Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

14 hours ago, Timhardt said:

 

laat maar kom: hoe is dat?

 

Eerste kennismaking met Remender + samen met Low.

Tokyo Ghost is afgerond in 2 tpb's. Het was wat ik als "vreemd" zou omschrijven, maar ik vond het eigenlijk best goed. Actie, sci-fi, een rare romance en :hartje: de Japanse touch. Beter dan Low in ieder geval.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Low en Tokyo Ghost vind ik twee van Remenders mindere. Ik raakte door geen van de twee. 
Low: ik kan de tekeningen niet 'lezen'. Ligt volledig aan mij. Anderen vinden dit zeer goed. 

Tokyo Ghost: niet mijn kopje thee. Waarschijnlijk die overdreven Japanse touch ;) een vriend van me beweert dat Remender Tokyo Ghost in de laatste vijf blz de nek omdraait. Maar ik weet het dus niet, ik raakte zo ver niet ;)

 

Ik ben fan van Remender, maar deze twee zijn niks voor mij. Hij heeft zo nog wel enkele reeksen waar ik niet door geraak, maar gelukkig ook een heel pak die ik subliem vind. 

Link naar reactie

Bij Low slaan mijn hersens in een knoop door de tekeningen. Ik kan er niks aan doen. Al enkele keren geprobeerd. 

Bij hun vorige samenwerking (American Crime of zoiets) had ik dat ook al. 
Heeft dus eigenlijk niks met Remenders scenario te maken. 

 

Tokyo Ghost is inderdaad prachtig getekend. 

Link naar reactie
11 minuten geleden, linthout zei:

Tokyo Ghost vind ik ook een van zijn mindere reeksen. Subliem getekend, dat wel.

Low vind ik geniaal op elk gebied. Dit mogen ze eens uitgeven op groot formaat.

Smaken verschillen...Gelukkig maar!

Remender vraagt altijd een inspanning van de lezer.

 

 

 

Hij staat gepland in een Remender size hc https://www.amazon.de/Low-Book-One-Rick-Remender/dp/1534302433/ref=sr_1_2?s=books-intl-de&ie=UTF8&qid=1500014364&sr=1-2&keywords=low

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Betoveringen 1-4 eindelijk eens achter elkaar kunnen lezen. Behoort tot mijn favorieten, niet in de laatste plaats door de fantastische tekeningen van Munuera en de humor.

Voor de liefhebbers hier een mooie originele tekening uit het eerste deel van Betoveringen:

 

IMG_5374.JPG

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De dwaas van de koning - Cothias/Goepfert 1 t/m 5

Gestrikt geraakt in het sperwer universum, ook benieuwd naar deze serie

Cothias nog redelijk goed in vorm, wel iets meer verhalend vertellend dan de " echte " serie, waarin de

tekeningen met dialoog afdoende waren.

Goepfert geen Juillard, en vooral in het eerste deel de eerste 13 bladzijden behoorlijk slecht getekend, daarna wordt

het gelukkig een aanvaardbaar niveau.

 

 

Link naar reactie

Gekocht in een kinderboekenwinkel die al 10 jaar bestaat in een gehuchtje van 3500 inwoners in het diepe Frankrijk maar met een stripselectie waar vele winkels een puntje aan kunnen zuigen:

 

Zorglub #1. La fille du Z. Amusant. Maar vanaf je de clou hebt gezien op die openklapbare spread, is de plot ook klaar

Spoiler

De dochter is een Astroboy...

 

Jack Wolfgang #1 van Reculé en Desberg. Ook amusant. Wat als Kobe de Koe een wolf was en voor de CIA werkt. met een plot die echt letterlijk uit een Kobe de Koe verhaal komt:

Spoiler

vegetarisch eten blijkt toch dierlijke stoffen te bevatten uit illegale slachthuizen.

 

Link naar reactie
20 minuten geleden, Nesse zei:

The Complete Eightball van Daniel Clowes. Tja... wat kan ik zeggen. De beste man schrijft en tekent geweldige verhalen. Of het nu Ghost World, Love and Rockets, Wilson of Eightball is. Ik vind alles wat hij maakt een feestje.

 

 

wilson.jpg

Clowes is fantastisch, maar Love and Rockets is toch echt van de Hernandez broertjes ;)

Link naar reactie

IRS 18.

 

IRS heb ik altijd een intrigerende reeks gevonden. Niet super goed, maar wel boeiend genoeg. Ik bladerde nog eens vlug deel 17 door, maar snapte geen fluit meer van dit deel. Misschien moet ik nog eens opnieuw beginnen maar daar heb ik momenteel geen tijd voor. Hier zouden twee pagina's samenvatting van het vorige deel/vorige delen niet misstaan. De tekeningen zijn zoals steeds nogal matig, en zeer wisselvallig.

Link naar reactie

Alle Ravians aan het lezen/herlezen zodat ik een aanvaardbaar script kan schrijven voor het vervolg.

Mijn script is gebaseerd op "De helden van de equinox ", een universeel thema dat iedereen kan 

aanspreken en het meest logische verhaal bevat.

Wie de rollen van Irmgaal,Ortzog en Blimfin gaan spelen is op dit moment van schrijven nog niet

bekend.

 

Link naar reactie

Momenteel lees ik...Schipbreuk in de ruimte van Paul Gillon en Jean-Claude Forest.

Wat is dat voor een geniale strip zeg... Ik was het een beetje vergeten...

Veertig jaar geleden was ik daar enorm van onder de indruk...

Ik heb zelfs een paar pagina's nagetekend met een eigen scenario herinner ik me...

Vreemd dat het al die jaren heeft moeten duren voor ik dit nog eens herlees...

Ik vind het nog steeds geweldig...Amper verouderd...

De absolute top. Ik heb negen delen...

Was er  nog een tiende dat enkel in het Frans bestaat?

Link naar reactie
10 uren geleden, Waldorf zei:

Ik herlees As van de Katharen (de Franse integrale met de eerste vijf delen). Ik kocht onlangs deel 6, 7 en 8. Deel 10 ligt hier al jaren. Als ik deel 9 nu nog vind kan ik de volledige reeks eens lezen.

Was me net aan het afvragen welke reeksen ik mee op vakantie zou nemen woensdag. Bedankt voor de tip! Is 9 een moeilijk deel nu? Ik herinner me dat toen deel 10 uitkwam eindelijk het onvindbare deel 3 (of was het 4?) werd herdrukt en ik de reeks eindelijk kon lezen.

Link naar reactie
Op 6-8-2017 om 21:10, Veto zei:

Idd, Schipbreuk in de tijd bestaat uit 10 delen... het slotalbum werd nooit vertaald. In het Frans voor het eerst verschenen in 1989.

strip_78037.jpg

Jammer dat dit nooit is vertaald. Ik heb zelf ook de 9 delen die in NL zijn verschenen. 

 

Dit is nu zo'n typisch voorbeeld waar ik uiteraard niet meer verwacht dat dit ooit nog vertaald gaat worden (hoewel je nooit weet met die integrale hype), wel hoop ik dat dit nog nog eens digitaal ter beschikking komt, tenslotte is dat enkel een kwestie van vertalen. Dan zou ik dit graag aanschaffen.  

Link naar reactie
14 uren geleden, De Hollander zei:

Jammer dat dit nooit is vertaald. Ik heb zelf ook de 9 delen die in NL zijn verschenen. 

 

Dit is nu zo'n typisch voorbeeld waar ik uiteraard niet meer verwacht dat dit ooit nog vertaald gaat worden (hoewel je nooit weet met die integrale hype), wel hoop ik dat dit nog nog eens digitaal ter beschikking komt, tenslotte is dat enkel een kwestie van vertalen. Dan zou ik dit graag aanschaffen.  

 

Hier zou een digitale POD service ideaal voor kunnen zijn. Een database van strips die niet meer vertaald of herdrukt raken omwille van de kosten. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Simon zei:

De laatste grens 4 - het valt me op dat het tekenwerk minder goed is als deel 1. Alsof het allemaal snel moest afgerond worden, een stuk minder details dan het eerste album. Gelukkig blijft het verhaal wel boeien. 

De laatste grens #4 verbaasde me een beetje, ik had verwacht dat het een cyclus van 5 i.p.v. 4 delen zou zijn. Het verhaal was in een keer afgelopen, zonder een echte spanningen, meer een soort "Oh, ja" afronding. Daarna volgden nog veel pagina's die meer als een aanloop naar een nieuw verhaal dan als een afronding voelden. 

 

Maar de tekeningen.... Die zijn wel heel matig. Ik heb het gevoel dat de compositie wel OK is, maar de gemiddelde amateurstrip is aanzienlijk beter geinkt. Bij de grotere uitgevers heb ik nog nooit zo'n laag niveau van tekeningen gezien. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...