Ga naar inhoud

Nieuw in de wereld van de strips


Rik WInch

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Ik ben reeds 36 jaar oud, maar ben me eigenlijk pas in de afgelopen kerstvakantie gaan realiseren hoe leuk ik stripboeken vind. Ik ben momenteel een collectie aan het opbouwen van Largo Winch, Rik Ringers, Blake en Mortimer, Jeremiah, etc, maar over specifiek Rik Ringers heb ik een vraag waar ik via zoeken op google eigenlijk geen antwoord op kan vinden.

 

Het valt me op dat in advertenties (met name) deel 68, 71 en 77 voor zeer hoge prijzen worden aangeboden. Is hier een speciale reden voor? Bijvoorbeeld beperkte uitgave, speciale content, of iets dergelijks? Het is ook weer niet dat deze specifieke delen enorm oud zijn, dus dit fenomeen heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt.

 

Oh ja, nu ik toch bezig ben: ik sta altijd open voor nieuwe interessante reeksen, mochten jullie me nog op iets willen attenderen. Liefst op (jong)volwassenen gericht.

Link naar reactie
45 minutes ago, Willem said:

Er is volgens mij een periode geweest dat er nogal wat nieuwe delen van een serie in beperkte oplage gedrukt is.

Dat zie je bij Clifton, Mini mensjes, Papyrus en ook Rik Ringers.

Er staat niks speciaals in de albums die je opnoemt, dus inderdaad een vraag/aanbod kwestie.

 

Ah interessant. Is dat omdat er in die periode een verminderde interesse in strips was, of kan dat ook andere redenen hebben? Ik vind het in die zin bijzonder dat het om enkele nummers gaat, en niet alle nummers in die periode.

Link naar reactie
25 minuten geleden, Rik WInch zei:

Ah interessant. Is dat omdat er in die periode een verminderde interesse in strips was, of kan dat ook andere redenen hebben? Ik vind het in die zin bijzonder dat het om enkele nummers gaat, en niet alle nummers in die periode.

Algemene verminderde interesse in strips, misschien. Ik heb Rik Ringers en de Mini-Mensjes zeker nog een tijd gelezen, maar ik vond wel dat er wat sleet zat op hun laatste verhalen. Niet alle series hoor, de laatste Baard en Kales  en de Isabelles van Will waren prachtig, qua tekeningen en scenario. Maar die oplages verminderden ook.

Link naar reactie

@Rik WInchAls beginnende striplezer zal je smaak door de jaren heen ook wel gaan veranderen, er valt in ieder

geval een wereld te ontdekken.

Mijn " all time favorite " , een strip die al mijn hele leven meegaat en nooit verveeld is toch wel Blueberry een,

mengeling van een uitgekiend scenario ( Charlier ) en geweldig getekend ( Giraud ).

Raadzaam is vanaf " Het ijzeren paard " te beginnen, dan komt de serie echt op stoom.

Link naar reactie
1 uur geleden, Daan zei:

Het is ook gebeurd dat uitgevers hun magazijnen te gortig opruimden en vrij recente drukken (per ongeluk?) vernietigden waardoor het aanbod al snel achterbleef op de vraag.

 

Dat is volgens mij gebeurd met Rik Ringers. De vraagprijzen voor drie van de laatste delen van RR zijn gewoon té hoog.

Link naar reactie
23 uren geleden, Rik WInch zei:

Oh ja, nu ik toch bezig ben: ik sta altijd open voor nieuwe interessante reeksen, mochten jullie me nog op iets willen attenderen. Liefst op (jong)volwassenen gericht.

Thorgal - delen 1 t/m 23. Voor mij is dat de beste stripreeks ooit. Zeker als je ook andere strips van Van Hamme kunt smaken (ik zie Largo Winch) denk ik dat je dit zeker zult gaan waarderen.

Stiekem jaloers als je die hele serie nog moet ontdekken :-).... Tip- lees ze wel op chronologische volgorde

Link naar reactie

Kuifje, Blake en Mortimer, Blueberry, franka, Bouncer, Giacomo C., Asterix, De havik, Lucky Luke, Roodbaard, Undertaker, Theodor Cleysters, Guus Slim, Matteo, Robbedoes, Agent327, Storm, Corto Maltese, Jerome K. Jorome Bloks, Jerry Spring, Trigië, Rik Ringers, Djinn, Guust, Thorgal, Johan en Pirrewiet, Tex Willer, Witte tijgerin, De schorpioen en nog veel meer om uit te kiezen.

Link naar reactie
Op 22/2/2023 om 16:50, Rik WInch zei:

Oh ja, nu ik toch bezig ben: ik sta altijd open voor nieuwe interessante reeksen, mochten jullie me nog op iets willen attenderen. Liefst op (jong)volwassenen gericht.

Robert & Bertrand, De Rode Ridder, LeFranc, Harry Dickson, Trigie, Storm, Maus (integraal), Jaren van de Olifant

Link naar reactie

Ik zou zeggen: neem een dag vrij en ga naar een stripboekenzaak.

Kijk rond en laat je adviseren als je het niet weet

Ik zal een voorbeeld geven:

Ik had deel 1 van RIP bij neat stuff in Den Bosch gekocht.

Ik had de eigenaar doorgegeven dat ik het een geweldige strip vond.

Toen ik een paar maanden later naar deel 2 en 3 vroeg, bleek hij ze al apart gezet te hebben. voor mij.......

Dat is een service die geweldig is.

Dat kan ik dus echt waarderen.

Er is zoveel op de markt dat ik het af en toe ook niet meer weet.

En ik heb toch wel een serieuze verzameling. (ongeveer 5600 stuks in totaal)

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...