Ga naar inhoud

Uitgevers voor mijn stripboek


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben tekenleraar, kunstenaar en heb een eigen tekenschool voor kinderen. Mijn grote wens was altijd om een stripalbum te maken, maar door gebrek aan geduld en tijd kwam het daar niet van. Nu ben ik inmiddels een dikke maand elke dag 8 uren aan het tekenen en schrijven en heb 8 pagina's klaar. Ik heb het vooral kinderen laten lezen en ze zijn onder de indruk. Ik schat dat ik nog een half jaar bezig ben om het stripboek af te ronden. Over een dikke week heb ik de eerste 10 pagina's klaar en het lijkt me leuk om deze naar diverse uitgeverijen te sturen. Zouden jullie mij tips en advies kunnen geven over hoe ik dat het beste kan aanpakken.

 

Als je het leuk vind kun je mij avontuur volgen op YouTube. https://www.youtube.com/c/DeTekentovenaars

 Mvg,

Jeroen Boerstra

omslag ontwerp strip versie 6.jpg

Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig.

Willy Vandersteen

 

Link naar reactie

Bedankt! Ik heb een uitgever gevonden. Volgend jaar (2020) rond juli wordt de strip uitgegeven. Dat ging sneller dan ik dacht.

Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig.

Willy Vandersteen

 

Link naar reactie

Haha ja ik ben de Tekentovenaar voor alle kinderen die bij ons komen. En Wanda is mijn vrouw. De twee kinderen staan symbool voor alle kinderen die hier komen. Dit is ons pretpark in Veendam www.kunstkot.nl

https://www.youtube.com/watch?v=o_VQTDaqhHc&t=50s