De Tekentovenaar Geplaatst: 20 augustus 2019 Geplaatst: 20 augustus 2019 Hallo allemaal, Ik ben tekenleraar, kunstenaar en heb een eigen tekenschool voor kinderen. Mijn grote wens was altijd om een stripalbum te maken, maar door gebrek aan geduld en tijd kwam het daar niet van. Nu ben ik inmiddels een dikke maand elke dag 8 uren aan het tekenen en schrijven en heb 8 pagina's klaar. Ik heb het vooral kinderen laten lezen en ze zijn onder de indruk. Ik schat dat ik nog een half jaar bezig ben om het stripboek af te ronden. Over een dikke week heb ik de eerste 10 pagina's klaar en het lijkt me leuk om deze naar diverse uitgeverijen te sturen. Zouden jullie mij tips en advies kunnen geven over hoe ik dat het beste kan aanpakken. Als je het leuk vind kun je mij avontuur volgen op YouTube. https://www.youtube.com/c/DeTekentovenaars Mvg, Jeroen Boerstra Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
Retardi Geplaatst: 20 augustus 2019 Geplaatst: 20 augustus 2019 Ik zou nog niet te hard van stapel lopen. Misschien eerst eens wat feedback vragen van gearriveerde collega's? Quote
De Tekentovenaar Geplaatst: 20 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2019 Wie is Richard Menner? 2 uren geleden, De Tekentovenaar zei: Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
Savantas Geplaatst: 20 augustus 2019 Geplaatst: 20 augustus 2019 1 uur geleden, De Tekentovenaar zei: Wie is Richard Menner? Richard de Regt, o.a. van het Menner Maandblad Quote
De Tekentovenaar Geplaatst: 21 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2019 Bedankt! Ik heb een uitgever gevonden. Volgend jaar (2020) rond juli wordt de strip uitgegeven. Dat ging sneller dan ik dacht. Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
De Tekentovenaar Geplaatst: 21 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2019 Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
linthout Geplaatst: 21 augustus 2019 Geplaatst: 21 augustus 2019 Had Vandersteen het wel juist? Quote
Yncke Geplaatst: 21 augustus 2019 Geplaatst: 21 augustus 2019 1 hour ago, De Tekentovenaar said: Bedankt! Ik heb een uitgever gevonden. Volgend jaar (2020) rond juli wordt de strip uitgegeven. Dat ging sneller dan ik dacht. Proficiat en veel plezier met 't afwerken van de strip. Quote yncke.be
kurisu74 Geplaatst: 21 augustus 2019 Geplaatst: 21 augustus 2019 1 uur geleden, linthout zei: Had Vandersteen het wel juist? Volgens mij is dat het geheim van de Vlaamse krantenstrip eerder dan van het striptekenen in het algemeen Quote
De Tekentovenaar Geplaatst: 21 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2019 Vandersteen had het over het hele leven. Dus ook over striptekenen. Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
De Tekentovenaar Geplaatst: 21 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2019 Haha ja ik ben de Tekentovenaar voor alle kinderen die bij ons komen. En Wanda is mijn vrouw. De twee kinderen staan symbool voor alle kinderen die hier komen. Dit is ons pretpark in Veendam www.kunstkot.nl https://www.youtube.com/watch?v=o_VQTDaqhHc&t=50s Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
Kristof Berte Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Op 21/8/2019 om 12:09, linthout zei: Had Vandersteen het wel juist? "Een strip moet lijken alsof hij uit de mouw geschud werd" lijkt mij al correcter. Mogen we al weten welke uitgever? Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
De Tekentovenaar Geplaatst: 22 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2019 Nee ik denk echt dat Vandersteen gelijk heeft. Als je in de flow bent, dan teken je zoals een vogel zingt. Monet zei ook al zoiets over schilderen. Dat doe ik ook heel graag op dezelfde manier. Ik heb jaren lang elke dag getekend en nu heb ik eindelijk het geduld, de wilskracht, alle vaardigheden en het plezier waar ik zo lang op heb gewacht. Ik hoef niets meer te bewijzen aan mezelf en de mensen. De stripfiguren leven echt en alle verhalen heb ik in alle jaren geschreven als kinderboeken. Ik haal mijn inspiratie uit een onuitputtelijke bron. Eindelijk kan ik echt spelen en dat is ook gelijk het enige wat ik in het leven serieus neem. Spelen! Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
esteban² Geplaatst: 23 augustus 2019 Geplaatst: 23 augustus 2019 Ik gok Bonte? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
linthout Geplaatst: 23 augustus 2019 Geplaatst: 23 augustus 2019 Op 21/8/2019 om 17:11, De Tekentovenaar zei: Haha ja ik ben de Tekentovenaar voor alle kinderen die bij ons komen. En Wanda is mijn vrouw. De twee kinderen staan symbool voor alle kinderen die hier komen. Dit is ons pretpark in Veendam www.kunstkot.nl https://www.youtube.com/watch?v=o_VQTDaqhHc&t=50s Dat pretpark: Hoe iemand zijn dromen waar maakt met beperkte middelen maar met ontzettend veel enthousiasme en vindingrijkheid! SCHITTEREND! Ik doe mijn hoed af voor jou! Quote
De gekke striplezer Geplaatst: 23 augustus 2019 Geplaatst: 23 augustus 2019 Lijkt mij uitstekend geschikt voor een Nederlandse kinder-tv-zneder. Quote -------------------------- Niets staat in de weg!
Bonte Geplaatst: 23 augustus 2019 Geplaatst: 23 augustus 2019 11 uren geleden, esteban² zei: Ik gok Bonte? Eh, nope, wegens teveel werk probeer ik niet teveel reeksen bij te nemen. Zeker dan Nederlandse auteurs omdat ik in Nederland niet zo makkelijk te vinden ben in de stripwinkels. Quote
esteban² Geplaatst: 24 augustus 2019 Geplaatst: 24 augustus 2019 Azo. Ik ben wel verrast moet ik zeggen. Dit past perfect bij Bonte en moest er geld op Bonte als uitgever verwed worden, ik had heel wat ingezet. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
De Tekentovenaar Geplaatst: 26 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2019 Ik heb inmiddels de honderdste tekening gemaakt voor dit stripalbum. Nog ongeveer 350 te gaan! Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
De Tekentovenaar Geplaatst: 26 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2019 Ik moet wel het een en ander aanpassen zoals meer long shots en close ups. In deze video twee mooie nieuwe tekeningen voor pagina 1 en 2 https://www.youtube.com/watch?v=esQkG2TwvCI&t=15s Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
De Tekentovenaar Geplaatst: 27 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2019 Er ik ben bezig met nieuwe ideeën voor het volgende album in de stripreeks. De Tekentovenaar en De Tijdheerser. Vandaag hebben we de mogelijkheden met de drukker en uitgever besproken. Spannend allemaal! Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
De Tekentovenaar Geplaatst: 28 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2019 Teaser Trailer voor eerste stripalbum Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
De Tekentovenaar Geplaatst: 28 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2019 Dank je! Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
De Tekentovenaar Geplaatst: 30 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2019 Wij wonen nu in het stripalbum! De hele voorgevel zit vol met leuke tekeningen! Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
De Tekentovenaar Geplaatst: 12 september 2019 Auteur Geplaatst: 12 september 2019 Pagina 15 is bijna klaar. Dit is de transformatie van Tarka. Van angstig beestje naar draak. Quote Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig. Willy Vandersteen
Excuses Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Beste Richard je kent mij nog wel, ik zit in het Turks veld. De reden dat ik op dit forum jouw zo benader is dat ik in onmin leef met je moeder, ik zou bij jullie komen logeren, maar dit is niet doorgegaan, maar de wijze waarop ik dit heb afgehandeld was zeer onbehoorlijk, ik heb haar beschuldigd van oneerlijkheid. Ik wil mijn excuses aanbieden, en mijn woorden terugnemen. Ik hoop dat zij mij wil vergeven. Wil jij dit namens mij doen? Bijvoorbaat dank, Rigo Olijhoek Quote
Waldorf Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
JPAR Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Wil de echte Richard zich nu bekend maken? Quote
Hamirubi Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 8 minuten geleden, JPAR zei: Wil de echte Richard zich nu bekend maken? The one and only: Richard de Regt aka Menner! Ik durf 'm wel niet taggen. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
Bajfreu Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Op 16/11/2020 om 16:03, Excuses zei: Beste Richard je kent mij nog wel, ik zit in het Turks veld. De reden dat ik op dit forum jouw zo benader is dat ik in onmin leef met je moeder, ik zou bij jullie komen logeren, maar dit is niet doorgegaan, maar de wijze waarop ik dit heb afgehandeld was zeer onbehoorlijk, ik heb haar beschuldigd van oneerlijkheid. Ik wil mijn excuses aanbieden, en mijn woorden terugnemen. Ik hoop dat zij mij wil vergeven. Wil jij dit namens mij doen? Bijvoorbaat dank, Rigo Olijhoek H̷̻̿̓̄̂ͅ ̷͇͕͈̉͋̾Ḯ̸̪͉̲̟̂͑ ̶̛͖̦̞͉̾̌̕J̸̥̰̰̞̏̂̈́́ ̶̧̞̝̘́ ̷̭̋͌N̵̯̿͝ ̴̞̫̄͌̍A̴͚̼͌̂̃͝ ̸̥̂D̸̢̑ ̶̫͚͖͂͊͋̕Ȩ̵͔̠͖͐̇̒͘ ̷̨̻̟̝̏R̴̭̖̅͝ ̸͈͔̺͚̏̑͆̚T̴̠͈̈́̕͜ Quote
kbellon Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Wat is er hier zelfs aan het gebeuren? Quote
cinco Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Mag ik ook meedoen? Jullie kennen mij nog wel van die mooie zachte zomer. Het ruisen van het graan in dat pittoreske dorpje tijdens het lustige kuieren over die in zon overgoten veldwegeltjes zal mij altijd bijblijven. Helaas werd dit alles tenietgedaan door een pijnlijk incident. Ik wil hier echter niet over uitwijden. De betrokkenen weten nog goed wat er toen gebeurd is. Dit alles had waarlijk indruk op mij gemaakt en ik ben nog steeds dankbaar dat ik toen ben mogen blijven logeren om dat onzalige weekend achter mij te kunnen laten. Langs deze weg hoop ik dat mijn dank aan die gastvrije mensen kan overgemaakt worden. Ik ben hen doorheen de jaren niet vergeten, maar het contact is door de tand des tijds verwaterd. Het beste, Cinco de Mayo Quote
Brem Gerst Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Ha jongens, wat leuk dat ik jullie hier tref. Ik mijmer nog wel eens terug naar die goeie ouwe tijd. Als suppoost hadden we toch een prachtige baan. Maar na de brand kòn het natuurlijk ook niet meer. Ik moest vorige week hardop lachen toen ik aan het incident van Francis en de paling moest denken. Wat een geñant moment was dat. Richard was daar niet bij, meen ik. Dit doet me denken aan een van mijn favoriete citaten: "Ah, de kronkelende wegen van geluk, gekluisterd aan het struikgewas. Balkend van vreugd', is de wanhoop immer nabij. Maar nietsontziend in het velgenpracht, laat al wat los is, weer vast zijn...." Groeten uit het noorden, Brem Gerst P.S. @cinco, volgens mij krijg je nog geld van me. Je weet waarvoor. Quote
Waldorf Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 @Brem Gerst: Aldo heeft gebeld: je struisvogels zijn ontsnapt. Alweer. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
JeanineVerplas Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 Verdikke, waarom heeft Aldo nou naar @Waldorf gebeld. Ik zei nog zo, zeg het tegen brem zelf. Ons mam zei altijd "onfe wieve heew, pleis onf vrijw van fchuld". We hebben nooit geweten wat ze bedoelde, want ze weigerde haar kunstgebit te dragen. Ik heb met Rigo overigens nog wel een appeltje te schillen, gezien hij zelf de vuile was ook op publieke fora buitenbrengt... Rigo, je hebt Aldo en mij een jaar of 8 terug een suzuki aangesmeerd. De kilometerteller stond echter niet goed en de achterbak zat vol met slangen. Wij willen ten minste 20% van de aankoopprijs terug. Hartelijke groet, Jeanine Quote
156 Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 Brem Gerst, ik moet ook nog wat geld van je krijgen. Jeanine, kun jij eens wat achter Brem's veren zitten zodat dat zaakje afgehandeld kan worden. - Dank Quote
cinco Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 @iedereendieplotsklapsuitdeduisterehoekenvanhetinternetkomtgekropen Laat mij terug mijmeren over die bewuste nacht zoals ik in mijn bericht hierboven met zulke geïnspireerde woorden toetsenbordgewijs heb neergepend. Welke persoon heeft mij toen weer die warmte in bed bezorgd? Met vriendelijke groeten, cinco 69 Quote
Recommended Posts