Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

1 uur geleden, shakeitupguy zei:

Die HC van de Integrale was vermoedelijk wel verschenen in een te kleine oplage waardoor je dan minstens 70€ ervoor moet voor betalen 😛

Ik heb altijd begrepen dat de meerprijs van het vervaardigen van een hardcover ten opzichte van een softie praktisch te verwaarlozen is. Een uitgever verhoogt er zijn winstmarge alleen maar mee. Een hardcover bundel van een extra's loze 5 deeltjes Alleen kan best voor minder dan 4 tientjes op de markt gebracht worden. Kijk naar uitgeverij Saga, die doen dat al een tijdje prima!

Link naar reactie
2 uren geleden, Neat Stuff zei:

Ik heb altijd begrepen dat de meerprijs van het vervaardigen van een hardcover ten opzichte van een softie praktisch te verwaarlozen is

het geheim zit altijd in de bestelde aantallen :) denk ik

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

ik had KOLONISATIE #1 en #2 van DarkDragonBooks gekocht, omdat ik Cucca toch wel geweldig vindt tekenen.

 

Maar het is een Cucca niet zoals Panda of Charlotte, maar gewoon keigoed, zonder sexy.

Het is echt leeswerk... script en dialogen zijn sterk waardoor je gewoon veel strip hebt.

 

Dan is mijn andere aanschaf SAUL eentje die er (ondanks het waanzinnige tekenwerk) schril bij afsteekt, ben ik bang.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
34 minuten geleden, boomvavavoom zei:

 

Dan is mijn andere aanschaf SAUL eentje die er (ondanks het waanzinnige tekenwerk) schril bij afsteekt, ben ik bang.

Omdat Apri langs kwam en er twee gesigneerde boeken waren heb ik me Saul maar aangeschaft. Inderdaad prachtig werk. Ongelooflijke landschappen en details en karakterkoppen Don Lawrence waardig. Maar dat scenario... In het dossiertje geven ze zelf een Storm-complex aan, maar dat is niet van tel. het verhaal is verschillend genoeg, de vrouwelijke 'heldin' is het lichtpunt in het verhaal maar het verhaal houdt geen steek en neemt je ook ergens mee. De overgangen zijnd simpelweg idioot. Het doet je denken wat Apri zou kunnen betekenen voor een echte scenarist zoals Runberg. Jammer dat de afstand naar Parijs voor hem zo groot is.

 

 

 

Link naar reactie
37 minuten geleden, eriktex zei:

De nieuwe Thorgal in hardcover.

 

Ik las alweer berichten dat deze hardcover in te kleine aantallen is uitgeleverd en mijn reguliere ssz zat al zonder. Is nu ook niet na te bestellen. Dus maar snel eentje via Catawiki besteld. 

 

Dus als je deze nog moet kopen: doe het nu...

Die wordt bijgedrukt. Dat is aangekondigd. De lage oplage hier was een fout.

 

 

 

Link naar reactie
30 minuten geleden, shakeitupguy zei:

De oplages van Lonesome 2, en de laatste Blake en Mortimer in Luxe waren blijkbaar ook laag maar die herdrukken ze dan niet 😛

Nope. Ik heb het in een FB berichtje van de stripspeciaalzaak zien voorbij komen. Bij Lonesome en B&M waren de oplages zoals bedoeld.  Of maw. ze hebben graag een schaarsteeffect waardoor de strip meer gewild wordt. Bij Thorgal, wat een zeer grote verkoop in HC heeft, was er ergens een fout gebeurd. De bijdruk was daar al besteld voordat de strip naar de winkels ging.

 

 

 

Link naar reactie
35 minutes ago, Ambreville said:

Nope. Ik heb het in een FB berichtje van de stripspeciaalzaak zien voorbij komen. Bij Lonesome en B&M waren de oplages zoals bedoeld.  Of maw. ze hebben graag een schaarsteeffect waardoor de strip meer gewild wordt. Bij Thorgal, wat een zeer grote verkoop in HC heeft, was er ergens een fout gebeurd. De bijdruk was daar al besteld voordat de strip naar de winkels ging.

Dit terwijl er van de Thorgal HC totaal geen sprake is van schaarste want kan je nog vinden (zie ook  Catawiki) :-p

 

"ze hebben graag een schaarsteeffect waardoor de strip meer gewild wordt" --> heeft de uitgever dat geinsinueerd? Is wat raar, want ik zou denken dat de populariteit vooral komt aan de verkoop van SC exemplaren.  Verkoop van HC is gewoon extra winst op hetzelfde album.

 

Link naar reactie

Vier Franstalige albums van Stedho (Steven Dhondt): de trilogie 'Obscuria' (bij Delcourt verschenen) en het gloednieuwe 'Fils de Sorcières'. Het is het startschot van een Franse stripreeks waarin ze bekende Franse jeugdboeken in een stripjasje gieten. Stedho zal ook een tweede album in deze reeks maken. Komend weekend gaat hij samen met de scenarist dit album promoten in Parijs. Achteraan zit ook een soort didactisch dossier, ideaal om er in (Franse) scholen mee aan de slag te gaan.

Ik ben al jaren fan van Stedho's werk. Samen met Jan Bosschaert en Steven Dupré staat hij de top 3 van mijn lievelingstekenaars van Vlaamse bodem.

Wat  ben ik benieuwd naar zijn nieuwste project met Lectrr… Ik kan bijna niet wachten ! In 2020 zou deel 1 eraan komen. Afhankelijk hoe de samenwerking tussen Standaard en Ballon in de praktijk zal uitdraaien.
 

418384.jpg

438238.jpg

438239.jpg

Fils-de-sorcières-–-Maxe-L’Hermenier-Steven-Dhondt.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
Op 28/11/2019 om 00:12, esteban² zei:

Vooral naar deze ben ik benieuwd wat Steven Dhondt betreft.  Al een tiental pagina's gezien en toch wel onder de indruk van zowel het mooie tekenwerk als het fantasievolle (woordeloze) verhaal dat zich ontluikt.  Het mag dan misschien een "kinderboek" (strip) zijn, ik vermoed dat het ook voor volwassenen smullen is.

 

image.thumb.png.1d6272a845367db3cb9eaa2dd4d10e3b.png

Is inderdaad de moeite. Ik postte een bespreking van Daan Quichot op mijn persoonlijke blog, vetostript.weebly.com 

 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...