Ga naar inhoud

Uitgevers voor mijn stripboek


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben tekenleraar, kunstenaar en heb een eigen tekenschool voor kinderen. Mijn grote wens was altijd om een stripalbum te maken, maar door gebrek aan geduld en tijd kwam het daar niet van. Nu ben ik inmiddels een dikke maand elke dag 8 uren aan het tekenen en schrijven en heb 8 pagina's klaar. Ik heb het vooral kinderen laten lezen en ze zijn onder de indruk. Ik schat dat ik nog een half jaar bezig ben om het stripboek af te ronden. Over een dikke week heb ik de eerste 10 pagina's klaar en het lijkt me leuk om deze naar diverse uitgeverijen te sturen. Zouden jullie mij tips en advies kunnen geven over hoe ik dat het beste kan aanpakken.

 

Als je het leuk vind kun je mij avontuur volgen op YouTube. https://www.youtube.com/c/DeTekentovenaars

 Mvg,

Jeroen Boerstra

omslag ontwerp strip versie 6.jpg

Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig.

Willy Vandersteen

 

Link naar reactie

Bedankt! Ik heb een uitgever gevonden. Volgend jaar (2020) rond juli wordt de strip uitgegeven. Dat ging sneller dan ik dacht.

Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig.

Willy Vandersteen

 

Link naar reactie

Haha ja ik ben de Tekentovenaar voor alle kinderen die bij ons komen. En Wanda is mijn vrouw. De twee kinderen staan symbool voor alle kinderen die hier komen. Dit is ons pretpark in Veendam www.kunstkot.nl

https://www.youtube.com/watch?v=o_VQTDaqhHc&t=50s

Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig.

Willy Vandersteen

 

Link naar reactie

Nee ik denk echt dat Vandersteen gelijk heeft. Als je in de flow bent, dan teken je zoals een vogel zingt. Monet zei ook al zoiets over schilderen. Dat doe ik ook heel graag op dezelfde manier. Ik heb jaren lang elke dag getekend en nu heb ik eindelijk het geduld, de wilskracht, alle vaardigheden en het plezier waar ik zo lang op heb gewacht. Ik hoef niets meer te bewijzen aan mezelf en de mensen. De stripfiguren leven echt en alle verhalen heb ik in alle jaren geschreven als kinderboeken. Ik haal mijn inspiratie uit een onuitputtelijke bron. Eindelijk kan ik echt spelen en dat is ook gelijk het enige wat ik in het leven serieus neem. Spelen!

Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig.

Willy Vandersteen

 

Link naar reactie
Op 21/8/2019 om 17:11, De Tekentovenaar zei:

Haha ja ik ben de Tekentovenaar voor alle kinderen die bij ons komen. En Wanda is mijn vrouw. De twee kinderen staan symbool voor alle kinderen die hier komen. Dit is ons pretpark in Veendam www.kunstkot.nl

https://www.youtube.com/watch?v=o_VQTDaqhHc&t=50s

Dat pretpark: Hoe iemand zijn dromen waar maakt met beperkte middelen maar met ontzettend veel enthousiasme en vindingrijkheid!

SCHITTEREND! Ik doe mijn hoed af voor jou!

Link naar reactie

Ik moet wel het een en ander aanpassen zoals meer long shots en close ups. In deze video twee mooie nieuwe tekeningen voor pagina 1 en 2

https://www.youtube.com/watch?v=esQkG2TwvCI&t=15s

Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig.

Willy Vandersteen

 

Link naar reactie

Er ik ben bezig met nieuwe ideeën voor het volgende album in de stripreeks. De Tekentovenaar en De Tijdheerser. Vandaag hebben we de mogelijkheden met de drukker en uitgever besproken. Spannend allemaal!

omslag ontwerp strip 2 De Tijdheerser.jpg

Het geheim van striptekenen zit hem in de eenvoud. Men heeft altijd de neiging om een strip te artistiek te maken, maar dat hoeft helemaal niet. Een strip moet eigenlijk "uit de mouw geschud" worden. Perfectie is niet nodig.

Willy Vandersteen

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Beste Richard je kent mij nog wel, ik zit in het Turks veld.

 

De reden dat ik op dit forum jouw zo benader is dat ik in onmin leef met je moeder, ik zou bij jullie komen logeren, maar dit is niet doorgegaan, maar de wijze waarop ik dit heb afgehandeld was zeer onbehoorlijk, ik heb haar beschuldigd van oneerlijkheid.

 

Ik wil mijn excuses aanbieden, en mijn woorden terugnemen. Ik hoop dat zij mij wil vergeven. Wil jij dit namens mij doen? Bijvoorbaat dank, Rigo Olijhoek

Link naar reactie
Op 16/11/2020 om 16:03, Excuses zei:

Beste Richard je kent mij nog wel, ik zit in het Turks veld.

 

De reden dat ik op dit forum jouw zo benader is dat ik in onmin leef met je moeder, ik zou bij jullie komen logeren, maar dit is niet doorgegaan, maar de wijze waarop ik dit heb afgehandeld was zeer onbehoorlijk, ik heb haar beschuldigd van oneerlijkheid.

 

Ik wil mijn excuses aanbieden, en mijn woorden terugnemen. Ik hoop dat zij mij wil vergeven. Wil jij dit namens mij doen? Bijvoorbaat dank, Rigo Olijhoek

 

 

H̷̻̿̓̄̂ͅ ̷͇͕͈̉͋̾Ḯ̸̪͉̲̟̂͑ ̶̛͖̦̞͉̾̌̕J̸̥̰̰̞̏̂̈́́ ̶̧̞̝̘́ ̷̭̋͌N̵̯̿͝ ̴̞̫̄͌̍A̴͚̼͌̂̃͝ ̸̥̂D̸̢̑ ̶̫͚͖͂͊͋̕Ȩ̵͔̠͖͐̇̒͘ ̷̨̻̟̝̏R̴̭̖̅͝ ̸͈͔̺͚̏̑͆̚T̴̠͈̈́̕͜

Link naar reactie

Mag ik ook meedoen?

 

Jullie kennen mij nog wel van die mooie zachte zomer. Het ruisen van het graan in dat pittoreske dorpje tijdens het lustige kuieren over die in zon overgoten veldwegeltjes zal mij altijd bijblijven.

Helaas werd dit alles tenietgedaan door een pijnlijk incident. Ik wil hier echter niet over uitwijden. De betrokkenen weten nog goed wat er toen gebeurd is.

 

Dit alles had waarlijk indruk op mij gemaakt en ik ben nog steeds dankbaar dat ik toen ben mogen blijven logeren om dat onzalige weekend achter mij te kunnen laten.

 

Langs deze weg hoop ik dat mijn dank aan die gastvrije mensen kan overgemaakt worden. Ik ben hen doorheen de jaren niet vergeten, maar het contact is door de tand des tijds verwaterd.

 

Het beste, Cinco de Mayo

 

Link naar reactie

Ha jongens, wat leuk dat ik jullie hier tref.

 

Ik mijmer nog wel eens terug naar die goeie ouwe tijd. Als suppoost hadden we toch een prachtige baan. Maar na de brand kòn het natuurlijk ook niet meer.

 

Ik moest vorige week hardop lachen toen ik aan het incident van Francis en de paling moest denken. Wat een geñant moment was dat. Richard was daar niet bij, meen ik.

 

Dit doet me denken aan een van mijn favoriete citaten: "Ah, de kronkelende wegen van geluk, gekluisterd aan het struikgewas. Balkend van vreugd', is de wanhoop immer nabij. Maar nietsontziend in het velgenpracht, laat al wat los is, weer vast zijn...."

 

Groeten uit het noorden,

 

Brem Gerst

 

P.S.

 

@cinco, volgens mij krijg je nog geld van me. Je weet waarvoor.

 

 

 

Link naar reactie

Verdikke, waarom heeft Aldo nou naar @Waldorf gebeld. Ik zei nog zo, zeg het tegen brem zelf.

 

Ons mam zei altijd "onfe wieve heew, pleis onf vrijw van fchuld". 

 

We hebben nooit geweten wat ze bedoelde, want ze weigerde haar kunstgebit te dragen.

 

Ik heb met Rigo overigens nog wel een appeltje te schillen, gezien hij zelf de vuile was ook op publieke fora buitenbrengt... Rigo, je hebt Aldo en mij een jaar of 8 terug een suzuki aangesmeerd. De kilometerteller stond echter niet goed en de achterbak zat vol met slangen. Wij willen ten minste 20% van de aankoopprijs terug.

 

Hartelijke groet, Jeanine

Link naar reactie

@iedereendieplotsklapsuitdeduisterehoekenvanhetinternetkomtgekropen

 

Laat mij terug mijmeren over die bewuste nacht zoals ik in mijn bericht hierboven met zulke geïnspireerde woorden toetsenbordgewijs heb neergepend.

Welke persoon heeft mij toen weer die warmte in bed bezorgd?

 

Met vriendelijke groeten,

cinco 69

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...