Ga naar inhoud

Waarom houd je van strips? (poll)


cartoonesk

Waarom houd je van strips? (poll)  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Waarom houd je van strips? (meerdere antwoorden mogelijk)

    • Ik houd van lachen.
    • Ik houd van avontuur.
    • Uit nostalgie.
    • Ik kan lekker wegdromen als ik een strip lees.
    • Ik kan me identificeren met de personages.
    • Ik ontsnap even aan de realiteit van het dagelijkse leven.
    • Ik ontwikkel mijn kennis.
    • Ik leer wat bij.
    • Ik houd van verzamelen.
    • Ik verdien er mijn geld mee.
    • Iets anders.
    • Ik houd niet van strips.


Recommended Posts

6 uren geleden, TDPB zei:

Ik hou van verhaaltjes.

Ook de stijl waarin die zijn getekend. Tekenstijl mis ik in de poll. Vanwege het grafische onderdeel van beeldverhalen accepteer ik vaak een stripalbum, ondanks dat het scenario soms tegenvalt (Angel Wings, etc.)

 

PS

Hoort dit topic niet in "Strips Algemeen" thuis?

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

De drang om zich via tekeningen uit te drukken is iets heel primair. Het is één van de eerste dingen die we creatief doen als kind, het is iets wat we al deden via grotschilderingen en hierogliefen. Het is ook een heel toegankelijke vorm om onze grenzeloze fantasie als mens te laten spreken.

Bij bijvoorbeeld een film of een videogame komen zovele handen te pas om het te vervaardigen, maar een strip kan één persoon alleen creëren aan een tafel.

 

Link naar reactie

Zowel de tekeningen als de verhalen zijn belangrijk bij strips. En redenen om van strips te houden inderdaad! Ik vind het zelf ook leuk om gewoon naar de mooie of grappige tekeningen van een strip te kijken.

Cinco, ik heb animatie gestudeerd maar bleef liever strips tekenen (als amateur). Bij animatie ben je maar een radertje in een groot geheel (uitzonderingen die korte tekenfilms in hun eentje maken zijn er natuurlijk wel). Een strip kan je met weinig middelen maar met veel expressie-mogelijkheden maken.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Bertus zei:

(maar welke tekenaar kan dat überhaupt nog tegenwoordig)

Ze bestaan. Als je ooit Marini zijn zwart rugzakje hebt zien volproppen, dan overweeg je toch een carriere in de gewapende overvalsector. Het lijkt niet zo goed verdeeld te zijn over de tekensector, maar waar heb je dat niet? Een tekenaar met een hitreeks die die dank zij zijn scenarist heeft gekregen kan zijn platen verkopen in het zwart voor 3000 of zelfs 8000 euro. Een andere die even goed kan tekenen moet er mee leuren voor 300 en geraakt ze dan nog niet kwijt.

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Een tekenaar met een hitreeks die die dank zij zijn scenarist heeft gekregen kan zijn platen verkopen in het zwart voor 3000 of zelfs 8000 euro. Een andere die even goed kan tekenen moet er mee leuren voor 300 en geraakt ze dan nog niet kwijt.

Wat mij betreft mag een scenarist ook de helft van de platen krijgen. Zijn inputs bepalen grotendeels de waarde van die platen! 

Link naar reactie
19 uren geleden, Ambreville zei:

Ik begin een overdosis aan polls te krijgen :)

Ik wil hier even op terug komen. Ik heb nog maar twee polls gemaakt. Je doet of ik er al tientallen heb gemaakt! De Robbedoes-poll was uit pure interesse voor wat jullie favoriete Robbedoes-auteur is en deze tweede is wat lichtvoetiger. Ik zal geen tientallen polls maken, Wees gerust. Dat gezegd hebbende, bedankt voor de reacties.

 

Bedankt voor alle stemmen en reacties.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...