Zwendel Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 On 1/22/2016 at 5:57 PM, Paul_NL said: Ik kom zojuist met deze serie in aanraking, de tekeningen zijn (in mijn ogen) prachtig, maar op 2 recensies na vind ik niet veel info. Kennen jullie deze reeks en wat vonden jullie ervan? Ik had deel 3 gekocht in de waan dat het gags waren. Beginnen lezen en zag dat er een lopend verhaal was. Het zag er goed uit, dus heb ik de eerste twee delen ook maar gekocht. Quote Link to comment
djkeos Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Ik vind het een schitterende reeks. Meteen gekocht vanaf deel 1 toen de PR-machine in deze zijn werk deed. Uiteraard in de SSZ het 1e album nog even ingekeken en een stukje gelezen. Toen was ik definitief over de streep. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Ja, het zijn HCs. Niet als SC beschikbaar. Quote Link to comment
djkeos Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Klinkt goed. Ik ben fan van integrales maar als ik daarop moet wachten. En het zijn hardcover boeken toch? Verschijnt alleen in HC. Recensies op Stripspeciaalzaak.be: http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=3063 http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=3270 http://www.stripspeciaalzaak.be/2015_Besprekingen/Krasse-Knarren-3.htm Ook een absolute aanrader van de hand van scenarist Wilfrid Lupano : De Engelsman die niet van vuurwapens houdt (ook HC, 2 albums verschenen, deel 3 aangekondigd). http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2720 http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=3431 Quote Link to comment
shakeitupguy Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Ik kan wel geloven dat dit succes heeft in Frankrijk, zoals het langdradige Magasin Général, maar ik vond er niks aan. Gekocht omdat ik de tekenaar enorm apprecieer van vorig fantasy en sci-fi werk en Lupano die me nog niet eerder heeft teleurgesteld.. Binnen de maand de albums weer verkocht. Het derde deel lees ik wel in de bib. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 amper twee besprekingen gevonden? Dat verbaast me. In het Frans is de reeks een ware hype. Van de drie albums zijn er al samen meer dan een half miljoen exemplaren verkocht. Deel 1 is al tien keer herdrukt. Zonder noemenswaardige promotie overigens. Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Ik heb er enkel wat fragmenten uit gelezen. Inderdaad een groot succes in Frankrijk, maar ik heb het gevoel dat dit toch een typisch Franse strip is (ouwe soixante huitards die onderling veel discuteren). Ik kan me vergissen. Mij sprak het in elk geval niet aan. Quote Link to comment
Kool Thing Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Ik vond ze goed. Goede grappen, prima tekenstijL, Ik had alleen lastig met de gratuite vakbondsverheerlijking in het eerste deel, maar het derde deel ztte alles weer netjes in perspectief. Een reeks die ik zeker blijf volgen. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Yan Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 dirk, je vergist je, het is weliswaar een oudere stripversie van films zoals 'Un éléphant ça trompe énormement'. Maar het is een humaan verhaal (tenminste deel 1, de andere las ik nog niet). Het lijkt net zoals Zomervakanties en Magasin Général een reeks die de strip naar een hoger niveau tilt. Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
Kristof Berte Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Ik was definitief verkocht toen één van de personages furieus werd omdat er teveel verschillende soorten brood bij de bakker verkrijgbaar waren. Daar kan ik nu eens inkomen. Echt een topreeks, een must-read. Humor, sterk verhaal, originele, interessante maar toch herkenbare personages... Ik snap enkel niet wie die oerlelijke covers bedacht heeft. Maar ze vallen wel op. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Azimut Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 'Alim de leerlooier' van Lupano is ook heel goed. Krasse knarren vond ik te gek, heb ze alle drie! Quote Link to comment
SPeeDy Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Één van mijn favorieten. Knap getekend, zeer grappig. Elk deel is een afgerond verhaal. Geef het een kans. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Zwendel Posted January 23, 2016 Author Share Posted January 23, 2016 Deel 1 gelezen. Het is inderdaad in de stijl van Magasin Général. Maar dit vind ik wel goed terwijl ik Magasin Général maar meh vind. Eers uitproberen zou ik zeggen. Quote Link to comment
lukoste Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Krasse Knarren is fantastisch. Ik ken geen enkele gelijkaardige strip. Ik hoor het graag als iemand dat wel doet. Zelf zie ik de gelijkenis met Magasin Général niet. Quote Link to comment
SPeeDy Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Ik zie de vergelijking met MG ook niet. KK zijn gewoon de Benidorm Bastards in stripvorm aangevuld met een portie oorlogsverleden. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Zwendel Posted January 23, 2016 Author Share Posted January 23, 2016 Het zijn allebei nostalgieke strips met een hoop gemijmer over de tijd van toen. En dat maakt dat je het in het ene geval stikvervelend en langdradig vindt en in het andere geval fantastisch goed. Quote Link to comment
Sssneraul Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Deel 1 hardop gelachen. TOP strip! deel 2 en 3 mooi verlengstuk al blijft deel 1 naar mijn mening de beste! Quote Link to comment
Metabaron Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Heerlijke reeks. Hoewel elk deel een afgeronde verhaallijn heeft, kan je ze toch best op nummervolgorde lezen. Quote Link to comment
JPAR Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Ik ben benieuwd wat je er van vindt, Paul? Quote Link to comment
cinco Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 DIt is zo een reeks waarmee ik had willen beginnen, waarvan ik het eerste album had gelezen (dat ik trouwens erg goed vond) en dan uiteindelijk ben ik toch niet op de kar van de krasse knarren gesprongen. Ik was in die periode wat selectief en koos liever voor Mooie Zomers. Quote Link to comment
Waldorf Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Ik zou ze toch nog proberen inhalen, als ik jou was. Het zesde deel vond ik minder, maar de eerste vijf delen zijn warm aanbevolen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Raar dat deze draad zo lang geslapen heeft. Ondertussen zijn we aan deel 6, staan de beeldjes boven op de kast en komt de tweede film al uit. Quote Link to comment
cinco Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 2 uren geleden, Waldorf zei: Ik zou ze toch nog proberen inhalen, als ik jou was. Tja, misschien wanneer ik ooit zelf een krasse knar ben. (hopelijk nooit ) Quote Link to comment
Waldorf Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 3 uren geleden, cinco zei: Tja, misschien wanneer ik ooit zelf een krasse knar ben. (hopelijk nooit ) Het enige dat je kan doen om niet oud te worden is jong sterven. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted September 4, 2022 Share Posted September 4, 2022 Deel 7 in november in Franstalige contreien. Nederlandse versie ook te verwachten. (mogen we hopen?) Quote Link to comment
Willem Posted March 4, 2023 Share Posted March 4, 2023 Voor mij wederom een genot om te lezen. Quote Link to comment
cinco Posted March 30, 2023 Share Posted March 30, 2023 Welke albums van deze reeks worden als de uitschieters beschouwd? Quote Link to comment
Waldorf Posted March 31, 2023 Share Posted March 31, 2023 De eerste vijf zijn zeer goed. Vanaf de zesde is de schwung wat uit de scenario's. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted March 31, 2023 Share Posted March 31, 2023 De eerste drie vooral. Toen ze dat fortuin uit de weg ruimden ging het even verkeerd. Heeft er iemand eigenlijk ooit al een album gelezen van de zusterreeks? Quote Link to comment
Recommended Posts