Ga naar inhoud

Eerste kwartfinale winkel 56 vs. winkel 39


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 15-02-22 at 08:00

Recommended Posts

Eerste kwartfinale

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

SarahEnRobin.jpg.aa6fdcd82a5bbd3ea8c5fd9

Ik ga het voor mijn derde inzending bij Sarah & Robin (Steven Dupré) houden.  Uit het vierde album: Het Dagboek.  Het gazettenwinkeltje waar Sarah haar strips van Mickey-schriften haalt om haar dagboek bij te houden. We zien er ook albums liggen van Suske en Wiske, Jommeke, De Rode Ridder en Samson.  Mis ik iets?  Leuk en gezellig tafereeltje, met de slapende kat ook. En de onzichtbare Robin wil een snoepje stelen, dat maakt dit plaatje ook wel voor mij.

 

esteban²

 

 

B

 

Robbedoes.png.ee76c5cd114402e6cfc8778e19

 

 

cinco

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
1 uur terug, sjaakie zei:

Kijk dat wordt een makkie een stinkende garage in een stinkende stad. Of een gezllig dorps winkeltje met strips en snoep.

Ik kies voor de stinkende garage, die dan misschien mag stinken maar wel is getekend door één van de grootste tekenaars ooit.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 hour ago, sjaakie said:

Kijk dat wordt een makkie een stinkende garage in een stinkende stad. Of een gezllig dorps winkeltje met strips en snoep.

Volgens mij heb je gewoon een overgevoelige neus. Oude vrouwtjes ruiken anders ook wel eens naar onverse vis.

B is de winkel die je echt kan bezoeken. Wel een Brico nu, maar de strakke lijnen zitten er nog steeds in.

image.thumb.png.a2c820462f0bb8df2d16fbd5231917dd.png

 

image.thumb.png.3ace40ff4638dde58124d4cee09f751b.png

 

Ever Meulen, ook wel bekend bij de Noorderburen, bracht onlangs een travel book van Brussel uit, en vond dit uit respect voor Franquin toch een hoogtepunt, de moeite waard om er in op te nemen.

 

image.thumb.png.7da24ae21c866f89a53a7ced990df299.png

 

 

 

Link naar reactie

Deze vind ik een moeilijke. Ik hou wel van de uitstraling en de lijnen van die garage. Nog even over nadenken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
1 uur terug, cinco zei:

Oh wow, zie de stemmen van die krantenwinkel als een pletwals over die garage heengaan. :o

Voor degenen die dat verhaal van de Super Quick alleen kennen via de reguliere uitgave is deze dossieruitgave een echte aanrader om er nog wat meer uit te halen.

 

afbeelding.png.c0a4dc0ddc3576f2f6c1274f53af78e2.png

 

 

 

Dat album ligt bij mijn ouders, maar ik heb het nog niet gelezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
4 minuten geleden, Ambreville zei:

Tell me about it :( 

 

 

Door jouw grootse campagne van vorige week was er als tegenreactie een even grote schare aanhangers voor de S&R-winkel ontstaan en die krijg ik nu over mijn zorgvuldig gekozen Franquin-inzending heen.  :o

 

Nadat de S&R-clan het dorp van de Galliërs in puin heeft achtergelaten, wordt nu het Brussel van midden jaren '50 met de grond gelijk gemaakt.

 

 

Link naar reactie
8 minutes ago, cinco said:

 

Door jouw grootse campagne van vorige week was er als tegenreactie een even grote schare aanhangers voor de S&R-winkel ontstaan en die krijg ik nu over mijn zorgvuldig gekozen Franquin-inzending heen.  :o

 

Nadat de S&R-clan het dorp van de Galliërs in puin heeft achtergelaten, wordt nu het Brussel van midden jaren '50 met de grond gelijk gemaakt.

 

 

Gewoon wat meer campagne voeren en rechtstreeks vragen aan @sanderg, @Hamirubi, @mojo, @Tweetie en de anderen of ze dit besje nu echt hoger inschatten dan Franquin en daarmee hun eigen posts op andere plaatsen tegenspreken.

Je moet er wel wat voor doen.

 

 

 

Link naar reactie

Is dit niet ook een beetje een strijd tussen de jeugdnostalgie van twee verschillende generaties? Ik schat Franquin heel hoog in, maar zo ook Dupré. En er is al een mooiere garage gepasseerd dan deze, terwijl dat winkeltje een decor heeft dat plezant gedetailleerd gevuld is, terwijl de dame achter de toog mooi getypeerd is.

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Gewoon wat meer campagne voeren en rechtstreeks vragen aan @sanderg, @Hamirubi, @mojo, @Tweetie en de anderen of ze dit besje nu echt hoger inschatten dan Franquin en daarmee hun eigen posts op andere plaatsen tegenspreken.

Je moet er wel wat voor doen.

 

Nu moet de Kostunrix-killer wel winnen, hé.

Anders is het helemaal voor niks geweest.

 

Link naar reactie
1 hour ago, retep said:

Mooi getypeerd , plezant gedetailleerd winnen het dan van de grote Franquin.....

 

Maar goed, iedereen zijn of haar goesting.

Wel, moest het de winkel met de rode wc-ontstoppers en het prijskaartje aan de tuinslang, geweest zijn, ik zou de keuze al moeilijker gevonden hebben. Het is niet de naam van de tekenaar die moet boeien, 't is de tekening.

Link naar reactie

Wel, het gaat er niet om wie de grootste tekenaar is, maar wie de leukste winkel heeft. Tuurlijk zijn Franquin en Uderzo grotere/bekendere tekenaars dan Dupre. En zoals ik al zei is het een moeilijke keuze, want hou ik wel van die garage. Jammer dat die nu al tegen elkaar uitkomen, maar ik snuister ultiem toch net iets liever rond in zo’n krantenwinkeltje. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
7 uren geleden, retep zei:

Jeez, het tante Emmas winkeltje verslaat de grote Franquin. Zijn de repers nu helemaal van het padje af?

 

Dat verwondert mij zelfs niet meer. Ik heb de voorbije jaren/toernooien ook al gemerkt dat de uitslag zelden was wat ik eigenlijk evident vond. 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
9 uren geleden, retep zei:

Jeez, het tante Emmas winkeltje verslaat de grote Franquin. Zijn de repers nu helemaal van het padje af?


 En dat met een strip die ten noorden van de staatsgrens totaal onbekend is. Nog nooit eerder van die olijke tweeling gehoord zelfs. Het zal iets Vlaams zijn.

Link naar reactie
13 minuten geleden, Ptrck zei:


ik heb er geen actieve herinneringen aan. Neen, die strip is mij nooit eerder opgevallen in één van onze stripwinkels.

 

S&R was een kind van de tweede helft van de jaren '90.

(samen met het eerste decennium van de 21ste eeuw de beste periode om op deze planeet rond te lopen)

Link naar reactie
44 minuten geleden, Ptrck zei:

Nog nooit eerder van die olijke tweeling gehoord zelfs.

 

Het is trouwens een meisje met haar ingebeelde vriend. Geen tweeling.

 

Het is totaal niet zoals Calvin&Hobbes.

 

afbeelding.png.30b67ddbfc33c2858cf4399d494e9063.pngafbeelding.png.a99ce5c38ff3ce30a6fb7ad01f7d4287.png

 

Nee, echt niet. Het zijn kortverhalen en enkele albumvullende verhalen met soms existentialistische en maatschappijkritische ondertonen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...