Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

26 minuten geleden, sanderg zei:

zojuist nieuwste Thorgal gelezen en ik was voor t eerst in lange tijd niet teleurgesteld! Prima verhaal en ook t tekenwerk viel me zeker niet tegen. T deed me echt weer aan oude tijden denken en dat is een groot compliment

2. Vignaux geeft er een moderne toets aan. Veel beter dan Surdinges. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
11 uren geleden, BobFish zei:

😍 Wauw dat mandje mogen ze bij mij ook komen leveren !

Stiekem heb ik die Chalands en het eerste deel van Clyde Fans al :) topaankoop !

Die Chalands heb ik toch gekocht omdat jij het vuur weer wat oppookte. Wat tekende die man toch mooi.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
17 hours ago, Ambreville said:

3. Terwijl iedereen dacht, 'we moeten iemand hebben die kan tekenen als Rosinki', dacht Rosinski, 'ik moet iemand hebben die Thorgal kan tekenen'.

Toch deed mij het tekenwerk denken aan het werk van Rosinski vanaf deel 19 van de reeks. Vanaf dat deel werd zijn tekenwerk minder gedetailleerd (vergelijk het tekenwerk van de delen vanaf 19 maar eens met het tekenwerk uit de Qa cyclus- je ziet duidelijk verschil).

Dessalniettemin een fijne continuïteit wat mij betreft - de directe schilderstijl van Rosinski in de post Van Hamme delen heb ik nooit zo goed gevonden als het oude zwart-wit werk. Ik was aanvankelijk overigens zeker niet overtuigd van Vignaux- het eerdere deel dat hij tekende vond ik behoorlijk belabberd zelfs (laatste deel in de Kriss nevenreeks) maar met dit nieuwe deel in de hoofdreeks heeft hij zich naar mijn smaak op een heel positive manier herpakt.

Het is inderdaad een stuk beter sowieso dan het tekenwerk van Surzhenko. Alhoewel ook dat zeker geen slechte tekenaar is vind ik het allemaal nogal doods en statisch. Er zit weinig tot geen leven in zijn personages en zijn lijnvoering vind ik veel te dun. Van De Vita ben ik al helemaal nooit fan geweest- zijn gezichten waren veel te puntig.

Ik ben voor nu dus blij dat de uiteindelijke keuze op Vignaux is gevallen en ben ook erg blij dat die zinloze nevenreeksen zijn afgelopen (behalve De jonge jaren meen ik..).

Als de hoofdreeks dit niveau vast kan blijven houden ben ik als fan weer aan boord. Had dat eerlijk gezegd niet meer gedacht..

Hopelijk maakt Yann er verder ook geen potje van.. De eerdere delen in de subreeksen van zijn hand vond ik niks. Het is allemaal een erg ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest met het van boord kieperen van Sente, de start van de nevenreeksen, de wisselenede tekenaars etc. 


Fijn dat alles nu weer rechttoe rechtaan zal gaan worden met één hoofdreeks door dezelfde tekenaar en dezelfde scenarist (en vooruit... één nevenreeks, de jonge jaren, die hopelijk ook snel is afgelopen- wie gaat die verdere delen eigenlijk tekenen? Surzhenko nog?)

Link naar reactie

signeer sessie bij Neat Stuff van: het Stripkookboek.

Mijn vrouw is van de kookboeken en ik van de stripboeken.

We moesten dus gaan.

Lekker recepten en de heren die kwamen signeren waren goed op dreef.

Erg leuk.

Tevens de nieuwe Sigmund meegenomen en de nieuwe Dating for Geeks.

Zoonlief ook weer happy.

Link naar reactie
37 minuten geleden, bammar zei:

Zullen we een topic starten om de Urbanusstrips uit te leggen... dan moeten we die ook al niet meer kopen😀

Nee …..vooral niet doen.

Dan krijg je zoiets als:

Willem, wat zijn dat voor boeken in de kast?

Dat zijn de strips van Urbanus schat.

Hoeveel zijn dat er wel niet?

Uh... zo'n 165 stuks maar ik heb ze bijna compleet.

Dan vraag je die meneer Linthout toch om de recensie's, dan hoef je ze niet meer te kopen, Ik heb overigens een paar zeer mooie laarzen zien staan., en een andere salontafel zou ik wel iets zijn.

Kunnen we ons geld eindelijk aan iets nuttigs uitgeven.

En daar ga ik dan.

Link naar reactie
18 hours ago, Willem said:

Ik vind het jammer dat de Alleen integrale in softcover uitgebracht is.

Voor een prijs van €31,00 als ik het goed heb en dat lijkt me echt te duur.

Een hardcover had ik meer gewaardeerd.

Die had vermoedelijk wel voor €35,00 op de markt gekomen, maar dan was het voor mij wel iets geweest.

Die HC van de Integrale was vermoedelijk wel verschenen in een te kleine oplage waardoor je dan minstens 70€ ervoor moet voor betalen :-p

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...