Ga naar inhoud

Hoe gaan we hier met elkaar en kritiek om?


JPAR

Recommended Posts

Ik zie hier weer een hele strijd plaatsvinden. Het leidt er zelfs toe dat iemand besluit te vetrekken. Je kunt het met elkaar eens of oneens zijn, maar dat geeft geen van de partijen in mijn ogen het recht om te schelden etc. Het valt me op dat het hier op het forum steeds vaker gebeurt. Gisteren overkwam het mijzelf ook dat ik door een medeforummer, die het niet met mijn opvatting eens was, niet op een hele volwassen manier werd benaderd. Nu is dat van gisteren verder gegaan en ontploft. Ik zie dat er hier een afbeelding geplaatst werd waarin iemand zijn reactie via pm geopenbaard werd. Nou ben ik geen voorstaander van het openbaren van pm's, maar in dit geval wel. Wat daarin staat hoort volgens mij niet op dit forum thuis. Tot mijn verbazing wordt deze afbeelding steeds verwijderd ipv dat er op gereageerd wordt. Ik heb er een foto van gemaakt en die kan ik hier plaatsen. Ik zie alleen liever dat een moderator dat doet en dat er afspraken gemaakt worden over wat de regels zijn over hoe met elkaar om te gaan. Ik ben benieuwd?

 

Link naar reactie

Schelden is gewoon not done. We zijn hier allemaal volwassenen (of bijna). Het is inderdaad zo dat soms ongepaste opmerkingen worden gemaakt en er soms ongepast wordt gereageerd op een al dan niet ongepaste opmerking. (Synoniem gezocht!)

Een pm publiek maken is in mijn ogen ook not done. Het enige wat je daarmee bereikt is een genante situatie en een vertrouwensbreuk. De meeste mensen gaan in zo'n situatie nog extremer reageren, hetzij uit boosheid hetzij uit schaamte.

Is zo'n pm echt ongehoord, spreek dan een mod aan. Daarnaast is het aan de mods om ongepaste opmerkingen te verwijderen. Ben je daarmee niet akkoord, stuur dan een pm naar de mods en vraag om uitleg. Misschien krijg je dan begrip voor de beslissing of geeft de mod zijn ongelijk toe en wordt de comment teruggeplaatst. Vind je dat echt niet leuk, begin dan je eigen site. Facebook ed verwijderen elke milliseconde comments waarbij je nog minder in de pap de brokken hebt.

 

Het valt ook op dat als iemand kwaad vertrekt dat steeds gepaard gaat met veel lawaai en het algemene beledigingen. Veel sympathie wekt dat dan ook niet op voor je zaak.

Link naar reactie

Stomme Hollander hier!

 

Naast enorm ongepast is die PM ook nog eens feitelijk onwaar. Ik ben namelijk wél geïnteresseerd in Paul_NL. Dat is iemand die de randjes opzoekt, maar wat mij betreft ook heel interessante onderwerpen kan aanvoeren. 

 

Over het algemeen is de sfeer goed, maar helaas heb je om de zoveel tijd zo'n moment dat iemand het nodig vindt een ander weg te pesten. 

Link naar reactie

[moderator rant on]

Ik heb, wegens aan het werk, de discussie gisteren gemist maar vind dat helemaal niet erg.

De reden interesseert me niet, wie wat heeft gezegd ook niet.

Maar ik kan wel reageren op deze draad:

 

Private berichten zijn exact wat ze zijn: privaat. Deze openbaar maken doe je niet. Ook niet om aan te tonen dat iemand anders dat doet. Daarom heb ik het voorbeeld dat hier werd gepost voorlopig onzichtbaar gemaakt. Na ruggespraak met mijn collega's zullen die en de reacties erop waarschijnlijk verwijderd worden.

 

Er is bovenal één regel: die van het goede fatsoen en gezond verstand. Discussies mogen en moeten, maar je houdt die beschaafd. Ik vind het jammer dat ik zoiets moet herhalen, want dit spreekt eigenlijk voor zichzelf en zou iedereen zelf moeten kunnen aanvoelen. Staat dat niet ergens in de Bijbel? Doe niet aan anderen wat je zelf niet graag hebt?

 

Feitelijk geeft @Lamme Goedzak al aan wat je kan doen:

staat iets je niet aan, contacteer dan een moderator en/of rapporteer het bericht.

Wij bekijken dit dan zo snel als mogelijk en nemen actie wanneer we dat nodig achten. We zien niet alles onmiddellijk, we hebben elk onze eigen jobs en sociaal leven (voor zover dit laatste nog kan). Dit geeft helaas soms mensen de kans en de tijd de discussie te laten escaleren.

Het feit dat een afbeelding steeds verwijderd wordt, zou al een teken aan de wand moeten zijn: deze achten wij ongepast. Ben je het hier niet mee eens: contacteer een moderator.

Paul_NL heeft ondertussen het schip verlaten. Hij heeft gevraagd zijn account te verwijderen, zoals hij dat mag in het kader van de GDPR. Dit houdt in dat alle berichten en ook alle draden die hij gestart verwijderd worden, waardoor je dus mogelijk ook sommige zaken niet meer terugvindt.

 

We hopen dat hiermee de discussie eindigt.

[moderator rant off]

 

@JPAR hopelijk heb ik hiermee de zaken wat duidelijker kunnen maken.

 

Link naar reactie

De mods zijn af en aan online en lezen dan nog niet alles op het forum want we zijn ook andere dingen aan het doen zoals Yncke nu met het Toernooi, het is moeilijk om telkens mee te zijn in een discussie. Wat we wel direct zien zijn de rapporteringen dus maak daar aub gebruik van. Dat werkt ook bij prive berichten.

 

Het is ook niet makkelijk om binnen te dringen in een discussie omdat het dan haast altijd escaleert, als het koelt zonder blazen dan zijn we daar ook tevreden mee. 

Link naar reactie

[Moderatorhoed af]

[Persoonlijke hoed op]

 

Soms is 't moeilijk om te weten wat je moet doen om goed te doen. Maar een screenshot van een privaat bericht posten, is voor mij een no-brainer. Dat doe je niet. Zoals Lamme Goedzak vermeldt, daarvoor contacteer je de mods in een PM.

Daar heeft de rest van het forum geen boodschap aan. Dit is een stripforum, niet Twitter.


En als diezelfde screenshot over and over again terugkomt nog voordat ik de kans gekregen heb om een PM te schrijven, dan zit ik vlug zonder inspiratie *wat* ik nog kan schrijven in een PM, zeker als het naar iemand is van wie we volop bezig zijn om zijn account te deleten.

 

Kijk. Dit is mijn job niet.  We zijn niet full time online om het forum te modereren. Ik had gisteren eigenlijk andere dingen te doen. Ik steek mijn tijd veel liever in dingen zoals 't organiseren van een toernooi dan in het - soms wanhopig - proberen om zo'n storm te temperen.

 

Als ik fouten maak: sorry. Ik doe mijn best, maar ik ben ook maar een mens.

 

Voordat ik mijn mod hoed weer opzet, zou ik bij deze dan ook graag mijn hoed afnemen (en daarna weer opzetten) aan alle forummers die, in de vele discussies die soms hadden kunnen ontsporen maar het niet gedaan hebben, posts geschreven hebben die geholpen hebben bij het bedaren van de gemoederen zonder dat we tussen moesten komen.

Bedankt daarvoor.

 

[Persoonlijke hoed af]

[Moderatorhoed op]

Link naar reactie
26 minuten geleden, Yncke zei:

[Moderatorhoed af]

[Persoonlijke hoed op]

 

...

 

[Persoonlijke hoed af]

[Moderatorhoed op]

 

Is het een idee om een afzonderlijke moderator-account te gebruiken?

Ik zag dit al op andere fora: op die manier hoef je geen twee petjes op te zetten. Is dat een idee?

 

Het nadeel is wel dat de afstand tussen gebruiker en moderator vergroot. En misschien kan een account niet door meerdere personen worden gedeeld?

Link naar reactie

Een afzonderlijke account zou ook als voordeel hebben dat moderators niet meer persoonlijk aangevallen kunnen worden.

 

Een andere opmerking. Blijkbaar zijn er nog al wat mensen die verrast zijn en niet begrijpen waarom iets verwijderd wordt. Misschien kan al een hoop discussie vermeden worden als je de verwijdering gepaard laat gaan met een woordje uitleg in een pm? (Misschien gebeurt dat al?)

Ik weet uit ervaring bij amazon dat het behoorlijk frustrerend kan zijn als iets verwijderd wordt en je geen flauw benul hebt waarom.

Link naar reactie
2 hours ago, Hamirubi said:

Ik zag dit al op andere fora: op die manier hoef je geen twee petjes op te zetten. Is dat een idee?

Voor mij is dat juist wel twee petjes, eigenlijk. Ik ben wie ik ben. Een amateur stripmaker, een stripliefhebber, een mod,.... Ik zie niet echt hoe ik dat in stukjes kan kappen.

 

Ik bedoelde meer dat ik me als individuele persoon wou duiden en me verontschuldigen, en dat hoe 't voor mij overkomt, niet noodzakelijk ook is hoe het voor de andere mods overkomt.

Link naar reactie

Nu staat die foto er nog steeds? Ik snap het niet. Hoe zit het daar met de wet? Ik word gecensureerd op een gewoon bericht. Dat is hier nog steeds niet terug. Dat bericht had ook prima kunnen blijven staan en de afbeelding alleen verwijderd kunnen worden.

 

Dit was de situatie: Iemand stuurt een bericht in pm met de titel: Hou je bek. En zegt daarin dat niemand die persoon hier wil hebben. Dat het een stomme Hollander is (zegt mij dat het door een Belg geschreven is, want wij zouden Nederlander zeggen). Ik mag geen afbeelding van dat bericht plaatsen. Ik ga ervan uit dat ik wel mag parafraseren zonder de naam van de persoon te noemen die dit gedaan heeft?

 

En dit alles is nog steeds normaal. Uiteindelijk moet ik dus ook gewoon mijn mond houden en vooral niet erover beginnen. Ik begrijp niet dat er met twee maten gemeten wordt?

 

Misschien helpt dit @Yncke
@Bonte

Link naar reactie

Hi Paul,

 

Fijn dat je er zelf weer bent. Ik vind het heel naar om te lezen dat je nog andere berichten hebt gehad. Maar het tekent wel waarom ik er zo fel in ben. Ik vind dat echt niet kunnen en als het bij jou gebeurt dan kan dat ook bij iemand anders. En dat is nu precies waar het mij om gaat. Dat is waarom ik dit topic gestart ben en zo baal dat ik gecensureerd wordt.

Link naar reactie

Zonder olie op het vuur te willen gooien en met begrip dat dit forum gratis gerund wordt door mensen die hier hun vrije tijd aan besteden.

Als je berichten krijgt met verwensingen en dergelijke, moet je dat doorgeven aan de mods en dan moeten die optreden tegen die persoon. Dat openbaar gooien heeft nog nooit iemand iets opgeleverd behalve dan meer discussies want met de verzenders van die berichten lijken normale conversaties me niet mogelijk. En helaas, zolang er fora bestaan zullen er ook trollers zijn.

Maar als je dan het gevoel krijgt dat er niets wordt gedaan, snap ik heel goed dat je je gefrustreerd voelt.

 

Wat betreft te weinig Nederlands georïenteerde content kan ik persoonlijk je niet goed volgen. Wat bedoel je daar precies mee?

Link naar reactie
4 minuten geleden, Paul_NL_2 zei:

2. Ik bedoel dat er hier met name Belgen actief zijn op het forum, wanneer men dan een discussie voert over de strip (of de gezondheid van de sector) wordt met name geredeneerd (logischerwijs) vanuit een Belgische mindset. Dat is jammer en komt denk ik door het feit dat weinig Nederlanders zich op dit forum begeven.

 

Daar is iets van aan: 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Paul_NL_2 zei:

1. Dat heb ik gedaan maar daar wordt dus niks mee gedaan, herhaaldelijk. Daarom dus ook de openbaring van overigens berichten van een nep account... Het feit dat er daarnaast nog geen enkel woord over is gezegd dat zegt voor mij dan weer genoeg.

 

2. Ik bedoel dat er hier met name Belgen actief zijn op het forum, wanneer men dan een discussie voert over de strip (of de gezondheid van de sector) wordt met name geredeneerd (logischerwijs) vanuit een Belgische mindset. Dat is jammer en komt denk ik door het feit dat weinig Nederlanders zich op dit forum begeven.

 

1. Mssn dan een vraag aan de mods. Waarom wordt daar niets mee gedaan? Vragen kost niks 🙂 Want momenteel hoor je natuurlijk maar een kant van het verhaal.

 

2. Misschien een leuk topic: Hoe breng je meer van onze Noorderburen naar dit forum?

Link naar reactie
1 uur terug, Paul_NL_2 zei:

1. Dat heb ik gedaan maar daar wordt dus niks mee gedaan, herhaaldelijk. Daarom dus ook de openbaring van overigens berichten van een nep account... Het feit dat er daarnaast nog geen enkel woord over is gezegd dat zegt voor mij dan weer genoeg.

 

2. Ik bedoel dat er hier met name Belgen actief zijn op het forum, wanneer men dan een discussie voert over de strip (of de gezondheid van de sector) wordt met name geredeneerd (logischerwijs) vanuit een Belgische mindset. Dat is jammer en komt denk ik door het feit dat weinig Nederlanders zich op dit forum begeven.

 

Kijk, als ik me goed herinner had je ergens "hou je bek!" geantwoord in een te-koop topic en kreeg je daarom dat prive bericht. Het is dus een ongepaste post, een ongepast prive bericht als reactie en een ongepast openbare publicatie van dat prive bericht zonder eerst naar ons te komen hiermee. Je hebt gevraagd om je account en alle berichten te verwijderen wat alles effectief wegvaagt zodat er niets meer is, dus waarover gaat dat hier nu eigenlijk verder?

 

We zouden dit graag afsluiten en ik ga nu naar bed, we zien morgen wel.

Link naar reactie
14 uren geleden, Bonte zei:

Je hebt gevraagd om je account en alle berichten te verwijderen wat alles effectief wegvaagt zodat er niets meer is, dus waarover gaat dat hier nu eigenlijk verder?

 

Ik weet dat we maar te gast zijn, maar dit is dus precies waar het om gaat. Iemand wordt kanker toegewenst en dit is het antwoord. In plaats van hier afstand van te nemen, het te veroordelen en uit te zoeken wie zulke verwensingen doet, krijgt Paul nog een trap na.

Link naar reactie
20 uren geleden, Paul_NL_2 zei:

Gezien alle verschillende berichten leek het mij handig om hier nog even te reageren naar aanleiding van gisteren.

Het feit dat ik vertrek hier is mijn eigen keuze, ingegeven door hoe ik de sfeer en het handelen van de moderators ervaar op het forum.
Kort gezegd: Ik ervaar dat sommigen hier van alles (mogen) roepen en daar niet of nauwelijks op gewezen worden (zie ook de voorbeelden welke door JPAR zijn gegeven hierboven) of dat men dat gedrag vooral goed praat met excuses als: ''dat is je eigen schuld, het is maar een grapje'' etc. etc.
Gisteren ontvang ik diverse berichten van overduidelijk zojuist gemaakte accounts waarin ik met ziektes wordt uitgescholden (kanker) en o.a. te horen krijg dat ''niemand mij hier wil zien''.
Ook dat, hoe kinderachtig het ook is, gebeurt helaas.

Op het moment dat ik dat openbaar wil delen hier dan blijkt het delen van een privébericht zwaarder te wegen dan hetgeen in dat bericht is gezegd. Ook dat, zie mijn opening, valt voor mij onder het meten met 2 maten.
Aangezien er 24 uur later nog steeds geen enkele inhoudelijke reactie vanuit welke moderator dan ook is gekomen behalve ''het openbaar delen van privé berichten vinden we niet netjes'' is mijn vraag: hoe zien jullie dat met het schelden met ziektes? En hoe gemakkelijk kan je aan een IP adres zien wie het nodig vindt om nep accounts aan te maken en mij kanker toe te wensen? Of is dat een bekende en zien jullie dat liever door de vingers?

Het zal niemand verbazen dat ik gewend ben, gezien het feit dat ik mij vaak uitspreek, aan het krijgen van kritiek of een sneer. Dat maakt mij ook helemaal niet uit. Als ik de strip an sich niet zo interessant vond, dan zou ik er ook niet mijn tijd in stoppen om mijn mening te geven. En niemand hoeft het met mij eens te zijn. Waar het voor mij niet leuk meer wordt is wanneer je normaal op kritiek reageert en men secondes later een gehele discussie wist, of specifieke commentaren van mij of een ieder (waar nooit een scheldwoord in staat overigens). Sterker nog: het ergste wat er door mij is gezegd hier op dit forum is ''sukkel''.  Mij bekruipt hier het gevoel dat zodra iemand iets vindt wat de meerderheid niet vindt, het is toegestaan om daar met zijn allen over te vallen en kritiek te leveren totdat diegene vertrekt danwel niets meer post, dat is jammer.

De redenen om de berichten te wissen zijn dan vaak: ''het is een stripforum''. Maar volgens mij, of het nou een forum is over haken of strips, fatsoensnormen horen daar ook bij. En discussies zijn synoniem aan het hebben en runnen van een forum. Meningen mogen verschillen, maar het netjes houden moet geen punt zijn denk ik. Het selectief verwijderen van berichten draagt daar niet aan bij.

Als er dan (GELUKKIG) door iemand aan de bel wordt getrokken zie ik dat diegene genegeerd wordt, en wellicht wordt ook dit bericht direct gewist, wat ik niet hoop, want er staat geen verkeerd woord in.
Het zou de moderators sieren om op dit stuk inhoudelijk te reageren in plaats van vooral te willen dat het overwaait. Ik vraag mij af wie de volgende is die gevraagd wordt te sterven in een privé berichtje en dat accepteert.

Als laatste:

De strip is al geen medium wat een grote populariteit geniet, zeker niet aan deze kant (NL) en een forum zou daar positief aan moeten kunnen bijdragen. Dit forum is nu grotendeels bezet door de zuidkant (BE) die zowel in uitspraken als gedeelde content volgens mij nog onvoldoende aanspreekt om daar vanuit NL meer aan deel te gaan nemen.

Met name omdat wanneer men kritisch is over bijvoorbeeld het uitgave beleid (niet nagekomen afspraken) of de prijzen alles wordt gerelateerd aan de situatie in België/Frankrijk.
Het forum wordt er mijns inziens eenzijdiger door, maar dat lijkt een richting te zijn waar men graag wil heen bewegen getuige hetgeen gisteren en in het verleden reeds gebeurde.

Tissue?

Link naar reactie
26 minuten geleden, acor zei:

Tissue?

Sorry hoor, maar dit is exemplarisch voor het probleem. Misschien zit jij wel achter het nep-account? Dat is een flauwe opmerking van mijn kant. Maar het toont wel hoe makkelijk het is om iemand in een kwaad daglicht te plaatsen of meer. Waarom kun je niet op een gewone manier reageren?

Link naar reactie
19 minuten geleden, JPAR zei:

Sorry hoor, maar dit is exemplarisch voor het probleem. Misschien zit jij wel achter het nep-account? Dat is een flauwe opmerking van mijn kant. Maar het toont wel hoe makkelijk het is om iemand in een kwaad daglicht te plaatsen of meer. Waarom kun je niet op een gewone manier reageren?

Ik reageer met hetzelfde woord waarmee hij op mij reageerde, maar dan wel zonder scheldwoorden. 

Link naar reactie
15 uren geleden, Bonte zei:

 

Kijk, als ik me goed herinner had je ergens "hou je bek!" geantwoord in een te-koop topic en kreeg je daarom dat prive bericht. Het is dus een ongepaste post, een ongepast prive bericht als reactie en een ongepast openbare publicatie van dat prive bericht zonder eerst naar ons te komen hiermee. Je hebt gevraagd om je account en alle berichten te verwijderen wat alles effectief wegvaagt zodat er niets meer is, dus waarover gaat dat hier nu eigenlijk verder?

 

We zouden dit graag afsluiten en ik ga nu naar bed, we zien morgen wel.

Ik heb op het moment dat dat bericht kwam geen 'hou je bek' van Paul voorbij zien komen. Ik heb dat weleens in een eerdere discussie van hem gezien. Dus die opmerking is niet terecht van je. En al zou hij dat gezegd hebben, dat legitimeert niet dat er via pm zulke berichten gestuurd worden en andere reacties in de topics.

 

Ik denk dat je moet uitzoeken wie dat soort berichten stuurt en daar actie op moet ondernemen. Hoe kan iemand hier nog gezellig doen terwijl hij weet dat er altijd iemand kan zijn die ongepaste opmerkingen en verwensingen kan plaatsen en daarmee wegkomt?

 

Daarbij heb ik nog steeds geen reactie van je ontvangen op mijn opmerkingen. Dus ik hoop dat ik ditmaal niet genegeerd word.

Link naar reactie
3 uren geleden, Paul_NL_2 zei:

Totdat iemand een graag geziene gebruiker als @linthout  (die persoonlijk gelukkig deze vreselijke ziekte heeft overleefd) uitscheld met kanker, en dan is het huis natuurlijk te klein.

 

Er is dus wel een reden waarom sommige gebruikers graag gezien zijn en sommige niet. En de kans dat de eerste categorie uitgescheld gaan worden is miniem.

Link naar reactie
Op 22/12/2020 om 20:51, JPAR zei:

Ik zie hier weer een hele strijd plaatsvinden.

Dat gebeurt op alle fora en commentaarsystemen. Als het niet gebeurt, worden ze gewoon niet bezocht.

En regelmatig gooit iemand daarover een balletje op, en er is altijd wel iemand die erop wil trappen.

Ik laat het liever gewoon vallen. Het rolt vanzelf wel tot stilstand.

Link naar reactie
Op 23/12/2020 om 13:44, Bonte zei:

De mods zijn af en aan online en lezen dan nog niet alles op het forum want we zijn ook andere dingen aan het doen zoals Yncke nu met het Toernooi, het is moeilijk om telkens mee te zijn in een discussie.

 

Dat soort discussies wordt op de duur ook wel saai.

 

(ik lees liever boeken om mee te doen aan de Ezzulia-challenge. Zeker weten.

Daarom ben ik ook geen moderator. Ik ben het ooit geweest, en moest niets anders doen dan halve naaktfoto's verwijderen. Ze kwamen altijd uit Rusland. Ik heb toen heelder Rusland geblokkeerd. De relaties tussen het Westen en Rusland gingen toen direct stijl bergaf.)

 

 

Link naar reactie
37 minuten geleden, Peter Motte zei:

Zie je wel dat het op de duur saai is.

Er heeft nog niemand op mijn reacties gereageerd

 

Ah, ik dacht dat er commentaren tussen de jouwe zaten, maar dat die persoon intussen had gevraagd om zijn profiel te verwijderen.

 

 

1 uur terug, fenip zei:

Op BDgest kan je (reacties van) bepaalde personen blokkeren... Is natuurlijk wel een actiever forum, dus meer kans dat het botst. Ik heb nog niet de behoefte gehad om dit te doen, maar het is wel een optie. 

 

Je kunt mensen ook gewoon negeren zonder ze te blokkeren. Desnoods melden aan een mod als iemand te ver gaat en laat die trol maar op z'n eentje sudderen. Er zo'n cinema van maken als dit, ik snap dat wel maar dat hebben die sukkelaars juist graag. 

Link naar reactie
8 uren geleden, JPAR zei:

Ik heb op het moment dat dat bericht kwam geen 'hou je bek' van Paul voorbij zien komen. Ik heb dat weleens in een eerdere discussie van hem gezien. Dus die opmerking is niet terecht van je. En al zou hij dat gezegd hebben, dat legitimeert niet dat er via pm zulke berichten gestuurd worden en andere reacties in de topics.

 

Ik denk dat je moet uitzoeken wie dat soort berichten stuurt en daar actie op moet ondernemen. Hoe kan iemand hier nog gezellig doen terwijl hij weet dat er altijd iemand kan zijn die ongepaste opmerkingen en verwensingen kan plaatsen en daarmee wegkomt?

 

Daarbij heb ik nog steeds geen reactie van je ontvangen op mijn opmerkingen. Dus ik hoop dat ik ditmaal niet genegeerd word.

 

Op 22/12/2020 om 20:51, JPAR zei:

Ik zie hier weer een hele strijd plaatsvinden. Het leidt er zelfs toe dat iemand besluit te vetrekken. Je kunt het met elkaar eens of oneens zijn, maar dat geeft geen van de partijen in mijn ogen het recht om te schelden etc. Het valt me op dat het hier op het forum steeds vaker gebeurt. Gisteren overkwam het mijzelf ook dat ik door een medeforummer, die het niet met mijn opvatting eens was, niet op een hele volwassen manier werd benaderd. Nu is dat van gisteren verder gegaan en ontploft. Ik zie dat er hier een afbeelding geplaatst werd waarin iemand zijn reactie via pm geopenbaard werd. Nou ben ik geen voorstaander van het openbaren van pm's, maar in dit geval wel. Wat daarin staat hoort volgens mij niet op dit forum thuis. Tot mijn verbazing wordt deze afbeelding steeds verwijderd ipv dat er op gereageerd wordt. Ik heb er een foto van gemaakt en die kan ik hier plaatsen. Ik zie alleen liever dat een moderator dat doet en dat er afspraken gemaakt worden over wat de regels zijn over hoe met elkaar om te gaan. Ik ben benieuwd?

 

Die 'hou je bek' was de titel van het prive bericht dus dat lijkt me relevant, het prive bericht is inderdaad iets wat niet zou mogen maar Paul_NL doet volgens mij ook z'n best om reacties los te weken en soms op een extreme en/of directe manier. Dan lok je soms extreme reacties uit, dat Paul daar direct openbaar mee gaat in plaats van eerst naar ons, toont dat hij weeral uit is op die confrontatie. Dan is het mijn en onze keuze om daar niet op in te gaan en dat gedrag te versterken, we doen dus inderdaad opzettelijk niets in dit geval.

 

We doen zeker niet alles perfect en dat is ook niet mogelijk, we proberen het gewoon wat rustig te houden.

 

Waar is het geval dat je zelf slecht werd benaderd? In je historie vind ik van zondag vind ik het niet echt terug. Stuur gewoon een rapport in, dan is het voor ons ook direct duidelijk. 

Link naar reactie
7 uren geleden, Bonte zei:

Paul_NL doet volgens mij ook z'n best om reacties los te weken en soms op een extreme en/of directe manier. Dan lok je soms extreme reacties uit, dat Paul daar direct openbaar mee gaat in plaats van eerst naar ons, toont dat hij weeral uit is op die confrontatie. Dan is het mijn en onze keuze om daar niet op in te gaan en dat gedrag te versterken, we doen dus inderdaad opzettelijk niets in dit geval.

 

Dit.

 

Ik zag het begin van dat berichtje waarin Paul een boek te koop aanbood. Iemand stelde een logische vraag, iemand anders reageerde meteen gepikeerd. En een derde sprong er meteen op om hem terecht te wijzen. Verder was het toen nog niet gekomen, er was toen nog niet gevloekt of ge-hou-je-bekt. Maar toen ik de namen zag van die laatste twee, wist ik al dat het ging escaleren. 

 

Ik weet niet wat ik als mod zou doen, behalve met mijn ogen rollen om zoveel kinderachtig gedoe. 

 

 

 

Link naar reactie
21 uren geleden, Paul_NL_2 zei:

Acor, je hebt een rijke geschiedenis met het online anoniem voeren van discussies en het creeëren van ruzies (zoals bijvoorbeeld met de rode ridder website).

 

Ook hier vergeet je gemakshalve even dat je zelf in diverse verkooptopics hatelijke reacties plaatst en op alle mogelijke manieren probeert reactie uit te lokken (zoals ook nu) zonder enige intentie behalve dan het krijgen van een reactie.

 

En als je dan te horen krijgt van mij dat ik je een sukkel vind dan ben je beledigd. Staat ook niet echt in verhouding met iemand anoniem kanker toe te wensen lijkt mij. 

 

Het maakt allemaal niet uit, waar het om gaat is dat iedereen anoniem maar van alles mag roepen en niemand dat hier erg vindt, getuige het feit dat een inhoudelijke reactie al dagenlang uitblijft vanuit de moderators en jij niet verder komt dan "tissue?".

 

Dat is simpelweg een keuze, en als je dan echt van alles van een ander vindt, wees dan een vent en zeg dat in mijn gezicht in plaats van anoniem vanachter een pc met een schuilnaam.

 

Alles wat ik uitkraam zeg ik namelijk net zo lief in iemands gezicht. 

Voor iemand die zijn best deed om uit de groep te worden, ben je wel heel snel terug. Een eenvoudig woord is genoeg om je lekker aan het ranten te krijgen. Zalig! :e007::e007::e007:

 

Je moet al heel veel moeite doen om mij te kunnen beledigen. Je bent gewoon een grappig ventje. Ik heb in je 2 topics waar je 'up' geplaatst had 'down' gezet. Toegegeven, uit verveling en om je te porren. Echte haatreacties ... 😜  Jammer genoeg heb ik je reacties niet meer kunnen lezen.

En bij een ander zoekertje scheld je iemand de huid vol omdat hij een terechte opmerking maakt en ik daar op reageer dat hij gelijk had, omdat jouw zoekertje onduidelijk was. En toen werd ik je 'slachtoffer'. 

 

Met anonieme discussies en accounts hou ik me niet bezig. Ik heb trouwens totaal geen idee wat er allemaal gebeurd is, want ik lees enkel de topics die me interesseren. Maar als je effectief de uitlatingen gedaan hebt die ik hier allemaal lees, dan ben je naast een grappig ventje gewoonweg een zielig stuk mens. En dat is triestig.

 

Tissue?

Link naar reactie
27 minuten geleden, acor zei:

Voor iemand die zijn best deed om uit de groep te worden, ben je wel heel snel terug. Een eenvoudig woord is genoeg om je lekker aan het ranten te krijgen. Zalig! :e007::e007::e007:

 

Je moet al heel veel moeite doen om mij te kunnen beledigen. Je bent gewoon een grappig ventje. Ik heb in je 2 topics waar je 'up' geplaatst had 'down' gezet. Toegegeven, uit verveling en om je te porren. Echte haatreacties ... 😜  Jammer genoeg heb ik je reacties niet meer kunnen lezen.

En bij een ander zoekertje scheld je iemand de huid vol omdat hij een terechte opmerking maakt en ik daar op reageer dat hij gelijk had, omdat jouw zoekertje onduidelijk was. En toen werd ik je 'slachtoffer'. 

 

Met anonieme discussies en accounts hou ik me niet bezig. Ik heb trouwens totaal geen idee wat er allemaal gebeurd is, want ik lees enkel de topics die me interesseren. Maar als je effectief de uitlatingen gedaan hebt die ik hier allemaal lees, dan ben je naast een grappig ventje gewoonweg een zielig stuk mens. En dat is triestig.

 

Tissue?

Nou doe je het weer. Zal ik hier dan eens een boekje open doen over jouw gedrag? Dat je er bewust op uit bent om mensen te kwetsen en de boel te treiteren? Dat het er zelfs toe leidt dat een forum dat al jaren bestaat stopt? https://deroderidder.fandom.com/nl/wiki/Het_einde_van_Roderidder.be

 

@Bonteit is nu precies waarom ik zeg dat er iets moet gebeuren voordat dit forum ook een negatief karakter krijgt. Dit is een professioneel provocateur die onder nepaccounts de boel tegen elkaar opzet. @Yncke
@Tanuki

Link naar reactie
4 minuten geleden, JPAR zei:

Nou doe je het weer. Zal ik hier dan eens een boekje open doen over jouw gedrag? Dat je er bewust op uit bent om mensen te kwetsen en de boel te treiteren? Dat het er zelfs toe leidt dat een forum dat al jaren bestaat stopt? https://deroderidder.fandom.com/nl/wiki/Het_einde_van_Roderidder.be

 

@Bonteit is nu precies waarom ik zeg dat er iets moet gebeuren voordat dit forum ook een negatief karakter krijgt. Dit is een professioneel provocateur die onder nepaccounts de boel tegen elkaar opzet. @Yncke
@Tanuki

 

Als je ziet wat Paul_Nl over Acor heeft geschreven dan vind ik dit nog een zeer gematigde reactie. Het einde van die Rode Ridder site is iets wat hier nu al 11 jaar op en af terug naar boven komt op het forum hier, ik denk niet dat dit hier nog enig nut heeft om dat opnieuw op te rakelen.

 

We zijn hier achter de schermen wat oude reacties van Paul_Nl aan het bijeenzoeken als archief voor het geval hij nog eens terug komt en daar zit best wel gescheld en beledigingen tussen. Heel dit gedoe van Paul nu zien we eerder als getroll en bij momenten erg laag bij de grond, ik ga z'n account dus opnieuw wissen en bannen. Iets wat ik misschien veel eerder hadden moeten doen maar te laks in ben, ik hoop altijd dat iedereen zijn plaatsje in het forum kan vinden.

Link naar reactie
6 minuten geleden, JPAR zei:

Nou doe je het weer. Zal ik hier dan eens een boekje open doen over jouw gedrag? Dat je er bewust op uit bent om mensen te kwetsen en de boel te treiteren? Dat het er zelfs toe leidt dat een forum dat al jaren bestaat stopt? https://deroderidder.fandom.com/nl/wiki/Het_einde_van_Roderidder.be

 

@Bonteit is nu precies waarom ik zeg dat er iets moet gebeuren voordat dit forum ook een negatief karakter krijgt. Dit is een professioneel provocateur die onder nepaccounts de boel tegen elkaar opzet. @Yncke
@Tanuki

Jij trekt een beerput open en begint mij hier te beschuldigen van wel heel serieuze zaken. Over de RR-site: wie niet rechtstreeks betrokken was, weet niet wat er achter de schermen allemaal gebeurde. Uiteindelijk bleek ik maar een radertje te zijn in het geheel die door anderen slim gemanipuleerd was, maar het was gewoon veel makkelijker om alles op mij af te schuiven. Zoals gezegd: je hebt totaal geen benul waarover je spreekt. Die zaak is trouwens voorgoed begraven. Maar ja ... liever met modder gooien, niet? 

 

En mij beschuldigen van een zaak waarvan ik niet eens weet wat er gebeurd is ... mooi. Wie begint dit topic? Wie werpt stenen? Als @Bonte en @Yncke mijn IP-adres willen om te vergelijken met die anonieme account, laat maar komen.

 

Raar toch dat jij dit topic begint en meteen de scheldende Hollander weer opduikt? Spelen jullie onder één hoedje? Ben jij wel zuiver op de graat? Ik betwijfel het als ik je verdachtmakingen bekijk. Je bent er duidelijk op uit om mij hier weg te krijgen.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Bonte zei:

 

Als je ziet wat Paul_Nl over Acor heeft geschreven dan vind ik dit nog een zeer gematigde reactie. Het einde van die Rode Ridder site is iets wat hier nu al 11 jaar op en af terug naar boven komt op het forum hier, ik denk niet dat dit hier nog enig nut heeft om dat opnieuw op te rakelen.

 

We zijn hier achter de schermen wat oude reacties van Paul_Nl aan het bijeenzoeken als archief voor het geval hij nog eens terug komt en daar zit best wel gescheld en beledigingen tussen. Heel dit gedoe van Paul nu zien we eerder als getroll en bij momenten erg laag bij de grond, ik ga z'n account dus opnieuw wissen en bannen. Iets wat ik misschien veel eerder hadden moeten doen maar te laks in ben, ik hoop altijd dat iedereen zijn plaatsje in het forum kan vinden.

Dan moet je Accor ook wissen. Die doet er net zo hard aan mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...