Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Het is toch ook dankzij Amazon dat ik soms bij kleinere retailers in Duitsland of Italië koop, die dankzij hun Amazon webshop over heel Europa kunnen opereren. Of is dat dan ook verkeerd? 

 

Het enige wat tegenwoordig wel echt opvalt, is dat mijn Prime leveringen zo slecht verpakt zijn, dat ik soms gekreukte kaften of bordspeldozen heb. 

 

 

Link naar reactie
19 minuten geleden, kurisu74 zei:

Het is toch ook dankzij Amazon dat ik soms bij kleinere retailers in Duitsland of Italië koop, die dankzij hun Amazon webshop over heel Europa kunnen opereren. Of is dat dan ook verkeerd? 

 

 

 

 

Neen, verkeerd is een onjuiste formulering, het gaat meer over marktdominantie en gun factor.

Een goede relatie onderhouden met een kleine onderneming als tegenwicht over de grote geweldenaar kan mij een prettig

gevoel geven.

En ja, ook ik bestel wel eens op Amazon.

 

 

image.thumb.png.577de7bc9e13991fbc99bf9cec0824ac.png

 

Plaatjes zeggen meer dan woorden, Jeffrey Bezos, Josh Kusher, Lloyd Blankfein, leuke vriendengroep !

Link naar reactie

Yoko Tsuno HC Integraal #6

 

Ik heb deze gekocht en als vanouds genoten van de verhalen van Yoko en haar vrienden. Het dossier erbij was absoluut van toegevoegde waarde en gaf me meer inzicht over Leloup en zijn aanpak. Nu begrijp ik ook eindelijk waarom ze een andere look kreeg, na die eerste avonturen.

 

Yoko Tsuno 29

 

Ik heb al eens eerder vermeld, dat Yoko stiekem mijn eerste liefde was. Ik heb altijd genoten van haar avonturen.

Maar #29 voelde toch redelijk tragisch. Het verhaal schiet alle kanten op, is 1 grote warboel.

De cover is de slechtste ooit, met een aan elkaar ge-fotoshpte elementen die in de ruimte hangen zonder context. Blegh
En de vertaalde titel is gewoon belachelijk. Bah bah bah

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, kurisu74 zei:

Het is toch ook dankzij Amazon dat ik soms bij kleinere retailers in Duitsland of Italië koop, die dankzij hun Amazon webshop over heel Europa kunnen opereren. Of is dat dan ook verkeerd? 

 

Het enige wat tegenwoordig wel echt opvalt, is dat mijn Prime leveringen zo slecht verpakt zijn, dat ik soms gekreukte kaften of bordspeldozen heb. 

 

 

Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat de order pickers en inpakkers bij dit soort organisaties onder enorme druk staan. Als je in luttele seconden waardevolle en kwetsbare items moet inpakken, omdat je megalomane werkgever beweert je pakket nog dezelfde dag af te leveren, is dat enigszins te verwachten. Maar ja, als je je quotum niet haalt zijn er schijnbaar 10 anderen die op je onderbetaalde baan staan te wachten...

Link naar reactie
1 uur terug, boomvavavoom zei:

Yoko Tsuno 29

 

Ik heb al eens eerder vermeld, dat Yoko stiekem mijn eerste liefde was. Ik heb altijd genoten van haar avonturen.

Maar #29 voelde toch redelijk tragisch. Het verhaal schiet alle kanten op, is 1 grote warboel.

De cover is de slechtste ooit, met een aan elkaar ge-fotoshpte elementen die in de ruimte hangen zonder context. Blegh
En de vertaalde titel is gewoon belachelijk. Bah bah bah

Ik ben het helemaal met je eens. Yoko heeft me altijd kunnen bekoren. Maar dit laatste verhaal is niet te volgen. 

 

Op een gegeven moment vroeg ik me ook af of Leloup nog wel de tekenaar (inkter?) was.  Als ik sommige tekeningen van Yoko bekijk lijkt ze soms niet meer op Yoko uit eerdere albums. 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Neat Stuff zei:

Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat de order pickers en inpakkers bij dit soort organisaties onder enorme druk staan. Als je in luttele seconden waardevolle en kwetsbare items moet inpakken, omdat je megalomane werkgever beweert je pakket nog dezelfde dag af te leveren, is dat enigszins te verwachten. Maar ja, als je je quotum niet haalt zijn er schijnbaar 10 anderen die op je onderbetaalde baan staan te wachten...

Mijn probleem is eerder de dunne enveloppes waar het vroeger een kartonnen mapje was. 

 

Trouwens, er moeten nog van zulke domme jobs zijn want de maatschappij verwacht van iedereen dat hij werkt. Als alle bedrijven zoals Amazon verder zouden automatiseren om deze jobs obsolete te maken (wat ze volgens mij nu al kunnen), is het waarschijnlijk ook niet goed. 

Link naar reactie
2 minuten geleden, bouncer zei:

Ik neem aan dat dit satirisch bedoeld is ?!, kijk nooit op dit soort jobs neer, het staat zo lelijk.

 

Hola, ik kijk niet op de mensen neer die het doen, maar op de jobs zelf, die alleen bestaan omdat we zogezegd allemaal moeten werken, en we moeten allemaal werken omdat we allemaal moeten bijdragen etc etc en dit houdt oa verregaande automatisatie tegen. Iets als een UBI zou hier veel oplossen, dan moeten de werkgevers wel uit hun pijp komen met deftige jobs, anders beginnen we zelf wel iets, en dan kan het inpakken van mijn pakjes door getaxeerde robots gebeuren.

 

 

Link naar reactie
23 minuten geleden, kurisu74 zei:

In Amerika ofzo ja, daar kan je zo een eigen zaak beginnen...  hier is het risico en het startkapitaal te groot en als mijn paycheck stopt, stopt mijn luxeleven ook. Ik blijf wel een corporate slaaf dan.

Les excuses sont fait pour s' en servir. :ph34r:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
30 minuten geleden, kurisu74 zei:

Zelf communisten droomden initieel van een volledig geautomatiseerde industrie zodat de tijd nuttiger kan besteed worden. 

Nuttiger? Het grootste deel van de medemensen zie ik enkel nog dit doen. Dan is werken misschien nog niet zo verkeerd.

En het Communisme schijnt over het algemeen toch niet zo goed gewerkt te hebben. Maar dromen mogen ze best...

 

large_80MBBqOva-HjxSjrewlqLjFYFc2I3y7hW1NStfW7Rj8.jpg

Link naar reactie

Ik ben verre van een communist, eerder een libertair, maar mijn punt was dat dit het einddoel is van vele systemen, maar we blijven in een tussenfase trappelen.

 

En wat maakt het jou uit wat andere mensen met hun vrije tijd doen, al is het als een zombie op de smartphone zitten heel de dag? Jij vindt dat ze dan maar Amazon bestellingen moeten inpakken? Want daar was je ook tegen toch?

 

 

Link naar reactie
32 minuten geleden, kurisu74 zei:

Ik ben verre van een communist, eerder een libertair, maar mijn punt was dat dit het einddoel is van vele systemen, maar we blijven in een tussenfase trappelen.

 

En wat maakt het jou uit wat andere mensen met hun vrije tijd doen, al is het als een zombie op de smartphone zitten heel de dag? Jij vindt dat ze dan maar Amazon bestellingen moeten inpakken? Want daar was je ook tegen toch?

 

 

Je leest slecht. Ik kijk in het geheel niet neer op het werk van het inpakken van iemands gekoesterde bestellingen. Ik vind het echter wél kwalijk dat er onder druk slecht wordt verpakt en een hoop spullen beschadigd raken. Wat dat betreft heb ik een hekel aan onze wegwerpmaatschappij. Met het vernietigen van teruggestuurde kleding, omdat het herverpakken hier duurder is dan de kinderhandjes die overzee nieuwe t-shirts fabriceren, als dieptepunt...

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

is de nieuwe Thorgal nog de moeite?

Ik vind hem terug omhoog kruipen. Tekenwerk is goed. Zoals Rosinski zelf vertelde tekent Fred goed, met gebreken maar gepast voor Thorgal. Het scenario had nog wat Yann elementente veel, maar belooft toch.het is eerder ern overgangsverhaal. Niet één van de grote Thorgals, maar hij heeft toch dat Vintage-Thorgal gevoel te pakken.

 

 

 

Link naar reactie
10 hours ago, Ambreville said:

Ik vind hem terug omhoog kruipen. Tekenwerk is goed. Zoals Rosinski zelf vertelde tekent Fred goed, met gebreken maar gepast voor Thorgal. Het scenario had nog wat Yann elementente veel, maar belooft toch.het is eerder ern overgangsverhaal. Niet één van de grote Thorgals, maar hij heeft toch dat Vintage-Thorgal gevoel te pakken.

dat klinkt goed- zal m een dezer dagen toch maar eens halen dan... bedankt! Hopelijk weet Yann het allemaal scenario technisch weer wat omhoog te sturen want in zijn algemeenheid ben ik geen fan van Yann..

Link naar reactie
Op 8/11/2019 om 16:07, Neat Stuff zei:

Mooie aanschaf. On A Sunbeam en Clyde Fans zijn beiden meesterwerkjes. Je had er niet onverstandig aan gedaan om Tillie Walden's nieuwste boek 'Are You LIstening?' ook meteen mee te nemen...

Ik heb nog niets van Tillie Walden gelezen, maar ik heb deze gekocht omdat jij daar nogal lovend over was.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...