Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

32 minuten geleden, Tweetie zei:

Die twee zinnetjes zijn met elkaar in tegenspraak. Als er dit keer scans gebruikt zijn, is het resultaat minder dan normaal.

Mmm. Er zijn scans gemaakt van de gedrukte albums. Waren deze toen zo super gedrukt? Als de scans zelfs maximaal verbeterd, maar dit resultaat opleveren, dan hebben ze er toch het beste van gemaakt?  

 

Ik vond de kwaliteit van de scans ook minder in vergelijking met het drukwerk van het redactioneel gedeelte. Heb hiervoor Saga gecontacteerd én hun antwoord ( wat ik geverifieerd heb ) verwerkt in de recensie.

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Kool Thing zei:

Mmm. Er zijn scans gemaakt van de gedrukte albums. Waren deze toen zo super gedrukt?

 

Gast, informeer je eens even.

Het is genoegzaam bekend dat die echt wel beter ogen.

Just kidding, just kidding. ;) (not serious)  Ik voelde mij ook niet aangesproken door die "gasten" quote, aangezien ik vooral benoemd heb hoe ik absoluut geen klagen had over andere uitgaven van Saga en ik tenslotte heel blij ben met deze integrale, ondanks het genoemde minpunt.  En dat minpunt is er nu eenmaal, het is een feit dat de kwaliteit van sommige strippagina's niet iets is om mee uit te pakken.  In tegendeel.  Dat het pre-digitaal is en ze het waarschijnlijk met scans van eerder drukwerk moesten doen, lijkt mij algemeen geweten inderdaad.  Daarom net vond ik het verschil opvallend, dat scanwerk zou toch een pak beter moeten ogen als ze van de bestaande albums komen. (waar ik ook al van uit ging) Dat is nu iets waar ik wel ervaring mee heb.  Dat die pagina's in deze integrale het resultaat zijn, verrast mij dan ook in dat opzicht.  Wie dus enkel en alleen de verhalen wil en geen interesse heeft in het (nogmaals) informatieve en fijne dossier, kan naar mijn gevoel beter op zoek naar de losse delen.

En verder vooral onthouden dat dit één van de beste jeugdreeksen aller tijden is en je ze in welke vorm dan ook in de kast zou moeten staan hebben.  Althans naar mijn gevoel. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, Kool Thing zei:

Gasten, informeer jullie eens even in plaats van direct met scherp te schieten op een uitgeverij die echt zorg besteed aan zijn drukwerk. 

 

Het is genoegzaam bekend dat de uitgeverij het moest doen van scans van de gedrukte albums. Hierdoor ziet het er inderdaad wat minder uit, maar zo is het nu eenmaal. Voor de rest herinner ik me ook een gesprek met Giardino op het Brusselse stripfeest die mijn Saga-album van Fatale Vakanties toonde aan Casterman en zei dat ze het zo moesten uitgeven. 

 

PS Uittreksel uit bespreking van febr. 2019: http://stripspeciaalzaak.be/2019-Besprekingen/Sarah-Robin-INT.htm De reeks dateert van het pré-digitale tijdperk waardoor de uitgever zelfs scans moest laten maken van de gedrukte albums. 

Die recensie heb ik gelezen hoor, dus ik ben bekend met die uitleg.

 

En als jullie zeggen dat dit het best mogelijke resultaat is, ben ik verplicht dat te geloven. Want ik ben een leek in die dingen, ik heb er geen fluit verstand van. 

 

Maar dat doet niets af aan het feit dat de kwaliteit ondermaats is. En de reden daarvoor wordt dus niet vermeld in het boek (tenzij ik erover las?), maar moet je terugvinden in een recensie. Dat is op zich al niet normaal. Als je dan verklaart dat dit 'genoegzaam bekend' is, ga je er dus van uit dat iedereen eerst jouw recensie leest alvorens een strip aan te schaffen? Of wat moet ik daaronder verstaan? :) 

 

Verder heb ik veel integrales in mijn kast staan van strips die véél ouder zijn dan Sarah & Robin, en daar vormt dat blijkbaar geen probleem om toch een kwaliteitsvolle uitgave te verzorgen. Zoals gezegd: ik ben een leek, dus met die uitleg van dat pré-digitale tijdperk ben ik niet zo veel.

 

Als dit het best mogelijk resultaat is, moet je misschien overwegen om dit niet uit te geven. 

48 minuten geleden, Kool Thing zei:

Mmm. Er zijn scans gemaakt van de gedrukte albums. Waren deze toen zo super gedrukt? Als de scans zelfs maximaal verbeterd, maar dit resultaat opleveren, dan hebben ze er toch het beste van gemaakt?  

  

Ik vond de kwaliteit van de scans ook minder in vergelijking met het drukwerk van het redactioneel gedeelte. Heb hiervoor Saga gecontacteerd én hun antwoord ( wat ik geverifieerd heb ) verwerkt in de recensie.

  

Ik heb mijn stukgelezen softcovertjes er nog eens bijgehaald. En het verschil is echt enorm groot. Ik denk dat ik met mijn printer een scan kan maken die scherper is dan de scan uit de integrale...

 

Plus: kijk naar de achterkant van de integrale. Daar hebben ze de oorspronkelijke achterflap gerecycleerd, maar dan in uitvergrote vorm. Als je met dergelijk materiaal moet werken, en je gaat tekeningen dan nog zodanig uitvergroten waardoor het nóg waziger wordt, is dat puur amateurisme en een professionele uitgeverij onwaardig. En dan is er nog dat Times New Roman-lettertype op de rug, wat hierboven al ergens aangehaald werd. En wat betreft het volgende:

Op 10-6-2019 om 09:25, JPAR zei:

Jammer dat Saga nu ook met slechte kwaliteit begint. Ben ik toch niet van Saga gewend. Schrijf- en drukfouten uiteraard wel, maar de rest was altijd goed.

"Uiteraard"? Zijn we al zo ver gezonken dat we dit als een evidentie beschouwen, en niet erg meer vinden?

 

Als strips niet uitgegeven worden bij een "echte" uitgeverij of bij Sherpa (=die ik ook eerder beschouw als liefhebbers, maar wél steeds pareltjes afleveren :hartje:), koop ik ze tegenwoordig liever in het Frans. Saga, Daedalus, Dark Dragon... zijn in mijn ogen geen volwaardige uitgevers. Alvast mijn excuses als ik met die mening op iemand zijn teentjes trap, maar zo zie ik het nu eenmaal. :) 

Link naar reactie
29 minuten geleden, esteban² zei:

En verder vooral onthouden dat dit één van de beste jeugdreeksen aller tijden is en je ze in welke vorm dan ook in de kast zou moeten staan hebben.  Althans naar mijn gevoel. :) 

 

Absoluut waar! In mijn geval dus zelfs in tweevoud: de integrale voor het dossier, en de losse albums voor de verhalen. ;) 

Link naar reactie
24 minuten geleden, Roque Ja zei:

En wat betreft het volgende:

"Uiteraard"? Zijn we al zo ver gezonken dat we dit als een evidentie beschouwen, en niet erg meer vinden?

 

 

Helaas is het al normaal dat er zoveel fouten in strips voorkomen. Het is zelfs zo erg dat sommige uitgevers vooraf gewezen worden op fouten en ze in de uiteindelijke druk toch niet gecorrigeerd hebben.

 

Oh, en ik vind het vreselijk. Het is een van de redenen dat ik steeds minder Nederlandstalig aanschaf.

Link naar reactie

Mail: "Je bestelling ligt voor je klaar bij Standaard Boekhandel."
Ik: Huh? Bestelling?  Ik heb toch geen bestelling? *leest verder*
Mail: "Bestelling: De Laatste Farao"
Ik: Dat zal toch niet ... de oblong? Neeeeeuh, dat kan ni...
Mail: "Jaaaa!"

Blijkbaar heb ik één van de weinige exemplaren, wat gewoon loterij was, die bij de Standaard Boekhandel terecht gekomen was.  "We konden die van dag één al niet meer bestellen", zei de winkelierster.  "Jij hebt heel, héél veel geluk."

En dan heb ik er nog mijn boek.be bon voor kunnen gebruiken ook.  24,99 € heeft het mij gekost.  Maak dat mee! :D

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
11 minuten geleden, esteban² zei:

Mail: "Je bestelling ligt voor je klaar bij Standaard Boekhandel."
Ik: Huh? Bestelling?  Ik heb toch geen bestelling? *leest verder*
Mail: "Bestelling: De Laatste Farao"
Ik: Dat zal toch niet ... de oblong? Neeeeeuh, dat kan ni...
Mail: "Jaaaa!"

Blijkbaar heb ik één van de weinige exemplaren, wat gewoon loterij was, die bij de Standaard Boekhandel terecht gekomen was.  "We konden die van dag één al niet meer bestellen", zei de winkelierster.  "Jij hebt heel, héél veel geluk."

En dan heb ik er nog mijn boek.be bon voor kunnen gebruiken ook.  24,99 € heeft het mij gekost.  Maak dat mee! :D

Gefeliciteerd Esteban :cheerf2:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
25 minuten geleden, esteban² zei:

Mail: "Je bestelling ligt voor je klaar bij Standaard Boekhandel."
Ik: Huh? Bestelling?  Ik heb toch geen bestelling? *leest verder*
Mail: "Bestelling: De Laatste Farao"
Ik: Dat zal toch niet ... de oblong? Neeeeeuh, dat kan ni...
Mail: "Jaaaa!"

Blijkbaar heb ik één van de weinige exemplaren, wat gewoon loterij was, die bij de Standaard Boekhandel terecht gekomen was.  "We konden die van dag één al niet meer bestellen", zei de winkelierster.  "Jij hebt heel, héél veel geluk."

En dan heb ik er nog mijn boek.be bon voor kunnen gebruiken ook.  24,99 € heeft het mij gekost.  Maak dat mee! :D

Ik kan geloven dat dit leuk nieuws is! 😁

Link naar reactie
Op 17/6/2019 om 21:45, esteban² zei:

Mail: "Je bestelling ligt voor je klaar bij Standaard Boekhandel."
Ik: Huh? Bestelling?  Ik heb toch geen bestelling? *leest verder*
Mail: "Bestelling: De Laatste Farao"
Ik: Dat zal toch niet ... de oblong? Neeeeeuh, dat kan ni...
Mail: "Jaaaa!"

Blijkbaar heb ik één van de weinige exemplaren, wat gewoon loterij was, die bij de Standaard Boekhandel terecht gekomen was.  "We konden die van dag één al niet meer bestellen", zei de winkelierster.  "Jij hebt heel, héél veel geluk."

En dan heb ik er nog mijn boek.be bon voor kunnen gebruiken ook.  24,99 € heeft het mij gekost.  Maak dat mee! :D

Zelf heb ik totaal geen interesse in deze strip, laat staan de speciale uitgave. 

Maar jou vreugde maakt mij dan weer blij. Thanks!!!

Link naar reactie
56 minuten geleden, NielsVV zei:

Vandaag deze ijzeren plaat gekocht op een rommelmarkt. Ken zelf de (Franse) reeks van deze niet.

20190707_192132.jpg

Dit is de reeks 'Vorstenbloed' van Jorodowsky. 4 delen in het Frans verschenen, waarvan er 3 vertaald zijn in het Nederlands doorj Glenat.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, NielsVV said:

Vandaag deze ijzeren plaat gekocht op een rommelmarkt. Ken zelf de (Franse) reeks van deze niet.

20190707_192132.jpg

Hoog Heavy Metal-gehalte.

Is die metalen plaat een speciale editie origineel komende van Glenat? Of iets dat ooit door een hevige fan van dergelijke strips op een metalen plaat werd uitgevoerd?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...