esteban² Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 Zwendel. Bij Zwendel hoop ik altijd dat hij aan het eind ontsnapt. Ik kan er echter niet meteen de vinger op leggen, er is iets bij die figuur dat maakt dat ik hem niet graag verslagen zie. Kwak en Boemel. Omdat ze, ondanks het feit dat ze de rol van slechterik al eens op zich nemen, toch eerder meelijwekkend zijn dan echte booswichten. Balthazar. Hoe kan je nu kwaad zijn op Balthazar? Merho moet hem dringend weer eens bovenhalen. Nu ik erover nadenk, eigenlijk heb ik in het algemeen veel liever dat bad-guys niet gevat worden. Wat is er minder bevredigend dan een Krimson, Joker, Dalton-kwartet die verslagen naar de gevangenis moet? Ontsnappen om terug te keren, verdorie. Een held is nog niet half zo interessant zonder een tegenstander die ons leesplezier verschaft. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
cinco Posted November 8, 2020 Author Posted November 8, 2020 2 uren geleden, esteban² zei: Wat is er minder bevredigend dan een Krimson, Joker, Dalton-kwartet die verslagen naar de gevangenis moet? Maar in de gevangenis hebben de Daltons Rataplan waar ze kunnen van stressen. Quote
Rik Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 Olrik - Zijn aanwezigheid geeft Blake en Mortimer de gelegenheid om hun "goede" dingetjes te doen. Roodbaard (asterix) Deze verre voorvader van die andere Roodbaard doet zijn uiterste best om het familiefortuin voor zijn nazaten veilig te stellen en faalt hier keer op keer jammerlijk in. Quote Omnia mutantur nihil interit
esteban² Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 12 minuten geleden, cinco zei: Maar in de gevangenis hebben de Daltons Rataplan waar ze kunnen van stressen. Ik mis hier nog een "vind ik leuk" knop. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Aleksandr Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 net zoals Olrik, is ook Axel Borg de (enige?) eeuwige slechte tegenstander die keer op keer op het einde verliest en toch weer net overleefd zodat hij kan opdraven in het volgende verhaal van Guy Lefranc Quote
SPeeDy Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 De piraten in Astérix Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Lük Bey Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 1 uur geleden, Aleksandr zei: net zoals Olrik, is ook Axel Borg de (enige?) eeuwige slechte tegenstander die keer op keer op het einde verliest en toch weer net overleefd zodat hij kan opdraven in het volgende verhaal van Guy Lefranc En Stomp. Het 'ABC van de Strip' hierover (op pagina 'R'): Quote https://www.facebook.com/lukbey
cinco Posted November 8, 2020 Author Posted November 8, 2020 Mr. Freeze, wanneer zijn backstory die van Batman: The Animated Series is. (met de ingevroren vrouw en zo) Dat was de sterkte van die serie. De meeste van die antagonisten waren niet slecht omdat ze slecht wilden zijn. Ze waren meestal door omstandigheden of de maatschappij verongelijkt en gaven daardoor deel van hun morele waarden op. Omdat ik recent Aristophania 3 heb gelezen, zou ik daar ook enkele voorbeelden van kunnen geven. Maar dat doe ik liever niet om spoilers te vermijden en omdat de uitkomst in het vierde deel mogelijk ook nog bepaalde keuzes van sommige personages kan veranderen. Quote
Hamirubi Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 3 minuten geleden, cinco zei: Mr. Freeze, wanneer zijn backstory die van Batman: The Animated Series is. (met de ingevroren vrouw en zo) Dat was de sterkte van die serie. De meeste van die antagonisten waren niet slecht omdat ze slecht wilden zijn. Ze waren meestal door omstandigheden of de maatschappij verongelijkt en gaven daardoor deel van hun morele waarden op. Hij kreeg in 1998 zelfs zijn spin-off animatiefilm: https://nl.wikipedia.org/wiki/Batman_%26_Mr._Freeze:_SubZero Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
cinco Posted November 8, 2020 Author Posted November 8, 2020 9 minuten geleden, Hamirubi zei: Hij kreeg in 1998 zelfs zijn spin-off animatiefilm: https://nl.wikipedia.org/wiki/Batman_%26_Mr._Freeze:_SubZero I know. Al vond ik die niet zo sterk als de Heart of Ice-aflevering. De Batman Beyond aflevering met Freeze (binnen dezelfde continuïteit) komt dan weer dichter bij die originele aflevering qua tragiek. Deze verhaallijnen rond Freeze hebben ook hun weg gevonden in de comics. Quote
sanderg Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 5 hours ago, SPeeDy said: De piraten in Asterix +1 in het deel waarin ze een restaurant waren begonnen om eens eerlijk aan hun geld te komen kreeg ik zelfs medelijden met toen de hele boel kort en klein werd geslagen Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Guest Kameraad Mauser Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 Kriss van Valnor. Ze heeft het niet altijd gemakkelijk gehad in het leven. Quote
cinco Posted November 8, 2020 Author Posted November 8, 2020 28 minuten geleden, sanderg zei: +1 in het deel waarin ze een restaurant waren begonnen om eens eerlijk aan hun geld te komen kreeg ik zelfs medelijden met toen de hele boel kort en klein werd geslagen In welk album was dat? Quote
Rik Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 4 minuten geleden, cinco zei: In welk album was dat? Koperen ketel Quote Omnia mutantur nihil interit
Aleksandr Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 55 minuten geleden, Kameraad Mauser zei: Kriss van Valnor. Ze heeft het niet altijd gemakkelijk gehad in het leven. ja, en die was nog niet eens zo lelijk ook niet... Quote
cinco Posted November 8, 2020 Author Posted November 8, 2020 Op 8/11/2020 om 20:27, Aleksandr zei: ja, en die was nog niet eens zo lelijk ook niet... Jammer dat ze ogenschijnlijk sneller veroudert dan de andere personages. Dat heeft me altijd wat gestoord. Oorspronkelijk leek ze jonger dan Aaricia en achteraf een stuk ouder. album 11 album 28 Quote
cinco Posted November 8, 2020 Author Posted November 8, 2020 als men je toont in een verhaal hoe iemand die persoon is kunnen worden, hoe bepaalde situaties vaak gekoppeld aan verlies geleid hebben tot de afbrokkeling van een karakter.. Quote
sanderg Posted November 9, 2020 Posted November 9, 2020 13 hours ago, Rik said: Koperen ketel juist! Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Savantas Posted November 9, 2020 Posted November 9, 2020 Savantas... in de oudere S&W albums is ie lekker volledig amoreel, zonder een greintje humor. In latere albums wordt ie te cartoonesk naar m'n smaak. Olrik...1 van de grootste criminele opportunisten in de stripwereld. Voordeel dat Orik in zoveel B&M-albums terugkomt, is dat er echt sprake kan zijn van karakterontwikkeling. Quote
Ambreville Posted November 9, 2020 Posted November 9, 2020 De joker uiteraard. Van de Killing Joke heb ik een paar uitgaves en ook wat mersh. Zwendel, met voorkeur voor de Munuera versie. Los van alle mislukte misdaden die hij ooit begaan heeft, is hij au fond een goedzak die om zijn dochter geeft. De grootste misdaad is waarschijnlijk het veroorzaken van een depressie bij de vertaler die met een alternatief voor 'Zorglub" moest opkomen. Quote
Peter Motte Posted November 9, 2020 Posted November 9, 2020 Meestal voor slechterikken die altijd verliezen. En dat doen ze nu eenmaal, omdat de held anders geen held is. Maar hoe kan een slechterik die altijd verliest op de duur nog een doortrapte schurk zijn? Het wordt meer een sukkel dan een slechterik. (aha, misschien is dat de ideale benadering voor Trump voor de verkiezingen in 2024 ) Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cinco Posted November 9, 2020 Author Posted November 9, 2020 21 uren geleden, Rik zei: Koperen ketel Dat was dus hoog tijd dat ik dat album opnieuw las. En inderdaad, die aanval van Asterix en Obelix op hun restaurant was volkomen onterecht. Al worden ze voor dat verlies gecompenseerd door het toeval op het einde van het album. Quote
Rik Posted November 9, 2020 Posted November 9, 2020 1 minuut geleden, cinco zei: Dat was dus hoog tijd dat ik dat album opnieuw las. En inderdaad, die aanval van Asterix en Obelix op hun restaurant was volkomen onterecht. Al worden ze voor dat verlies op het einde van dat album gecompenseerd door het toeval. Om de compensatie weer vrolijk te verliezen in het volgende deel Quote Omnia mutantur nihil interit
cartoonesk Posted November 16, 2020 Posted November 16, 2020 In eerste instantie, dacht ik "geen enkele". Zelfs Zwendel en Wiebeling zijn steeds slecht, dan weer goed en dan weer slecht enzovoort. Een vicieuze cirkel haast. Ik denk vooral aan de reeks Lucky Luke. Morris maakte de slechterikken altijd meer dommerikken, zodat het lijkt of je sympathie voor ze kunt hebben. Maar de neven Dalton waren wel slecht, behalve Averell misschien. Qua sympathieke slechterikken, denk ik aan : Quote
cartoonesk Posted November 16, 2020 Posted November 16, 2020 Jaap is sympathiek maar zit wel in de gevangenis maar ik weet niet waarvoor... Quote
Madam Kito Posted November 16, 2020 Posted November 16, 2020 2 uren geleden, cartoonesk zei: Jaap is sympathiek maar zit wel in de gevangenis maar ik weet niet waarvoor... Driedubbele moord. Quote
cartoonesk Posted November 16, 2020 Posted November 16, 2020 Oei! Dat kan ik niet geloven (zonder bewijs). Dat zou hem meteen stukken minder sympathiek maken! Ik denk eerder dat het nooit is vermeld waarom hij in de bak zit. Quote
mister o Posted November 16, 2020 Posted November 16, 2020 Hij kreeg 30 jaar voor het stelen van een fiets. Quote
cartoonesk Posted November 16, 2020 Posted November 16, 2020 Oh, dank u wel!!! Was ik vergeten. Ken deze pagina wel! Nu durf ik Jaap toch weer wel een beetje sympathiek te vinden. Quote
Hamirubi Posted November 16, 2020 Posted November 16, 2020 Geen idee hoe lang hij in voorhechtenis zat, en of hij goed gedrag aan de dag stelde tijdens zijn opsluiting, maar de man moet al decennia weer op vrije voeten zijn. Benieuwd of hij zich intussen op de markt van de vliegdekschepen heeft gestort. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
cinco Posted January 2, 2022 Author Posted January 2, 2022 Julius Caesar in Asterix. En dan vooral de manier waarop hij in de klassieke albums werd gekarakteriseerd. Op 20/10/2017 om 18:37, Dickerdack zei: Bij Uderzo bleef het een te vrezen veldheer en keizer die ondanks zijn nederlaag tegenover de Galliërs zijn waardigheid behield. In de nieuwe albums is het meer een wat klunzige operettefiguur. Dat vind ik persoonlijk wat jammer. Quote
Hamirubi Posted January 3, 2022 Posted January 3, 2022 En mét de stem van Paul Van Gorcum natuurlijk! Heerlijke rol had hij in de XII Werken van Asterix. Dickerdack 1 Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
Blutch Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 Fatale vrouwen zoals Lady X of Chihuahua Pearl kunnen altijd wel op mijn sympathie rekenen. Ik moet daar geen tekeningetje bij maken; dat hebben beter getalenteerden al gedaan. Quote
sanderg Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 15 uren geleden, Hamirubi zei: En mét de stem van Paul Van Gorcum natuurlijk! Heerlijke rol had hij in de XII Werken van Asterix. De Nederlandse stemmen bij die film waren echt perfect! Alle personages klinken daar precies zoals ik het me ook had voorgesteld.. Ze hadden wat mij betreft de hele stripboekenreeks zo mogen verfilmen en met dezelfde stemacteurs mogen/ moeten werken De 12 werken van Asterix een van de beste tekenfilms die ik ken (ook al is hij technisch erg gedateerd) - vind m nu, als 41 jarige, nog steeds erg leuk Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
cinco Posted January 24, 2022 Author Posted January 24, 2022 de originele Terra (waarschijnlijk onder invloed van de Teen Titans tekenfilmreeks) Quote
Peter Motte Posted January 26, 2022 Posted January 26, 2022 Op 24/1/2022 om 18:36, cinco zei: Die kapsels... Ze dragen wel eens maskers, maar hun kapper heeft direct door wie het zijn. Dit is een taak voor... superkapper! Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cinco Posted January 27, 2022 Author Posted January 27, 2022 4 uren geleden, Peter Motte zei: Die kapsels... Ze dragen wel eens maskers, maar hun kapper heeft direct door wie het zijn. Dit is een taak voor... superkapper! jaren '80 kapsels in een jaren '80 strip Quote
Recommended Posts