Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

We zouden een rubriek "Vanda&ag niet gekocht" moeten hebben: ik draaide minstens een kwartier in de boekhandel rond, en kon alleen maar vaststellen dat Het Goed van Saturnus in de reeks Alex blijkbaar uitverkocht is. Helemaal, niets meer van te vinden! Sterk! Waw!

De stapel oudere albums van Alex is ook flink gezakt, en de boekhandelaar vertelde me dat het vooral een ouder publiek was dat het kocht. Maar het succes van de nieuwe album doet mij denken dat er toch meer achter zit. Overigens is het een moeilijke periode om op basis van het kopersprofiel het lezersprofiel te bepalen: er worden nu veel cadeaus gekocht.

Ik kijk uit naar de Top 10 op de Stripspeciaalzaak.

Link naar reactie

Meer "de afgelopen weken gekocht" dan "vandaag" 

 

 

o die Death Note is mijn oudste van 15 ook net mee begonnen! Die vind het geweldig!

 

Ikzelf was braaf geweest en Sinterklaas bracht me heel veel RAVIAN-strips en ook een Trizia!

post-130-0-23538200-1481018348_thumb.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Vandaag is Café Zombo op de post gegaan, franse uitgave van Loisel die in de stijl van Gottfredson een Mickey Mouse verhaal heeft afgeleverd.

Ook recent nog Walking Dead aangeschaft (de hardcovers ter vervanging van de omnibussen).

Ik heb 25 exemplaren van Café Zombo besteld. Voor een klant die ze als eindejaarscadeau wil schenken aan de decision makers in het paritair comité van de bouwsector: vertegenwoordigers van wergevers- en vakbonden met hij daar tussenin. Het thema zou aansluiten bij arbeid en vereniging. Ik heb het zelf nog niet kunnen lezen, maar de tekeningen zijn wel heel knap. Loisel denkt al voorzichtig aan een tweede album, maar dan met Donald Duck in de hoofdrol.

Link naar reactie

Ik heb 25 exemplaren van Café Zombo besteld. Voor een klant die ze als eindejaarscadeau wil schenken aan de decision makers in het paritair comité van de bouwsector: vertegenwoordigers van wergevers- en vakbonden met hij daar tussenin. Het thema zou aansluiten bij arbeid en vereniging. Ik heb het zelf nog niet kunnen lezen, maar de tekeningen zijn wel heel knap. Loisel denkt al voorzichtig aan een tweede album, maar dan met Donald Duck in de hoofdrol.

Denk je dat dit vertaald zal worden?

Link naar reactie

Ik heb 25 exemplaren van Café Zombo besteld. Voor een klant die ze als eindejaarscadeau wil schenken aan de decision makers in het paritair comité van de bouwsector: vertegenwoordigers van wergevers- en vakbonden met hij daar tussenin. Het thema zou aansluiten bij arbeid en vereniging. Ik heb het zelf nog niet kunnen lezen, maar de tekeningen zijn wel heel knap. Loisel denkt al voorzichtig aan een tweede album, maar dan met Donald Duck in de hoofdrol.

Ook gisteren dit album in een speciale FNAC uitgave besteld (met extra schetsen in bijlage/achtergrond).

Link naar reactie

Van die Loisel verschijnt (normaal gezien in januari) ook nog een luxe-editie met daarin alle stroken drie keer afgedrukt: potlood + inkt + kleurenversie, maar dan met een beperkt kleurenpalet zoals Loisel het eerst wilde uitgeven.

Link naar reactie

Gisteren de twee nieuwe Franstalige uitgaven op groot formaat in zwart-wit uit de reeks Mister Blueberry binnengekregen.

Erg mooi weer, in het bijzonder de detaillering van Giraud's tekeningen:

 

Ik heb gisteren ook die twee binnen gehad, zeer de moeite waard wederom. Ik ben benieuwd of ze volgend jaar alleen 'Dust' gaan uitgeven of dat er ook een vergelijkbare versie komt van 'Apaches'. Die laatste is niet echt de moeite waard imo, er zijn geloof ik in totaal twee en een halve pagina's die niet in de andere albums staan?

Link naar reactie

Gisterenavond op de Bobbedoes veiling van Stripwinkel Barabas serieuze koopjes kunnen doen:

 

De Kinderen van de Wind 1 tem 5 hc

Kronieken van de zwarte maan 1 tem 10 sc

Sabels en Galjoenen 1 tem 6 sc

Anahire 1 tem 4 sc

De cyclus van Cyann 1 tem 4 hc

Klaagzang van de verloren gewesten 1 tem 6

Roxalane 1 tem 4 hc

De Blanke Lama 1 tem 6 hc+sc

De Torens van Schemerwoude 1 tem 13 sc

Soda 1 tem 12 sc

Link naar reactie

descender 3 (lemire)

sweet tooth deluxe 3 (laatste deel)

moebius world of edena hc in een band (in het nl bestaat dit ook in 4 uitvoering voor 6 boeken.....) Ultieme uitgave!

outcast deluxe 1

alex + ada complete ed hc

Klopt het dat die World of Edena op klein formaat is (in vergelijking met 'normale' HCs)?

Link naar reactie

Die is wat kleiner ja, maar om nu te zeggen 'klein' of 'storend'. Nee.

 

Nee, niet direct storend, maar ook niet de 'ultieme uitgave' naar mijn mening. Met 8x10 inch (correct?) is het album kleiner dan A4.

Vind persoonlijk dat deze uitgave een groter formaat verdient (re. de Hermetische Garage van Sherpa, maar waarschijnlijk is het daar te dik voor).

Zou daar dan graag wat meer voor betalen (hoewel ik zag dat dit album bij Akim voor EUR 65,95 wordt aangeboden, hetgeen ik nogal aan de prijs vind).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...