Ga naar inhoud

Strips van Raoul Cauvin


cartoonesk

Recommended Posts

4 uren geleden, cartoonesk zei:

"Op hetzelfde plein werden in 2013 al vijf fresco's op een ook al naar hem vernoemd rondpunt bevestigd met De Blauwbloezen, Agent 212, Vrouwen in 't Wit, G. Raf Zerk en Cédric."

 

Een plein met daarop een rondpunt blijkbaar :)

 

Eerst was het zo:

afbeelding.thumb.png.768592a0b3b6dae5ca96d15322395685.png

 

Nu is het zo:

afbeelding.thumb.png.b81aeb851149c3204406af7cd921adf5.png

 

 

Link naar reactie

Grappig, ik heb de locatie van dit "plein" gevonden.

50.56748084597652, 3.4450724117646465 ingeven in Google Maps, en dan moet je vervolgens eens een toertje rond het "monument" doen in Streetview. Als je op het plein, vanuit Rue des Ponts naar het monument kijkt, krijg je een heel ander beeld te zien.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Ik dacht dat Cauvin eigenlijk al jaren niets meer aanleverde voor Agent 20212 en dat Kox nu ook de scenario's bedenkt. Nu verwacht ik al jaren niets meer van Agent 2012 (kwaliteit toch serieus gedaald, en er verschijnt weinig).

 

Van Cédric heb ik geen idee. Dat zou jammer zijn om te stoppen want echt nog wel een plezante reeks.

Link naar reactie

In de nieuwste gags van beide reeksen staat Cauvins naam nog vernoemd bij scénario in Spirou. Bij Cédric is dat zelfs de enige naam. Ze zullen dus een nieuwe schrijver moeten vinden voor Cedric.

 

Als kind hield ik van beide reeksen, maar nu vind ik Agent 212 toch grappiger. De eerste nummers zijn inderdaad het beste.

Link naar reactie
  • 6 months later...

(ik laat de topic over Raoul Cauvin niet zo droevig eindigen)

 

Op de blog van Raoul Cauvin werd regelmatig een strip gepubliceerd, getekend en geschreven door Romarin, getiteld "L'immeuble de Raoul". Daarvoor had ik de eer om ook twee keer zo'n strip te tekenen! Scenario en kleuren door Romarin :

 

1427536854_immeubleanniversaire1grand.thumb.jpg.c74b88d3c68c600602a3a9bbac1a7b7e.jpg

immeuble anniversaire 2 grand.jpg

IMMEUBLE 170 Raoul 81ans.png

Link naar reactie
3 hours ago, cartoonesk said:

Raoul Cauvin heeft mij eens een compleet scenario voor een Blauwbloezen-album cadeau gedaan. Exclusief voor jullie deel ik hier de eerste vier pagina's voor Carte blanche voor een Blauwbloes. Dat kan misschien interessant zijn.

Ik heb ook een volledig verhaal in mijn verzameling en niet het minste, nl 'Hoe het begon' dat toch tot één van de beste verhalen wordt gerekend.Jammer genoeg geen cadeau, maar overgekocht van een andere verzamelaar.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 7 months later...

Ik wilde het eens hebben over een minder bekend aspect van de persoonlijkheid van Raoul Cauvin : namelijk zijn generositeit! Ik heb het al eens laten doorschemeren maar sinds ik op zijn blog schreef, heeft Raoul me regelmatig stripboeken opgestuurd (in het Frans maar ook in het Nederlands en zelfs in het Engels). De reden daarvoor ontsnapte me vaak maar dat was waarschijnlijk voornamelijk uit sympathie. Je moest echter niet proberen zelf eens een cadeau te sturen want dan kreeg je een zogenaamd "boze" brief! Dat was dan weer een soort bescheidenheid van zijn kant, ik weet het niet. Toch heb ik hem ook mijn stripboek (Over mensen en monsters) en vaak een originele tekening kunnen sturen

Bedankt, Meneer Cauvin! ❤️

Hier een voorbeeld van een briefje zoals die bij zo'n postpakket zat bijgesloten.

 

 

cauvin kaart.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...
34 minutes ago, Ambreville said:

De verkoop van het Cauvin-Boek van Hardy is gestart bij Black & White. Dit origineeltje er op de kop getikt.

 

image.thumb.png.b5c3119d34c613a805b67b660b22677c.png

Ik heb er ook eentje gescoord. Er waren veel verzamelaars die naar deze verkoop uitkeken, want de site was bij de start om 20 uur overbelast.Hardy-HOMMAGE.thumb.jpg.386d9dbbfe2e2c7f1914a85bd1bce49b.jpg

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...