Ga naar inhoud

Eerste halve finale landschap 30 vs. landschap 22


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 04-02-21 at 08:00

Recommended Posts

Eerste halve finale.

 

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

HeerBommel.jpg.31575a2d8b08319daf85582a9

 

 

mister o

 

 

B

 

20201027113437033_0001.jpg.6daf5248327ee

Ik dacht meteen aan dit kader uit Johan en Pirrewiet (De hekserij van Bozerik / Le sortilège de Maltrochu). Ik zag dit voor het eerst in Duc's Strips tekenen en schrijven deel 2 en later in Walthéry's Une vie en dessins. Het is getekend door Peyo met assistentie van Walthéry, geholpen door Franquin voor het design.

 

cartoonesk

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

yes! Dit is een mooi duel

 

Voor mij overduidelijk A.. Ik snap niet wat iedereen zo fenomenaal vind aan B eerlijk gezegd.. Het is aardig getekend hoor maar die plaatsing van dat kasteel is natuurlijk knots en dan heb ik t nog niet over t gevaar van die knol om in de afgrond te donderen omdat t onduidelijk is waar t gras over de helling heen begint te bellen..  niemand daar zou gaan staan met zn paard 

Link naar reactie

Ah, het onvermijdelijke duel dat ik al in de eerste ronde zag aankomen. Die ga ik toch even moeten laten bezinken. Twee 'cliché' prentjes inderdaad, daar zou je in een hedendaagse strip niet meer moeten afkomen. Maar wel allebei mooi uitgevoerd.

 

Ik denk dat ik objectieve argumenten ga moeten laten meespelen, zoals historisch belang, anciënniteit... En dan wint waarschijnlijk A dit duel (en het toernooi). 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Lük Bey zei:

Ah, het onvermijdelijke duel dat ik al in de eerste ronde zag aankomen. Die ga ik toch even moeten laten bezinken. Twee 'cliché' prentjes inderdaad, daar zou je in een hedendaagse strip niet meer moeten afkomen. Maar wel allebei mooi uitgevoerd.

 

Ik denk dat ik objectieve argumenten ga moeten laten meespelen, zoals historisch belang, anciënniteit... En dan wint waarschijnlijk A dit duel (en het toernooi). 

Historisch belang. Een wereldwijd fenomeen dat je in de verste uithoeken van Verweggistan kan terugvinden in tekenfilms, popjes, strips versus een lokaal ding?

 

 

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Lük Bey zei:

Ah, het onvermijdelijke duel dat ik al in de eerste ronde zag aankomen. Die ga ik toch even moeten laten bezinken. Twee 'cliché' prentjes inderdaad, daar zou je in een hedendaagse strip niet meer moeten afkomen. Maar wel allebei mooi uitgevoerd.

 

Ik denk dat ik objectieve argumenten ga moeten laten meespelen, zoals historisch belang, anciënniteit... En dan wint waarschijnlijk A dit duel (en het toernooi). 

Je moet nu natuurlijk niet vergeten om dan wel je stem voor A even te aan te geven.

Link naar reactie
56 minuten geleden, Ambreville zei:

Historisch belang. Een wereldwijd fenomeen dat je in de verste uithoeken van Verweggistan kan terugvinden in tekenfilms, popjes, strips versus een lokaal ding?

 

Oei, ontwaar ik daar sarcasme, of zelfs irritatie?

 

Nu wil ik 'Verweggistan' wel even buiten beschouwing laten, maar voor mij heeft het beëindigen van een langlopende stripreeks die hele volksstammen beroerd heeft en dat decennia later nog steeds doet, toch zeker evenveel historisch belang als pakweg een ondertekend handelsverdrag, de verkiezing van een zoveelste kabinet of de geboorte van één of andere Vader des Vaderlands. 

 

 

49 minuten geleden, JPAR zei:

Je moet nu natuurlijk niet vergeten om dan wel je stem voor A even te aan te geven.

 

Zoals gezegd, ik ga het nog even laten bezinken.

Link naar reactie

2 gelijkende prentjes, beiden vind ik ok, maar niet speciaal. Persoonlijk vind ik dat er al mooiere landschappen eerdere ronden zijn uitgegaan. Uiteindelijk gekozen voor de nostalgie van Johan en Pirrewiet.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik knap af op de inkleuring van B, iets wat bij A niet het geval is. Dus de keuze is gemakkelijk.

Verder maakt het me geen barst uit dat dit zogezegd een belangrijk prentje is. Er zijn honderden gelijkaardige prentjes te vinden in het werk van de auteur (en zijn medewerker) en die zouden wellicht even ver gekomen zijn.

Link naar reactie

Grappig detail : ik weet niet of je het kunt zien maar er zit een hondje bij Johan op zijn paard! :) 

 

Of de Peyo-tekening het nu haalt of niet, het toernooi heeft voor mij persoonlijk toch al iets leuks opgeleverd : nadat ik de vijfde integrale van Johan en Pirrewiet cadeau kreeg, heb ik ook de vierde integrale gekocht. Nu kan ik dus eindelijk De hekserij van Bozerik lezen!!! :) 

 

 

emoticon3joepie.jpg

Link naar reactie
3 minuten geleden, cartoonesk zei:

Dacht ik wel. Ik heb nu de eerste twee verhalen van de vierde integrale gelezen. Ik dacht vroeger dat Johan en Pirrewiet saaier was dan de Smurfen maar dat valt goed mee! Ik vind het grappig dat Pirrewiet  eigenlijk een held is tegen wil en dank. :) 

 

Zijn dat De Oorlog der 7 Bronnen en De Ring der Merenbergers?

 

Heerlijk hoe dat begin je dadelijk in het verhaal gooit.

Met één openingszin wordt onmiddellijk duidelijk dat ze hopeloos verdwaald zijn.

 

afbeelding.thumb.png.f1c45aafe612e7465c951ca55d9201c0.png

 

Link naar reactie
23 minuten geleden, cinco zei:

 

Zijn dat De Oorlog der 7 Bronnen en De Ring der Merenbergers?

 

 

Yep! Nooit eerder gelezen. Het onzalige land had ik dan wel al eerder eens als album gekocht, omdat ik dacht dat dat een van de twee verhalen met de Smurfen was maar er zijn er dus nog een paar waarin de Smurfen voorkomen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...