Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Ja, allicht, maar wat doet zo'n beest? Woelen met water????

 

In Rommeldam heerst een grote droogte, als vanuit het niets een woelwater opduikt. Dit is een monstertje met een niet te lessen dorst, dat al het nog aanwezige water ook nog opslorpt. Als de politie er lucht van krijgt, dat Heer Bommel de woelwater onderdak verleent, komt hij weer eens in grote moeilijkheden

 

http://www.deboekensalon.nl/boek/tom-poes-en-de-woelwater

Link naar reactie

In oktober gaat een volledig aangepaste versie verschijnen van "Het boek van de film Asterix verovert Rome"

Nieuwe tekeningen, nieuwe vertaling, nieuwe lettering, nieuwe kleuren.

 

De tekenfilm is oorspronkelijk uit 1976 en is de enige tekenfilm die niet gebaseerd is op een stripalbum. 

Nu 40 jaar later verschijnt een compleet herziene editie van het boek van de film.

 

Het album heeft maar liefst 80 pagina's en gaat € 7,95 kosten

ISBN 9782014001549

 

13765740_1075757575795156_10506139579859

 

Zojuist is er ook een nieuwe tekening uit het album bekend gemaakt

 

13882109_1295185497160743_95371895698936

 

Het album gaat toch "De twaalf werken van Asterix" heten.

 

Hier ook een tweede nieuwe tekening uit het boek.

 

14390767_1337033049642654_91734697416876

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

"Bij Osiris en bij Apis, je bent een everzwijn"! Zalige scene.

Ik weet dat het niet cool klinkt, maar ik vond die film destijds en nog steeds ge-wel-dig. 

 

Dat is idd een klassieker  :e005: Ik vond dat ook altijd een vd leukere Asterix tekenfilms en mijn kinderen kijken nog steeds regelmatig naar de dvd versie. Die blijft aanspreken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik zie ook net wat aangekondigd via de facebook van DDB en ik kwijl al bij Trizis en Walkure!

 

En hier is hun September nieuwsbrief met wat info http://ymlp.com/zAR2c4

 

post-130-0-51925000-1474634144_thumb.jpg

 

 

zoooo.. nu weer gewoon aan het werk!! :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Voor zover ik weet is alleen het laatste album een verhaal van albumlengte (moeilijk te omschrijven wat je precies bedoelt met dit soorr zaken: een gag van één pagina is immer sook een verhaal). De andere albums zijn nog altijd losse gags, maar ze zijn langer dan één pagina.

De albums zelf zijn nog altijd los leesbaar.

Ik weet niet of ze de reeks definitief zullen veranderen in verhalen van 44 p's. Het hangt waarschijnlijk af van de reacties van het publiek. Ik heb hier afleveringen van Spirou liggen met interviews met de schuldigen. Ik zal eens kijken wat ze zeggen.

Link naar reactie

Dat laatste was een lopend verhaal. De paar (twee? drie?) bestonden uit gags van een pagina, maar ze volgden elkaar op zodat er een ook nog een langer verhaal te lezen viel. Zoals in Mooie Navels bijvoorbeeld.

Link naar reactie

Het interview met Clarke maakt me niet veel wijzer.

Gilson zou al een nevenreeks hebben willen maken met verhalen van zo'n 44 p's, maar Clarke zegt daarover dat Gilson meer de man van de korte gag was, en daardoor nooit aan een lang avontuur toekwam.

De oorspronkelijke gags telden zelfs maar één pagina, als ik me goed herinner. Geleidelijk werden ze langer, en in de laatste albums kon je ze aan elkaar breien tot een lang verhaal.

Of Clarke nu definitief kiest voor verhalen van 44 platen, wordt in het interview eigenlijk in het midden gelaten, maar het lijkt er wel naartoe te gaan.

 

Ter info: Melisande zit nu al aan meer dan 20 albums.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...