Timothy van Damme Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 Welke strips spelen zich af in India? Natuurlijk ken ik India Dreams (prachtig), diverse Jungle Book adaptaties (Disney, Laatste Jungle Book, De Kid) en Asterix in Indusland. Ik hoor graag andere voorbeelden van strips/reeksen in India en/of rond Jungle Book. Quote Link to comment
cinco Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 de India-trilogie van Nero Quote Link to comment
Ambreville Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 De volgende van Zidrou en Paul Salomone speelt zich daar ook af. Quote Link to comment
eriktex Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 Mortimer (die van Blake) is er al eens geweest en ik herinner me een geweldig verhaal van Joris Jasper. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
mojo Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 In de serie Fables is Mowgli 1 vd personages (maar ook andere dieren uit Jungle Book doen mee). Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
sanderg Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 Rani speelt zich ook deels in India af. Geweldige reeks! Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
shakeitupguy Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 Van Conrad is er Raj. Bestaat uit 4 delen in het Frans. Dat zou een mooi integrale zijn in het Nederlands. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 6 uren geleden, eriktex zei: Mortimer (die van Blake) is er al eens geweest en ik herinner me een geweldig verhaal van Joris Jasper. Dat uit bestond uit 2 delen Quote Link to comment
djkeos Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 Ik dacht dat de reeks Corentin zich ook (deels) in India afspeelde, vraag me overigens wel af waar de 2e integrale blijft? Quote Link to comment
shakeitupguy Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 58 minuten geleden, djkeos zei: Ik dacht dat de reeks Corentin zich ook (deels) in India afspeelde, vraag me overigens wel af waar de 2e integrale blijft? De laatse Corentin speelt daar ook af. Mooie tekeningen heeft deze strip Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted March 25, 2021 Author Share Posted March 25, 2021 Die Tandori's heb ik inderdaad ook, evenals de Spider-Man. En ik bedenk me net dat er ook nog een Assassins Creed is. Verder een hoop mooie tips. Ik ga zeker op zoek naar een aantal daarvan. Die Nero ziet er prachtig uit, maar daar hangt vast ook een prijskaartje aan. Quote Link to comment
mojo Posted March 25, 2021 Share Posted March 25, 2021 De 2e cyclus van het Land van Langvergeten speelt zich ook grotendeels in India af. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
cinco Posted March 25, 2021 Share Posted March 25, 2021 Mogelijk komt India ook aan bod in de S&W die op 7 april verschijnt. korte inhoud: Lambik krijgt van een oude waarzegster een amulet met voorspellende gaven in handen. De amulet maakt hem gevierd en beroemd maar ook steeds ongelukkiger. De toekomst die hij voor sommige mensen voorspelt, is helemaal niet zo rooskleurig. Hij wil weer af van zijn gave maar ondervindt al snel dat dat alleen mogelijk is door de amulet terug te brengen naar zijn oorspronkelijke eigenaar, de Indische godheid Garamasala. Helaas wordt hij achternagezeten door een collegawaarzegster die de amulet voor zichzelf wil. Als ze daarin slaagt, zal Lambik sterven... Quote Link to comment
Rik Posted March 26, 2021 Share Posted March 26, 2021 Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Retardi Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 Op 25/3/2021 om 10:41, Timothy van Damme zei: Die Tandori's heb ik inderdaad ook, evenals de Spider-Man. En ik bedenk me net dat er ook nog een Assassins Creed is. Verder een hoop mooie tips. Ik ga zeker op zoek naar een aantal daarvan. Die Nero ziet er prachtig uit, maar daar hangt vast ook een prijskaartje aan. De Nero verhalen zijn herdrukt in de Stallaert collectie. Die zijn niet zo duur en redelijk makkelijk te krijgen. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Nog een Vlaamse reeksje ontdekt dat volledig in India afspeelt. Quote Link to comment
Recommended Posts