Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Op 5/10/2018 om 16:12, lukoste zei:

Wayne Shelton 1-6 herlezen.

 

Meer hoeft het voor mij niet te zijn. Leuk scenario en sterke tekeningen. 

 

De overige delen ook herlezen. Tja, dat is toch heel wat minder. Met het tweeluik over de lans van Longinus m.i. als absoluut dieptepunt. Kreeg een beetje plaatsvervangende schaamte terwijl ik het las.

Link naar reactie

Tex Willer - Captain Jack: ik moest even wennen aan de tekenstijl, vooral de hoofden vond ik wat vreemd, maar de scenes in de mist en de flashbacks overtuigden me zeker. Prima verhaal weer, misschien wel het “donkerste” tot nu toe, alhoewel de helft van de ruim 200 pagina’s slechts gevuld worden met gevechtscenes. Ik betrap mezelf erop dat ik de laatste tijd toch steeds weer het meest uitkijk naar een nieuwe Tex, hopelijk volgen er rap meer.

Link naar reactie

De meester-inquisiteurs. Leuk concept, knap getekend, maar ik krijg die dialogen amper gelezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
3 uren geleden, Koen zei:

Halfweg "De Gouden Eeuw".  Mooi verhaal (maar eigenlijk niet zo bijzonder).  Vooral het ongeziene tekenwerk tilt mijn waardering enorm de hoogte in.  Wat een prachtige pagina's !

De gouden eeuw van Pedrosa of die van Andriveau?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
9 minuten geleden, Koen zei:

Andri-wadde ?  ;)

 

(Pedrosa toegevoegd aan mijn oorspronkelijke post ;) )

Ik had je inderdaad ingeschat als liefhebber van de Pedrosaversie 😊

Silvester heeft de andere Gouden Eeuw, die van Andri-wadde, uitgegeven. Echter slechts 3 delen want daarna heeft men in Frankrijk dit avonturenverhaal uit de Franse tijd niet meer afgerond...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op 22/10/2018 om 18:11, Koen zei:

Halfweg "De Gouden Eeuw" van Pedrosa.  Mooi verhaal (maar eigenlijk niet zo bijzonder).  Vooral het ongeziene tekenwerk tilt mijn waardering enorm de hoogte in.  Wat een prachtige pagina's !

Zit ook halfwege. En het is uiteraard een grafische orgie, maar het verhaal is toch ook wel goed. Natuurlijk zou je dat zonder al dat grafisch geweld op een derde van de pagina’s kunnen vertellen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

The Tjong- Khin/ Lo Hartog Van Banda

Arman & Ilva - Het spoor dat verdween

Arman & Ilva - De perfecte kringloop

Stonden al lang op verlanglijst vanwege reacties diverse forumleden van vooral heer Linthout, was al 

bekend met illustraties van The Tjong- Khin maar niet echt met zijn stripwerk.

Opmerkelijk aan deze strip zijn het gebruik van "close up's" en het expressief "acteerwerk" van de personages

een gelijke op stripgebied zou ik niet weten, Leo misschien, maar qua tekenwerk is Khin beduidend beter.

De perfecte kringloop vind ik als totaalconcept het best geslaagd, op een zeker moment als het meisje

in de flat achtervolgd word door de bewoners levert dit prachtige plaatjes op, achter in het boek levert

Khin hier zelf commentaar op en zou het nu anders doen, dit kenmerkt een echt ambachtsman.

Meer dan veertig jaar oud, Grand cru, mooi en goed.

 

 

 

Link naar reactie
22 minuten geleden, lukoste zei:

Marshall Blueberry. Ik dacht dat ik dit ooit had gelezen en geweldig vond. 

Blijkt dat ik het nu, ongeveer halfweg deel 2, waanzinnig slecht vind, zowel het scenario als de tekeningen.

 

ps anderen denken er anders over 🙂https://www.geekster.be/comics/bdstrips/marshall-blueberry-integrale-review-spanning-en-sensatie-in-het-wilde-westen/

Ik heb ze ook ooit gehad. Maar ik heb er nooit aan kunnen wennen. 

Jonge jaren van Blueberry vind ik wel oke, zowel die van Wilson als Blanc Dumont.

Link naar reactie
21 minuten geleden, JPAR zei:

Hmmm. Ik heb hem in bestelling staan. Ken het niet. Wat maakt dat het niet goed is?

Ik las de afgelopen weken de 6 reeds verschenen integrales opnieuw dus zit in de roes van grootheid Charlier, maar los daarvan stelt het scenario van Giraud werkelijk niets voor.

Daarenboven zat Vance op zijn hoogtepunt van statisch tekenen lijkt het. Let op, de man tekent fantastisch, maar veel te veel prentjes betreffen een erg vlak zij- of vooraanzicht. Echt weinig opwindend.

Link naar reactie
4 minuten geleden, lukoste zei:

Ik las de afgelopen weken de 6 reeds verschenen integrales opnieuw dus zit in de roes van grootheid Charlier, maar los daarvan stelt het scenario van Giraud werkelijk niets voor.

Daarenboven zat Vance op zijn hoogtepunt van statisch tekenen lijkt het. Let op, de man tekent fantastisch, maar veel te veel prentjes betreffen een erg vlak zij- of vooraanzicht. Echt weinig opwindend.

Ok, thanks. Nog maar eens over nadenken dan.

Link naar reactie

Corto Maltese in Siberia. De Engelstalige zwart/wit versie vermits die kleurenheruitgave nooit is verschenen. 

 

DC4CF118-2FB6-448F-B03D-F5F891FE083E.jpeg

 

Edit: enorm genoten van het album en voor mij de beste Corto Maltese. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Sporen van het toeval (Paco Roca)

sterk begin en ik hou van die tekenstijl. Het is mijn eerste album van Roca, maar wss niet mijn laatste. 

 

 

43F45DC9-A698-4380-81A9-343D60CD39C1.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Apostata 1-7.

Heerlijke kleurenkeuze.

 

 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Matteo 4 (Gibrat)

Lees best de vorige delen ook nog eens opnieuw, het verhaal houdt meer steek als de vorige delen nog fris in het geheugen zitten.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Michel Vaillant, Indiana Jones probleem. Spoilers beneden.

 

Spoiler

Net zoals Indiana Jones in Raiders eigenlijk niet relevant was voor het verhaal, speelt Michel Vaillant een triestige bijrol aan wat het einde van zijn eerste cyclus zou moeten zijn. Michel staat er bij en zucht wat terwijl zijn zoon zijn grootste probleem oplost. Daarna wordt de grote plotlijn van de hele reeks hem op een onwaarschijnlijk gemakkelijke manier in de schoot geworpen. Gelukkig is er nog een reden voor een achtervolging waarin Michel even kan schitteren. De koning van de weg en de trieste blik.

ik vraag me af hoe groot de rol van Marc Bourgne als scriptdokter niet was.

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 25/11/2018 om 20:43, Anthony zei:

nogal

 

en dan nog die tekst op de achtergrond: “Storm stelt de vriendschap met Roodhaar op de proef, een breuk lijkt onvermijdelijk”.

Weet niet of dat de tekst was van de vorige episode, maar in deze stond ze de gehele tijd aan zijn zijde.

 

Ook voor mij de eerste keer dat ik de nieuwe Storm niet heb gekocht :(

Link naar reactie
1 uur terug, kurisu74 zei:

Ook voor mij de eerste keer dat ik de nieuwe Storm niet heb gekocht :(

Het drama is dat ik Romano beter en beter begin te vinden. Hij kan zeker naast Don Lawrence staan. De scenarist zou asap vervangen moeten worden. De kans daarop is klein als eigenaar van de uitgeverij. Hoe leuk zou het zijn om eens een Dorrisson hierop los te laten.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...