Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ah ik wist dat die uit was, maar ik wist niet dat jullie het niet wisten. 
 

eeuhmm zoiets toch. In ieder geval, nog niet gekocht maar staat op mijn lijstje ( naast Berlin). 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 10/12/2019 om 09:34, Koen zei:

 

Het is te vergelijken met de films van Paul Thomas Anderson.  Ik vind dit het absolute summum maar kan begrijpen dat niet iedereen hier even enthousiast over is.

Was dat maar waar. Om die films kan ik nog lachen. 

 

Ware beschildert je ziel met de trauma's en gevoelens van onbeduidendheid uit je jeugd. Vond dit met enige afstand de beste titel van 2019. Wel eentje waarbij je na het omslaan even in een foetushouding moet gaan liggen om bij te komen. 

Link naar reactie

Bloedkoninginnen : Cleopatra 1 : Wat een knaller, strak verteltempo, passioneel en heel mooi in beeld gebracht door Mouclier. Aanrader !

Kinderen van de Wind 7.1. : moesten we hier negen jaar op wachten?? Tekeningen blijven op hoog niveau maar dat verhaal ??? Geeuw... gaap... 

Mijn volledige bespreking vind je op mijn vertrouwde blog :

https://vetostript.weebly.com/recensies

 

458388.jpg

458390.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

XXI - Grands reportages

XXI is een collectief dat journalistiek bedrijft door strips te tekenen. Het collectief geeft een tijdschrift uit, en het boek dat ik nu lees bevat een tiental reportages uit de voorbije jaren. De onderwerpen zijn erg divers: hanengevechten op Réunion, lithium in de Salar de Uyuni, de sluiting van een fabriek van Lipton-thee in Frankrijk. Zeer goed. Laat je niet afschrikken door de spuuglelijke cover.

 

9782356381576-475x500-1.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Met de nodige tegenzin vandaag een begin gemaakt aan het lezen van De Schorpioen delen 1 tm 12. 

Waarom met tegenzin? Het heeft mij allemaal te lang geduurd, deel 11 had ik destijds wel gekocht, maar niet eens meer de moeite genomen om te lezen. Het blijft het nadeel van series die eindeloos voortduren, zeker als er dan ook nog jaren tussen de volgende delen zitten.

Eerste 4 delen achter de rug, dus nog 8 te gaan. 

Link naar reactie

Slowburn. Een heel klein boekje, maar wel mooi uitgegeven als hardcover met linnen rug. Als liefhebber van zowel Franquin als Gotlib is dit toch wel verplichte kost. Het verhaaltje is geestig al zijn het slechts 60 plaatjes, waarvan 20 tekeningen van Franquin en 40 bewerkingen van Gotlib.

 

Het mooiste zijn wel de scans van de originele kattenplaatjes van Franquin, met uitleg hoe Gotlib die recyclede...

 

Aanrader voor Franquin/Gotlib adepten.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Mijn kasten zitten weer propvol. Dat betekent dat ik weer strips moet gaan selecteren die in een doos gaan. Altijd weer en spijtige actie. 

Meestal probeer ik alle strips die in de doos gaan, eerst nog even te lezen. Daar ben ik dus de komende tijd wel even zoet mee. Voor nu gestart met Empire USA, 2 cyclussen van 6 delen. Destijds vond ik dit niet een hele sterke strip. Per heden, waarschijnlijk omdat ik de verwachtingen heb bijgesteld, valt het mij goed mee. Hopelijk kan ik vandaag de 1e cyclus afronden. 

Link naar reactie
Op ‎21‎/‎12‎/‎2019 om 15:00, Rik zei:

Kinderen van de Wind van Bourgeon deel 1 t/m 5.

Ik had ze nog nooit gelezen maar het is een indrukwekkende reeks. Zelfs na 30 jaar is dit de moeite waard om te lezen.

Wat mij betreft een van de mooiste reeksen ooit.

 

Ik heb de nieuwe uit die serie afgelopen dagen gelezen en in tegenstelling tot Veto vind ik het wel de moeite waard met als disclaimer dat de historicus in mij erg blij werd.

 

Gisteren heb ik de nieuwe heruitgave van Tardi gelezen: Het ware verhaal van de onbekende soldaat en Het Gedrocht en de Guillotine. Ik ben er nog niet over uit wat ik er van vind. Het feit dat het geïmproviseerd/associatief tot stand is gekomen verklaard wel het een en ander maar voor mij is het duidelijk dat het een werk uit de beginperiode van Tardi is.

 

Vanavond begin ik aan de nieuwe Corto Maltese.

 

Link naar reactie

Gisteren Kiekeboe nr 154 Iemand moet het doen gelezen.

 

tekenwerk soms slordig. Vooral pag 14-15 viel op. De 'slechterikken' vertrekken met een auto op pagina 14 die er eigenlijk totaal anders uitziet op pagina 15. In de loop van het verhaal gaat het telkens van een vierdeurs naar een tweedeurs. (of vijfdeurs naar driedeurs). Ik dacht eerst dat het een schuifdeur was, maar dat blijkt het ook niet te zijn. En op pagina 14 vertrekken ze met gierende banden met persoon A aan het stuur, een paar prentjes verder is het dan persoon B aan het stuur en persoon A als passagier. Nu ja, misschien zijn ze gewisseld onderweg, kan altijd natuurlijk. 

 

Qua verhaal vond ik het een leuk uitgangspunt mbt 'politieke correctheid', maar het ging op de duur toch wel vervelen. 

 

 

Link naar reactie

Gisteren ook een poging ondernomen om het eerste deel van 'Kolonisatie' te lezen. Het gebeurt dikwijls dat ik na een aantal albums de verhaallijn begin te verliezen (bijna alles van Bec, of XIII, of bijna alles van Dufaux), maar hier was ik na een paar pagina's de draad al volledig kwijt. Wie zijn de goeden, wie zijn de slechten, in welke tijd zijn we bezig, wie is er wie... wie vuurt er op wie, waarom moeten ze per sé die ene persoon redden? 

 

Enfin, ik was misschien ook te vermoeid dus zullen het vanavond nog eens proberen. 

Link naar reactie

Gung ho 1.

 

Na de vele positieve reacties gelezen te hebben, mij afgelopen week het voordeel pakket aangeschaft met de delen 1 - 3. Het leest als een film. Is een genre die ik anders zeker links zou hebben laten liggen, blij dat ik dit niet gedaan heb. Deze komt nog in mijn top-10 van 2019.

 

Aanrader!!

Link naar reactie
1 uur terug, Michel zei:

Generatie Asterix. Het gemiddelde niveau van de hommages ligt erg laag, maar een paar die ik echt geslaagd vind.

dit is een album wat ik een paar jaar geleden blindelings ging kopen. heb er nu wat ingebladerd, en zowat elke gag of tekening vond ik niet goed. Heb het dan maar niet gekocht. Had daar eigenlijk wel veel van verwacht. 

Link naar reactie

Schorpioen 12: het was weer goed, maar had wat mij betreft wel “einde” bij mogen staan. Ging Marini nu nog verder tekenen of wordt het een andere tekenaar? In het laatste geval was dit mijn laatste schorpioen.

 

Lemuria 3: oei, wat is hier met de tekeningen gebeurd? Wat een achteruitgang t.o.v. Kusbiantoro. Scenario viel mee.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 31/12/2019 om 09:22, SPeeDy zei:

Schorpioen 12: het was weer goed, maar had wat mij betreft wel “einde” bij mogen staan. Ging Marini nu nog verder tekenen of wordt het een andere tekenaar? In het laatste geval was dit mijn laatste schorpioen.

 

Als ik me niet vergis, gaat Desberg de serie verder zetten met een andere tekenaar, maar behoudt Marini het recht om als hij zin heeft een one shot uit te brengen. 
 

Het lijkt er trouwens op dat het volgende album v Marini een crime Noir verhaal wordt. 
 

 

D8B258B0-AB59-49DA-88CE-0F16EB830905.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Luigi Critone is de nieuwe. Marini vertelde wel heel expliciet dat hij ooit zal terugkeren. Het einde van de laatste opent ook een richting om wat nieuws te doen. Desbergh stoefde ook een beetje dat na de lange break er nu drie albums gaan verschijnen op drie jaar tijd.

Noir is een oneshot, dikker dan normaal. Daarna komen de adelaars van Rome terug.

Er is ook een Schorpioen tv-serie in preproduktie.

 

 

 

Link naar reactie
Op 31/12/2019 om 10:02, Tanuki zei:

Goeie vraag. In de winkel vond ik tot nu toe 16 albums, in 't Frans gaat het al tot nr 26. De laatste Nederlandstalige dateert van 2017.

2 bij Arcadia. De serie stopt in het Frans na de oorlog van de magiërs. Alles in orde met haar vader, moeder en tweelingszusje en toen het hakbijl van Dupuis.

 

 

 

Link naar reactie
Op 29/12/2019 om 15:57, Ambreville zei:

Van die serie heb ik nooit begrepen waar de Judas-verhaallijn uit de eerste reeks, in de tweede naar toe was. Laat eens weten als je er door bent.

Nou, ik ben er doorheen. Puf, dat was niet eenvoudig. Op zich vind ik spionage achtige verhalen vaak al moeilijk volgbaar omdat er veel personages worden opgevoerd. In de 2e cyclus van Empire USA komt daar nog eens bij dat er heel veel geschakeld wordt tussen het heden en het verleden. Dat in combinatie met elk deel een andere tekenaar en dus net even andere koppen, maakt het allemaal wel heel lastig te volgen.

Ik heb mij er dan ook door deze 2e cyclus heen moeten worstelen. 

 

De judas verhaallijn komt nergens meer in terug. Voor mij trouwens niet echt een gemis, in de 1e cyclus vond ik dat toch ook enkel maar storend. 

 

In deze 2e cyclus komt het hele Empire deel ook nauwelijks terug. Wat dat betreft sluit het verhaal van de 2e cyclus helemaal niet aan op de titel. Ik vermoed dat de 1e cyclus redelijk verkocht en dat men daar van wilde profiteren. 

 

Dit kan mooi de doos in en hoef ik voorlopig niet meer te zien. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...