Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

10 minuten geleden, Tweetie zei:

Ah, een Frantalige versie.... 

Klopt. Deze uitgave is op groter formaat en op beter papier gedrukt dan de NL-talige sc. Komen tekeningen beter uit en tekst niet klem in de ballonnen. Bijkomstigheid is dat deze Franse editie het voor dit 3e 2-luik nieuw getekende achterzijde ontwerp heeft. 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

IMG_4316(Edited).thumb.jpg.bfa4b53430f1417c99ad7cd7547d391a.jpg

 

Een goede dag. Bilal, de allerlaatste schuiten (ik kon niet kiezen tussen edities) en Libertalia 3. De allereerste keer ooit dat ik een strip ben gaan halen waarvan ik de voor- en actercover van heb.

Ah. Ik zie dat je de 175 Euro editie van B&M al in je bezit hebt. Lucky you! En een dag te vroeg nog wel! 

Link naar reactie
30 minuten geleden, esteban² zei:

Het is de angle van de foto, dit is geen oblong. ;) Ik moest ook twee keer naar dat formaat kijken.

 

50 minuten geleden, NielsVV zei:

Is de sc versie. €11.95.

 

47 minuten geleden, Metabaron zei:

 

O, ik wist helemaal niet dat er ook een SC- oblong was.

 

31 minuten geleden, esteban² zei:

Het is de angle van de foto, dit is geen oblong. ;) Ik moest ook twee keer naar dat formaat kijken.

 

Amai ja, nu zie ik het. Heb al wat biertjes uit met het mooie weer vandaag... 🙂

Link naar reactie

@Simon, your remark made me smile. :) 

image.thumb.png.74470e37635d48744f552445886e2c3f.png

Een 'Get well soon' cadeautje.  Blij mee!  Puntje van kritiek, sommige scans hebben toch heel zichtbare kwaliteitsverlies.  Weinig scherpte en fletse kleuren. Die zien er duidelijk beter uit in de losse uitgaves.  En toch ontzettend jammer dat de covers er niet pagina-groot in staan, in plaats van telkens dezelfde grote prent bij het begin van een verhaal. Saga toch.  Voor de rest helemaal top!  Vooral blij met dat dossier vol dingen over de tijd uit het S&W Weekblad, pure nostalgie versmelt met interessante weetjes over mijn favoriete tekenaar. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ja, die integrale van Sara & Robin... ik heb die gekocht wegens groot fan, maar had er beter eerst eens in gebladerd.

 

Eigenlijk is dit een bootleg. Zonde, want een dergelijke reeks had een integrale verdiend bij een professionele uitgeverij. Stel je voor dat dit bij Matsuoka was verschenen, als broertje van die prachtige Nino-integrale...

Link naar reactie

Wie het énkel en alleen voor de stripverhalen op zich doet, kan inderdaad beter op zoek naar de losse strips.  (+ dan heb de je prachtige covers er ook bij) De kwaliteit van enkele pagina's laat soms echt te wensen over.  Toch ben ik nog steeds énorm tevreden met deze aanwinst, al is het maar voor de cover en het zeer fijne achtergronddossier.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
17 uren geleden, esteban² zei:

@Simon, your remark made me smile. :) 

image.thumb.png.74470e37635d48744f552445886e2c3f.png

Een 'Get well soon' cadeautje.  Blij mee!  Puntje van kritiek, sommige scans hebben toch heel zichtbare kwaliteitsverlies.  Weinig scherpte en fletse kleuren. Die zien er duidelijk beter uit in de losse uitgaves.  En toch ontzettend jammer dat de covers er niet pagina-groot in staan, in plaats van telkens dezelfde grote prent bij het begin van een verhaal. Saga toch.  Voor de rest helemaal top!  Vooral blij met dat dossier vol dingen over de tijd uit het S&W Weekblad, pure nostalgie versmelt met interessante weetjes over mijn favoriete tekenaar. :) 

Jammer dat Saga nu ook met slechte kwaliteit begint. Ben ik toch niet van Saga gewend. Schrijf- en drukfouten uiteraard wel, maar de rest was altijd goed.

Link naar reactie

Saga moest het ook maar zien te rooien met wat ze van materiaal hadden. 

Indertijd wilden we met Mediageuzen al een integrale van S&R maken maar dan zouden we alles opnieuw moeten gescand hebben want er waren geen digitale files te vinden. Ook Steven zelf had niet alles meer. Spijtig want ik was graag naar Spanje gegaan om het bij hem op te halen :)

Link naar reactie
Op 10/6/2019 om 09:25, JPAR zei:

Jammer dat Saga nu ook met slechte kwaliteit begint. Ben ik toch niet van Saga gewend. Schrijf- en drukfouten uiteraard wel, maar de rest was altijd goed.

Gasten, informeer jullie eens even in plaats van direct met scherp te schieten op een uitgeverij die echt zorg besteed aan zijn drukwerk. 

 

Het is genoegzaam bekend dat de uitgeverij het moest doen van scans van de gedrukte albums. Hierdoor ziet het er inderdaad wat minder uit, maar zo is het nu eenmaal. Voor de rest herinner ik me ook een gesprek met Giardino op het Brusselse stripfeest die mijn Saga-album van Fatale Vakanties toonde aan Casterman en zei dat ze het zo moesten uitgeven. 

 

PS Uittreksel uit bespreking van febr. 2019: http://stripspeciaalzaak.be/2019-Besprekingen/Sarah-Robin-INT.htm De reeks dateert van het pré-digitale tijdperk waardoor de uitgever zelfs scans moest laten maken van de gedrukte albums. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
30 minuten geleden, Kool Thing zei:

Gasten, informeer jullie eens even in plaats van direct met scherp te schieten op een uitgeverij die echt zorg besteed aan zijn drukwerk. 

 

Het is genoegzaam bekend dat de uitgeverij het moest doen van scans van de gedrukte albums. Hierdoor ziet het er inderdaad wat minder uit, maar zo is het nu eenmaal. Voor de rest herinner ik me ook een gesprek met Giardino op het Brusselse stripfeest die mijn Saga-album van Fatale Vakanties toonde aan Casterman en zei dat ze het zo moesten uitgeven. 

 

PS Uittreksel uit bespreking van febr. 2019: http://stripspeciaalzaak.be/2019-Besprekingen/Sarah-Robin-INT.htm De reeks dateert van het pré-digitale tijdperk waardoor de uitgever zelfs scans moest laten maken van de gedrukte albums. 

Waar schiet ik met scherp? Ik zeg toch precies hetzelfde als jij? Ben het niet van ze gewend. En dat vind ik jammer. En als je slechte pagina's hebt dan is het een keuze of je ermee doorgaat of niet. Zij zijn ermee doorgegaan. Dan kun je toch verwachten dat er een reactie komt van mensen die teleurgesteld zijn? Is niks mis mee volgens mij?

Link naar reactie
44 minuten geleden, Kool Thing zei:

Gasten, informeer jullie eens even in plaats van direct met scherp te schieten op een uitgeverij die echt zorg besteed aan zijn drukwerk. 

 

Het is genoegzaam bekend dat de uitgeverij het moest doen van scans van de gedrukte albums. Hierdoor ziet het er inderdaad wat minder uit, maar zo is het nu eenmaal.

Die twee zinnetjes zijn met elkaar in tegenspraak. Als er dit keer scans gebruikt zijn, is het resultaat minder dan normaal.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...