Ga naar inhoud

Stripverkoop in Nederland, klein gebleven door klein te denken


Recommended Posts

1 uur geleden, Kristof Berte zei:

Misschien toch iets concreter maken: Uitgeverij X brengt een stripverhaal uit. Laten we er voor het gemak van uitgaan dat dit een simpele softcover is met potentieel om een vrij groot publiek te bereiken. Wat moet uitgeverij X doen dat uitgeverijen momenteel nu nog niet doen? Wees zo concreet mogelijk.

1 uur geleden, Renegade zei:

- melden of het reeks wordt of one shot tweeluik etc

- melden wat de verwachting is. Lange serie potentie daarvan etc

- uitkomst data vermelden en zich daar aan houden. 

- wordt het een sc of hc of allebei komt er ook nog in de toekomst een integrale van dan dan kan ik nu al beslissen de losse delen te laten liggen.

- wie neemt de serie over als de scenarist of tekenaar het verhaal door omstandigheden niet af kan maken.

- Afmetingen van het boek 

- Waar te koop (en dan niet alleen bij uw ssc en supermarkt want mijn dorp heeft een kleine supermarkt die geen strips verkoopt en dan loop ik toch weer teleurgesteld weg.)

- voor welke prijs (en dan wel als uitgever onthouden dat het in de jaren 80 en in engeland voor minder kan dus waarom niet hier.)

- Ook digitaal uitbrengen (bij voorkeur gratis, anders wacht ik wel tot ik hem gratis kan downloaden.)

- Dit moet dan gecommuniceerd worden via Reddit, Fora (is het een optie om naast stripspeciaalzaak.be de url stripspeciaalzaak.nl naar dezelfde info te linken ?), Youtube, Instagram, Facebook, Snapchat, Printmedia, mailings, recensies op Nederlandse websites ( en vlaamse als Vlamingen hier ook behoefte aan hebben), kranten..you name it. alle moderne informatiekanalen die men nu inmiddels online rijk is.

 

Oh en dan zou ik het persoonlijk wel fijn vinden als dit alleen gebeurd voor albums die mij interesseren

En het liefst met een algoritme er bij ontwikkeld dat als ik iets 3x gezien heb ik er niet nog een 4e keer mee geconfronteerd wordt. ( vond dat zo waardeloos van de week dat het failliet gaan van het stripmuseum zowel thuis, als in de krant, als op facebook en hier op het forum en op de website van het museum en bij stripspeciaalzaak.be gemeld werd. Dat is toch dubbel daar zit ik niet op te wachten)

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, sjaakie zei:

- wordt het een sc of hc of allebei komt er ook nog in de toekomst een integrale van dan dan kan ik nu al beslissen de losse delen te laten liggen.

- wie neemt de serie over als de scenarist of tekenaar het verhaal door omstandigheden niet af kan maken.

- Afmetingen van het boek 

- Waar te koop (en dan niet alleen bij uw ssc en supermarkt want mijn dorp heeft een kleine supermarkt die geen strips verkoopt en dan loop ik toch weer teleurgesteld weg.)

- voor welke prijs (en dan wel als uitgever onthouden dat het in de jaren 80 en in engeland voor minder kan dus waarom niet hier.)

- Ook digitaal uitbrengen (bij voorkeur gratis, anders wacht ik wel tot ik hem gratis kan downloaden.)

- Dit moet dan gecommuniceerd worden via Reddit, Fora (is het een optie om naast stripspeciaalzaak.be de url stripspeciaalzaak.nl naar dezelfde info te linken ?), Youtube, Instagram, Facebook, Snapchat, Printmedia, mailings, recensies op Nederlandse websites ( en vlaamse als Vlamingen hier ook behoefte aan hebben), kranten..you name it. alle moderne informatiekanalen die men nu inmiddels online rijk is.

 

Oh en dan zou ik het persoonlijk wel fijn vinden als dit alleen gebeurd voor albums die mij interesseren

En het liefst met een algoritme er bij ontwikkeld dat als ik iets 3x gezien heb ik er niet nog een 4e keer mee geconfronteerd wordt. ( vond dat zo waardeloos van de week dat het failliet gaan van het stripmuseum zowel thuis, als in de krant, als op facebook en hier op het forum en op de website van het museum en bij stripspeciaalzaak.be gemeld werd. Dat is toch dubbel daar zit ik niet op te wachten)

 

 

:hartje::e007:

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
11 minuten geleden, Paul_NL zei:


Ik zou blijven hameren op het zorgen dat men online vindbaar is (instagram,youtube, facebook, twitter) om daar wat te kunnen vinden over hun release. De gebruikelijke kanalen (stripspeciaalzaak.be, wellicht een mailing of folder) die zijn natuurlijk prima. Maar die kan je ook makkelijk missen, hoe meer kanalen het nieuws spreiden hoe beter vindbaar ze worden.
 

Eerlijk waar @Paul_NL, maar ik heb de laatste 3-4 jaar (sinds ik het allemaal wat actiever volg) nog nooit een release gemist waarvan ik dacht: ah, dat had ik wel aangenaam gevonden mocht iemand mij hierover geïnformeerd hebben. Ik volg uitgeverijen en auteurs op facebook. Daar zijn Nederlandse, Vlaamse en buitenlandse bij. Auteurs, uitgevers, leveranciers, stripfestivals, stripwinkels... zijn allemaal vrij actief op facebook hoor en zéér bereikbaar. Je moet er wel naar op zoek, dat klopt, maar echt moeilijk te vinden zijn ze niet. Ik lees de SSZ bij elke update, en volg dit forum regelmatig. Af en toe bekijk ik stripinfo.be, striptiek.tv, of stripgids.org en ja, zelfs de Stripvlogger (maar neem er nu alsjeblief niet die ene uit om mijn stelling te ondergraven). Die zitten ook allemaal op facebook. Als ik twijfel over een (dure) aankoop, lees ik een stripblog voor een review. En zelfs die staan op facebook. Er zijn écht wel een heel aantal kanalen hoor. 

 

Zelden of nooit informeert mij iemand over comics of manga. Dat interesseert me niet, dus ik ben er niet naar op zoek ook. Ik denk - en dat is slechts mijn mening, die kan verkeerd zijn (een mens moet hier voorzichtig zijn, maar het is niet mijn bedoeling om u aan te vallen) - dat jij gewoon weinig informatie krijgt omdat je eigenlijk niet echt geïnteresseerd bent in de Nederlandse/Nederlandstalige strip, en dus ook geen moeite doet om er veel informatie over te krijgen.

 

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Op 27-7-2017 om 22:01, Rik zei:

Sorry, ik was niet duidelijk Paul; De meeste jongeren willen niet betalen voor strips digitaal of op papier...

Hier wou ik al even iets over zeggen. Om de "jeugd" gratis/goedkoop te laten kennismaken met strips heb we toch bibliotheken, of is dat niet meer van deze tijd? ;)

 

Voor mijn jeugdige vrienden die veel strips lezen (en  ikzelf ook natuurlijk) is de bibliotheek zeer handig om met nieuwe zaken kennis te maken en iets uit te proberen. Ikzelf leen ook vaak mijn eigen exemplaren uit aan vrienden (onder het mom: dit ga jij leuk vinden!) en soms duw ik een vriend gewoon de stripwinkel binnen zodat ze zelf kunnen zien hoe breed het aanbod is. Er verschijnt zoveel dat iedereen wel iets naar zijn gading kan vinden.

 

Ik heb al enkele mensen weten te overtuigen (en ik ben daar eigenlijk echt trots op) en al zijn het geen hardcore liefhebbers (voornamelijk wegens tijd/geldgebrek) ze lezen (en kopen) wel strips.

 

Ik blijf erbij dat de jeugd wel strips willen lezen (welk kind in dit land is niet opgegroeid met Jommeke, Suske en Wiske of Donald Duck) maar soms geen idee hebben wat er allemaal bestaat of dat er zelfs zoiets is als een stripspeciaalzaak! En soms worden ze ook wel afgeschrikt van de prijzen, ja...

 

Dit is allemaal puur uit eigen ervaring, dus niet echt betrouwbaar :D

Link naar reactie
1 minuut geleden, Paul_NL zei:

Maar uiteraard, als ik nergens heen surf, als ik nergens naar google, dan vind ik ook geen informatie.
Dat is de hele reden dat ik deze discussie begon, om te kijken of er verbetering mogelijk is, of dat wat ik denk dat een verbetering is wellicht al heel lang bestaat.

 

Maar wat is het alternatief? Doodgegooid worden met spam en ongewenste reclame van elke mogelijke uitgave?

Ik denk dat je dan meer potentiële lezers wegjaagt dan erbij krijgt.

 

Enkel bepaalde reeksen of auteurs promoten? Wie gaat bepalen wie promotie krijgt?

Op maat gemaakte reclame op basis van algoritmes en dingen die je hebt aangegeven leuk te vinden? Praktisch onmogelijk in een niet digitale wereld alsook dan moet je er al vanuit gaan dat smaken niet kunnen veranderen. 

 

In een digitale wereld is dit al makkelijker, maar kantje boordje inzake privacy (hoewel het gros van de gebruikers zich dat toch niet kan interesseren, google ads worden ook ingevuld aan de hand van je zoekresultaten en surfgedrag.) Maar dan moet er digitaal gelezen worden. Waarbij je deel van de statistiek kan worden. Aan de hand van niet gedocumenteerde aankopen op rommelmarkten of bij stripboeren kan je onmogelijk zo'n systeem opzetten. 

Er zit hier ergens een ICT manager die dat wel zal bevestigen volgens mij. ;):D 

 

Dat alles beter kan, dat ontkent niemand hier, maar praktische voorbeelden qua verbetering blijf ik precies maar missen in je betogen. Of wij communiceren op een andere manier of het staat er niet in.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Chimichanga zei:

Hier wou ik al even iets over zeggen. Om de "jeugd" gratis/goedkoop te laten kennismaken met strips heb we toch bibliotheken, of is dat niet meer van deze tijd? ;)

 

HElaas verdwijnen er in Nederland alleen maar bibliotheken. Ik heb vroeger ook strips leren kennen via de bieb. En mijn kinderen komen er ook. Maar die lezen sowieso heel veel. Helaas zijn ze daarmee wel een uitzondering. En wij wonen in een wijk met allemaal hoog opgeleide mensen, dus dat is ook geen argument.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Paul_NL zei:

Tom, de bedoeling is dat men allemaal zijn ideeën oppert. Het is niet enkel mijn betogen lezen en constateren dat je er geen verbeteringen in ziet, denk er zelf ook is over na.
Je bent in dit bericht enkel redenen aan het geven waarom van alles niet kan, wat zou volgens jou nou WEL kunnen?

Door allereerst te verwijzen naar mijn post vorige dinsdag, zo'n 11 pagina's terug. (Nog van in de tijd toen de dieren nog spraken en de lichtinval bij stripspeciaalzaken onbesproken was.)

 

En nu is het uw beurt, wat zou er volgens u moeten kunnen?

Praktische, werkbare voorstellen. Want zonder enige vorm van rancune (ik zou zelfs niet weten waarom), maar ik ben daar oprecht benieuwd naar.

Link naar reactie
21 minuten geleden, Paul_NL zei:

 


Voor de laatste keer, stelletje eigenwijze hardleerse bijdehandjes.
Als je het allemaal prima vind zoals het nu gaat, als je met geen enkel idee kan komen behalve het afzeiken van het idee van een ander..reageer dan niet.

En dat allemaal voor 2 smiley's ... :huh:

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
7 minuten geleden, JPAR zei:

HElaas verdwijnen er in Nederland alleen maar bibliotheken. Ik heb vroeger ook strips leren kennen via de bieb. En mijn kinderen komen er ook. Maar die lezen sowieso heel veel. Helaas zijn ze daarmee wel een uitzondering. En wij wonen in een wijk met allemaal hoog opgeleide mensen, dus dat is ook geen argument.

Tja, hoe de situatie in Nederlands loopt kan ik me niet echt een goed beeld bij vormen. Ik vind het spijtig dat bibliotheken steeds minder een optie vormen. Voor mij de ideale manier om onvoorwaardelijk nieuwe zaken te leren kennen. Maar ik ben dan ook een spons wat betreft popultuur/entertainement ;)

Link naar reactie
20 minuten geleden, sjaakie zei:

- wordt het een sc of hc of allebei komt er ook nog in de toekomst een integrale van dan dan kan ik nu al beslissen de losse delen te laten liggen.

- wie neemt de serie over als de scenarist of tekenaar het verhaal door omstandigheden niet af kan maken.

- Afmetingen van het boek 

- Waar te koop (en dan niet alleen bij uw ssc en supermarkt want mijn dorp heeft een kleine supermarkt die geen strips verkoopt en dan loop ik toch weer teleurgesteld weg.)

- voor welke prijs (en dan wel als uitgever onthouden dat het in de jaren 80 en in engeland voor minder kan dus waarom niet hier.)

- Ook digitaal uitbrengen (bij voorkeur gratis, anders wacht ik wel tot ik hem gratis kan downloaden.)

- Dit moet dan gecommuniceerd worden via Reddit, Fora (is het een optie om naast stripspeciaalzaak.be de url stripspeciaalzaak.nl naar dezelfde info te linken ?), Youtube, Instagram, Facebook, Snapchat, Printmedia, mailings, recensies op Nederlandse websites ( en vlaamse als Vlamingen hier ook behoefte aan hebben), kranten..you name it. alle moderne informatiekanalen die men nu inmiddels online rijk is.

 

Oh en dan zou ik het persoonlijk wel fijn vinden als dit alleen gebeurd voor albums die mij interesseren

En het liefst met een algoritme er bij ontwikkeld dat als ik iets 3x gezien heb ik er niet nog een 4e keer mee geconfronteerd wordt. ( vond dat zo waardeloos van de week dat het failliet gaan van het stripmuseum zowel thuis, als in de krant, als op facebook en hier op het forum en op de website van het museum en bij stripspeciaalzaak.be gemeld werd. Dat is toch dubbel daar zit ik niet op te wachten)

 

 

Kijk, dat zijn constructieve opmerkingen.

 

Ik denk dat er een heel deel wel onmogelijk op voorhand te weten is: gaat er een integrale van komen? Tjah, dat is afhankelijk van het succes van de reeks. Niemand had bij de eerste aflevering van FC De Kampioenen (is er een Nederlands equivalent? :) ) kunnen voorspellen dat er 37 boxsets gingen van gemaakt worden. Aantal delen: dat is hetzelfde verhaal. Als deel 1 een losstaand verhaal was en niemand kocht het, waarom zou je dan deel 2,3... nog uitbrengen. Wie neemt de serie over? Dat vind ik een vreemde vraag, ze kunnen toch moeilijk al een nieuwe tekenaar contacteren vooraleer de vorige ermee ophoudt. 

 

Verdeelkanalen: dat lijkt mij een pertinente vraag. Ik ben nogal een bierfan, en quasi elke middelgrote tot kleine brouwerij (de groten hebben dat niet nodig) zetten op hun website in welke drankenhandels je het bier kan kopen. Mijn album was blijkbaar overal te verkrijgen, behalve in Antwerpen. In de Fnac ook niet, behalve in een Fnac in Aalst. Ik heb daar vragen over gekregen, mijn antwoord was altijd: tjah, dat hangt van de bestellingen af... 

 

Wat digitaal betreft, niets is gratis, tenzij je constant reclame wil bekijken. Ik zou persoonlijk wel strips digitaal willen lezen, maar ben momenteel nog te verknocht aan mijn papieren albums. Mocht een uitgever een digitale versie aanbieden bij aankoop van een papieren album (zelfs mits een kleine meerprijs), zou ik dat zeker overwegen voor bepaalde strips. Makkelijk om mee te nemen op vakantie. Moet mogelijk zijn dmv (QR)codes. 

 

Die zevendubbele informatie daar erger ik mij ook aan :) Maar liever 3 keer dezelfde dan geen informatie :) 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Overschat het belang van de soc media niet.

Het is erg tijdrovend om overal aanwezig te zijn. Dus duur. Bovendien moet je oppassen dat je het niet als een boomeriang in je gezicht terugkrijgt. Er zijn alle enkele grote merken die hebben ondervonden dat een hastag wel eens voor wat anders kan worden gebruikt dan je nieuwe product steunen.

En als je die kanalen moet onderhouden met nieuws en weetjes, dan stop je er een hoop tijd in, je riskeert de ontvanger te irriteren doordat hij het als spam ervaart, en je loopt het risico dat hij er een anti-campagne van maakt. Dus moet je voortdurend al die berichten in de gaten houden, om de rotte appels eruit te gooien.

Het beste reclamekanaal is nog altijd tv, en dat is veel te duur voor een stipje.

Het gekozen kanaal is afhankelijk van het product.

 

Je moet ook bedenken dat je op bijv. Twitter duizenden volgers kunt verzamelen, maar dat betekent niet dat je duizenden exn verkoopt.

 

Nog meer: als je veel aanwezig bent op de soc media om je product bekend te maken, loop je ook het risico dat er meer tijd wordt gestopt in het lezen over je product, dan in het lezen van je product.

Hoeveel tijd stoppen wij niet in het lezen van de SSZ? En hier op het forum?

Om die reden is Stripgids volgens mij zo goed als doodgeboren: het is voor 15 euro eigenlijk niet duur. Het is een dik boek. Maar als het uit is, ben je alweer een week of twee verder, en heb je ondertussen geen enkel stripverhaal gelezen, laat staan gekocht.

 

Voorbeeldje: ik heb een filmpje over Star Wars The Force Awakens gemaakt. Daarmee ben ik dus actief op de soc med. Maar dat heeft me evenveel tijd gekost als de film gaan zien. Dat brengt voor de bioscoop dus geen zoden aan de dijk.

 

Vroeger was er een forum, Pure Fantasy, voor sf, fantasy en horror. Ik ging er elke dag heen. Op de duur noemde ik het "mijn favoriete stamcafé" (mijn favoriet kroeg).

En dat zegt helemaal wat soc med op de duur is: veel klesten, en niets doen.

Het is dezelfde ziekte die je al eens bij dichters vindt: ze zitten meer op café te lullen over poëzie, dan ze poëzie lezen. En een versje schrijven, daar moet je eigenlijk niet meer mee aankomen.

 

Uitgevers die het verstand aanpakken hebben vooral een overzichtelijke websiste, net zoals de winkels. En het is nog altijd belangrijk dat je reclame maakt daar waar je klanten zitten. Dus dat je gedrukte foldertjes in winkels legt. Ballon Media heeft een tijdschriftje dat ze gratis verspreiden, zowel op papier als op internet. En dat is volgens mij een goeie zet.

Af en toe kun je eens iets extra's doen, zoals de campagne die ze onlangs organiseerden voor de Robbedoes Special. Maar op de duur treed er vermoeidheid op bij iedereen die wil meewerken.

Maar af en toe kan het. Zoals je één of twee keer per jaar vuurwerk lanceert. Maar elke dag, dan is het niet leuk meer.

Link naar reactie

Mijn reactie was een samenvatting van alle tot nu toe genoemde punten.

inclusief de bezwaren die er tegen gemaakt zijn.

 

Een Qr code bij een strip zoals je bij LP's in de black is back serie krijgt zal mij ook aanspreken.

Hoewel ik zeker 6x gratis een album via Yieha heb kunnen downloaden heb dit eigenlijk pas 1x gedaan.

 

ook vind ik de previeuws die nu afgelopen jaar zowel via stripspeciaalzaak.be als via de facebookpagina's worden gegeven top dit heeft me al eens over de streep getrokken (maar ook geld bespaard)

Link naar reactie
2 uren geleden, Paul_NL zei:

 Ik zou vragen aan de Tom's en de Bammars van deze wereld om is na te denken waarom je je toch zo druk maakt om wat ik roep.

De Toms? Suggereer je nu dat ik persoonlijke berichtjes heb gestuurd of dat ik me druk maak om wat je roept? Ik dacht juist dat ik beleefd heb gereageerd hierboven, zonder kritiek op jou persoonlijk of op jouw meningen. Denk ik dat verkeerd? 

Link naar reactie
2 uren geleden, Paul_NL zei:

Jongens (meiden, als die niet al lang gevlucht zijn) als jullie alles wat ik typ nou zo vervelend vinden..reageer dan niet?

Ik heb op Arboris na, niemand hier bij persoonlijke titel aangesproken, enkel de uitgeverijen en de stripwereld in de breedste zin van het woord. En die komen hier toch niet (of reageren niet).

Niet reageren? Zo werkt een forum niet, hoor.

 

Ik heb in deze draad toch al behoorlijk wat reacties gelezen van mensen die actief zijn als uitgever(tje) of toch het een en het ander te betekenen hebben in de stripwereld, al dan niet in de breedste zin van het woord. Dat is niet altijd af te leiden uit de profielnamen, maar ze zitten hier wel. En sommigen reageren wel degelijk. Dus wat dat betreft is je opzet wel degelijk gelukt.

Link naar reactie
3 uren geleden, Paul_NL zei:

 


Voor de laatste keer, stelletje eigenwijze hardleerse bijdehandjes.
Als je het allemaal prima vind zoals het nu gaat, als je met geen enkel idee kan komen behalve het afzeiken van het idee van een ander..reageer dan niet.

Tja gelukkig zijn ze wel serieus...en ook concreet. Je zal altijd mensen hebben die niks willen veranderen ideeloos zijn noem maar op. Niet teveel van aantrekken. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Renegade zei:

Tja gelukkig zijn ze wel serieus...en ook concreet. Je zal altijd mensen hebben die niks willen veranderen ideeloos zijn noem maar op. Niet teveel van aantrekken. 

 

1 uur geleden, Paul_NL zei:

:e002:

 

Voor de laatste keer, stelletje eigenwijze hardleerse bijdehandjes.
Als je het allemaal prima vind zoals het nu gaat, als je met geen enkel idee kan komen behalve het afzeiken van het idee van een ander..reageer dan niet.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
1 uur geleden, fenip zei:

Op BDgest is er een functie om de posts van bepaalde gasten niet meer te zien...  

Dat kan hier ook hoor, gewoon op je naam bovenaan klikken en "genegeerde gebruikers".

 

Anderzijds kun je ook je favoriete leden volgen zodat je een berichtje krijgt als die iets posten.

Link naar reactie

Voor mij is fb, twitter,... en zo niet nodig maar een degelijke website wel. En als ik mag dromen, met voorpublicatie van een aantal pg's.. ik beslis daar echt veel op wat ik koop en wat niet en daar eerder meer dan minder. Ja, ik zou ook naar de stripwinkel kunnen gaan en daar enkele pg"s lezen, maar zoveel tijd heb ik doorgaans niet en dus maak ik daar mijn beslissing op basis van enkele seconden en met veel minder zin voor risico. 

Link naar reactie
11 uren geleden, Paul_NL zei:

Inderdaad, en als iedereen nou driftig die blokkeer knop gaat gebruiken krijgen we hier nog een leuk gesprek :)

Hahaha ja dat heb je tegenwoordig steeds meer. Men duldt geen tegenspraak meer en een concreet of constructief voorbeeld om iets te verbeteren is er uiteraard niet bij.

Nog een voorbeeld in hoe slecht het er bij ligt. Ik wil een Suske en Wiske integrale kopen en dat kan zelfs online en zo gedaan. Voor 17:00 besteld de volgende dag in huis en er zou een bevestigingsmail komen. Nou je raadt het al geen mail en ook niks in huis. Ik had natuurlijk wel toen ik bestelde en betaald had die pagina met orderbevestiging en nummer opgeslagen dus dat maar even gemaild. Geen reactie...€34,95 naar de haaien? Ik dacht het niet maar dit soort dingen wil je toch niet. Misschien hadden ze hier meegelezen en dachten ze kom we gaan het geld innen maar niet leveren. Goed voor de winst!!!

Link naar reactie
1 uur geleden, Paul_NL zei:

Tsja, waar heb je besteld?

Ik kijk het nog even aan maar op zijn best is het amateurisme van de bovenste plank. 

Is eerder gebeurd bij een andere stripwinkel met een website. Ook niks en na drie mails kreeg ik te horen dat ze mijn adres niet hadden. Weer dat bevestigingsformulier naar ze gemaild. Waren ze kwijt!! Dus of ik mijn adres nog een keer kon mailen. Hallo op dat formulier staat alles!! Paar dagen stil toen wilde ze mijn telefoonnummer. Gelukkig met Visa betaald en die gebeld met als reden fraude. Transactie werd gelijk truggedraait. 

Maar dit soort toestanden wil je toch niet?

Link naar reactie
52 minuten geleden, Lefranc zei:

Spijtig dat de afmetingen er niet bij staan.

Ik krijg regelmatig deze plaatjes in een mailing. Hier staan de afmetingen wel bij. Ik vermoed dat ze uit de voorbestellingscatalogus van stripverkopers komen?

guust.thumb.jpg.679473a3a48b9f359332f4c06925f5ce.jpg

 

Daarnaast kom ik dit weekend deze advertentie tegen:

comicsstation.thumb.png.e880770f63631c70573d87282dc960e4.png

Link naar reactie
2 uren geleden, Renegade zei:

Ik kijk het nog even aan maar op zijn best is het amateurisme van de bovenste plank. 

Is eerder gebeurd bij een andere stripwinkel met een website. Ook niks en na drie mails kreeg ik te horen dat ze mijn adres niet hadden. Weer dat bevestigingsformulier naar ze gemaild. Waren ze kwijt!! Dus of ik mijn adres nog een keer kon mailen. Hallo op dat formulier staat alles!! Paar dagen stil toen wilde ze mijn telefoonnummer. Gelukkig met Visa betaald en die gebeld met als reden fraude. Transactie werd gelijk truggedraait. 

Maar dit soort toestanden wil je toch niet?

Ik bezoek twee stripwinkels vrij frequent: één waar ik het meest kom, waar ik graag snuister en nieuwe en oude dingen ontdek. Een beetje rommelig van opzet, maar supergezellig en een joviale uitbater met wie ik graag een praatje doe.

 

En dan is er ook nog een tweede: topinrichting, zéér georganiseerd en vriendelijk maar zakelijk. Als ik daar een bestelling plaats, betaal ik een voorschot en krijg ik per SMS verwittiging als hij binnen is. Als ik bij ophaling dat voorschot ter plaatse laat, verwittigen ze mij ook per SMS als er nieuwe delen uitkomen en leggen ze die automatisch langs de kant. Ze sturen ook op met de post indien nodig.

 

Ik bedoel maar: voor elk voorbeeld is er wel een tegenvoorbeeld.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Renegade zei:

Nog een voorbeeld in hoe slecht het er bij ligt. Ik wil een Suske en Wiske integrale kopen en dat kan zelfs online en zo gedaan. Voor 17:00 besteld de volgende dag in huis en er zou een bevestigingsmail komen. Nou je raadt het al geen mail en ook niks in huis. Ik had natuurlijk wel toen ik bestelde en betaald had die pagina met orderbevestiging en nummer opgeslagen dus dat maar even gemaild. Geen reactie...€34,95 naar de haaien? Ik dacht het niet maar dit soort dingen wil je toch niet. Misschien hadden ze hier meegelezen en dachten ze kom we gaan het geld innen maar niet leveren. Goed voor de winst!!!

"Voor 17:00 besteld de volgende dag in huis", lijkt me alleen haalbaar voor hele grote bedrijven. Een normale stripwinkel kan dat niet halen, tenzij ze continu monitoren, inpakken en twee keer per dag de bestellingen uitleveren. En dan zijn ze nog afhankelijk van de post. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Rork zei:

Ik krijg regelmatig deze plaatjes in een mailing. Hier staan de afmetingen wel bij. Ik vermoed dat ze uit de voorbestellingscatalogus van stripverkopers komen?

guust.thumb.jpg.679473a3a48b9f359332f4c06925f5ce.jpg

 

 

Dat is inderdaad een catalogusfiche van Ballon voor de stripwinkels.

 

Ik denk dat ze er niet bij stilstaan dat sommige eindgebruikers die info over afmetingen belangrijk vinden.

Link naar reactie
12 minuten geleden, Tweetie zei:

"Voor 17:00 besteld de volgende dag in huis", lijkt me alleen haalbaar voor hele grote bedrijven. Een normale stripwinkel kan dat niet halen, tenzij ze continu monitoren, inpakken en twee keer per dag de bestellingen uitleveren. En dan zijn ze nog afhankelijk van de post. 

Dan moeten ze dat er niet bij zetten. Geen voorwaarde of door mij geeist. Zetten ze er zelf bij. En wat je zegt moet je doen.. 

Link naar reactie
Zojuist, Renegade zei:

Dan moeten ze dat er niet bij zetten. Geen voorwaarde of door mij geeist. Zetten ze er zelf bij. En wat je zegt moet je doen.

Daar ben ik het mee eens.

 

Ook iets als een ontbrekende bevestigingsmail is basic  IT, die dat vermoeden de klanten al blij mogen zijn als de winkel de bestellingen uitlevert en niet kwijtraakt, laat staan binnen zo'n snelle termijn. 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Tweetie zei:

Daar ben ik het mee eens.

 

Ook iets als een ontbrekende bevestigingsmail is basic  IT, die dat vermoeden de klanten al blij mogen zijn als de winkel de bestellingen uitlevert en niet kwijtraakt, laat staan binnen zo'n snelle termijn. 

Vrij amateuristisch en ook hele slechte reclame ook. Zolang je dat nog hebt zal je nooit van het negatieve afkomen. En dat is best jammer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...