Rik WInch Posted February 22, 2023 Share Posted February 22, 2023 Hallo allen, Ik ben reeds 36 jaar oud, maar ben me eigenlijk pas in de afgelopen kerstvakantie gaan realiseren hoe leuk ik stripboeken vind. Ik ben momenteel een collectie aan het opbouwen van Largo Winch, Rik Ringers, Blake en Mortimer, Jeremiah, etc, maar over specifiek Rik Ringers heb ik een vraag waar ik via zoeken op google eigenlijk geen antwoord op kan vinden. Het valt me op dat in advertenties (met name) deel 68, 71 en 77 voor zeer hoge prijzen worden aangeboden. Is hier een speciale reden voor? Bijvoorbeeld beperkte uitgave, speciale content, of iets dergelijks? Het is ook weer niet dat deze specifieke delen enorm oud zijn, dus dit fenomeen heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt. Oh ja, nu ik toch bezig ben: ik sta altijd open voor nieuwe interessante reeksen, mochten jullie me nog op iets willen attenderen. Liefst op (jong)volwassenen gericht. Quote Link to comment
TDPB Posted February 22, 2023 Share Posted February 22, 2023 Meestal is het antwoord op gelijkaardige vragen: kleinere oplages en dus moeilijker te vinden. Dat zal hier ook wel zo zijn. Quote Link to comment
Willem Posted February 22, 2023 Share Posted February 22, 2023 Er is volgens mij een periode geweest dat er nogal wat nieuwe delen van een serie in beperkte oplage gedrukt is. Dat zie je bij Clifton, Mini mensjes, Papyrus en ook Rik Ringers. Er staat niks speciaals in de albums die je opnoemt, dus inderdaad een vraag/aanbod kwestie. Quote Link to comment
Rik WInch Posted February 22, 2023 Author Share Posted February 22, 2023 45 minutes ago, Willem said: Er is volgens mij een periode geweest dat er nogal wat nieuwe delen van een serie in beperkte oplage gedrukt is. Dat zie je bij Clifton, Mini mensjes, Papyrus en ook Rik Ringers. Er staat niks speciaals in de albums die je opnoemt, dus inderdaad een vraag/aanbod kwestie. Ah interessant. Is dat omdat er in die periode een verminderde interesse in strips was, of kan dat ook andere redenen hebben? Ik vind het in die zin bijzonder dat het om enkele nummers gaat, en niet alle nummers in die periode. Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 22, 2023 Share Posted February 22, 2023 Meestal gaat het om de laatste delen die verschijnen. Oorzaak: verminderde verkoop. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
sporoi Posted February 22, 2023 Share Posted February 22, 2023 25 minuten geleden, Rik WInch zei: Ah interessant. Is dat omdat er in die periode een verminderde interesse in strips was, of kan dat ook andere redenen hebben? Ik vind het in die zin bijzonder dat het om enkele nummers gaat, en niet alle nummers in die periode. Algemene verminderde interesse in strips, misschien. Ik heb Rik Ringers en de Mini-Mensjes zeker nog een tijd gelezen, maar ik vond wel dat er wat sleet zat op hun laatste verhalen. Niet alle series hoor, de laatste Baard en Kales en de Isabelles van Will waren prachtig, qua tekeningen en scenario. Maar die oplages verminderden ook. Quote Link to comment
sjaakie Posted February 22, 2023 Share Posted February 22, 2023 Voor de 2e vraag zijn hier genoeg top ... draadjes. Maar jerome k bloks, op zoek naar de tijdvogel, en Gung Ho. Zou ik zeker eens inkijken als ik jou was. Rik WInch 1 Quote Link to comment
Daan Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 Het is ook gebeurd dat uitgevers hun magazijnen te gortig opruimden en vrij recente drukken (per ongeluk?) vernietigden waardoor het aanbod al snel achterbleef op de vraag. Quote Link to comment
Waldorf Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 Ik raad gaarne Keizerin Charlotte aan. Van Nury en Bonhomme. Twee delen verschenen, het derde komt in het Frans op 18 mei, daarna moet er nog eentje komen. Leesplezier 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
bouncer Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 @Rik WInchAls beginnende striplezer zal je smaak door de jaren heen ook wel gaan veranderen, er valt in ieder geval een wereld te ontdekken. Mijn " all time favorite " , een strip die al mijn hele leven meegaat en nooit verveeld is toch wel Blueberry een, mengeling van een uitgekiend scenario ( Charlier ) en geweldig getekend ( Giraud ). Raadzaam is vanaf " Het ijzeren paard " te beginnen, dan komt de serie echt op stoom. Quote Link to comment
globetrotter Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 De eerste 19 delen van Xlll, Murena en Undertaker. Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 1 uur geleden, Daan zei: Het is ook gebeurd dat uitgevers hun magazijnen te gortig opruimden en vrij recente drukken (per ongeluk?) vernietigden waardoor het aanbod al snel achterbleef op de vraag. Dat is volgens mij gebeurd met Rik Ringers. De vraagprijzen voor drie van de laatste delen van RR zijn gewoon té hoog. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
sanderg Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 23 uren geleden, Rik WInch zei: Oh ja, nu ik toch bezig ben: ik sta altijd open voor nieuwe interessante reeksen, mochten jullie me nog op iets willen attenderen. Liefst op (jong)volwassenen gericht. Thorgal - delen 1 t/m 23. Voor mij is dat de beste stripreeks ooit. Zeker als je ook andere strips van Van Hamme kunt smaken (ik zie Largo Winch) denk ik dat je dit zeker zult gaan waarderen. Stiekem jaloers als je die hele serie nog moet ontdekken :-).... Tip- lees ze wel op chronologische volgorde Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Gilles Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 Blacksad moet je eens proberen. Op z'n minst het tweede deel, Artic Nation. Quote Link to comment
Waldorf Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 4 minuten geleden, Gilles zei: Blacksad moet je eens proberen. Op z'n minst het tweede deel, Artic Nation. QFT! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
bammar Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 Bij uitgeverij Daedalus vind je ook verschillende pareltjes: Samoerai, Druïden, de werelden van Arran met subreeksen Elfen, dwergen, magiërs, orks&goblins, Carthago, Bloedkoninginnen...alle info over de Daedalusreeksen vind je op https://www.uitgeverijdaedalus.be/ Quote Link to comment
hemweg Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 Kuifje, Blake en Mortimer, Blueberry, franka, Bouncer, Giacomo C., Asterix, De havik, Lucky Luke, Roodbaard, Undertaker, Theodor Cleysters, Guus Slim, Matteo, Robbedoes, Agent327, Storm, Corto Maltese, Jerome K. Jorome Bloks, Jerry Spring, Trigië, Rik Ringers, Djinn, Guust, Thorgal, Johan en Pirrewiet, Tex Willer, Witte tijgerin, De schorpioen en nog veel meer om uit te kiezen. Quote Link to comment
Rik Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 Met al deze aanbevelingen kan mijn naamgenoot de komende 10 jaar vooruit Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
JPAR Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 Kijk eens in mijn te koop topic zou ik zeggen. Ik doe het grootste deel van mijn verzameling weg. Quote Link to comment
Savantas Posted February 24, 2023 Share Posted February 24, 2023 Op 22/2/2023 om 16:50, Rik WInch zei: Oh ja, nu ik toch bezig ben: ik sta altijd open voor nieuwe interessante reeksen, mochten jullie me nog op iets willen attenderen. Liefst op (jong)volwassenen gericht. Robert & Bertrand, De Rode Ridder, LeFranc, Harry Dickson, Trigie, Storm, Maus (integraal), Jaren van de Olifant Quote Link to comment
cinco Posted February 25, 2023 Share Posted February 25, 2023 - De Adelaars van Rome - Zoo - Apostata - Magasin Général - Rampokan - Meccano - Samber - Mooie Zomers Quote Link to comment
WILCO Posted February 25, 2023 Share Posted February 25, 2023 Gilles de Geus Piraten van Barataria De grote zeeslagen 14-18 Thorgal Marine Tanâtos Quintett De Blauwbloezen ... Quote Link to comment
Willem Posted February 25, 2023 Share Posted February 25, 2023 Ik zou zeggen: neem een dag vrij en ga naar een stripboekenzaak. Kijk rond en laat je adviseren als je het niet weet Ik zal een voorbeeld geven: Ik had deel 1 van RIP bij neat stuff in Den Bosch gekocht. Ik had de eigenaar doorgegeven dat ik het een geweldige strip vond. Toen ik een paar maanden later naar deel 2 en 3 vroeg, bleek hij ze al apart gezet te hebben. voor mij....... Dat is een service die geweldig is. Dat kan ik dus echt waarderen. Er is zoveel op de markt dat ik het af en toe ook niet meer weet. En ik heb toch wel een serieuze verzameling. (ongeveer 5600 stuks in totaal) Quote Link to comment
Rik WInch Posted February 26, 2023 Author Share Posted February 26, 2023 Wow, dank iedereen voor de uitgebreide reacties. Hier ga ik me eens goed in verdiepen. Ik woon toevallig nabij de stripwinkel die hierboven genoemd is, dus die zal ik zeker eens bezoeken. Quote Link to comment
Recommended Posts