Ga naar inhoud

20 Jaar F.a.c.t.s. - 19 & 20 Oktober 2013 - Gent - Be


Recommended Posts

als bill Morrisson geen schetsen maakt op los blad, zal hij dit dan wel doen op de achterkant van die print of in een schetsboek?

misschien kunnen jullie ook de strips van de Simpsons aanbieden op jullie verkoopsstand in de artist alley

Vlugge hoofdschetsen van Simpsons en Fururama figuren worden enkel getekend op comic covers, in de comics of gebonden schetsboeken in A4-formaat en niet op losse vellen papier, karton of schetsboeken ingebonden met spiralen.

 

Mits tegenbereicht van hem gaan we ervan ervan uit dat eigen creaties of Disney figuren wel op losse bladen, print, of schetsboek kunnenn (A4-formaat).

 

Er wordt gezorgd voor een aanbod Simpsons comics

Link naar reactie

Op FACTS 2013 zal er nog een mangaka aanwezig zijn namelijk Kaori Yoshikawa.
Kaori is mangaka sinds 2000, en tekent voornamelijk fantastische en shonen manga.
Ze is de eerste Japanse auteur die les geeft in Frankrijk over manga en het beroep van mangaka.

Ze zal tekeningen maken aan de Manga Café stand.

 

Maandag officiële aankondiging van nog een topper.

KaoriYoshikawa1.png

 

KaoriYoshikawa2.jpg

Link naar reactie

Plans have been drawn and are almost finalised (who needs sleep anyway when FACTS is looming?!).

 

We've grown from some 14.000 m2 to a whopping 24.000 m2 (that's 10.000 extra m2 of fun for you!).

 

As you probably know, we'll be using Hall 1 of Flanders Expo as our main hall now. This means the entrance has moved as well (we'll provide proper signage!), the good news being you'll be able to wait in a covered area (so no getting wet if it should rain!).

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

As you probably know, we'll be using Hall 1 of Flanders Expo as our main hall now. This means the entrance has moved as well (we'll provide proper signage!), the good news being you'll be able to wait in a covered area (so no getting wet if it should rain!).

 

vanaf hoe laat is die overdekte ingang open? :e011:

Link naar reactie

Er moeten toch meer mensen uit je buurt komen?

 

Anders tegen je pap zeggen " kom dan gaan we eens wat tijd met elkaar doorbrengen dit weekend.... en dan laat ik je een dagje zien wat ik super vind. Dat wil je vast wel weten?!"

 

 

:D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Grappig... Misschien is dit gewoon toeval... maar ik heb al gemerkt dat hoe meer iemand interesse heeft in cultuur of artistiek bezig is, dat de interesse in zo'n dingen een stuk lager ligt dan bij veel anderen. Ik heb ook nog steeds m'n rijbewijs niet en ik ben nog ouder dan jij. De enige reden waarom ik het echt eens wil halen is omdat het makkelijker is om eens naar de supermarkt te gaan en om van die "maatschappelijke drang" af te zijn. 

 

Maar je hebt gelijk, voor bv. FACTS was het handig geweest. Nu, moet je met eventuele aankopen de trein op en dat kan vervelend zijn. 

Link naar reactie

Zijn er toevallig forumleden uit NL die op zondag naar F.A.C.T.S. gaan met de auto en langs Bergen op Zoom (of in die richting) komen?

Ik zou graag eens naar F.A.C.T.S. gaan maar weet nog niet of ik daar 6 uur treinreizen voor over heb...

 

Vanuit Bergen op Zoom kan dat toch nooit 6 uur treinreizen zijn?? Vanuit Antwerpen is het een 45 minuten naar Gent-Sint-Pieters en van BoZ naar Antwerpen zal dit toch niet (veel) lannger zijn? Bovendien moeten er toch genoeg stadsgenoten zijn die op zondag de Vogeltjesmarkt bezoeken in Antwerpen en dan kan je daar de trein nemen :e012:

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

2.5 uur heen en 2.5 terug. Dan nog naar de trein/entreeFACTS en dan zit je wel in totaal aan 6 uur ja.

Maar qua prijs valt het me enorm mee! 13 e voor een enkeltje!

 

https://treintickets.nshispeed.nl

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

idd. ZOU ik ook niet mee zitten. Na een event als FACTS maakt het niets meer uit of je nu 1 uur of 10 uur onderweg bent naar huis.

Maar dat is mijn gevoel...

 

Is trouwens al eens gebeurd bij mij. Met de auto... zondagnacht terug van FACTS komen en dan 6 uur moeten rijden omdat alles tegen zit

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Heren, niet overdrijven... :lol:

Gent is leuk voor de comic-geeks, ik ben dat niet (wel geek misschien, maar geen comic), maar vermaak me altijd zeer met een aantal "meer strip tekenaars" en met rondkijken. De sfeer is echt heel tof, dat is zeker zo. Maar voor reguliere stripliefhebbers kan ik me voorstellen dat 6 uur reizen (te) veel is. Dan biedt Breda veel meer op dat vlak (al vrees ik ook hier steeds meer comic invloeden :D , in ieder geval qua internationale tekenaars).

Maar goed, daarom heet het ook Comic Con ;)

Link naar reactie

Vanuit Bergen op Zoom kan dat toch nooit 6 uur treinreizen zijn?? Vanuit Antwerpen is het een 45 minuten naar Gent-Sint-Pieters en van BoZ naar Antwerpen zal dit toch niet (veel) lannger zijn? Bovendien moeten er toch genoeg stadsgenoten zijn die op zondag de Vogeltjesmarkt bezoeken in Antwerpen en dan kan je daar de trein nemen :e012:

 

Het is heen en terug inderdaad, 2u58 heen en ook weer terug. De terugweg is ook geen probleem, dan is er inderdaad genoeg leesvoer. En ach, ik ben wel wat treinreizen gewend hoor... Het is jammer dat de eerste trein pas om 08u vertrekt.

 

Maar het zou goed kunnen dat ik gewoon kom hoor, heb er wel veel zin in, te meer omdat ik steeds meer Engelstalig begin te lezen en persoonlijk veel in de Cartoon Network sferen (Adventure Time, Regular Show, Steven Universe) zit de laatste tijd.

F.A.C.T.S. lijkt me daarom een super leuke beurs.

Link naar reactie

Grappig... Misschien is dit gewoon toeval... maar ik heb al gemerkt dat hoe meer iemand interesse heeft in cultuur of artistiek bezig is, dat de interesse in zo'n dingen een stuk lager ligt dan bij veel anderen. Ik heb ook nog steeds m'n rijbewijs niet en ik ben nog ouder dan jij. De enige reden waarom ik het echt eens wil halen is omdat het makkelijker is om eens naar de supermarkt te gaan en om van die "maatschappelijke drang" af te zijn. 

 

Maar je hebt gelijk, voor bv. FACTS was het handig geweest. Nu, moet je met eventuele aankopen de trein op en dat kan vervelend zijn. 

 

Dit komt inderdaad best wel vaker voor bij creatievelingen, heb ik ook al gemerkt. En alhoewel ik er nog niet steeds niet per se aan hoef ga ik binnenkort toch maar eens beginnen, anders krijg ik er misschien ooit wel spijt van. En als ik een rijbewijs heb ben ik niet verplicht om ook meteen een auto te kopen...

 

Maar we dwalen af.

 

F.A.C.T.S.!

Link naar reactie

Henaff Patrick : Aanwezig bij de Silvester stand. Om een signeerticket te verkrijgen moeten 2 of 3 hardcovers gekocht worden.

 

 

Het wordt steeds gekker....3 HC voor een tekening? De organisatie is hier toch verantwoordelijk voor?

 

 

Link naar reactie

Henaff Patrick : Aanwezig bij de Silvester stand. Om een signeerticket te verkrijgen moeten 2 of 3 hardcovers gekocht worden.

 

 

Het wordt steeds gekker....3 HC voor een tekening? De organisatie is hier toch verantwoordelijk voor?

Niet als deze uitgever Patrick Henaff zelf uitnodigt en meebrengt naar de beurs op eigen kosten.

Wees blij dat het er geen 4 zijn:-p (Virginie Augustin, remember?)

Link naar reactie

Heren, niet overdrijven... :lol:

Gent is leuk voor de comic-geeks, ik ben dat niet (wel geek misschien, maar geen comic), maar vermaak me altijd zeer met een aantal "meer strip tekenaars" en met rondkijken. De sfeer is echt heel tof, dat is zeker zo. Maar voor reguliere stripliefhebbers kan ik me voorstellen dat 6 uur reizen (te) veel is. Dan biedt Breda veel meer op dat vlak (al vrees ik ook hier steeds meer comic invloeden :D , in ieder geval qua internationale tekenaars).

Maar goed, daarom heet het ook Comic Con ;)

Met FACTS proberen ze toch altijd een mooi aanbod van comic en europese tekenaars te verkrijgen. Shakeitupguy heeft het totale overzicht van de uitgenodigde tekenaars en stuurt dit evenwicht ook, want zelf dit jaar hebben ze tekenaars moeten doorschuiven naar een van de volgende jaren omdat de lijst vol was.

 

Maar ik denk toch dat ze met iemand zoals bill morrison toch ook de stripliefhebbers bekoren. En met pierre alary, grote local artist alley,...zijn er toch verschillende europese tekenaars die niet alleen actief zijn in comics.

 

En met de 24000m2 zal er meer dan genoeg te doen zijn om je bezig te houden tijdens de 2 dagen.

Link naar reactie

Met FACTS proberen ze toch altijd een mooi aanbod van comic en europese tekenaars te verkrijgen. Shakeitupguy heeft het totale overzicht van de uitgenodigde tekenaars en stuurt dit evenwicht ook, want zelf dit jaar hebben ze tekenaars moeten doorschuiven naar een van de volgende jaren omdat de lijst vol was.

 

zeg maar gerust OVERvol :)

 

Maar ik denk toch dat ze met iemand zoals bill morrison toch ook de stripliefhebbers bekoren. En met pierre alary, grote local artist alley,...zijn er toch verschillende europese tekenaars die niet alleen actief zijn in comics.

 

Die ook idd. An sich reken ik alle artiesten bij Silvester en Daedulus en ook CUCCA bij DarkDragonBOoks tot 'strips' en dus voor 'stripliefhebbers'.

 

Dan heb je toch een goede riedel namen: Nadou, Sobral, Henaff, Marcu Santucci, Alberti Mario, Alain Brion, Cucca, Morrison!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

He, Creator, je hoort mij ook niet klagen, ik ben altijd onder de indruk van de organisatie en de sfeer in Gent.

Maar voor de reguliere stripliefhebber, die niets met comics heeft, zijn er bijna geen strips te koop of stands met reguliere strips. Dat bedoelde ik te zeggen n.a.v. een bericht over zes uur reistijd. Maar dat is ook logisch, het is een comic con.

 

Ook qua tekenaars zal toch niemand ontkennen dat de bovengenoemde namen toch vooral comic gerelateerde namen zijn (behalve held Lectrr natuurlijk :D ), al zal ik ze als veelvraat zeker willen toevoegen aan mijn collectie ;)

But again.......het is een comics beurs, dus het is inderdaad mooi dat de organisatie met deze namen toch ook de link naar europese strips heeft gemaakt.

 

Maar lijst vol begrijp ik dan weer niet, zoveel namen zijn het toch ook weer niet voor zo'n grote beurs met zoveel bezoekers?? Of is het een bewuste keuze om tot een verdeling te komen met andere disciplines als acteurs, games en stands??

Link naar reactie

He, Creator, je hoort mij ook niet klagen, ik ben altijd onder de indruk van de organisatie en de sfeer in Gent.

Maar voor de reguliere stripliefhebber, die niets met comics heeft, zijn er bijna geen strips te koop of stands met reguliere strips. Dat bedoelde ik te zeggen n.a.v. een bericht over zes uur reistijd. Maar dat is ook logisch, het is een comic con.

 

Ook qua tekenaars zal toch niemand ontkennen dat de bovengenoemde namen toch vooral comic gerelateerde namen zijn (behalve held Lectrr natuurlijk :D ), al zal ik ze als veelvraat zeker willen toevoegen aan mijn collectie ;)

But again.......het is een comics beurs, dus het is inderdaad mooi dat de organisatie met deze namen toch ook de link naar europese strips heeft gemaakt.

 

Maar lijst vol begrijp ik dan weer niet, zoveel namen zijn het toch ook weer niet voor zo'n grote beurs met zoveel bezoekers?? Of is het een bewuste keuze om tot een verdeling te komen met andere disciplines als acteurs, games en stands??

Lijst vol zijn gaat over het budget. Natuurlijk kunnen we nog serieus doorgaan en we zouden dit allemaal willen doen, maar we hebben geen ezeltje dat geld ...

 

Maar niet zoveel namen: Bijna 50 tekenaars waarvan de verhouding 50/50 binnen- en buitenland is.

En van de buitenlandse tekenaars (frankrijk, UK, US, Italië) is het overgrote deel nog nooit in België geweest.

 

Iemand zoals John Bolton doet bijna nooit beurzen. Hij is vorig jaar in London 2u aanwezig geweest en daarna is hij niet meer buiten geweest (bij mijn weten).

Link naar reactie

Maar voor de reguliere stripliefhebber, die niets met comics heeft, zijn er bijna geen strips te koop of stands met reguliere strips. Dat bedoelde ik te zeggen n.a.v. een bericht over zes uur reistijd. Maar dat is ook logisch, het is een comic con.

Dat valt dan toch behoorlijk tegen voor de dédi-jagers : er zijn ook namen als Patrick Sobral, Nadou, Jerome Alquié, Patrick Henaff, Alain Brion, Philippe Luguy, Lectrr, Stefano Cardoselli, Claude Crist, Sybile, Marlon Teunissen, Wim Tilkin, Geinz, Stijn Louis,.... En ze hebben nu ook 2 manga-artiesten aangetrokken...

Allen weinig met "American" comics te maken...

Link naar reactie

Iemand zoals John Bolton doet bijna nooit beurzen. Hij is vorig jaar in London 2u aanwezig geweest en daarna is hij niet meer buiten geweest (bij mijn weten).

Dat was dit jaar in juli in Londen voor idd een paar uur. Daarvoor was het toch al van 1994 of zo. Ik denk zelfs dat Breda toen 1 van de laatste keren was dat hij nog naar een beurs ging Hij kwam daarvoor heel regelmatig in onze contreien.

Link naar reactie

Voor mezelf moet ik nog de afweging maken of ik de zondag wel ga. Is 1 dag voldoende of niet.

 

ik denk dat als je voor de pure "Europese" tekenaars gaat, 1 dag voldoende kan zijn.

let wel alary en luguy komen enkel de zondag

 

ik ga sowieso 2 dagen, wil bij zoveel mogelijk tekenaars langs gaan en wie weet bij sommige misschien 2 maal. daarnaast wil ik ook nog wat merchandise of toys kopen en dit is pas echt interessant de zondagavond :e005:

Link naar reactie

Hoezo?

Omdat sommige handelaren op zondag rond 15/16 uur de prijzen omlaag doen omdat ze geen zin hebben om spullen mee te nemen terug naar huis.

Behalve natuurlijk die handelaren die uitverkocht raken OF die heel goed hebben gedraaid ;)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...