Ga naar inhoud

Prijsverhoging bij Daedalus


De Hollander

Recommended Posts

4 uren geleden, De Hollander zei:

In de nieuwe aanbiedingsfolder van uitgeverij Daedalus staat een prijsverhoging aangekondigd per 1 november.

Hc + 2 euro en Sc + 1 euro. 

 

Mocht je nog wat op het oog hebben, doe dat dan tijdig. Dat scheelt. 

Lijkt meer op een logische moment om eens wat minder te gaan kopen. Plus twee Euro op de huidige prijs zou betekenen dat een HC boven de twintig Euros in NL komt te liggen. Dat is toch een psychlogische grens. 

Link naar reactie
30 minuten geleden, bammar zei:

Deze prijzen zijn toch al een heel tijdje bij DDB, Saga,...

Saga richt zich in mijn optiek op een andere doelgroep als Daedalus. Minder mainstream, voor een kleiner publiek, hetgeen een hogere prijs rechtvaardigd. DDB geeft dan weer veel bundelingen uit, meer pagina's, hetgeen een hogere prijs rechtvaardigd. Maar misschien zie ik het helemaal fout. 

 

Een Hc gaat straks 20,50 kosten (in NL). 

Dat is toch best een hoop geld. Zeker als het gaat om 44 pagina's. 

 

Maar ja, er verschijnen in ieder geval strips en dat vinden wij allen hier op dit forum fijn. Het is kiezen of delen.

Zelf koop ik maar zelden een Hc van meer dan 18 euro.  Mij raakt de verhoging op de sc's.

Link naar reactie

Ik was al afgehaakt bij Daedalus door de slechte vertalingen. Ik volg alleen nog een aantal lopende reeksen, maar ook dat is nu afgelopen. Ik koop nog maar heel weinig Nederlandstalig door prijs, kwaliteit (bijv. van de strip zelf en vertalingen) en andere keuzes van uitgeverijen (stoppen met reeksen, speculatie in het uitgavebeleid). Dit is voor mij alleen maar meer een reden om helemaal te stoppen. Want de rest van de uitgeverijen gaat nu ook weer volgen met een hogere prijs. Neem bijv een nieuwe uitgeverij die zijn strips meteen al voor 20 euro of meer in de markt zet. Die hebben zich nog niet eens bewezen. Ik ga daar niet meer instappen. Het bevalt mij ontzettend goed om Engelstalig te lezen.

Link naar reactie

dat prijzen stijgen, heb ik eigenlijk helemaal geen enkel probleem mee.

 

Alleen is dit voor een softcover een stijging van bijna 13%. Dit is niet zomaar een indexaanpassing. .

 

Mocht ik enkel strips verzamelen en geen andere hobbie's of verzamelingen, zou ik het waarschijnlijk minder erg vinden. 

 

HC wordt me nu écht wel te duur. Iemand een idee hoeveel delen Arctica nog zal hebben? Want lijkt me nu wel een goed moment om te stoppen.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Aerogi zei:

dat prijzen stijgen, heb ik eigenlijk helemaal geen enkel probleem mee.

 

Alleen is dit voor een softcover een stijging van bijna 13%. Dit is niet zomaar een indexaanpassing. .

 

Mocht ik enkel strips verzamelen en geen andere hobbie's of verzamelingen, zou ik het waarschijnlijk minder erg vinden. 

 

HC wordt me nu écht wel te duur. Iemand een idee hoeveel delen Arctica nog zal hebben? Want lijkt me nu wel een goed moment om te stoppen.

Arctica is van uitgeverij 'Silvester'. En DDB heeft dezelfde prijsverhoging doorgevoerd, daar misschien ook een topic van maken..

Link naar reactie
  • 1 year later...

Dit is nog het enige topic over Daedalus vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

 

afbeelding.thumb.png.130ea83aeea3462ecd983a8e5a70e0b2.png

 

Weet iemand hoe het met de serie 'Woestijnvalk' staat? Er zijn zowel in het Frans als in het Nederlands 5 delen verschenen maar op de laatste pagina van deel 5 staat: "Einde van dit deel. Wordt vervolgd...". Deel 5 is echter uit 2014 en daarna is niets meer verschenen. Weet iemand wat Franz Zumstein tegenwoordig doet en of we nog een deel tegemoet kunnen zien? Of zit er wel degelijk een eind aan het verhaal en staat er foutief dat het nog vervolgd gaat worden?

 

afbeelding.png.8eabbd4e75fef2f2f07be947e4f7c350.png

Link naar reactie

Inmiddels heb wel iets gevonden. Op Zumsteins website https://www.himmelsstuermer.ch/toplevel/aktuell.html zegt hij dat hij momenteel te veel commerciële illustratieopdrachten heeft en niet aan strips toekomt. Maar wanneer hij dat geschreven heeft wordt niet vermeld. Wel schrijft hij daar ook dat hij voortaan vooral op Instagram (https://www.instagram.com/franzzumstein/) zal laten weten hoe het hem vergaat. Maar daar zie ik alleen maar plaatjes? Iemand hier met een Instagram-account die hier eens zou willen kijken of er informatie te vinden is over een eventuele stop- of voortzetting van zijn reeks Woestijnvalk/Le Faucon du Desert?

Link naar reactie
7 minutes ago, Lamme Goedzak said:

Gewoon een apart email maken voor dat soort zaken en gebruik maken van private tab en een tor node. Goede privacy email is trouwens protonmail. Servers bevinden zich in de berg van het CERN en is opgericht door een bende wetenschappers.

 

Een apart e-mail-adres is in elk geval niet voldoende, want ze kunnen je IP-adres gebruiken.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...