerika) gemiddeld tachtig jaar is... Ja, ik heb er veel bezocht...

Er zijn natuurlijk ook verzamelaars van Star Wars, enz...Maar daarover heb ik het niet. Ik heb het over ECHT oud speelgoed.

Link naar reactie

Saga Valta

 

De naam Dufaux deed me lang twijfelen, maar heb het toch gewaagd. Wat oorsponkelijk een verhaal in 2 delen ging zijn, blijkt uiteindelijk 3 delen te worden, en met toekomstige cyclussen.

 

Ik vond het geweldig drieluik. Ik moest dikwijls denken aan de pakweg eerste 20 albums van Thorgal. De scène met de doodskar was subliem.

 

Tekeningen zijn geweldig, alleen had ik het gevoel dat naar het einde toe het wat slordiger werd, vooral de pagina's met stroken over de hele hoogte waren soms wat minder. Een hoofd tekenen op bijna ware grote op een strook van 4 cm breed en 30 cm hoog is geen goed idee.

 

Maar overall toch wel genoten

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...