Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Kookaburra 1 t/m 4 eerste cyclus.

Beproefd concept, oudere series bij elkaar opsparen en op zeker moment gaan lezen.

Eerste drie delen, prima scenario en fraai tekenwerk van Crisse waarin de opbouwende

spanningsboog effectief wordt ingezet, karakters worden sterk neergezet en het geheel

oogt zeer filmisch.

Een van de sterkste scenes is waarin de keizerin het parfum aan de mater semperer geeft, was

achteraf een inzending in het beste/mooiste strippagina waard.

Deel 4 " is a real bummer ", ander tekenaar en het verhaal gaat als een nachtkaars uit,  blijkbaar

zit er ook zo'n vijf jaar tussen deel 3 en 4 !? ( bron Bedetheque )

Jammer dat een sterk verhaal zo futloos wordt afgewerkt na drie vrij sterke delen, wat zou Crisse

hier nu zelf van vinden?

Zal het vijfde deel aan mij voorbij laten gaan.

 

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, bouncer zei:

Kookaburra 1 t/m 4 eerste cyclus.

Beproefd concept, oudere series bij elkaar opsparen en op zeker moment gaan lezen.

Eerste drie delen, prima scenario en fraai tekenwerk van Crisse waarin de opbouwende

spanningsboog effectief wordt ingezet, karakters worden sterk neergezet en het geheel

oogt zeer filmisch.

Een van de sterkste scenes is waarin de keizerin het parfum aan de mater semperer geeft, was

achteraf een inzending in het beste/mooiste strippagina waard.

Deel 4 " is a real bummer ", ander tekenaar en het verhaal gaat als een nachtkaars uit,  blijkbaar

zit er ook zo'n vijf jaar tussen deel 3 en 4 !? ( bron Bedetheque )

Jammer dat een sterk verhaal zo futloos wordt afgewerkt na drie vrij sterke delen, wat zou Crisse

hier nu zelf van vinden?

Zal het vijfde deel aan mij voorbij laten gaan.

 

 

 

Was het 5e deel niet de afsluiter van de eerste cyclus? Daar hebben wij lang op moeten wachten, maar gelukkig pakte Arboris dit op.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik ervan vond. 

Link naar reactie
4 minuten geleden, De Hollander zei:

Was het 5e deel niet de afsluiter van de eerste cyclus? Daar hebben wij lang op moeten wachten, maar gelukkig pakte Arboris dit op.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik ervan vond. 

Klopt, Deel 4 eindigt met cliffhanger.

Mocht je deze weer eens herlezen, ben benieuwd wat je er nu van vind.

Link naar reactie
3 uren geleden, Kontiki zei:

Eigenlijk is de hoofdreeks Kookaburra in oktober laatstleden pas ten eind gekomen met deel 8. Dat laatste album is getekend door Stéphane Louis (Tessa).

Ja klopt, ik ben echter niet aan de 2e cyclus begonnen. Arboris is de uitgever. Hahahaha, ik schat in 2023 voor deel 7 en 2033 voor deel 8. Ik koop die delen dus wel in 2033. Of is dit nu niet aardig van mij?

Link naar reactie

Diverse Chick Bill's geleend uit eigen winkel.

Naar aanleiding van uitingen van diverse repers, waarvan je het niet verwacht een paar gelezen.

Valt inderdaad mee, hier en daar beetje flauw en tekenstijl niet zo heel bijzonder maar leest

lekker door en kent vooral geen pretenties ( ook wel eens fijn).

Kwaliteitsverschil per album is er wel, hiervan is Bedetheque een prima graadmeter. ( vreemde nummering )

Is dit wat ze noemen de "guilty pleasure " van de strips.

Als voorbeeld wil ik graag noemen:

Cow-boys tegen de musketiers- grappig verhaal, enige consistentie in zowel scenario

als tekeningen, zelfs achtergronden gedetailleerd en grondiger.

Het teken van de graaf- het vervolg, en bijna alles in tegenstelling tot voorgaande punten.

Schatgravers in de woestijn- zeer goed, prima afgerond scenario.

 

 

Link naar reactie

Momenteel aan het 'ploeteren' met Deepwater Prison. Moet het derde deel nog lezen. Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met hem. Verhalen zijn langs de ene kant 'fascinerend', maar langs de andere kant heb ik veelal moeite met de vele personages die hij telkens gebruikt om zijn verhaal te vertellen en (kleine) lussen die hij maakt.

Link naar reactie
5 uren geleden, Kool Thing zei:

Ik kreeg het wel lastig met enkele wel heel "Henk Kuipers"-verhoudingen. Benen te lang, hoofd extreem klein. Verhaal én decors wel in orde. 

Ik geloof niet dat bij Henk Kuipers het hoof extreem klein is.
Volgens mij is het ongeveer de normale menselijk maat, wat in vergelijking met andere stripfiguren waarschijnlijk klein is.  

Benen zijn bij Franka wel ietsje langer, maar dat is bij de meeste vrouwelijke stripfiguren zo. 

 

JSC.jpg

Link naar reactie
1 uur geleden, Tweetie zei:

Ik geloof niet dat bij Henk Kuipers het hoof extreem klein is.
Volgens mij is het ongeveer de normale menselijk maat, wat in vergelijking met andere stripfiguren waarschijnlijk klein is.  

Benen zijn bij Franka wel ietsje langer, maar dat is bij de meeste vrouwelijke stripfiguren zo. 

 

 

23d1fbfe-74c8-11e5-8ea6-e9daf022b1a2.jpg

 

 

005_Franka.gife0a2f2da42c8266854722e21f6f86e58.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
19 uren geleden, Tweetie zei:

 

Beviel me ook erg goed.

Het enige wat ik betwijfel is het uiterlijk van Velvet, zo'n sliert wit haar is erg opvallend en dat is niet zo handig als je in de spionnen business zit.  

 

 

Ja, en ze heeft ook geen enkele keer kaka gedaan in die drie albums. :e009:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Roodbaard Integraal 10: nog steeds genieten, maar ik mis de oude tekenstijl nu wel behoorlijk

Urbanus 177: heb nog steeds een zwak voor deze reeks en lees het doorgaans met plezier, maar deze was helaas matig

Guust Chronologisch 8: ik blijf het stug proberen, maar het lijkt echt niet aan me besteed. Die artikelen tussendoor vind ik eerder irritant dan leuk.

Tex Willer Classics 5 Bushwackers van Missouri: heerlijk leesvoer. zo’n dikke pil, maar een echte pageturner.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

BUG van Bilal gelezen.

 

een interessant album, had wel regelmatig flash backs naar Prometheus van Bec

 

Wat ik alleen niet logisch vond, waren de nieuwsoverzichten met de vele taalfouten. Dat we binnen 20 jaar niet meer correct gaan schrijven, kan ik nog inkomen, maar de fouten waren zeer onlogisch, klinkers voor medeklinkers bvb.

 

hadden het fouten geweest mbt D of T (hont ipv hond bvb) of open lettergrepen, had ik er nog kunnen inkomen.

 

En ik vraag me ook af, met de huidige technische evolutie, gaan we in de jaren 40 nog wel smartphonesachtige dingen hebben?

Link naar reactie

Die nieuwsberichten tonen de totale afhankelijkheid van technologie/autocorrect aan: flans wat letters in je telefoon en die maakt er wel het al dan niet correcte woord van. Als er al geschreven wordt, het kan natuurlijk ook spraakgestuurd zijn. Als je dan ineens zelf moet nadenken hoe je iets schrijft wordt het lastig.

Link naar reactie

Gisteren deel 11 van Prometheus gelezen.

 

herhaling, herhaling herhaling

 

Ik snap niet dat je een album kunt maken waarin iets belangrijks aan de hand is, nl de aliens vallen aan, maar dat gespreid over zowat alle pagina's met telkens dezelfde soort tekeningen: ruimtetuig vernielt de grote steden via een soort vuurstraal uit het ruimtetuig. op de duur had ik het wel begrepen en had ik niet telkens een tekening nodig van elke stad op de planeet om dat te verduidelijken.  

 

Enfin, ik vermoed dat het volgende album wél weer spannend zal zijn met die paar die in 1959 terechtkomen.

Link naar reactie

De Rode Ridder 250-254

 

Ik dach de 8-delige cyclus in een trek te lezen maar ben niet verder geraakt dan nr 254. 

De Rode Ridder die tegen een meisje dat bijna verkracht wordt zegt dat ze zit te flikflooien...eigenlijk stopt het daar. En dat heeft vanzelfsprekend niets te maken met de huidige #metoo-beweging.

Het slappe scenario wordt gecombineerd met bijzonder zwakke, inconsistente tekeningetjes van een Rode Ridder wiens mannelijke uiterlijke kenmerken volledig opgeslorpt zijn door zijn buitenproportionele borstkas. Ik heb hier ooit een dedi door de tekenaar gepost - gemaakt in den beginne - waarop een forumlid vroeg of mijn kindje dit getekend had. Dit niveau wordt nooit overstegen.

 

Plaatsvervangende schaamte voor dit werk dat afgeleverd wordt binnen een erg wisselvallende reeks met toch zeer mooie uitschieters die ik graag herlees.

Link naar reactie
Op 14-2-2018 om 12:19, Aerogi zei:

Gisteren deel 11 van Prometheus gelezen.

 

herhaling, herhaling herhaling

 

Ik snap niet dat je een album kunt maken waarin iets belangrijks aan de hand is, nl de aliens vallen aan, maar dat gespreid over zowat alle pagina's met telkens dezelfde soort tekeningen: ruimtetuig vernielt de grote steden via een soort vuurstraal uit het ruimtetuig. op de duur had ik het wel begrepen en had ik niet telkens een tekening nodig van elke stad op de planeet om dat te verduidelijken.  

 

Enfin, ik vermoed dat het volgende album wél weer spannend zal zijn met die paar die in 1959 terechtkomen.

Hopelijk komt Daedalus snel met het laatste album. Dan komt ook het moment om de serie in zijn geheel te beoordelen. 

Jammer dat deze uitgeverij het 1e kwartaal van 2018 weer gebruikt om nog meer nieuwe series op ons los te laten. Wat dat betreft begin ik mij meer en meer aan deze hobby te ergeren.

Link naar reactie
11 minuten geleden, De Hollander zei:

Hopelijk komt Daedalus snel met het laatste album. Dan komt ook het moment om de serie in zijn geheel te beoordelen. 

Jammer dat deze uitgeverij het 1e kwartaal van 2018 weer gebruikt om nog meer nieuwe series op ons los te laten. Wat dat betreft begin ik mij meer en meer aan deze hobby te ergeren.

:e010: Is de lol in jouw hobby afhankelijk van het uitgavenbeleid van 1 uitgeverij??

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
2 uren geleden, Rik zei:

:e010: Is de lol in jouw hobby afhankelijk van het uitgavenbeleid van 1 uitgeverij??

In principe niet, maar er zijn zeker een paar uitgeverijen die voor mij hofleverancier zijn. Daedalus is er daar 1 van. 

Maar laten wij eerlijk zijn. Met regelmaat laten uitgeverijen ons wachten op vervolgen. En ik merk dat ik daar steeds meer moeite mee heb.

Zo was ik ook fan van uitgeverij Medusa. Dus superblij dat Indruk hiermee voortging. Helaas als je de aankondigingen zie dan gaat dit echt weer heel veel geduld vergen.

Link naar reactie
6 minuten geleden, De Hollander zei:

In principe niet, maar er zijn zeker een paar uitgeverijen die voor mij hofleverancier zijn. Daedalus is er daar 1 van. 

Maar laten wij eerlijk zijn. Met regelmaat laten uitgeverijen ons wachten op vervolgen. En ik merk dat ik daar steeds meer moeite mee heb.

Zo was ik ook fan van uitgeverij Medusa. Dus superblij dat Indruk hiermee voortging. Helaas als je de aankondigingen zie dan gaat dit echt weer heel veel geduld vergen.

Ik heb niet zo zeer moeite met het lange wachten. Wat mij meer dwars zit is de trend dat een verhaal over vele delen moet worden uitgespreid. Ik heb een aardig aantal albums in mijn collectie waarvan de verhalen nooit volledig zijn afgerond.

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Net Guus Slim 3: "De verdronken wagen" gelezen. Het verhaal zat goed, maar de personages liggen me niet echt. Guus doet wel erg bot tegen Vlinder en Spek. Ze zijn dan ook nogal dwaas en Vlinders grappen vallen echt niet mee, maar toch. Zoek dan andere hulpjes. De tekenstijl ligt me wel, maar de inkleuring is wat saai.

 

Ik krijg de laatste tijd door dat de personages voor mij het allerbelangrijkste zijn. Een geweldig verhaal kan voor mij verbrod worden als de personages saai zijn of nul "chemistry" hebben, en een matig verhaal lees ik met plezier als de personages echt goed zijn uitgewerkt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...