Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

1 uur geleden, linthout zei:

Ik heb dat onlangs voor het eerst gelezen.

De eerste albums vond ik schitterend.

Daarna ging het verhaal stilaan achteruit.

Tegen het einde ging het verhaal compleet op zijn gat

en interesseerde het mij niet meer.

Zover ben ik nog niet, momenteel heb ik ook geen flauwe idee meer wat er gebeurt. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 7-10-2017 om 11:57, linthout zei:

Ik heb dat onlangs voor het eerst gelezen.

De eerste albums vond ik schitterend.

Daarna ging het verhaal stilaan achteruit.

Tegen het einde ging het verhaal compleet op zijn gat

en interesseerde het mij niet meer.

 

In het begin leunt de reeks nog op Joe Haldemans roman Buying Time, latere delen volgens mij niet meer.

Link naar reactie
14 uren geleden, Nesse zei:

De integraal 'Aldebaran' van Leo. Het eerste wat ik van de man lees. Stond al jaren in de kast stof te happen. Maar had ik er dus veel eerder uit moeten halen. Zoveel is wel duidelijk.

Veel plezier! De volgende cyclus Betelgeuze is ook nog aan te raden. Vanaf de cyclus Antares is het een geval van stretchen.

Link naar reactie

De verhalen van Leo lenen zich toch meer tot het lezen allemaal na elkaar.

De laatste weken zowel Aldebaran en Betelgeuze voor- en hergelezen en dat is me zeer goed bevallen.

Antares heb ik weggedaan, ik volg liever de mooie hardcovers.

Mocht Antares ook in HC verschijnen, ik denk wel dat ik het zo herkopen.

 

Van Leo vind ik de recente bundelingen van Trent enorm goed meevallen.

Link naar reactie

Het concept van Aldebaran sprak mij altijd enorm aan, maar ik was absoluut geen fan van het (soms heel stijve) tekenwerk. De wezens vond ik dan wel fantastisch. Maar de menselijke personages konden mij niet bekoren. En dan die pogingen om er toch maar wat bloot in te steken, ik heb dat altijd als geforceerd en klungelig ervaren. De scenario's vond ik niet bepaald schitterend. Ok, dat wel Neen, alsjeblief, stenig mij niet. ;) Nuja, ik ben daar ook absoluut de enige niet in. Kenya en zo heb ik nooit gelezen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 7-10-2017 om 09:19, mojo zei:

Met onverwacht veel plezier Dallas Barr (Marvano) aan het herlezen. Laatste keer was al meer dan 10 jaar geleden. 

Same here !

Vijftien jaar geleden bleef er niet veel van hangen,met de kennis van nu moet ik zeggen die Haldeman kan wel een p(l)otje schrijven.

De verjongingskuur is alleen maar een kapstok om de verhaallijn aan op te hangen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Met grote verbazing Angel Wings deel 4 "Paradise Birds": vanwege de overweldigende tekeningen en prachtige inkleuring door Romain Hugault! En het scenario van Yann mag er ook weer zijn. Nieuw hoofdverhaal met vervolg sub-plot uit de 1e cyclus. Dit album wordt een klassieker.

De gratis ex-libris is meegedrukt met het album.

Wel opvallend: de naam van actrice/zangeres Betty Hutton is op het laatste moment veranderd in Betty Lutton; in 1e cyclus is naam actrice/zangeres Jinx Falkenberg immers ongewijzigd gebleven.

Nevertherless, helaas een jaar wachten op het 5e deel.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Marcel Labrume/ op zoek naar vergeten oorlogen- Attilio Micheluzzi

Wat mij betreft een instant klassieker,fraaie tekeningen in zwart wit plus spitse dialogen.

Vooral de misantropie en het cynisme spelen een belangrijke rol in dit verhaal,zonder

dat dit er te dik bovenop legt.

Over Micheluzzi de tekenaar kom ik niet veel te weten op internet, lijkt me een

interessant figuur gezien zijn levensloop.

 

 

 

Link naar reactie
Op ‎11‎/‎10‎/‎2017 om 10:50, bouncer zei:

G. Raf Zerk- diverse delen.

En dan te bedenken dat er maar liefst 33 delen van zijn verschenen!

Met alle respect voor veelschrijver Cauvin,wat een ongelooflijke ongein.

Combinatie Hardy en Yann met De libellenpatroelje is toch een stuk beter te verteren.

Ik vind de eerste delen soms best wel goeie grappen hebben. Maar na een tijdje is het serieus verwaterd

Link naar reactie
Op ‎11‎/‎10‎/‎2017 om 10:50, bouncer zei:

G. Raf Zerk- diverse delen.

En dan te bedenken dat er maar liefst 33 delen van zijn verschenen!

Met alle respect voor veelschrijver Cauvin,wat een ongelooflijke ongein.

Combinatie Hardy en Yann met De libellenpatroelje is toch een stuk beter te verteren.

Ik vind de eerste delen soms best wel goeie grappen hebben. Maar na een tijdje is het serieus verwaterd

Link naar reactie
Op ‎11‎/‎10‎/‎2017 om 10:50, bouncer zei:

G. Raf Zerk- diverse delen.

En dan te bedenken dat er maar liefst 33 delen van zijn verschenen!

Met alle respect voor veelschrijver Cauvin,wat een ongelooflijke ongein.

Combinatie Hardy en Yann met De libellenpatroelje is toch een stuk beter te verteren.

Ik vind de eerste delen soms best wel goeie grappen hebben. Maar na een tijdje is het serieus verwaterd

Link naar reactie
Op ‎9‎/‎11‎/‎2017 om 12:23, Aerogi zei:

Ik vind de eerste delen soms best wel goeie grappen hebben. Maar na een tijdje is het serieus verwaterd

Daar ben ik het wel mee eens.  Ik heb destijds zeker genoten van G. Raf Zerk, maar na tien albums had ik bij élke gag het gevoel dat de grap al eerder verschenen was, lichtjes anders dan.  Zo vond ik De Psy in het begin ook iets heel tof, maar uiteindelijk werd de clue langzaam maar zeker constant dezelfde.  Patient geeft aandoening door aan de psychiater.  Beetje jammer.  Maar de eerste albums worden daarom natuurlijk niet slechter. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
54 minuten geleden, linthout zei:

En is die ook leesbaar?

Die van Loisel vind ik zeer mooi getekend maar het verhaal trecto pnix!

Batman van Marini ...Ook een zeer zwak verhaaltje.

Maar wel heel sfeervolle tekeningen....

De stripwereld heeft nood aan goede scenaristen....

 

Ja, ik vond het een heel plezante strip echt op maat voor kinderen. Wat niet te verwonderen is want Tebo is een striptekenaar die de leefwereld van kinderen (lees pip, kaka, domme humor) begrijpt. Bij die andere strips leken het vooral "volwassenen" die een strip voor zichzelf maken.

 

Of het leesbaar is, moet je zelf ervaren maar er zitten wel aan aantal mooie visuele pareltjes tussen en de rest van de platen vond ik wel helder verteld.

 

Ik ben totaal geen fan van Mickey Mouse of Donald Duck strips in de officiële stijl, maar een Mickey reeks door Tebo, zou ook een dik succes kunnen zijn.

Link naar reactie

Marini komt creatief uit de hoek. Het is ook maar de eerste helft van het verhaal. 

En alle reviews die ik vind, zijn heel positief. Ik vond het alvast beter dan de meeste Batmans die ik de laatste jaren gelezen heb, die van King inclusief. Het is een lekker ouderwets verhaal (dat wat met de chronologie van het verhaal speelt, maar soit), waarvoor je geen bergen andere strips moet hebben gelezen om te kunnen volgen. It's fun. En zeer goed getekend. 

 

https://www.google.be/search?q=dark+princ+charming+review&oq=dark+princ+charming+review&aqs=chrome..69i57j69i60l3.8806j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Link naar reactie

Afgelopen zondag een Jije dag achter de rug.

Met veel plezier voor het eerst Jerry Spring gelezen,de enigszins ouderwets aandoende verhalen

geven mij misschien onbedoeld plezierige lachbuien.

"Wie is u ", ga ik meteen uitproberen in mijn nabije omgeving.

In "wapensmokkel " weet afgezien van Jerry zelfs de kleine Jesus-Miguel dat in plaats

van naaimachines wapens worden gesmokkeld.

Tussen de regels door beschikt Jije over de nodige humor en cynisme.

En dan die tekeningen,elk plaatje inventief en vanuit verschillende "camera "posities ,een streling

voor het oog.

Kan me nu wel voorstellen waarom Joseph Gillain de geestelijke vader van Giraud en Franquin was.

Staat er al een standbeeld van deze man ?, een museum wel heb ik begrepen.

Tanguy en Laverdure kan mij minder bekoren,nog steeds goed getekend maar de magie of het plezier

is min of meer verdwenen, wel meer gedetailleerd maar gevoelsmatig wat afstandelijk.

Nogmaals mijn excuses aan alle repers voor deze late "ontdekking ".

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, lukoste zei:

Guust. Het befaamde blauwe boekje. Eerste kennismaking met Guust. Leuk, maar het lag me niet echt. Is deze humor niet wat verjaard? Daar zit ik dan met men stapeltje exemplaren. 

 

Die allereerste gags zijn ondertussen wel wat belegen. Ik heb net deel 5 van de nieuwe hardcover reeks gelezen (nog steeds gags van een halve pagina) en daar komt het echt op stoom. Geweldig tekenwerk en geinige verhaaltjes. Ik kwam in dat album alleen al twee verhalen tegen die zo in de wedstrijd "beste strippagina" kunnen!

 

En dan te bedenken dat de gags die een hele pagina bestrijken nóg beter zijn!!!

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Murena 1 tot en met 8 maar weer eens gelezen. Deel 9 volgt nog. Met het oog op het verschijnen van deel 10 volgende week. Wat een fantastische tekenaar was dat toch die Delaby. En wat een prachtige inkleuring van Jérémy Petiqueux (vanaf deel 5), die de inkleuring van de delen 1 tot en 4 door Dina Kathelyn zeker overtreft. 

Link naar reactie

Voor de vierde keer Zen Zonder Meester gelezen. Oké, ik ben misschien wat bevooroordeeld, maar dit is echt een prachtig en grappig boek. Het mystieke zen bekeken, gezocht, gevonden en ondervonden met Hollandse nuchterheid. Hier en daar hardop lachen, dat maak ik niet heel vaak mee... Een heuse aanrader en €19,95 voor 288 pagina's is natuurlijk nooit verkeerd.

5a1eb89bc4701_zz-MeeuwsenFrenk-ZenZonderMeester-a.thumb.png.da8f5a7eb7f06cefdba988a19da72f8e.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...