Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Eerlijk gezegd geen idee. Deel 8 is pas uit in het Frans en die is ineens 336 pagina's dik met daarin de albums 27 tot 32. In deel 7 stonden nog vijf albums, in de vorige 3 (met meer extra's) tot 4. De reguliere reeks telde 44 albums waarvan de laatste drie niet zijn vertaald. Als ze verder gaan zoals integrale 8 dan zou de reeks moeten stoppen na deel 10.

Link naar reactie

Ik heb tot nu toe alle Franse integrales. Van een aantal kortverhalen voor de eerste 2 integrales en nog eentje in de derde waren de originele films niet meer beschikbaar of bruikbaar waardoor Dupuis niet anders kon dan uit de weekbladen te scannen. Het gaat dan meestal om de (kort)verhalen die niet in de reguliere albumreeks verschenen. 

 

Ik vermoedde al zoiets, het is jammer maar geen echt probleem wat mij betreft. In ieder geval goed om te horen dat het na de 1e integrale niet (zo veel) meer voorkomt.

Link naar reactie

Ik zat eerst te twijfelen of ik voor de Library editions zou gaan omdat ik de serie al compleet had in (de image) hardcovers maar ik ben blij dat ik toch overstag ben gegaan. Het tekenwerk komt er een stuk beter uit op dit formaat :)

En een compleet nieuw verhaal in de derde HC. Ook leuk natuurlijk

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik ga hem dit weekend lezen, laat je wel weten wat ik ervan vind.

 

 

Ik ben vooral benieuwd naar de uitgave, bladschikking, inbinding! :e002:

Het verhaal vind ik zonder meer top (geschiedenis, familiekroniek, bier, intriges), de tekeningen zijn heel gaaf, keurig en braaf, maar mooi.

De uitgave is gelijmd. De bladschikking is mooi, er is voldoende witruimte buiten de kaders. Er zit een piepklein dossier bij. De eerste 4 delen zijn opgenomen in deze uitgave. Ik heb de oorspronkelijke uitgave niet dus ik kan ze niet vergelijken.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Werelden van Thorgal - Wolvin 6

De dood van Stalin

Suite Francaice: Storm in juni

Operatie Overlord 1

De Minimensjes Integraal 1

De Kunst van Morris

Robbedoes en Kwabbernoot door Franquin 8 en 9

De Rode Baron 1

De Kat 5

De tuin van Daubigny

Rachel Rising Omnibus

Stripglossy 2

Spiderman: Matters of life and death

Alfa 1 t/m 12

Alfa eerste wapenfeiten 1 t/m 3

Isabel 1 Het betoverde schilderij

Djinn 1

Rani 1

Link naar reactie

Is het artbook van Franka de moeite waard?

Vind EUR 69,95 nl. redelijk aan de prijs voor een album van 60 pagina's.

Is het overigens een beperkte oplage (genummerde uitgave)?

 

Mwa, het is inderdaad aardig aan de prijs maar het is wel een mooie uitgave geworden als je het mij vraagt. Niet genummerd, wel gesigneerd en met een extra gesigneerde prent. Je zou hem kunnen vergelijken met "Techicolor Widescreen", het formaat is ook (bijna) hetzelfde als dat boek.

Link naar reactie

 

Persoonlijk vind ik dit absoluut niet kunnen. Catawiki zou mijns inziens hier niet eens aan mee moeten willen werken. Dit is niet gekocht door een liefhebber waar dit soort uitgaves zijn bedoeld maar door schofterige aasgieren die naar mijn idee niet eens op een stripbeurs horen rond te lopen en voor het leven een ban zouden mogen krijgen. Ben ik hard? Misschien wel maar uitgeverijen doen hun best voor fans en niet voor dit soort geldbeluste aso's.

Link naar reactie

Ik heb dat al verschillende keren meegemaakt met mijn eigen strips.

Erger nog: speciale uitgaven die gratis uitgedeeld werden op feestjes waar ik mijn vrienden uitnodigde vond

ik de volgende dag op Ebay.

In het begin keek ik daar wel een beetje raar van op.

Anderzijds vind ik het ook niet zo erg.

Als iemand iets koopt of krijgt is het van hem en hij doet ermee wat hij wil.

Wat hier gebeurt met Durango vind ik perfect kunnen.

Als het boek aan de bron te goedkoop is moet de uitgever zelf maar slimmer zijn en zijn prijs hoger stellen.

De uitgever die denkt dat hij boeken kan uitgeven die enkel bij fans terechtkomen leeft in een droomwereld.

Link naar reactie

Het album kostte 30 euro bij de stand van de uitgever. Iemand die een kaartje heeft moeten kopen en reiskosten heeft moeten maken kan er naar mijn mening wel 40 euro voor vragen zonder voor aasgier te hoeven worden uitgemaakt. Maar de vraag is wel waarom iemand hier zo nodig een extra exemplaar van moet kopen. Er waren er genoeg en na de eerste stroom verzamelaars heeft er nog lang een stapeltje gelegen.

Link naar reactie

Het album kostte 30 euro bij de stand van de uitgever. Iemand die een kaartje heeft moeten kopen en reiskosten heeft moeten maken kan er naar mijn mening wel 40 euro voor vragen zonder voor aasgier te hoeven worden uitgemaakt. Maar de vraag is wel waarom iemand hier zo nodig een extra exemplaar van moet kopen. Er waren er genoeg en na de eerste stroom verzamelaars heeft er nog lang een stapeltje gelegen.

 

Tja, in mijn ogen kent dit verhaal enkel verliezers.

 

1. De persoon (personen blijkt in deze) hebben géén interesse zelf in het product. Wanneer ze er mee blijven zitten, eigen schuld dikke bult (wat ik ten zeerste hoop).

2. Personen die een kaartje hebben gekocht, reiskosten gemaakt hebben en achter het net gevist hebben voor dat éne boek waar ze eigenlijk voor kwamen

3. De uitgeverij omdat personen uit punt 2 verwijtend zullen kijken omdat de uitgeverij er te weinig zou hebben gemaakt

4. De organisators van de beurs die een interesse punt verliezen omdat speciaal beurs materiaal even later toch wel op catawiki beschikbaar is en hop er zullen minder mensen naar beurzen komen met alle gevolgen van dien.

 

Met de heftige reacties nav handelaren die bij Rijswijk speciale edities opkochten leek mij dit een volledig vergelijkbaar issue.

 

Dit zeg ik puur als fan zijnde, als vertegenwoordiger van een uitgeverij zie ik liefst al mijn materialen zsm over de balie gaan. Aan de andere kant wil ik wel dat de juiste personen er van genieten - dat is nu eenmaal vruchtbare grond voor meer.

Link naar reactie

Afgelopen weekend dit Franse Stripmagazine besteld. Ik ben benieuwd.

 

57ebbff8-a334-460e-9964-76335cde7a3a.jpg

 

Ondertussen is het toegekomen. Al eens doorbladerd en een stukje gelezen. Ziet er heel leuk en interessant uit en het Frans valt verrassend goed mee.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Vanochtend ook ontvangen. Ik heb wel al een kemel van een fout gelezen. In een artikel over Parker door Darwyn Cooke werd al eens vooruitgeblikt naar volgende jaren waarin Cooke nog één of twee Parker-albums zou maken. Wanneer de tekenaar daar tijd voor zou vinden, kon de redacteur nog niet meegeven. Dat zou ook een beetje lastig zijn want Cooke overleed in mei dit jaar.

 

Er komt in november trouwens nog zo'n special van dBD? dan over Blake en Mortimer, zie http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#dBD

Link naar reactie

Vanochtend ook ontvangen. Ik heb wel al een kemel van een fout gelezen. In een artikel over Parker door Darwyn Cooke werd al eens vooruitgeblikt naar volgende jaren waarin Cooke nog één of twee Parker-albums zou maken. Wanneer de tekenaar daar tijd voor zou vinden, kon de redacteur nog niet meegeven. Dat zou ook een beetje lastig zijn want Cooke overleed in mei dit jaar.

 

 

 

Ja, dat heb ik ook toevallig gezien. Ik heb het hele artikel nog niet gelezen, maar ze vermelden zijn overlijden wel. Ik dacht dat ze met dat stukje dan bedoelden of hij voor zijn dood nog een Parker heeft kunnen afwerken. Het was in ieder geval verwarrend.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...