Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Prachtige boeken die Comanche, zal de complete reeks zo verschijnen?

 

Van de Sherpa FB pagina:

 

"We zijn inmiddels vol vertrouwen begonnen met de productie van het volgende deel, dat de eerste twee albums van COMANCHE zal bevatten en begin volgend jaar verschijnt."

 

Geen idee wat de planning is voor verdere delen.

Link naar reactie

Ik ben 'm ook wezen halen, maar slechts één versie. Ik ken mezelf, als ik de Luxe ook koop, dan wil ik de derde versie ook nog, en daar zijn er maar 50 van.

In een comicsgroep op FB, vroegen ze om foto's van de binnenkant. Ik heb die foto's nu toch, dan post ik ze hier ook maar. Totaal willekeurig het boek opengeslagen. (edit: de foto's zijn precies een stuk van de resolutie kwijt)

Heb hem ook besteld bij mijn SSZ, maar ga wel twijfelen nu ik deze foto's zie. Vind de witranden wel erg breed; lijkt op die manier weinig over te blijven van de grootformaat tekeningen.

Of heb ik het mis?

 

Had bovendien in mijn hoofd zitten dat de uitgave in zwartwit zou zijn (cf. Blueberry uitgaven van Sherpa), maar misschien was dat 'wishful thinking'....

Link naar reactie

Heb hem ook besteld bij mijn SSZ, maar ga wel twijfelen nu ik deze foto's zie. Vind de witranden wel erg breed; lijkt op die manier weinig over te blijven van de grootformaat tekeningen.

Of heb ik het mis?

De witranden links en rechts vallen nog goed mee maar de verhouding met de hoogte maakt dat er boven en onder veel verloren witruimte is, de boeken zijn wel 24 cm breed op 34 cm hoog dus best groot dus daar moet je geen zorgen over maken. Zelf heb ik liever de verhouding 24,5 x 31,5 zoals de Bernard Prince bundelingen. Lekker grote tekeningen door de breedte maar ze passen nog net in m'n kast.

Link naar reactie

Hij ligt hier ook naast me. Voor een uitgebreide historie over het weekblad ben je hier aan het verkeerde adres. Dan verneem je eigenlijk meer in interviews en speciale uitgaven die momenteel her en der verschijnen in het Frans. De kortverhalen van je favoriete helden heb je sowieso al wel eens gelezen. Wie het weekblad Kuifje nooit echt heeft gevolgd, zal wel heel wat minder gekend materiaal ontdekken en debuutwerk van later doorgebroken tekenaars en scenaristen. 49 euro voor 777 pagina's vind ik wel een goeie deal.

Louter uit striphistorisch oogpunt had ik liever een soort ultieme geschiedenis van het weekblad gelezen zoals het koppel Pissavy-Yvernault al over Robbedoes schrijft.

Link naar reactie

Hij ligt hier ook naast me. Voor een uitgebreide historie over het weekblad ben je hier aan het verkeerde adres. Dan verneem je eigenlijk meer in interviews en speciale uitgaven die momenteel her en der verschijnen in het Frans. De kortverhalen van je favoriete helden heb je sowieso al wel eens gelezen. Wie het weekblad Kuifje nooit echt heeft gevolgd, zal wel heel wat minder gekend materiaal ontdekken en debuutwerk van later doorgebroken tekenaars en scenaristen. 49 euro voor 777 pagina's vind ik wel een goeie deal.

Louter uit striphistorisch oogpunt had ik liever een soort ultieme geschiedenis van het weekblad gelezen zoals het koppel Pissavy-Yvernault al over Robbedoes schrijft.

Er is toch al erg veel over geschreven. De biografie Hergé van Peeters en de biografie over De Moor (die eigenlijk een biografie is van het weekblad Kuifje en Lombard) zijn toch al vrij gedetailleerd.

 

En dit is een Edition Moulinsart, je gaat toch niet verwachten dat die een objectieve biografie gaan uitgeven ;)

Link naar reactie

Hij ligt hier ook naast me. Voor een uitgebreide historie over het weekblad ben je hier aan het verkeerde adres. Dan verneem je eigenlijk meer in interviews en speciale uitgaven die momenteel her en der verschijnen in het Frans. De kortverhalen van je favoriete helden heb je sowieso al wel eens gelezen. Wie het weekblad Kuifje nooit echt heeft gevolgd, zal wel heel wat minder gekend materiaal ontdekken en debuutwerk van later doorgebroken tekenaars en scenaristen. 49 euro voor 777 pagina's vind ik wel een goeie deal.

Louter uit striphistorisch oogpunt had ik liever een soort ultieme geschiedenis van het weekblad gelezen zoals het koppel Pissavy-Yvernault al over Robbedoes schrijft.

 

Dat klinkt wel als iets voor mij, ik was altijd een Robbedoes-man.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

34 dingetjes gekocht vandaag. Nog wat meer, maar die zijn alvast voor mijn verjaardag over 11 dagen :)
Dan hoeven mijn kids en mijn vrouw wat minder moeite te doen :) want dat is met mijn hobby voor hen zowat een onmogelijke taak!

post-130-0-53042400-1472924899_thumb.jpg

Qua Strips

Romeo En Julia (Rode Ridder tekenaar Claus)
De Rode Ridder #233
Okko Cyclus van Water #2
Franka 4, 6
Troy, Trollen #1, 2, 4, 5
Nicky Saxx #1, 3 (Oosterveer)
Zodiak #3, 5, 6, 7, 8, 9 (Oosterveer)
Claudia Brücken #4  (Oosterveer)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Middeleeuwse trilogie van Vlaanderen, Jerry Spring integraal, Uit de archieven van Willy Vandersteen bij Adhemar, enkele albums bij Daedalus (supermooie albums altijd!), een serie Buddy Longway bij stripmagazijn en enkele nieuwe albums bij Buddy's en een mooie stapel Jerommekes bij stripwinkel Pierke. Volgens hem ging hij volgend jaar mogelijk niet meer naar Veldhoven komen. Dat zou ik erg jammer vinden!! Kortom ik heb 500 euro papiergeld omgezet in 500 euro zeer leesbaar genot! :e005:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...