Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

The Wake (Snyder/Murphy).

De eerste helft was de moeite. Hopelijk blijft het zo. Ik heb al ondervonden dat Snyder het soms moeilijk heeft om een bevredigend einde te verzinnen voor zijn verhalen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

image.png.bb2ba4e07913c3bd0beda557d43905f2.png

Mijn petekindje bracht, attent als de kleine schat is, Snoopy en de Peanuts mee voor mij uit de bibliotheek. Integraal, 1950-1952.  Ik wist helemaal niet dat deze integrales bestonden.  Ik ben altijd al al fan geweest van deze figuren, zowel in stripvorm als de oude en moderne tekenfilm-interpretaties.  Die laatste versie van BlueSky Animation is overigens verrassend trouw en bevredigend.  Dat terzijde.

Die eerste gags had ik nooit of te nimmer eerder gezien en ... Wat een aangename ontdekking! :)  De manier waarop Schulz voortdurend speelt met volwassen thema's door de ogen van kinderen, of omgekeerd, typische kleuter-taferelen met een volwassen aanpak, dat is bij vlagen echt wel geniaal.  Ook de afwisseling kan ik smaken.  Van slapstick en visuele nonsens of minder voor de hand liggende doordenkers en scherpe observaties tot simpelweg charmante taferelen zonder pointe, het zit er allemaal in.  En toch voelt het aan als één wereld, het is nooit 'out of place'.  Groots in z'n eenvoud.  Mijn respect voor de man in kwestie is alleen maar groter geworden.

Wel jammer : De vele taalfouten in de uitgave van Silvester.   Zowel in de comics zélf als in de begeleidende teksten.  Zonde.  Klopt het dat de uitgeverij de reeks bij ons stopgezet heeft?  Ik zie deel 1 tem 3, maar deel 4 : 1957-1958 is nooit effectief verschenen? :( 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Tai- Dor 4-6   Serrano/Rodolphe/Letendre

Leuke strip, scenario ietwat rommelig, bij de zwarte weduwe 2 begint het verhaal pas echt op stoom

te komen.

Tekeningen zeer goed, doet me enigszins denken aan Rene Sterne met Moebius invloeden.

Wilkinson verwijzing naar Homer uit Blueberry , en Varend naar kapitein Haddock ?

Vooral de tekeningen in de zwarte weduwe 1 uiterst gedetailleerd ( majoor fataal tweemaal gesignaleerd !

 

Ook opvallend hoe bladzijden 45,46 en 47 zijn afgeraffeld en vermoedelijk later zijn toegevoegd ?!

Link naar reactie
Op 25-9-2017 om 08:49, lukoste zei:

Jerome Bloks 1&2

Vond ik compleet onleesbare verhalen en lelijke tekeningen. Nu zie ik op stripinfo dat dit de slechtst beoordeelde delen zijn. Wordt dit echt beter?

oh ja!!!! Veel beter zelfs. De beste delen zijn mi De Brief en De Gravin. Ergens tegen album 20

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Kool Thing zei:

oh ja!!!! Veel beter zelfs. De beste delen zijn mi De Brief en De Gravin. Ergens tegen album 20

Bedankt. Ik zal nog even volhouden dan.

En dan nu dezelfde vraag voor de Cyclus van Cyann. Ik geraak maar niet in het verhaal. Nochtans lukte dat recentelijk bij bv. Orbital - ook even wennen - wel, en kon ik er nadien erg van genieten.

Link naar reactie
2 uren geleden, lukoste zei:

Bedankt. Ik zal nog even volhouden dan.

En dan nu dezelfde vraag voor de Cyclus van Cyann. Ik geraak maar niet in het verhaal. Nochtans lukte dat recentelijk bij bv. Orbital - ook even wennen - wel, en kon ik er nadien erg van genieten.

 

Cyclus van Cyann blijft voor mij een zwakke stripreeks. De decors zijn boeiend maar het verhaal is dwaas. 

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op 25 september 2017 om 08:49, lukoste zei:

Jerome Bloks 1&2

Vond ik compleet onleesbare verhalen en lelijke tekeningen. Nu zie ik op stripinfo dat dit de slechtst beoordeelde delen zijn. Wordt dit echt beter?

 

Een van de zeldzame reeksen die goed rijpen. Ondertussen is de reeks een beetje te veel een vanzelfsprekendheid geworden door pers en publiek, vind ik. Alsof het geen uitdaging is om niet aan kwaliteit in te boeten. Dodier wordt zelden erkend of bekroond. Het was dan ook een aangename verrassing dat de reeks in 2010 werd bekroond als beste serie tijdens het stripfestival van Angoulême.

Link naar reactie
4 uren geleden, lukoste zei:

Bedankt. Ik zal nog even volhouden dan.

En dan nu dezelfde vraag voor de Cyclus van Cyann. Ik geraak maar niet in het verhaal. Nochtans lukte dat recentelijk bij bv. Orbital - ook even wennen - wel, en kon ik er nadien erg van genieten.

 

De eerste 2 Cyanns vind ik nog steeds heel erg goed. Bourgeon vind een eigen taal uit, in woord en beeld, met de Olsimars en Ilo. (De O in de naam  duidt het kamp aan, en zo zit het vol spelletjes) Ik ben het ergens anders nog nooit tegengekomen. Het blijft een puzzel die je moet willen leggen. Maar erg bevredigend voor wie wil. Deel 3 is misschien het beste uit de reeks, daarna verwaterde het helaas wat. Ik heb momenteel alleen nog de eerste 2 maar die draag ik hoog in mijn vaandel :) 

Link naar reactie
15 uren geleden, lukoste zei:

Bedankt. Ik zal nog even volhouden dan.

En dan nu dezelfde vraag voor de Cyclus van Cyann. Ik geraak maar niet in het verhaal. Nochtans lukte dat recentelijk bij bv. Orbital - ook even wennen - wel, en kon ik er nadien erg van genieten.

Vrij naar Johan Cruijff:

"Je gaat het pas zien als je het doorhebt ".

Orbital moest ik ook aan wennen, De cyclus van Cyann is voor mij persoonlijk een klassieker.

 

Link naar reactie

Nog iemand de laatste Michel Vaillant gelezen? Het verhaal vond ik op zich wel ok, paar zalige tekeningen. Maar ook een paar rare 'twists' vond ik.

 

Tijdens het testen met de speciale ophanging was er een spin van de wagen door toedoen van de drone. Dit werd gefilmd door de drone 'en ze gingen miljoenen likes krijgen'. Ik dacht ok dit wordt een interessante verhaallijn door deze toch wel gevoelige informatie op een youtubekanaal te plaatsen. Maar er werd daar verder niks meer over gezegd. Achteraf gezien is bijna heel dit stuk voor niets nodig geweest in het album.

 

De entree van de mooie rosse dame met baby is me ook een mysterie. Opnieuw had ik hier het gevoel dat er iets ging gebeuren met of door haar, een totaal nieuw wildvreemde personage, maar uiteindelijk helemaal niets. OK ze deed wat yoga, maar nul komma nul meerwaarde voor de verhaallijn zelf. Of misschien moet dat nog komen.

 

 

 

 

En het blijft bizar dat dit album niet is verschenen voor of tijdens de race zelf. Terwijl er wel degelijk in de Vaillante kleuren een wagen heeft meegereden.

Link naar reactie

Blueberry integrale 4. Wie vertelt me of de drie Marshall verhalen van Vance het beste na Generaal Geelkop gelezen kunnen worden. Of zit dat anders in elkaar dan ik denk?...

 

Ik ben trouwens nog geen grote misspellingen tegengekomen. Niet zo gek als je bedenkt dat de vertaling nu door Sherpa's Mat Schifferstein gedaan wordt...

Link naar reactie
8 uren geleden, Daan zei:

Blueberry integrale 4. Wie vertelt me of de drie Marshall verhalen van Vance het beste na Generaal Geelkop gelezen kunnen worden. Of zit dat anders in elkaar dan ik denk?...

 

 

Het zit anders in elkaar dan je denkt. De 3 marshall verhalen vormen een aparte reeks die niets met de hoofdreeks van doen heeft. De integrale reeks volgt op dit moment de luitenant Blueberry reeks, in feite is dit de hoofdreeks. Marshall Blueberry en de jonge jaren van Blueberry doorCorteggiani/Blanc-Dumont zijn in feite spin-offs. Mister Blueberry is het vervolg op de hoofdreeks.

 

Aan de hoofdreeks zijn een 3 tal jonge jaren albums toegevoegd ( jonge jaren, Yankee en blauwjas) met kortverhalen die o.a. zijn gepubliceerd in PePparade, inmiddels al weer bijna 50 jaar geleden.

Mogelijk dat deze 3 ook in de integrale reeks opduiken.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
3 uren geleden, Rik zei:

De 3 marshall verhalen vormen een aparte reeks die niets met de hoofdreeks van doen heeft.

 

Dankjewel Rik. Zijn er dan discrepanties met de hoofdreeks? Het gaat toch om dezelfde hoofdpersoon, Blueberry? Of spelen de 3 Marshall verhalen zich af in een alternatieve wereld ...?

Link naar reactie
52 minuten geleden, Daan zei:

 

Dankjewel Rik. Zijn er dan discrepanties met de hoofdreeks? Het gaat toch om dezelfde hoofdpersoon, Blueberry? Of spelen de 3 Marshall verhalen zich af in een alternatieve wereld ...?

In feite spelen de verhalen zich af rond het begin van de Luitenant Blueberry reeks ( Fort Navajo-reeks.)

Je zou ze kunnen plaatsen tussen de jonge jaren en deze reeks in. In die zin is het een alternatieve wereld die weliswaar raakvlakken heeft met de jonge jaren en de luitenant Blueberry reeks maar er chronologisch niet echt in past.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

 De serie Bakelandt na zo'n 15 jaar aan t herlezen... stiekem best een goede avonturenstrip !!! Zeker voor  Standaardbegrippen! Degelijk getekend en een onderhoudend verhaal afspelend in een tijd die niet veel belicht is in strips... steekt met kop en schouders boven melkkoe FC de Kampioenen uit wat mij betreft... jammer dat de serie gestopt is...

Link naar reactie
13 minuten geleden, Aerogi zei:

De laatste Bakelandts waren ook wel haastwerk geworden. Ik snap alle partijen wel dat ze volledig gefocust hebben op FC de Kampioenen want dat is een financiële melkkoe.

 

Ik vind de Bakelandts rond de nrs 30-50 echt wel goed.

 

Hec moest die laatste Bakelandts dan ook naast FCK tekenen.

Dit zijn gewoon goeie strips (maar ik ben in deze wel wat bevooroordeeld ;-) )

Link naar reactie

Met onverwacht veel plezier Dallas Barr (Marvano) aan het herlezen. Laatste keer was al meer dan 10 jaar geleden. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
1 uur geleden, mojo zei:

Met onverwacht veel plezier Dallas Barr (Marvano) aan het herlezen. Laatste keer was al meer dan 10 jaar geleden. 

Was dat ook niet de termijn om het leven van de personages te verlengen?

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

Was dat ook niet de termijn om het leven van de personages te verlengen?

Idd, elke 10 jaar een nieuwe kuur. 🙂

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...