Ga naar inhoud

Welke van de Suske & Wiske classics (witte reeks) die van 2017 tem 2019 liep heb je in die specifieke versie aangeschaft?


cinco

Welke van de Suske & Wiske classics (witte reeks) die van 2017 tem 2019 liep heb je in die specifieke versie aangeschaft?  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Duid de albums aan die je hebt gekocht:

    • Het geheim van de gladiatoren 17-05-2017
    • De duistere diamant 17-05-2017
    • De schat van Beersel 17-05-2017
    • De groene splinter 17-05-2017
    • De koning drinkt 12-09-2017
    • De tamtamkloppers 12-09-2017
      0
    • De zwarte zwaan 12-09-2017
    • Het gouden paard 12-09-2017
    • De Zwarte Madam 06-12-2017
    • De gezanten van Mars 06-12-2017
      0
    • De wolkeneters 06-12-2017
    • De wilde weldoener 06-12-2017
    • Prinses Zagemeel 12-06-2018
      0
    • De stalen bloempot 12-06-2018
    • De bokkenrijders 12-06-2018
    • De apenkermis 12-06-2018
    • De vliegende aap 05-12-2018
    • Lambiorix 05-12-2018
    • De windmakers 05-12-2018
      0
    • Het hondenparadijs 05-12-2018
      0
    • Het Spaanse spook 02-04-2019
    • De Tartaarse helm 02-04-2019
    • De koddige kater 02-04-2019
      0
    • De schone slaper 02-04-2019
    • De mottenvanger 01-10-2019
      0
    • Bibbergoud 01-10-2019
      0
    • De bronzen sleutel 01-10-2019
    • Jeromba de Griek 01-10-2019
      0
    • Integraal 1 (17-05-2017)
    • Integraal 2 (11-10-2017)
    • Integraal 3 (06-12-2017)
    • Integraal 4 (12-06-2018)
    • Integraal 5 (05-12-2018)
    • Integraal 6 (02-04-2019)
    • Integraal 7 (01-10-2019)


Recommended Posts

1 uur terug, kbellon zei:

Geen enkele. En dat geldt voor elke s&w uitgave. Heb er wel liggen die ik cadeau kreeg als kind. Omdat mensen wisten dat ik strps las, kreeg ik constant s&w. Jammer genoeg heeft mij dat nooit aangesproken.

 

Je kan ze op jouw beurt aan iemand cadeau geven. :P

 

 

Link naar reactie

Blijf de reeks een rare actie vinden. Ze staan in mijn kast, ik heb er nooit een gelezen en zelfs al zouden ze ze gratis weggeven, weet ik niet of ik de serie compleet wil hebben. De grootste fout die ze hierin gemaakt hebben is de verhalen willekeurig (zo lijkt het althans) uit te geven. Dit was een prachtige kans om de albums op originele chronologische volgorde uit te geven. Want de nieuwe inkleuringen, het kleine dossiertje aan de binnenflap van het de kaft en de uitstraling waren echt veel belovend. 

Link naar reactie
3 minuten geleden, DeRillendeRots zei:

 De grootste fout die ze hierin gemaakt hebben is de verhalen willekeurig (zo lijkt het althans) uit te geven.

 

Klopt.

Ik denk dat hun gedachtegang was om met de grote klappers te beginnen om het op gang te trekken.

(Het geheim van de gladiatoren, De duistere diamant, De schat van Beersel)

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, DeRillendeRots zei:

Want de nieuwe inkleuringen, het kleine dossiertje aan de binnenflap van het de kaft en de uitstraling waren echt veel belovend. 

 

Maar wie was hun doelgroep?

Met de hogere prijs voor die witte reeks gingen ze de jeugdige lezers al minder snel bereiken.

Als ze de nostalgici wilden aanspreken, konden ze met een tweekleurendruk zowel die klassieke feel terug oproepen als de prijs wat drukken en het dus ook beter aan de man brengen.

Link naar reactie
1 minuut geleden, cinco zei:

 

Klopt.

Ik denk dat hun gedachtegang was om met de grote klappers te beginnen om het op gang te trekken.

(Het geheim van de gladiatoren, De duistere diamant, De schat van Beersel)

 

 

Kan ergens de gedachtegang wel begrijpen. Maar dan luisteren ze niet echt naar de lezers/verzamelaars/geïnteresseerde. Die roepen al jaren om zoiets. Daarom blijf ik fan van de Lekturama uitgaves. Lekker gebundeld in een boek met af en toe een cadeautje in de vorm van wat kortverhalen erbij steken Leuk en interessant dossier over zowel Suske en Wiske als thema's uit de verhalen. 

Link naar reactie

Ik vroeg me laatst af, wordt de reeks überhaupt nog wel herdrukt? En dan bedoel ik in de ouderwetse Rode Reeks  uitvoering? Verscheidene reeksen van uitgeverij de Standaard worden nog met regelmaat herdrukt. Ik vraag me af wat ze nu met Sus en Wis gaan doen nu deze classics reeks is gestopt... 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Dickerdack zei:

Ik vroeg me laatst af, wordt de reeks überhaupt nog wel herdrukt? En dan bedoel ik in de ouderwetse Rode Reeks  uitvoering? Verscheidene reeksen van uitgeverij de Standaard worden nog met regelmaat herdrukt. Ik vraag me af wat ze nu met Sus en Wis gaan doen nu deze classics reeks is gestopt... 

 

Naar hoe ik het begrepen heb, herdrukken ze voorlopig enkel nog de 300+ nummers.

Ze zullen wel bezig zijn met brainstormen wat de nieuwe aanpak voor de back catalogue gaat worden.

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Naar hoe ik het begrepen heb, herdrukken ze voorlopig enkel nog de 300+ nummers.

Ze zullen wel bezig zijn met brainstormen wat de nieuwe aanpak voor de back catalogue gaat worden.

Die Back catalogue is wel extreem uitgebreid aan het worden... Ik vraag me af hoe lang ze dat nog gaan volhouden. Ik weet niet of de nieuwe lezertjes van nu nog zoveel verzameldrift in zich hebben als de verzamelaars van tientallen jaren geleden. En de completisten van middelbare leeftijd hebben de reeks inmiddels wel compleet in de kast staan. Wat dat betreft was die witte classics reeks al van begin af aan een zinloze exercitie. Aan een hogere prijs oude verhalen kopen… Vraag me af wat men  bij de Standaard dacht, wat hier de doelgroep voor zou zijn... Daar baatte zelfs de halfslachtige reclameslogan: “De verhalen zoals Willy Vandersteen ze heden ten dage zou uitgeven”  niet aan... 

Link naar reactie
1 uur geleden, Dickerdack zei:

Die Back catalogue is wel extreem uitgebreid aan het worden... Ik vraag me af hoe lang ze dat nog gaan volhouden. Ik weet niet of de nieuwe lezertjes van nu nog zoveel verzameldrift in zich hebben als de verzamelaars van tientallen jaren geleden. En de completisten van middelbare leeftijd hebben de reeks inmiddels wel compleet in de kast staan. Wat dat betreft was die witte classics reeks al van begin af aan een zinloze exercitie. Aan een hogere prijs oude verhalen kopen… Vraag me af wat men  bij de Standaard dacht, wat hier de doelgroep voor zou zijn... Daar baatte zelfs de halfslachtige reclameslogan: “De verhalen zoals Willy Vandersteen ze heden ten dage zou uitgeven”  niet aan... 

 

Ik ben zelf, bijna, 20 en bij mij is het verzamelen begonnen met nr. 307, de Rillende Rots (vandaar ook mijn naam). Ik was toen dus 8/9 jaar Het album zelf vond ik geweldig en toen ik zag dat het nummer 307 was wist ik dus ook dat er meer albums waren. Zo ben ik in ruim een maand tijd alles over Suske en Wiske gaan opzoeken en had ik ook al wat vroegere albums te pakken, voornamelijk uit de periode van De Poppenpakker. Ik was vergeleken met mijn leeftijdsgenoten een zeldzaam figuur. Ging rommelmarkten af, bezocht stripbeurzen...
Ik merkte toen al erg dat ik bij leeftijdsgenoten niet aan hoefde te komen met wat ik van de nieuwste Suske en Wiske vond. 'Suske en Wiske? Wie zijn dat?' kreeg ik dan vaak terug. Of als ik tegen een vriend zei dat er weer een nieuw verhaal op komst was, zei hij 'Boeie?' en wilde veel liever verder gaan voetballen. En nu ik dus ruim 10 jaar verder ben, en intussen ook wat kleine neefjes heb, merk ik hoe moeilijk het is een merk als Suske en Wiske nog te 'verkopen' aan die doelgroep. Zo neigt mijn neefje van 8 veel liever naar de franchise van Studio 100 of Disney, of speelt mijn nichtje van 12 liever met Nintendo Switch. Zo zie je maar hoe moeilijk het is om dat door te geven. Je zou bijna op zoek moeten gaan naar die zeldzame figuren zoals ik. En ik merk zelf ook nu ik bijna een zolder vol Suske en Wiske spullen (en andere stripreeksen) heb, dat ik na al dat verzamelen toch blijf neigen om liever een verhaal van het huidige team te pakken, dan van de beginperiode. Dus zelfs die zeldzame figuren zijn al kieskeurig 🤣

Link naar reactie
14 uren geleden, DeRillendeRots zei:

 

Ik ben zelf, bijna, 20 en bij mij is het verzamelen begonnen met nr. 307, de Rillende Rots (vandaar ook mijn naam). Ik was toen dus 8/9 jaar Het album zelf vond ik geweldig en toen ik zag dat het nummer 307 was wist ik dus ook dat er meer albums waren. Zo ben ik in ruim een maand tijd alles over Suske en Wiske gaan opzoeken en had ik ook al wat vroegere albums te pakken, voornamelijk uit de periode van De Poppenpakker. Ik was vergeleken met mijn leeftijdsgenoten een zeldzaam figuur. Ging rommelmarkten af, bezocht stripbeurzen...
Ik merkte toen al erg dat ik bij leeftijdsgenoten niet aan hoefde te komen met wat ik van de nieuwste Suske en Wiske vond. 'Suske en Wiske? Wie zijn dat?' kreeg ik dan vaak terug. Of als ik tegen een vriend zei dat er weer een nieuw verhaal op komst was, zei hij 'Boeie?' en wilde veel liever verder gaan voetballen. En nu ik dus ruim 10 jaar verder ben, en intussen ook wat kleine neefjes heb, merk ik hoe moeilijk het is een merk als Suske en Wiske nog te 'verkopen' aan die doelgroep. Zo neigt mijn neefje van 8 veel liever naar de franchise van Studio 100 of Disney, of speelt mijn nichtje van 12 liever met Nintendo Switch. Zo zie je maar hoe moeilijk het is om dat door te geven. Je zou bijna op zoek moeten gaan naar die zeldzame figuren zoals ik. En ik merk zelf ook nu ik bijna een zolder vol Suske en Wiske spullen (en andere stripreeksen) heb, dat ik na al dat verzamelen toch blijf neigen om liever een verhaal van het huidige team te pakken, dan van de beginperiode. Dus zelfs die zeldzame figuren zijn al kieskeurig 🤣

 

Leuke getuigenis, @DeRillendeRots, en interessant!

Link naar reactie

Geen enkele. Ik was aanvankelijk nochtans wel geïnteresseerd, want ik wil al langer een degelijke uitgave van die oudste verhalen zien. Dwz de originele tekeningen maar dan wel ingekleurd of tenminste in inkt (niet dat rood-blauw, dat leest niet zo fijn). 

 

Maar blijkbaar gebruikten ze toch soms de hertekende versies, en dan ook nog eens in een willekeurige volgorde.

 

Iets anders dat me stoorde toen ik er eentje vastpakte: die pagina's waren precies groter dan de oude S&W's en naar mijn mening te groot. Het viel me op dat tekeningen die ik ondanks de imperfecties altijd prima vond, ineens veel lelijker waren in dat grotere formaat. Ik doe het dus nog wel even met mijn goedkope, kleine blauw-en-roodjes. 

Link naar reactie
Op 5/4/2021 om 23:29, DeRillendeRots zei:

 

Ik ben zelf, bijna, 20 en bij mij is het verzamelen begonnen met nr. 307, de Rillende Rots (vandaar ook mijn naam). Ik was toen dus 8/9 jaar Het album zelf vond ik geweldig en toen ik zag dat het nummer 307 was wist ik dus ook dat er meer albums waren.

 

Was het niet verwarrend dat het net een verhaal was waarin er ook een dubbelganger van één van de hoofdpersonages voorkwam?

 

afbeelding.thumb.png.bc7ce045bbd336a8c524f12e8b71d5dc.png

 

En kende je Asterix toen ook al of waren de verwijzingen naar die reeks je indertijd nog ontgaan?

 

afbeelding.thumb.png.bba87bdf14d9588f2410ae3fa1d96301.png

 

Merk ook dat het stamhoofd Malfix een gelijkaardig hoofddeksel en dezelfde kleuren in zijn kledij heeft als het stamhoofd Abraracourcix/Heroïx in Asterix.

 

afbeelding.thumb.png.52783c55552a3415c194708cd9c01f3c.png

 

afbeelding.png.0527deef197142d1909bd3561e46428b.png

Link naar reactie
23 uren geleden, cinco zei:

 

Was het niet verwarrend dat het net een verhaal was waarin er ook een dubbelganger van één van de hoofdpersonages voorkwam?

Interessante vraag. Dat maakte het voor mij juist interessant. Dat er enigszins 'een link' was om het verleden te betrekken in een verhaal. Dat vond (en vind) ik erg belangrijk in de opbouw van een verhaal. 

Link naar reactie
49 minuten geleden, cinco zei:

 

In hoeveel versies heb je de blauwe reeks?

Momenteel enkel de blauwe reeks van Humo, omdat dit de originele, volledige verhalen zijn. En dus de witte covers zou ik ook graag willen, gewoon omdat dat wel mooie uitgaven zijn.

Vroeger had ik (als verzamelaar van alles van Vandersteen) alle versies die er waren van de blauwe reeks, maar die zijn ondertussen al jaren geleden weer verkocht. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...