Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

1 uur geleden, Vittorio zei:

Dat snap ik. Maar van de vertaler zou je toch mogen hopen dat hij die inspanning wel maakt. 

Ja natuurlijk, zeker bij grote clubs als Dupuis en Dargaud. Maar gezien de teruglopende oplages vrees ik dat de vertaler ook steeds minder betaald krijgt - en wellicht zijn er dan die er ook een paar uur minder werk in kunnen of willen steken...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Op 6/3/2019 om 18:13, eriktex zei:

Ja natuurlijk, zeker bij grote clubs als Dupuis en Dargaud. Maar gezien de teruglopende oplages vrees ik dat de vertaler ook steeds minder betaald krijgt - en wellicht zijn er dan die er ook een paar uur minder werk in kunnen of willen steken...

Tja, en dan krijg je zoals bij Silvester, dat "Océan Pacifique" wordt vertaald in "Atlantische Oceaan"... (terwijl de trilogie "Pacific" heet).😐

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
27 minuten geleden, Rork zei:

Don Quichot van Flix, dementerende grijsaard gaat samen met zijn fantasierijke neefje de strijd aan tegen de plaatsing van windmolens rond zijn dorp. Een klassieker in een modern jasje, ik vond hem erg leuk.

Munchausen en Freud van de dezelfde auteur is ook een aanrader.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Fatale vakanties (Giardino) - originele uitgave

 

Toffe verhaaltjes, knap getekend. Ik ben blij dat ik deze heb gekocht. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Sara (Ennis/Epting/Breitweiser)

 

Wat een tekeningen van Epting en inkleuring v Breitweiser. 😍 De tpb is ook gedrukt op een zwaar en mat papier. Het ziet er geweldig uit. 

 

Het eerste deel van deze 6-delige mini serie kan je gratis online lezen. 

https://tkopresents.com/collections/complimentary-issues

 

Het verhaal gaat trouwens over vrouwelijke Russische scherpschutters in WO2. 

 

40B7D7B9-1279-439D-86AE-3A774190C8C5.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
10 uren geleden, mojo zei:

Sara (Ennis/Epting/Breitweiser)

 

Wat een tekeningen van Epting en inkleuring v Breitweiser. 😍 De tpb is ook gedrukt op een zwaar en mat papier. Het ziet er geweldig uit. 

 

Het eerste deel van deze 6-delige mini serie kan je gratis online lezen. 

https://tkopresents.com/collections/complimentary-issues

 

Het verhaal gaat trouwens over vrouwelijke Russische scherpschutters in WO2. 

 

40B7D7B9-1279-439D-86AE-3A774190C8C5.jpeg

Wow, wat een punch van een einde. Schitterende comic! 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik vond Sara zeer zwak. Niet de minste originaliteit, er gebeurt weinig.

De andere drie boeken van TKO zijn véél beter.

Rare manier van uitgeven trouwens.

Tegelijkertijd worden de zes comics , samen in een doos, op de markt gegooid.

Dezelfde dag verscheen ook de bundel. Allemaal prachtig uitgegeven en op groter formaat. Liefde voor het vak!

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, linthout zei:

Ik vond Sara zeer zwak. Niet de minste originaliteit, er gebeurt weinig.

 

 

Smaken verschillen. Ik ben het daar totaal niet mee eens. Het is een variatie op een bestaand thema (zoals zo veel verhalen), maar er gebeurt meer dan genoeg voor mij en ik vond het schitterend in beeld gebracht.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
23 minuten geleden, linthout zei:

De tekeningen zijn zeer mooi. Zover kan ik u volgen. Verder vind ik dat Ennis de laatste jaren enorm achteruit gegaan is als scenarist.

Maar goed, fijn dat het een leuk boek is voor jou, Mojo.

 

Allemaal goed hoor. Ik vind het jammer dat je mijn enthousiasme niet deelt, maar ik zie hier zelf ook genoeg passeren dat me niet interesseert. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Even een paar weken niets gelezen. 

Ik heb alle seizoenen van GOT opnieuw gekeken. 

Wauw, wat heb ik weer genoten. 

Ik kijk uit naar het laatste seizoen. 

 

Daarna direct weer wat strips opgepakt, waaronder:

Androids 4, erg zwak verhaal.

Kronieken van de zwarte maan specials 3, lekker simpel leesvoer.

Aristhopania 1, veelbelovend.

 

Link naar reactie
26 minuten geleden, De Hollander zei:

Even een paar weken niets gelezen. 

Ik heb alle seizoenen van GOT opnieuw gekeken. 

Wauw, wat heb ik weer genoten. 

Ik kijk uit naar het laatste seizoen. 

 

 

De strips van GOT zijn leuk. Die zijn NIET gebaseerd op de serie maar op de boeken waardoor je toch verschillende klemtonen en aanpakken hebt. >de Whiskey van GOT is ook niet slecht.

 

 

 

Link naar reactie
14 uren geleden, Ambreville zei:

De strips van GOT zijn leuk. Die zijn NIET gebaseerd op de serie maar op de boeken waardoor je toch verschillende klemtonen en aanpakken hebt. >de Whiskey van GOT is ook niet slecht.

Ik neem dat je niet de strips van DDB bedoel. Die volgen het eerste seizoen volgens mij 1 op 1. Welke bedoel jij?

Link naar reactie

Eerste 6 delen van Elfen gelezen.

 

Heb die regelmatig vastgehad, maar ik heb het eigenlijk niet zo voor dit genre. 

 

Maar ik was toch wel aangemaam verrast. er zijn wel iets te veel soorten (half)elfen vind ik, maar dat nemen we er wel bij. Het leuke is dat het meestal afgeronde verhalen zijn. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Aerogi zei:

Eerste 6 delen van Elfen gelezen.

 

Heb die regelmatig vastgehad, maar ik heb het eigenlijk niet zo voor dit genre. 

 

Maar ik was toch wel aangemaam verrast. er zijn wel iets te veel soorten (half)elfen vind ik, maar dat nemen we er wel bij. Het leuke is dat het meestal afgeronde verhalen zijn. 

Het zijn steeds cycli van 5. Vanaf boek 6 - 11 enz begint de nieuwe cyclus. Er zit wel degelijk een voortgaande lijn in. Dus deel 6 volgt op 1, deel 7 volgt op 2.......deel 11 volgt op 6, deel 12 volgt op 7 enz.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
50 minuten geleden, Rik zei:

Het zijn steeds cycli van 5. Vanaf boek 6 - 11 enz begint de nieuwe cyclus. Er zit wel degelijk een voortgaande lijn in. Dus deel 6 volgt op 1, deel 7 volgt op 2.......deel 11 volgt op 6, deel 12 volgt op 7 enz.

Het zijn inderdaad cycli van 5 met telkens en ander elfenras in de hoofdrol:

1-6-11-16-21  De blauwe Elfen

2-7-12-17-22  De boselfen

3-8-13-18-23  De witte elfen

4-9-14-19-24  De halfelen

5-10-15-20-25 De zwarte elfen

Link naar reactie
6 uren geleden, linthout zei:

Ja, schitterende strip! En er is een nieuwe!!!!

Ja, kijk ik enorm naar uit. Ga hem 1 vd volgende dagen halen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

@Waldorf

 

ik heb via een vriend Katanga 1 en 2 kunnen lenen. Deel 2 moet ik nog lezen, maar het is inderdaad helemaal mijn ding. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...